Lapsen kaverin isä osti 13-vuotiaalle tytölleni syntymäpäivälahjaksi korvikset, jäi vähän creepy olo
Lapset näkevät toisiaan pari kertaa kuukaudessa ja olen tavannut tämän tytön vanhemmat vaan kerran aiemmin. Viimeksi kun haki tyttönsä meiltä, antoi ovella tytölleni korurasian. Sanoi, että näki ne sattumalta kun käveli koruliikkeen ohi ja hänelle tuli heti mieleen että sopisivat tytölleni. Toivotteli hyvät synttärit ja lähti. Minulle jäi tästä jotenkin epämiellyttävä olo. Kuvittelenko vaan, vai voiko tuossa olla jotain taka-ajatusta?
Kommentit (346)
Normaali isä olisi edes laittanut korvikset kaverin "piikkiin", että kaveri antaa ne omana lahjanaan. Kaverin isältä tuleva lahja on todella omituinen ele.
Anna mä arvaan: kohta tytärtäsi pyydetään johonkin kivaan kohteeseen viikonloppumatkalle kaverin perheen kanssa. Kylpylään, laivalle, mökille tms.
Tällaisena Sugar-Datingin kulta-aikana, niin kyllä aika outoa on, että kaverin ISÄ ostaa lapselle lahjoja. Kyllä aika outoa on.... Etenkin, jos edes lapset eivät keskenään niin kovin hyviä kavereita ole. Se Creepy-fiilishän tosta tulee, et ylipäätään aikuinen mies on jossain keskenään koruja katsellessa AJATELLUT lapsensa kavereita ja miltä jotkut korut heidän päällään näyttäisivät... Lapsen kanssa puhuisin kyllä.
Sugar Daddy kirjoitti:
Tällaisena Sugar-Datingin kulta-aikana, niin kyllä aika outoa on, että kaverin ISÄ ostaa lapselle lahjoja. Kyllä aika outoa on.... Etenkin, jos edes lapset eivät keskenään niin kovin hyviä kavereita ole. Se Creepy-fiilishän tosta tulee, et ylipäätään aikuinen mies on jossain keskenään koruja katsellessa AJATELLUT lapsensa kavereita ja miltä jotkut korut heidän päällään näyttäisivät... Lapsen kanssa puhuisin kyllä.
No se on vaan sellanen tapa sanoa lahjaa antaessa, että ajattelin heti sinua nämä nähdessäni tms.
Kuka nyt kehtaisi sanoa, että ajattelin ostaa jotain pientä jotta vaikutettaisiin mukavalta perheeltä ja olisin rento faija joka huomioi myös lapsen kaverit?
Vierailija kirjoitti:
Sugar Daddy kirjoitti:
No se on vaan sellanen tapa sanoa lahjaa antaessa, että ajattelin heti sinua nämä nähdessäni tms.
Kuka nyt kehtaisi sanoa, että ajattelin ostaa jotain pientä jotta vaikutettaisiin mukavalta perheeltä ja olisin rento faija joka huomioi myös lapsen kaverit?
...eli en helvetissä itse pitäisi, mutta sulle varmaan välttää?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tommonen ajattelu on ihan turhaa. Pian 15-vuotiaana tyttönä voin kertoa, että kaverin isä tahtoo olla mitäluultavimmin vain mukava persoona. Sukupuolikinhan on nykyään liian isoksi väännetty asia. "Naisia pitää arvostaa ja miehiä voi syyttää" missä se tasa-arvo on? Hyvää aivotyöskentelyä, mutta liikaa kuvittelua. Sitä paitsi, tyttäresi varmaan itsekkin osaa vaikuttaa asiaan, ei me enää eletä 1800-lukua.
Tämän kirjoittaja on taatusti mies.
Vierailija kirjoitti:
Vain suomalainen AV mamma saa tästäkin asiasta outoa.
Ei suinkaan. Suomessa ollaan höveleitä ja ymmärretään paljonkin. Amerikassa on sitten ne ihan toisenlaiset av-mammat ja av-iskät, jotka näkee pedofilian häämöttävän jokaisessa kontaktissa aikuisen ja lapsen välillä. Ei taida tietää että USA:ssa on epänormaalia että isä olisi koskaan nähnyt omat lapset alasti, tai lapset isän. Ihan juu sivistyneessä Californiassa lapset ja vanhemmat eivät koskaan näe toisiaan alasti.
Tyttären kaverin isällä ei ole mitään asiaa ostella koruja tyttärensä kaverille. Koru on aina henkilökohtainen, jolla yritetään luoda jonkinlaisia välejä. Tällaista lahjaa ei tule ottaa vastaan, ei missään nimessä käyttää korua. Hiemeean eri asia on jos kaverin isä on vaimonsa kanssa yhdessä päättänyt jonkinlaisen korun ostaa. Normaalia on että kaverille annetaan hieman rahaa ja hän ostaa jonkin pienen lahjan kaverilleen. Ap luota intuitioosi.
Vierailija kirjoitti:
taas lisää syitä miksi nykyään miehenä en uskaltaisi edes auttaa naista joka jäänyt auton alle, en edes vilkaista, pitäisi vain kävellä nopeasti ohi.
Jos ja varmaankin kun sinulla on puhtaat jauhot pussissa, niin ei ole mitään syytä tässä maailmassa miksi et voisi elää edelleenkin normaalia terveen järjen mukaista elämää. Kyllä tässä maailmassa sekopäitä riittää, eikä tavallisten ihmisten tarvitse alkaa heidän pillinsä mukaan hyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aivan varma että ap on muuttanut tarinaa jotta sitä ei tunnisteta. Joten tosiasiassa on kyse jostain prisman korviksista ja todennäköisesti vanhempien (isän rastiksi) on jäänyt ostaa tytön kaverille synttärilahja, koska haluavat hyvien tapojen mukaan lahjoja lastensa kavereille antaa. Ja sitten isä ei ole viitsinyt sanoa ” ostin nämä marketista kauppareissulla koska kaverisi itse ei ollut edes mukana koska tämä lahja annetaan vaan hyvin tapojen vuoksi, eikä kaverisi jaksanut panostaa itse lahjan hankintaan ja unohti” vaan luuli sanovansa kohteliaammin sanoessaan ”näin nämä ja ajattelin että pitäisit näistä” (mikä sinänsä varmasti totta kun isälle on jäänyt tämä lahjanostorasti).
Apn asenne kuvastaa juuri sitä täydellistä luottamuksen puutetta, mikä yhteiskunnassamme nykyään vallitsee. Jokaisesta ajatellaan pahinta, kaikilta pitää suojautua, kaikki haluaa vaan pahaa ja on epäilyttävää.
Väärin. Aikuisella ei ole mitään asiaa ostaa koruja tyttärensä kaverille. Kaveri ostaa itse jonkin lahjan.
Aika toiveikasta ja suorastaan naiivia ajattelua täällä, josta loppujenlopuksi hyötyvät yksinomaan hyväksikäyttäjät.
Aikuisten miesten seksuaalinen kiinnostus teinityttöjä kohtaan on valitettavan yleistä. Mies, jolla on aivot ja sydän paikallaan ymmärtää hyväksikäytön yleisyyden, ja sen, että miehen aikeita ei näe naamasta, ja pyrkii käyttäytymään tavalla joka ei herätä epäilyksiä. Ei se ole niin vaikeaa, tilannetaju riittää. Aikuisella miehellä ei yleensä ole mitään järkevää syytä osoittaa suuresti peruskohteliaisuuden yli menevää erityistä kiinnostusta tyttärensä teini-ikäisiä kavereita kohtaan. Toki jutella ja vitsailla jne. voi, mutta lahjat, yksityistapaamiset, viestittelyt ja lähelle pyrkiminen ylittävät normaaleja rajoja.
Kun pyrkimys on suojella lapsia ja nuoria hyväksikäytöltä, miehet eivät ole tässä kohtaa uhreja. Tärkeintä on estää hyväksikäyttö, ja kenenkään tunteet eivät ole tärkeämpiä kuin lapsen turvallisuus.
Ei tässä olla tätä miestä ristiinnaulitsemassa ilman oikeudenkäyntiä. Kyse on siitä, että tilanne ylittää sen mikä on Suomessa yleensä normaalia käytöstä, joten se herättää vanhemmissa pieniä epäilyksiä. Näiden epäilysten myötä osataan olla varuillaan, tarkkailla tilannetta ja siten suojataan lasta tai nuorta hyväksikäytöltä. Kuten ketjussakin todetaan, koru koetaan usein romanttisena lahjana. Onhan se mahdollista, että tilanne on myös viaton, mutta ei nuoren tytön vanhemmilla ole velvollisuutta laittaa miehen hypoteettisia tunteita tytön turvallisuuden edelle, kun todellisuus on liian usein aika raaka. Päinvastoin, vanhemmilla on velvollisuus suojella lasta ja se tarkoittaa myös epäilysten herätessä tarkkana olemista.
Sanokaa mitä sanotte, mutta mun mielestä on hieman erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Joillekinhan korujen vieminen naisille/tytöille voi olla sama asia kuin kukkien tai vaikka suklaan vieminen tytöille tai naisille?
Miksi se koru siinä on niin hirveää?
Siksi että kyseessä on aikuinen mies joka ostelee lahjoja 13v tytölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekinhan korujen vieminen naisille/tytöille voi olla sama asia kuin kukkien tai vaikka suklaan vieminen tytöille tai naisille?
Miksi se koru siinä on niin hirveää?Siksi että kyseessä on aikuinen mies joka ostelee lahjoja 13v tytölle.
Kauhistelisitko asiaa, jos korvikset olisikin antanut tytön äiti?
naapurin mummo kutoo 15 vuotiaalle pojalle sukat joululahjaksi, niin kyllähän siinä on varmasti ajatuksena nähdä tuo poika muuten alasti,vain nuo sukat jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen yksi vaihtoehto, jota kukaan ei ottanut esiin: sääli sinun lastasi kohtaan.
Onko jostain tullut ilmi (vaikka tyttöjen keskusteluissakin vailla todellisuuspohjaa) että olette vaikkapa köyhiä eikä teillä ole rahaa ostaa kivoja juttuja lapsille? Tai että tyttösi olisi puhunut kuinka olet tiukkismutsi joka ei edes osta uusia korviksia? Jotain vastaavaa, josta olisi tullut sellainen ”No kai minä voin tässä parempituloisena ostaa myös lapsen kaverille lahja. Oma budjetti ei siihen kaadu, mutta varmasti tuottaa iloa hänelle ja tytöt eivät ole niin eriarvoisessa asemassa sitten.”
Tämä...itse ostin lapsena myös sisarpuolelleni farkut kun pappa antoi rahaa housuihin.
Ostettiin halvemmat niin kumpikin sai
Pystyyköhän nykyään kukaan isä kuskaamaan edes omaa tytärtään saatikka että ois vielä joku tyttären kaveri mukana,johonkin harrastuksiin tms.
Jos minulla ois tytär niin ekaksi pitäs ostaa 2 paikkanen auto josta se toinen penkki roskiin , jotta ei vahingossakaan sais pedo-leimaa otsaan jos tytär kyydissä.
tai oikeestaan ottasin eron samantien ja en olis yhteyksissä ettei tulis mammoilla vääriä ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Aika toiveikasta ja suorastaan naiivia ajattelua täällä, josta loppujenlopuksi hyötyvät yksinomaan hyväksikäyttäjät.
Aikuisten miesten seksuaalinen kiinnostus teinityttöjä kohtaan on valitettavan yleistä. Mies, jolla on aivot ja sydän paikallaan ymmärtää hyväksikäytön yleisyyden, ja sen, että miehen aikeita ei näe naamasta, ja pyrkii käyttäytymään tavalla joka ei herätä epäilyksiä. Ei se ole niin vaikeaa, tilannetaju riittää. Aikuisella miehellä ei yleensä ole mitään järkevää syytä osoittaa suuresti peruskohteliaisuuden yli menevää erityistä kiinnostusta tyttärensä teini-ikäisiä kavereita kohtaan. Toki jutella ja vitsailla jne. voi, mutta lahjat, yksityistapaamiset, viestittelyt ja lähelle pyrkiminen ylittävät normaaleja rajoja.
Kun pyrkimys on suojella lapsia ja nuoria hyväksikäytöltä, miehet eivät ole tässä kohtaa uhreja. Tärkeintä on estää hyväksikäyttö, ja kenenkään tunteet eivät ole tärkeämpiä kuin lapsen turvallisuus.Ei tässä olla tätä miestä ristiinnaulitsemassa ilman oikeudenkäyntiä. Kyse on siitä, että tilanne ylittää sen mikä on Suomessa yleensä normaalia käytöstä, joten se herättää vanhemmissa pieniä epäilyksiä. Näiden epäilysten myötä osataan olla varuillaan, tarkkailla tilannetta ja siten suojataan lasta tai nuorta hyväksikäytöltä. Kuten ketjussakin todetaan, koru koetaan usein romanttisena lahjana. Onhan se mahdollista, että tilanne on myös viaton, mutta ei nuoren tytön vanhemmilla ole velvollisuutta laittaa miehen hypoteettisia tunteita tytön turvallisuuden edelle, kun todellisuus on liian usein aika raaka. Päinvastoin, vanhemmilla on velvollisuus suojella lasta ja se tarkoittaa myös epäilysten herätessä tarkkana olemista.
Miksi antaa lahja tytön äidille??
hiphei hullut
Vaikuttaa että täällä yritetään manipuloida ihmisiä siihen suuntaan että tällainen olisi ok tai hyväksyttävää. Tämä on tyypillistä pedofiileille. Aikuinen vieras mies ei osta lahjoja tyttärensä kaverille. Kaveri ostaa itse lahjan kaverilleen.
korvakorut työnnetään reikään
symbolinen vertaus