Paras jouluruoka?
Joulu lähestyy taas hurjaa vauhtia, saa alkaa fiilistelemään. Kinkku, graavilohi, lipeäkala ovat herkkua... makeista tortut ja piparit.
Kommentit (100)
Maksalaatikko ja karjalanpaisti. Piparkakut ja homejuusto. Lanttukukko ja voi.
Mulle riittäisi jos olisi katajanmarjasilakoita, graavilohta ja keitettyjä puikuloita.
Sekahedelmäkiisseli riisipuuron kera. Tuo jouluisen tuoksun huusholliin. Ilman noita ei ole joulua.
Lohi eri muodoissa, sienisalaatti, bataattilaatikko, juustoja ja punkkua
Kinkku on paras. Lisäksi laatikot. Erityisesti kaali ja bataattilaatikko namnam
kalat ja mädit
itsetehdyt saaristolaisleipä ja näkkärit
porkkanalaatikko
Kyllä se on sian rasvainen perse jota muarin kanssa haukataan. Ah silavan hajua. Hyvää joulua kaikille!
Pakkauskaasuissa mädätetty kinkku on suosikkini. Juontaa juurensa vanhojen teurastajamestareiden ns. "väärinteurastukseen". Lämpimiä muistoja ja hajuja
Lanttulaatikko, sienisalaatti ja valkosipulisilakat. Jos noista saisi vain yhden joulupöytään, niin se olisi lanttulaatikko.
Laatikot, rosolli, kalkkuna. Jälkiruokana Mariannejäädyke.
Mun jouluni ei tule ilman sallattia (rosolli nimeltään suurimmassa osassa Suomea). Mäti, punasipulisilppu ja smetana kuuluvat jouluun myös. Lanttulaatikon olen joutunut ikäväkseni vaihtamaan bataattilaatikoksi - maha ei enää kestä lanttua. Kinkkukin meillä yleensä on, ja sen pitää olla semmoinen tosi ylikypsä.
Syön aina itse oman joulukinkun, vaimo ja lapset saavat meillä kalkkunan lihaa. Eivät heidän heikot mahansa kestä sianlihaa. Olenkin se ns. peppupää meidän perheessä ja haju on sen mukainen kun sulatus alkaa. Siinä on vaimolla hymy herkässä. Hah hah. Pojalle tarjoan kinkusta ensipuraisut sitten kun täyttää 18. Isänsä poika.
Torttu suuta vasten on joulun herkku
Lanttulaatikko ja karjalanpiirakat. Vielä kun lämminsavulohta sais
Riisipuuro, kinkku ja imeltämätön perunalaatikko.
Sinkku ja salkkuna, sanoi naapurin pojat.
Itse korvaan tässä virityksessä ”salkkunan” imelletyllä perunalaatikolla.
Njam!
Graavisiika ja metsäsienisalaatti on mulle ne mitä on jouluna pakko olla