Lapsen kaverin isä osti 13-vuotiaalle tytölleni syntymäpäivälahjaksi korvikset, jäi vähän creepy olo
Lapset näkevät toisiaan pari kertaa kuukaudessa ja olen tavannut tämän tytön vanhemmat vaan kerran aiemmin. Viimeksi kun haki tyttönsä meiltä, antoi ovella tytölleni korurasian. Sanoi, että näki ne sattumalta kun käveli koruliikkeen ohi ja hänelle tuli heti mieleen että sopisivat tytölleni. Toivotteli hyvät synttärit ja lähti. Minulle jäi tästä jotenkin epämiellyttävä olo. Kuvittelenko vaan, vai voiko tuossa olla jotain taka-ajatusta?
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
naapurin mummo kutoo 15 vuotiaalle pojalle sukat joululahjaksi, niin kyllähän siinä on varmasti ajatuksena nähdä tuo poika muuten alasti,vain nuo sukat jalassa.
Siis sukan antaminenhan on suora viittaus runkkaamiseen tai munan lämmittimeen😨
Erittäin intiimi lahja. Mummo myös osoittaa välittämistä lasta kohtaan, pervoa. Kohta se vie koko käden!
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi poika, voisin kuvitella vieväni hänen uudelle, syntymäpäiviään lähiaikoina viettävälle ystävälle poikaani sieltä hakiessa ohimennen jonkun pelin tai vaikka puisen rannekorun jos se hänen tyyliin sopisi.
Tai leffalipun, lipun johonkin matsiin tms.Olisinko outo ja namutätimäinen?
Pärähtäisikö pedo-alert soimaan?
Ihan kiinni siitä, mikä lahja on kyseessä ja oletko sellaisissa väleissä poikaan, että sulla on oikeus ostella hänelle lahjoja. Korvakorut taas miellettiin taannoin aikuisille naisille tarkoitetuiksi kaunistumisvälineiksi. Kannattaa siis jättää ne, samoin kuin jotkut vaatteet, vain läheisten antamiksi lahjoiksi. Tilannetajua ja katuviisautta tarvitaan joka käänteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että täällä yritetään manipuloida ihmisiä siihen suuntaan että tällainen olisi ok tai hyväksyttävää. Tämä on tyypillistä pedofiileille. Aikuinen vieras mies ei osta lahjoja tyttärensä kaverille. Kaveri ostaa itse lahjan kaverilleen.
Vaikuttaa siltä, että teidän helvetin sairaiden mammojen päässä ei paljoa muuta liiku kuin seksi.
Seksualisoitte kaiken minkä silmiimme saatte tai korviinne kuuletteJa se on todella, todella vastenmielistä.
Se mikä tässä on vastenmielistä on se että kaverin isä ostaa 13 vuotiaalle tytölle korun. Tyttö pari kertaa kuukaudessa käynyt kaverillaan. Ja tämä aikuinen mies jo oikein ajattelee tyttöä jo katsellessaan koruja. Sairasta.
Pedofiileille tyypillistä puolustella huomionosoituksia alaikäisiä tyttöjä kohtaan. Ja yrittää leimata huolestunut äiti turhaan huolestuneeksi. Ap se olo mikä sinulle tuli niin usko sitä. Minulle tuli heti sama olo kun luin aloituksen.
Todennäköisesti mies on tarkoittanut, että korvikset ovat ikään kuin lahja hänen tyttäreltään tämän kaverille. Olen minäkin nuorena saanut kaveriltani lahjoja, jotka olivat peräisin kaverin äidin kaupasta ja mitä todennäköisimmin myös äidin valitsemia. Kun 13-vuotias antaa kaverilleen lahjan, niin yleensä sen maksavat joka tapauksessa vanhemmat, koska useimmilla 13-vuotiailla ei ole kovin paljon omaa rahaa käytettävissä. Ehkä mies on jopa valinnut korvikset siksi, että ne sai halvalla, mutta yritti peitellä tätä seikkaa sanomalla, että hänen mielestään ne vain sopivat hyvin tytön kaverille.
