Lapsen kaverin isä osti 13-vuotiaalle tytölleni syntymäpäivälahjaksi korvikset, jäi vähän creepy olo
Lapset näkevät toisiaan pari kertaa kuukaudessa ja olen tavannut tämän tytön vanhemmat vaan kerran aiemmin. Viimeksi kun haki tyttönsä meiltä, antoi ovella tytölleni korurasian. Sanoi, että näki ne sattumalta kun käveli koruliikkeen ohi ja hänelle tuli heti mieleen että sopisivat tytölleni. Toivotteli hyvät synttärit ja lähti. Minulle jäi tästä jotenkin epämiellyttävä olo. Kuvittelenko vaan, vai voiko tuossa olla jotain taka-ajatusta?
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekinhan korujen vieminen naisille/tytöille voi olla sama asia kuin kukkien tai vaikka suklaan vieminen tytöille tai naisille?
Miksi se koru siinä on niin hirveää?No nyt hauskan pistit. Kuvitellaan AP:n tilanne niin että vieraan perheen isä olisi ojentanut ovella 13v. Tytölle kukkakimpun tai suklaarasian. Mikä fiilis? Niinpä.
No sillä tytöllä oli synttärit, joten en yhtään mitään.
Normaali kiva ele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että täällä yritetään manipuloida ihmisiä siihen suuntaan että tällainen olisi ok tai hyväksyttävää. Tämä on tyypillistä pedofiileille. Aikuinen vieras mies ei osta lahjoja tyttärensä kaverille. Kaveri ostaa itse lahjan kaverilleen.
Vaikuttaa siltä, että teidän helvetin sairaiden mammojen päässä ei paljoa muuta liiku kuin seksi.
Seksualisoitte kaiken minkä silmiimme saatte tai korviinne kuuletteJa se on todella, todella vastenmielistä.
Joo, sano vielä, että ne pikkutytöt itse niin kovasti haluavat näitä lahjoja ja siksi annat niitä heille. Ei ole sun syy.
Minä olen nainen eli siis myös entinen teinityttö ja myös tyttären äiti.
Ja sitä mieltä, että teillä on päässä vikaa.
Pahasti. Eikä ole eka ketju täällä, jossa jauhetaan vastaavaa.
Kertoo enemmän teistä kuin jostain tavallisesta perheenisästä joka yritti olla kiva.Kyllähän se yritti olla "kiva" ja oikein ajatellen tyttöä jonka pari kertaa kuukaudessa näkee ja oikein koruliikkeen edessä ajattelee että nämähän sopivat tytölle. Mitähän muuta lie tätä ennen ajatellut.
Tämähän kertoo vain siitä, että sinun mielesi on sairas.
Ja tuo ”ajattelin, että nämä sopisivat juuri sinulle” on vain heitto joka heitetään kun annetaan toiselle lahjaa, edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekinhan korujen vieminen naisille/tytöille voi olla sama asia kuin kukkien tai vaikka suklaan vieminen tytöille tai naisille?
Miksi se koru siinä on niin hirveää?No nyt hauskan pistit. Kuvitellaan AP:n tilanne niin että vieraan perheen isä olisi ojentanut ovella 13v. Tytölle kukkakimpun tai suklaarasian. Mikä fiilis? Niinpä.
Normaali kiva ele.
Mitä kaverin isä ostaa lahjan. Kaverin se pitäisi ostaa. Täysin epänormaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tommonen ajattelu on ihan turhaa. Pian 15-vuotiaana tyttönä voin kertoa, että kaverin isä tahtoo olla mitäluultavimmin vain mukava persoona. Sukupuolikinhan on nykyään liian isoksi väännetty asia. "Naisia pitää arvostaa ja miehiä voi syyttää" missä se tasa-arvo on? Hyvää aivotyöskentelyä, mutta liikaa kuvittelua. Sitä paitsi, tyttäresi varmaan itsekkin osaa vaikuttaa asiaan, ei me enää eletä 1800-lukua.
Mä olen tosi iloinen jos elämä on nykyään noin simppeliä.
Koska noin ei ollut 90- eikä 00-luvuilla kun itse olin tyttö/nuori nainen.
Jos olet samaa mieltä vielä 35-vuotiaana, ajat ovat todella muuttuneet, mutta pahoittelen sitä että epäilen: itselläni on kestäyt vuosia tajuta mikä tarkalleen on ollut asiatonta rajojenylittelyä aikanaan kokemissani asioissa.
No minä olen syntynyt ysärin alussa ja näen tuon korviskeissin vain kivana eleenä lapsen kaverille, enkä edes pidä sitä henkilökohtaisena lahjana siltä mieheltä vaan koko perheeltä vaikka hän sen antoikin.
Minulle ei ole tullut mitään asiatonta rajojen ylittelyä, enkä näe tuollaisessa läpinäkyvässä muistamisessa mitään ”rajojen ylittelyä”.
