Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin isä osti 13-vuotiaalle tytölleni syntymäpäivälahjaksi korvikset, jäi vähän creepy olo

Vierailija
27.10.2019 |

Lapset näkevät toisiaan pari kertaa kuukaudessa ja olen tavannut tämän tytön vanhemmat vaan kerran aiemmin. Viimeksi kun haki tyttönsä meiltä, antoi ovella tytölleni korurasian. Sanoi, että näki ne sattumalta kun käveli koruliikkeen ohi ja hänelle tuli heti mieleen että sopisivat tytölleni. Toivotteli hyvät synttärit ja lähti. Minulle jäi tästä jotenkin epämiellyttävä olo. Kuvittelenko vaan, vai voiko tuossa olla jotain taka-ajatusta?

Kommentit (346)

Vierailija
201/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 vuotiaat ostaa ja antaa itse lahjat toisilleen. Vain täysin naivi pitää normina jonkun aikuisen äijän korun ostamista alaikäiselle.

Millä rahalla 13-vuotias mitään ostaa? Itse pystyin sen ikäisenä ostamaan korkeintaan irtokarkkia.

Vierailija
202/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on kiva, kun sen perheen äiti löytää täältä tämän ketjun. "Hei Markus, tuus kattomaan tätä! Muistatko kun sanoin sulle, että kyllä meidän pitää ostaa joku lahja sille Veeran kaverille..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö keskustelussa ole selvästi USAsta otettuja sävyjä? Paikalliset suorastaan hysterisoivat lapsista ja teineistä.

Vierailija
204/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13 vuotiaat ostaa ja antaa itse lahjat toisilleen. Vain täysin naivi pitää normina jonkun aikuisen äijän korun ostamista alaikäiselle.

Millä rahalla 13-vuotias mitään ostaa? Itse pystyin sen ikäisenä ostamaan korkeintaan irtokarkkia.

Mullakaan ei ollut koskaan erikseen viikkorahaa.

Ehkä se lahja olikin oikeasti siltä kaverilta, mutta isä vain lipsautti että hän oli sen ostanut/maksanut. Voihan olla että tytön kaveri halus ostaa jotkut vähän karmeammat punkkari/pääkallo/tms. korut tai jonku kaverin kauan toivoman napakorun...? Isi sitten osti hänen mielestään "sopivammat" korut. :D

Vierailija
205/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat antavat rahaa lahjan ostoon.

Vierailija
206/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi hyvänen aika teitä! Lahjan ostamiseen voi olla aivan luonnollinen syy. Kaverin isän ( perheen) tapana voi yksinkertaisesti olla ostaa lahjoja syntymäpäivänä.Jos oli tavannut tyttöä useampia kertoja niin varmaan tiesi ehkä jo tytön mieltymyksistä.Siis nähnyt silmillään.Minulle riittää jo pari kolme kertaa tavata joku ihminen ja nähdä millaisia vaatteita, koruja ym. hän pitää mielellään.Isä antoi lahjan aivan julkisesti.Sekin merkitsee jotain.

Vierailija
207/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli 6/5.

Joo, en olisi uskonut. AV:n valkoroskaisuus jaksaa yllättää aina vaan uudelleen.

Vierailija
208/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän AP itse aloituksensa jälkeen on asiasta ajatellut tai miten toiminut?

No AP:han oli aika selvä trolli, mutta tulipa taas selväksi, mitä hysteerisiä pedofiilipakottajia ja lasten seksualisoijia nää ä m m ä t täällä on.

Et taida pitää aikuisista naisista, kun täällä niitä ämmittelet. Pikkutytöt on kivempia.

Tykkään miss turusta..oorrgghhh

Vierailija
209/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 vuotias Veljeni, joka valitettavasti omaa parafilian joka ei ole hyväksyttävä vallitsevassa yhteiskunnassamme, oli tehnyt liki identtisen lahjanoston 12 vuotiaalle perhetutulle. Hänet siis on kerran jo tuomittu seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja raiskausyrityksestä vankeuteen viime vuosikymmenellä. 