Mahdollista on tietysti sekin, että mies on joku pervertikko, joka tuo kiinnostustaan esille typerän avoimesti. Tuntematta miestä on vaikea sanoa, mistä on kyse.
Ehkä ap voisi kysyä tytöltä, millaisia ihmisiä ne kaverin vanhemmat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asetuin mielikuvassani tuon korvakorut ostaneen miehen tyttären paikalle. No nyt pitää miettiä. Joo, tuntuisi kyllä aika erikoiselta ja häiritsevältä, jos isäni ostaisi jollekin tyttökaverilleni, ei edes bestikselleni, mitään tuon tapaista lahjaa tai yleensä yhtään mitään. Jos olisin menossa tuon tytön synttäreille, hän voisi antaa minulle rahaa, jotta voisin itse ostaa lahjan. Tuntisin varmaan jonkinlaisia mustasukkaisuuden tunteitakin. Tässä tarinassa on kyllä niin paljon tuntemattomaksi jääviä tekijöitä, että ihan varmaa mielipidettä on vaikea antaa.
Mietin hiukan lisää. Ensinnäkin isäni astuisi pahasti reviirilleni, jota tietysti teininä vartioin tiukasti. En tykkäisi. Toiseksi ajattelisin, että mitähän isäni mahtaisi tuumia, jos kävisin viemässä hänen miespuoliselle kaverilleen tai puolitutulleen lahjan saatesanoilla että näin tämän, vaikka kravatin tai kalsarit, liikkeen ikkunassa ja ajattelin heti sinua.
Tässä nyt mietittiin tuota asiaa tuon lahjansaajan ja hänen äitinsä näkökulmasta, ei lahjan antajan tyttären.
Mutta kun kerran tuli puheeksi, niin en olisi ollut mustasukkainen jos isäni olisi ostanut jonkun pienen lahjan uudelle kaverilleni hänen syntymäpäivän aikoihin silloin kun olin teini.
Naurettava ajatuskin, että olisin pitänyt jotain isäreviiriä:D
En suhtaudu isääni kuten johonkin poikakaveriin, sinun isäsuhteesi kuulostaa kummalliseltaSulla taitaa nyt olla oma lehmä ojassa. Hae vertaus tai rinnastus tilanteesta, jossa äitisi alkaisi kaveeraamaan sinun ystäväsi kanssa, ostelemalla lahjoja.
Miksi? Isäni on vastakkaista sukupuolta kuin minä, ja hengasin teininä enemmän toisten tyttöjen kuin poikien kanssa.
Myöskään äitiäni kohtaan ei ole reviiriajattelua, ja vanhempani olivat useimpien ystävieni kavereita kun asuin vielä vanhemmilla.Taisit olla enemmän äidintyttö.
Minä olin isintyttö, enkä mitään reviirejä miettonyt. En ole eläin vaan ihminen.
Ihmeen hanakasti "isintyttö" puolustaa setien oikeuksia lahjoa naapurin teinityttösiä.
Tyttö käy kaverillaan pari kertaa kuukaudessa. Ja kaverin isä ostaa korun tytölle. Ja vielä ajatellut että sopisi tytölle. Hyi saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että täällä yritetään manipuloida ihmisiä siihen suuntaan että tällainen olisi ok tai hyväksyttävää. Tämä on tyypillistä pedofiileille. Aikuinen vieras mies ei osta lahjoja tyttärensä kaverille. Kaveri ostaa itse lahjan kaverilleen.
Vaikuttaa siltä, että teidän helvetin sairaiden mammojen päässä ei paljoa muuta liiku kuin seksi.
Seksualisoitte kaiken minkä silmiimme saatte tai korviinne kuuletteJa se on todella, todella vastenmielistä.
Joo, sano vielä, että ne pikkutytöt itse niin kovasti haluavat näitä lahjoja ja siksi annat niitä heille. Ei ole sun syy.
Mitähän AP itse aloituksensa jälkeen on asiasta ajatellut tai miten toiminut?
Vierailija kirjoitti:
Mitä palstan feministit tuumaisivat, jos mies ostaisi heille lahjaksi naiselliset korut?