Jos tuo perheenisä alkaisi ehdotteleen tyttärensä kaverille kahdenkeskeisiä tapaamisia, lähettelemään hänelle viestejä tms. niin se olisi rajojen ylitys ja epäilyttävää ja kiusallista ja ällöä.
Ei joku julkisesti annettu pikku lahja synttäreiden tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali kiva ele.Mitä kaverin isä ostaa lahjan. Kaverin se pitäisi ostaa. Täysin epänormaalia.
Jaa no mulle on aivan normaalia, että aikuisetkin voi muistaa lapsia ja nuoria.
Sinun pääsi se on tässä sairas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että täällä yritetään manipuloida ihmisiä siihen suuntaan että tällainen olisi ok tai hyväksyttävää. Tämä on tyypillistä pedofiileille. Aikuinen vieras mies ei osta lahjoja tyttärensä kaverille. Kaveri ostaa itse lahjan kaverilleen.
Vaikuttaa siltä, että teidän helvetin sairaiden mammojen päässä ei paljoa muuta liiku kuin seksi.
Seksualisoitte kaiken minkä silmiimme saatte tai korviinne kuuletteJa se on todella, todella vastenmielistä.
Joo, sano vielä, että ne pikkutytöt itse niin kovasti haluavat näitä lahjoja ja siksi annat niitä heille. Ei ole sun syy.
Kertoo enemmän teistä kuin jostain tavallisesta perheenisästä joka yritti olla kiva.Kyllähän se yritti olla "kiva" ja oikein ajatellen tyttöä jonka pari kertaa kuukaudessa näkee ja oikein koruliikkeen edessä ajattelee että nämähän sopivat tytölle. Mitähän muuta lie tätä ennen ajatellut.
Ja tuo ”ajattelin, että nämä sopisivat juuri sinulle” on vain heitto joka heitetään kun annetaan toiselle lahjaa, edelleen.
Mikä tämä kaverin isä on antamaan lahjaa 13 vuotiaalle tytölle. Kaverit ostavat ja antavat itse toisilleen lahjat.
13 vuotiaat ostaa ja antaa itse lahjat toisilleen. Vain täysin naivi pitää normina jonkun aikuisen äijän korun ostamista alaikäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Anna mä arvaan: kohta tytärtäsi pyydetään johonkin kivaan kohteeseen viikonloppumatkalle kaverin perheen kanssa. Kylpylään, laivalle, mökille tms.
Tottakai pyydetään ja saunotellaan pienissä siidereissä.
Vierailija kirjoitti:
Lahjojen antamiseen ja vastaanottamiseen liittyy ihmiskunnan historiassa ikiaikaiset säännöt. Jos esim. joku, ei kovin tuttu, työkaveri antaa yhtäkkiä aiheettomasti lahjan, ensimmäinen ajatus on kieltäytyä. Ei kuitenkaan siinä tilanteessa kehtaa mutta mielessä käy epämiellyttävä ajatus, että mitä tuo tahtoo minulta vastalahjaksi. Ei lahjominen ole mikään pikkujuttu. Lapsilta ei voi edellyttää harkintaa näissä asioissa, siksi aikuisen pitää valvoa.
Siis joo se voi olla outoa, mutta se, että joku on omituinen tai tekee jonkun omituisen asian ei tarkoita, että henkilö on p e d o f i i l i.
Mistä sinä tiedät vaikka tuollaisen tapauksen isä olisi joku entinen kiusattu ja vaikka sillä hänen tyttärellään ollut vaikeuksia saada ystäviä tms. ja nyt kun on löytynyt ystävä, on tää isä sitten tosi onnellinen ja tekee innoissaan jotain tuollaista?
Ajatellut, että sillä kaverillahan on synttärit, vien tästä pienen muistamisen samalla kun haen tyttäreni sieltä.
Ihmisiä ja taustoja on monenlaisia.
Voi se tietty olla namusetäkin, mutta ei tuollaisen takia pitäisi sellaiseksi leimata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän AP itse aloituksensa jälkeen on asiasta ajatellut tai miten toiminut?
No AP:han oli aika selvä trolli, mutta tulipa taas selväksi, mitä hysteerisiä pedofiilipakottajia ja lasten seksualisoijia nää ä m m ä t täällä on.
Et taida pitää aikuisista naisista, kun täällä niitä ämmittelet. Pikkutytöt on kivempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No AP:han oli aika selvä trolli, mutta tulipa taas selväksi, mitä hysteerisiä pedofiilipakottajia ja lasten seksualisoijia nää ä m m ä t täällä on.
Et taida pitää aikuisista naisista, kun täällä niitä ämmittelet. Pikkutytöt on kivempia.
En pidä naisista ollenkaan, olen hetero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä naisista ollenkaan, olen hetero.
