Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitteko anteeksi, jos mies ei soita kolmeen päivään riidan jälkeen?

Vierailija
27.10.2019 |

Ei vastaa puheluihini, eikä soita takaisin. Mitä mieltä olette?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sika jätti sut! Ei sitä kiinnosta annatko anteeksi vai et.

Vierailija
22/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksit, että riidat päättyvät sovintoon? Osa päättyy juuri noin eli toinen tajuaa, ettei halua jatkaa. Selittelyjä ei kaivata, riidan aloittanut ei ehkä aina ymmärrä, että lopputulos voi olla yhtä hyvin ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku jättää näin? En voi uskoa, koska en ole koskaan kokenut ennen. Että joku vaan kävelisi pois, selvittämättä riitaa?

Vierailija
24/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tsemppiä. Olen itse ollut tuollaisessa suhteessa ja lopulta ihan hajalla. Mies katoili aina riitojen yhteydessä ja tuli takaisin kahden päivän, viikon tai kahden viikon kuluttua. Ei ole oikein eikä ok. Miehen olisi pitänyt reilusti sanoa, että suhteenne on ohi. Vai siis sanoiko vai vaan meni hiljaisuuteensa?

Vierailija
25/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku jättää näin? En voi uskoa, koska en ole koskaan kokenut ennen. Että joku vaan kävelisi pois, selvittämättä riitaa?

Miten niin selvittämättä riitaa? Ehkä sitä ei voi selvittää, sinä vain et sitä tajua. Kaikkia ei voi loputtomiin loukata.

Vierailija
26/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ongelma on juuri siinä, että aiemmat miehet on antaneet sinulle anteeksi, joten olet katsonut, että voit jatkaa loukkaavia puheita aina kiistan aikana.

Ota opiksi, kaikki ei kuuntele mitä tahansa.

Vierailija
27/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäselvää on se, että ei kukaan aikuinen ihminen jätä suhdetta noin. Antamatta toiselle mahdollisuutta selittää ja pyytää anteeksi. Aivan kamala teko, jättää toinen tyhjyyteen ihmettelemään ja odottelemaan. Nyt en tiedä pystynkö itse antamaan anteeksi tätä, jos hän nyt enää soittaa.

Emmehän me tiedä, kuinka pitkä ja vakava suhde on/oli kyseessä.

Vierailija
28/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Sinccis

Vierailija
29/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksit, että riita on sopimatta? Ehkä sanoit miehelle jo kaiken ja hänen mielestään riita on riidelty loppuun. Tuloksena on ero, koska ei ole olemassa mitä sopimisen mahdollisuutta ja suhteen jatkamista. Ei kaikki suhteet pääty asiallisesti pöydän ääressä keskustellen ja analysoiden, osa päättyy juuri noin eli riita on se sopiminen. Sopiminen erosta.

Vierailija
30/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko riidat aloittajalla yleisiäkin? Jos, voi olla, että miehellä tuli nyt kuppi täyteen

Vierailija
31/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos se onkin sinä, jonka olisi syytä pyytää anteeksi? Mietipä sitä. Vaikuttaa siltä, että mies on todella loukkaantunut jostakin, mitä sanoit. Eikä halua kuunnella sinun selittelyjäsi ja vänkäämistäsi.

Pistä hänelle nyt vaan ihan tekstari, jossa on yksi sana. Anteeksi.

Voipi olla, että saat anteeksi tai sitten et.

Totta, sanoin pahasti. Mutta pyysin anteeksiantoa jo vuorokausi sitten tekstarilla. Ei vastaa. Kuinka kauan voi olla vihainen tai loukkaantunut? Onko reilua laittaa toinen odottamaan tietämättömyydessä siitä että onko suhde nyt ohi?