Voiko enempää pihalla olla kuin tämä kommentoija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sano vielä, että ne pikkutytöt itse niin kovasti haluavat näitä lahjoja ja siksi annat niitä heille. Ei ole sun syy.
Minä olen nainen eli siis myös entinen teinityttö ja myös tyttären äiti.
Ja sitä mieltä, että teillä on päässä vikaa.
Pahasti. Eikä ole eka ketju täällä, jossa jauhetaan vastaavaa.
Kertoo enemmän teistä kuin jostain tavallisesta perheenisästä joka yritti olla kiva.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän AP itse aloituksensa jälkeen on asiasta ajatellut tai miten toiminut?
No AP:han oli aika selvä trolli, mutta tulipa taas selväksi, mitä hysteerisiä pedofiilipakottajia ja lasten seksualisoijia nää ä m m ä t täällä on.
Vierailija kirjoitti:
Joillekinhan korujen vieminen naisille/tytöille voi olla sama asia kuin kukkien tai vaikka suklaan vieminen tytöille tai naisille?
Miksi se koru siinä on niin hirveää?
No nyt hauskan pistit. Kuvitellaan AP:n tilanne niin että vieraan perheen isä olisi ojentanut ovella 13v. Tytölle kukkakimpun tai suklaarasian. Mikä fiilis? Niinpä.
Lahjojen antamiseen ja vastaanottamiseen liittyy ihmiskunnan historiassa ikiaikaiset säännöt. Jos esim. joku, ei kovin tuttu, työkaveri antaa yhtäkkiä aiheettomasti lahjan, ensimmäinen ajatus on kieltäytyä. Ei kuitenkaan siinä tilanteessa kehtaa mutta mielessä käy epämiellyttävä ajatus, että mitä tuo tahtoo minulta vastalahjaksi. Ei lahjominen ole mikään pikkujuttu. Lapsilta ei voi edellyttää harkintaa näissä asioissa, siksi aikuisen pitää valvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa miten sä et näe tota kummallisuutta tossa tilanteessa?
Onko sulla tuttavapiirissä paljon tollaisia tilanteita?
Minä korkkasin naapurin 16-vuotiaan tytön synttärilahjaksi. Kovasti tykkäsi.
Epäilen että tää on teoreettinen tilanne jolla joku sosiologi tutkii hyväksyttävän käytöksen rajoja.
Koska ei tämmöistä ylipäätään tapahdu.
Ja jos omalle kohdallenne osuisi että teinityttärenne saisi vastaavan lahjan yhtään keneltäkään puolitutulta aikuiselta, eikä yhtään ihmetyttäisi, niin lyhyesti ilmaistuna aika paskaa vanhemmuutta.
Kaikki maailman ihmiset eivät ole kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä palstan feministit tuumaisivat, jos mies ostaisi heille lahjaksi naiselliset korut?
Voiko enempää pihalla olla kuin tämä kommentoija.
Se on vähän eri asia, jos aikuinen mies ostaa aikuiselle naiselle korun. kuin että aikuinen mies ostaa alaikäiselle tytölle korun.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tommonen ajattelu on ihan turhaa. Pian 15-vuotiaana tyttönä voin kertoa, että kaverin isä tahtoo olla mitäluultavimmin vain mukava persoona. Sukupuolikinhan on nykyään liian isoksi väännetty asia. "Naisia pitää arvostaa ja miehiä voi syyttää" missä se tasa-arvo on? Hyvää aivotyöskentelyä, mutta liikaa kuvittelua. Sitä paitsi, tyttäresi varmaan itsekkin osaa vaikuttaa asiaan, ei me enää eletä 1800-lukua.
Mä olen tosi iloinen jos elämä on nykyään noin simppeliä.
Koska noin ei ollut 90- eikä 00-luvuilla kun itse olin tyttö/nuori nainen.
Jos olet samaa mieltä vielä 35-vuotiaana, ajat ovat todella muuttuneet, mutta pahoittelen sitä että epäilen: itselläni on kestäyt vuosia tajuta mikä tarkalleen on ollut asiatonta rajojenylittelyä aikanaan kokemissani asioissa.
Jotta vaikuttaisi ettei ole mitään taka-ajatuksia.