Kukas se nyt seksualisoi. On muunkinlaista pitämistä kuin seksuaalista. Kovin kepeästi, täälläkin useita kertoja, leimaat muita sairaiksi. Miten oman terveyden laita?
Vierailija kirjoitti:
Oma mies ei uskaltaisi ostaa edes meidän tytöille korviksia kysymättä mielipidettä ensin. Kuulostaa kyllä erikoiselta. On kuitenkin melko "intiimi" lahja jossa täytyy tietää saajan maku tarkkaan.
Intiimi? Siis korvikset? Minäkin ostin sukulaistytölle korvikset, eikä tullut mielen viereen että olisin intiimin lahjan antanut. Hän nyt vain sattuu pitämään koruista.
Ehkä se ei ostanut niitä sun tytölle, vaan on ollut lahja josta vaimo tai joku sukulainen ei ole tykännyt tai ei kehdanneet vaan olla viemättä lahjaa ja sattui olemaan kotona tuommoiset käyttämättömät. Ja perusteli sit sillä ett nää vois sopia. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies ei uskaltaisi ostaa edes meidän tytöille korviksia kysymättä mielipidettä ensin. Kuulostaa kyllä erikoiselta. On kuitenkin melko "intiimi" lahja jossa täytyy tietää saajan maku tarkkaan.
Intiimi? Siis korvikset? Minäkin ostin sukulaistytölle korvikset, eikä tullut mielen viereen että olisin intiimin lahjan antanut. Hän nyt vain sattuu pitämään koruista.
Vähän eri asia ostaa jollekkin sukulaiselle koru kun tyttärensä 13vuotiaalle kaverille.
Vierailija kirjoitti:
AP, vaikutat aika tiukkapipoiselta, kun toteat, että miehesikään ei saa ostaa korua tyttärelle neuvottelematta ja pyytämättä sinulta lupaa.
Eihän ap näin sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö. Itse olen ostanut kaverien 8-12v nimenomaan korviksia tai kaulakoruja, rannekoruja. Helppo ja yleinen lahja ton ikäiselle. Itse sain tossa iässä kummeilta paljonkin koruja lahjaksi ja olen vaalinut niitä.
Epätodennäköistä että mikään hyväksikäyttäjä antaisi lahjoisi lasta äidin edessä............. eiköhän antaisi lahjoja salaa. Jos joku agenda olisi, ehkä pikemminkin halusi tehdä vaikutuksen äitiin. :)
Nyt ihmiset, maalaisjärki mukaan. Ehkä sitte kannattaa huolestua jos aletaan esim viestitellä lapselle säännöllisesti tai aina löytyy joku syy lähteä jonnekin mukaan tms. Nythän äijä heitti lahjan kotiin ja häipyi. :D
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ei ostanut niitä sun tytölle, vaan on ollut lahja josta vaimo tai joku sukulainen ei ole tykännyt tai ei kehdanneet vaan olla viemättä lahjaa ja sattui olemaan kotona tuommoiset käyttämättömät. Ja perusteli sit sillä ett nää vois sopia. :D
Ajattelin itsekin, saattaa olla lahja, joka meni kiertoon. Vaikka omalle tyttärelle joskus ostettu, mutta tytär ei välittänyt.
Ei ne miehet osaa välttämättä edes ilmaista asioita vaan sanoa töksäyttää että ajattelin et sopii sinulle kun näin nämä. Siis siinä tapauksessa jos vaikka ostanutkin vaikka vaimonsa, tyttärensä innottamana. Kyllä tässä on nyt ihan kärpäsestä tehty härkänen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep itse sanoin tuon saman lauseen kaverille kun ostin tämän lapselle korut toisen lahjan sijaan. Syy tohon heittoon oli se, että hävetti että olin ostanut niin halvat korvikset enkä ollu täysin varma tykkääkö lapsi niistä, niin halusin korostaa sitä että ostin kyllä ne ihan sillai ajatuksella enkä valinnut sattumanvaraisesti.
Oikeasti tuo lause tarkoittaa ett ajattelin asiaa ehkä 5sek siellä kaupassa jonka ohitse aloin. Voi jopa olla ettei kiinnostanut yhtään.
Ei kukaan hämärä aikuinen paljasta hämäryyttään äidille tuolla tavalla.
Se että lapselle sopii jotkut korvikset voi tarkoittaa "nää sopii tuon ikäiselle", "nää on siistit", "nää on pinkit koska sun lapsi näyttää tykkääväb pinkistä selvästi", "nää sopii vaaleahiuksiselle", "nää on hempeet joten sopii kaikille tytöille".
Ei mitään sen kummempaa.
Kyllähän se yritti olla "kiva" ja oikein ajatellen tyttöä jonka pari kertaa kuukaudessa näkee ja oikein koruliikkeen edessä ajattelee että nämähän sopivat tytölle. Mitähän muuta lie tätä ennen ajatellut.