Pointtina vaan se, että on mahdollista, että tuossa voisi olla jotain epäilyttävää. Englanniksi tuollaiselle teolle on olemassa sana: grooming. Mutta voi aivan yhtä hyvin olla, että lahja on täysin viaton. Tässähän ilmeneekin ihmisen monimuotoisuus ja kompleksisuus. Ei voi olla varma. Varuillaan silti hyvä olla.

Vierailija
210/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekinhan korujen vieminen naisille/tytöille voi olla sama asia kuin kukkien tai vaikka suklaan vieminen tytöille tai naisille?

Miksi se koru siinä on niin hirveää?

No nyt hauskan pistit. Kuvitellaan AP:n tilanne niin että vieraan perheen isä olisi ojentanut ovella 13v. Tytölle kukkakimpun tai suklaarasian. Mikä fiilis? Niinpä.

Jos tytöllä olisi synttärit tai muut juhlat, niin kyseessä kohtelias ele.

Jos ei mitään syytä, niin hyvin outoa.

Vierailija
211/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies ei uskaltaisi ostaa edes meidän tytöille korviksia kysymättä mielipidettä ensin. Kuulostaa kyllä erikoiselta. On kuitenkin melko "intiimi" lahja jossa täytyy tietää saajan maku tarkkaan.

Intiimi? Siis korvikset? Minäkin ostin sukulaistytölle korvikset, eikä tullut mielen viereen että olisin intiimin lahjan antanut. Hän nyt vain sattuu pitämään koruista.

Vähän eri asia ostaa jollekkin sukulaiselle koru kun tyttärensä 13vuotiaalle kaverille.

Olen samaa mieltä, mutta kommentti koskikin sitä, onko korvakorut intiimi lahja vai ei. Minusta ei.

Vierailija
212/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mies on homo tai transu ja mieltynyt naisten koruihin? Heteromieshän ei vapaaehtoisesti koruostoksille lähde.

Vierailija
213/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiimi? No ei riitä ymmärrys miten se nyt olis jotain intiimiä! Koko juttu aivan hullu.

Anteeksi maalaisuuteni.

Vierailija
214/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä miehillä helppoa. Jos ei epäillä r*iskariksi, niin pedariksi/muuten pervoksi.

Joskus oli tehty testi jossa laitettiin lapsi esittämään että on eksynyt vanhemmistaan.. suuri osa nimenomaan miehistä ei auttanut. Lopuksi haastateltiin osaa näistä jotka eivät auttaneet. Kaikilla aika yhtäläinen selitys.

Pelkäsivät että sieltä jostain singahtaa vihainen äiti huutaen että jätä mun kersa rauhaan, p*rvo/vastavaa mukavaa. Tai että joku ihan vain sivullinen tulisi "ojentamaan". (Ja pelättiin että nimenomaan nainen) kun niin epäilyttävää jos mies lähestyy hädänalaista lasta...

Vierailija
215/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te kaikki vainoharhaisia? Tyttäresi sai kaverinsa isältä korvikset synttärilahjaksi. Mahdollisesti asiasta oli puhuttu etukäteen myös kaverin kanssa. 

AP, vaikutat aika tiukkapipoiselta, kun toteat, että miehesikään ei saa ostaa korua tyttärelle neuvottelematta ja pyytämättä sinulta lupaa. 

Kannattaisi muistaa, että kaikki peheet eivät ole sellaisia juntteja, että miehet eivät huomioi vaimojaan ja tyttäriään millään tavalla, ei ainakaan lahjoittamalla koruja. Vaimolle voi antaa flanelliyöpaida tai Aino-aamutossut, niinkö kaukana menneisyydessä elätte?

Minä olen tavallisesta duunariperheestä, mutta niin vain isäukko halusi antaa vaimolleen = äidilleni joululahjaksi kultakorun. Töitten puolesta hänellä ei ollut mahdollisuutta lähteä arkena kultakauppaan, joten hän pestasi minut apuriksi. Äiti sai mieleisen korun, jonka minä sitten aikanaan perin häneltä.

Ei mitenkään verrattavissa ap.n juttuun. Olisi ollut jos isäsi olisi ostanut 12 vuotiaalle kaverillesi korvakorut, olisiko vielä ok perheessäsi?