No ei ole, mutta jos sinä itse et ollut riidan aikana reilu, hän ehkä kostaa sinulle samalla mitalla. Tai ei vaan yksinkeraisesti kykene keskustelemaan nyt kanssasi. Ei ehkä itsekään ole selvillä, mitä tekisi sinun suhteesi.

Odota nyt vaan. Jos ei viikon päästäkään ole ottanut yhteyttä, suhde taisi loppua siihen. Uutta matoa koukkuun vaan, ja opettele riitelemään fiksummin. Vaikka kuinka suututtaa, ei suusta päästetä ihan mitä sattuu.

Vierailija
32/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti itse haluatko jatkaa ihmisen kanssa, joka ylireagoi. Tulee olemaan raskas suhde. Onko muita narsistisia piirteitä miehessä?

Vierailija
33/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti itse haluatko jatkaa ihmisen kanssa, joka ylireagoi. Tulee olemaan raskas suhde. Onko muita narsistisia piirteitä miehessä?

Sinähän et tiedä, miten pahasti ap on miestä loukannut, jos on.

Vierailija
34/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä keksit, että riita on sopimatta? Ehkä sanoit miehelle jo kaiken ja hänen mielestään riita on riidelty loppuun. Tuloksena on ero, koska ei ole olemassa mitä sopimisen mahdollisuutta ja suhteen jatkamista. Ei kaikki suhteet pääty asiallisesti pöydän ääressä keskustellen ja analysoiden, osa päättyy juuri noin eli riita on se sopiminen. Sopiminen erosta.

Mikä sopiminen erosta, jos toinen yksipuolisesti lopettaa kommunikoinnin? Eikä anna mahdollisuutta edes pyytää anteeksi? Kuka tekee niin? Sanoin jotain väärää, mutta hän sanoi itseasiassa paljon pahemmin. Miksi sinun mielestäsi on ok toimia noin, että jäädään epämääräisesti riidan keskelle, eikä edes olla yritetty selvittää sitä?

Vierailija
35/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysit anteeksi, et saanut anteeksi. Mikä tuossa on epäselvää? Ei parisuhde toimi niin kuin lestadiolaisten elämä eli  kaikkea saa tehdä ja sanoa ja kaikki pitää anteeksi antaa.

Jos ei ole valmis antamaan anteeksi on velvollisuus kertoa se toiselle. On väärin tuhlata kenenkään elämää tällä tavalla epätietoisuudessa roikottamalla.

Itse tuskin antaisin miehen käytöstä anteeksi.

Vierailija
36/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysit anteeksi, et saanut anteeksi. Mikä tuossa on epäselvää? Ei parisuhde toimi niin kuin lestadiolaisten elämä eli  kaikkea saa tehdä ja sanoa ja kaikki pitää anteeksi antaa.

Jos ei ole valmis antamaan anteeksi on velvollisuus kertoa se toiselle. On väärin tuhlata kenenkään elämää tällä tavalla epätietoisuudessa roikottamalla.

On tuhlattu toisen elämää peräti kolme päivää. On se kauheeta.

Vierailija
37/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöön menevät loukkaukset voivat olla anteeksiantamattomia.

Vierailija
38/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä on.

Vierailija
39/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, mutta en usko, että tuosta tulee mitään. Mykkäkoulu on todella lapsellista, eikä toisen tahallinen loukkaaminenkaan kuulu parisuhteeseen.

Aiempien kokemusten perusteella en jäisi odottelemaan miestä. Lähtisin itse lätkimään suhteesta, koska nykyään tiedän ansaitsevani parempaa.

Vierailija
40/72 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Tätä juuri mietin, en tiedä enää pystynkö antamaan anteeksi. Riitoja on ennenkin ollut, ja ne on yleensä selvitetty yhden päivän hiljaisuuden jälkeen. Mutta kolme päivää (ja kolme pitkää yötä miettien ja valvoen) on minulle kyllä liikaa. Enkä voi ymmärtää miksi hän ei pysty ottamaan huomioon minun tunteitani.