Vierailija
216/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joille tälläinen toiminta on ihan ok? Siis te joilla on tommonen 12 v. tytär, olisiko teille ok jos miehenne ostaisi tyttärenne kaverille korvakorut? Siis toimivatko miehenne näin? Ja ostavatko nämä koruista kiinnostuneet miehet myös muille ympärillä oleville naisihmiselle koruja? Esm. äidille, tyttärelleen, anopille, sukulaistytöle, vaimolle, lapselleen, peräti lapsenkaverille?

En todellakaan tiedä mitä tästä ajatella.

Vierailija
217/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain ajatellut, että rihkamakoru on turvallinen pieni lahja annettavaksi tuon ikäiselle tytölle, ja niin se juuri onkin. Kaverin isä tuskin olisi voinut antaa minkäänlaista lahjaa tai näyttäytyä muutenkaan ilman, että keksit siitä pedofiilitarinan, jota alat levittää nettiin.

Mitä sä selität?

Tutustu todellisuuteen:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2e5921c8-d5fe-4fc6-b846-26c9723f7181

Linkatun jutun otsikosta: ”lähetetään dickpicejä, kysytään suoraan lähdetkö panemaan”

Ei ehkä ihan sama asia kuin synttärilahjan antaminen..

Totta. Hienovaraisempi lähestymistapa johtaa todennäköisemmin tyydyttävämpään lopputulokseen.

Dickpic on epätoivoisen amatöörin lähestymistapa ja kaikessa ällöttävyydessään turvallisempi kohteelle, koska harvemmin toimii lähettäjän toivomalla tavalla (ellei ole tarkoituskin herättää inhoa).

Vierailija
218/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä mieleen, että itse ostin luokkatoverille lahjaksi korvakorut. Hän oli siihen aikaan ainoita jolla oli luokaltamme reiät korvissa ja mietin itse, että se olisi kiva lahja. Olivat aika halvat, mutta ei siis tullut mieleenkään ettei olisi sovelias lahja. Äitini oli siis tuolloin mukana ja hänestikin kiva lahja ja lahjan saanut tykkäsi todella.

Vierailija
219/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjojen antamiseen ja vastaanottamiseen liittyy ihmiskunnan historiassa ikiaikaiset säännöt. Jos esim. joku, ei kovin tuttu, työkaveri antaa yhtäkkiä aiheettomasti lahjan, ensimmäinen ajatus on kieltäytyä. Ei kuitenkaan siinä tilanteessa kehtaa mutta mielessä käy epämiellyttävä ajatus, että mitä tuo tahtoo minulta vastalahjaksi. Ei lahjominen ole mikään pikkujuttu. Lapsilta ei voi edellyttää harkintaa näissä asioissa, siksi aikuisen pitää valvoa.

Siis joo se voi olla outoa, mutta se, että joku on omituinen tai tekee jonkun omituisen asian ei tarkoita, että henkilö on p e d o f i i l i.

Mistä sinä tiedät vaikka tuollaisen tapauksen isä olisi joku entinen kiusattu ja vaikka sillä hänen tyttärellään ollut vaikeuksia saada ystäviä tms. ja nyt kun on löytynyt ystävä, on tää isä sitten tosi onnellinen ja tekee innoissaan jotain tuollaista?

Ajatellut, että sillä kaverillahan on synttärit, vien tästä pienen muistamisen samalla kun haen tyttäreni sieltä.

Ihmisiä ja taustoja on monenlaisia.

Voi se tietty olla namusetäkin, mutta ei tuollaisen takia pitäisi sellaiseksi leimata.

Ei namusetä vaan korusetä. Uusi level groomauksessa.

Vierailija
220/346 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tästä mieleen, että itse ostin luokkatoverille lahjaksi korvakorut. Hän oli siihen aikaan ainoita jolla oli luokaltamme reiät korvissa ja mietin itse, että se olisi kiva lahja. Olivat aika halvat, mutta ei siis tullut mieleenkään ettei olisi sovelias lahja. Äitini oli siis tuolloin mukana ja hänestikin kiva lahja ja lahjan saanut tykkäsi todella.

Olenko ymmärtänyt oikein, isäsi ei ostanut ja valinnut näitä korvakoruja, vai miten se meni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi