Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde ja valta suhteet

Vierailija
27.10.2019 |

Teillä joilla on parisuhde jossa toinen on alistuvampi parisuhteessa ja toinen pomo.Miten roolit jakautuvat?Onko teille asia ok? Teitä joita ei asia koske niin ei tarvitse kommentoida!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos roolit sopivat eikä toinen tunne oloonsa kiusalliseksi!

Meillä nainen on pomottava ja haluaa pitää ohjat käsissään, joten olen vähän myötäilevämpi osapuoli.

Vierailija
2/35 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on ollut alistuvampi parisuhteessa ja on kaiketi ok, kun ei ole valittanut.

Minä suunnittelen viikko rytmin, lasten hoitoon viemisestä ruokiin.Mies enemmänkin toteuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on selkeästi vahvempi jollain elämän osa alueella, niin roolit on hyvä jakaa.

Kaikki aina valittaa, jos on suhde missä toinen on ottanut pomon roolin yhteisestä päätöksestä!?

Uskoisin että lapsi perheissä aika yleistä, että toinen osapuoli on ottanut enemmän vastuuta! alistuvampi enemmän toteuttaa, kuin suunittelee.

Vierailija
4/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alistunut eikä mies pomota, mutta jotkut tuttavat toki haluavat näin ajatella, koska mies parempipalkkaisena maksaa taloutemme kulut, ja minä hoidan opiskelujen ohessa kotia.

Vierailija
5/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustaitoinen on vallassa. Varmaan myös ap:n tapauksessa.

Vierailija
6/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, että mielestäsi "parisuhde" on yhdyssana mutta "valta_suhteet" päätit kirjoittaa erikseen...

Vierailija
7/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyseiset roolit parisuhteessa.Toki asioista keskustellaan.Ne on perheen sisäisiä asioita!

Vierailija
8/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aviossa 20 vuotta miehen kanssa, jonka kanssa olin näennäisesti tasaveroinen. Loppupeleissä mies kuitenkin päätti. Minä tein kesälomasuunnitelmia, mutta mies päätti, tehdäänkö niin. Se hivuttautui mukaan pikkuhiljaa, enkä huomannut tätä. Olen itse halkipoikkipinoon-ihminen, enkä jaksanut sitä vääntöä, minkä mies aloitti, jos halusi jonkun asian toisin. Hän käytti väsytystaistelua tai syyllistämistä, jos olimme eri mieltä. Helpompi oli antaa periksi.

Pikkuhiljaa passivoiduin. Sekin hiipi mukaan vähitellen, samaa vauhtia kuin mies lisäsi päätöksentekoaan. En viitsinyt edes suunnitella mitään, koska se oli turhaa työtä. Erossa mies valitti minulle, kun olen niin passiivinen. No wonder...

Aina kun luen ketjuja, joissa vaimo valittaa miehensä passiivisuudesta, niin tunnen syvää sympatiaa näitä miehiä kohtaan. Ei, ei se välttämättä ole kenenkään ”syy”, vaan kyse on kieroutuneesta dynamiikasta.

Vierailija
9/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aviossa 20 vuotta miehen kanssa, jonka kanssa olin näennäisesti tasaveroinen. Loppupeleissä mies kuitenkin päätti. Minä tein kesälomasuunnitelmia, mutta mies päätti, tehdäänkö niin. Se hivuttautui mukaan pikkuhiljaa, enkä huomannut tätä. Olen itse halkipoikkipinoon-ihminen, enkä jaksanut sitä vääntöä, minkä mies aloitti, jos halusi jonkun asian toisin. Hän käytti väsytystaistelua tai syyllistämistä, jos olimme eri mieltä. Helpompi oli antaa periksi.

Pikkuhiljaa passivoiduin. Sekin hiipi mukaan vähitellen, samaa vauhtia kuin mies lisäsi päätöksentekoaan. En viitsinyt edes suunnitella mitään, koska se oli turhaa työtä. Erossa mies valitti minulle, kun olen niin passiivinen. No wonder...

Aina kun luen ketjuja, joissa vaimo valittaa miehensä passiivisuudesta, niin tunnen syvää sympatiaa näitä miehiä kohtaan. Ei, ei se välttämättä ole kenenkään ”syy”, vaan kyse on kieroutuneesta dynamiikasta.

Näinhän se omankin näkemyksen mukaan menee. Toinen käyttää väsytystaistelua ja toinen passivoituu, eikä siinä ole mitään vikaa, ennenkuin/jos passivoitunut osapuoli saa tarpeekseen. Joskus voi kannattaa pitää parisuhde toimivana, mieluummin kuin rikkoa se jonkin melko triviaalin syyn takia. Tai ainakin valita taistelunsa tarkkaan, eikä olla napit vastakkain aina.

Vierailija
10/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta parisuhde dynamiikkaa voi olla mikä tahansa, jos vaan toimii!En oikein tajua miksi näin ei saisi olla? Turha vallan käyttö on lapsellista.

Vierailija
11/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta parisuhde dynamiikkaa voi olla mikä tahansa, jos vaan toimii!En oikein tajua miksi näin ei saisi olla? Turha vallan käyttö on lapsellista.

No, kyllähän se narsisti-läheisriippuvaisuus suhdekin toimii, tai ottaja-antaja-suhdekin toimii....

Vierailija
12/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Meillä mies on se myötäilevämpi. Välillä tuntuu kuin raskasta kivirekeä vetäisin ja eroa olen kyllä harkinnut.

Vierailija
13/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustaitoinen on vallassa. Varmaan myös ap:n tapauksessa.

Tätä ilkeilyä jo odotinkin!

Vierailija
14/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies määrää. Hän on aina tehnyt suunnitelmat valmiiksi ja minulle jää vain mahdollisuus sanoa kyllä tai ei. Suunnitelmat ovat aina ihan hyviä, tai en ainakaan löydä niistä vikaa, joten teemme aina mitä hän haluaa. Kyllähän se vähän ärsyttää kun koko elämä menee toisen pillin mukaan. Edellisessä suhteessa oli toisinpäin. Kyllähän se vähän kumpaakin voi ärsyttää. Siis minua miehen pomotus ja miestä minun passiivisuuteni. Olen vaan niin väsynyt töiden ja perheen hoitamisesta että jos minulta kysyttäisiin vaikka että mitä haluaisin lomalla tehdä niin vastaus olisi varmaan että en tiedä, voisin varmaan vaan nukkua.

Vierailija
15/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Meillä mies on se myötäilevämpi. Välillä tuntuu kuin raskasta kivirekeä vetäisin ja eroa olen kyllä harkinnut.

No jos alistuvampi,eikä uskalla/halua muuttaa suuntaa ja on hänelle ok?

Vierailija
16/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos alistuvampi,eikä uskalla/halua muuttaa suuntaa ja on hänelle ok?

Kirjoitinkin omasta puolestani että minulle ei ole ok. En olisi halunnut itselleni tätä roolia, mutta kun kaikki jäi tekemättä jos minä en niitä edistänyt. Tosi paljon teen kyllä asioita itseksenikin enkä ota kivirekeä mukaan.

Vierailija
17/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nainen on pomottava suhteessa ja arjen pyörittämisessä.Hän kyllä hoitaa asiat hyvin.Kyselee kyllä mielipiteeni asioista, mutta jos en osaa antaa vastauksia, niin hän on sen jo päättynyt.Kyllä se joskus harmittaa!

Vierailija
18/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä naisena haluan tietää miten lapset pukeutuvat,syövät ja laskut on ajan tasalla, koti on siisti!Näin ainakin meillä toimitaan minun johdolla.En pidä miestäni komennossa, mutta juu ehkä on alistuvampi.Kertaakaan ei ole ainakaan valittanut asiasta!

Vierailija
19/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä naisena haluan tietää miten lapset pukeutuvat,syövät ja laskut on ajan tasalla, koti on siisti!Näin ainakin meillä toimitaan minun johdolla.En pidä miestäni komennossa, mutta juu ehkä on alistuvampi.Kertaakaan ei ole ainakaan valittanut asiasta!

Ei tietenkään valita.

Myötäilevä mies (tai nainen) on myötäilevä juuri sen takia, ettei hän halua keikuttaa venettä. Ei se ihminen valita paljon mistään ikinä. Koska haluaa välttää turhaa riitaa.

Vierailija
20/35 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään valita.

Myötäilevä mies (tai nainen) on myötäilevä juuri sen takia, ettei hän halua keikuttaa venettä. Ei se ihminen valita paljon mistään ikinä. Koska haluaa välttää turhaa riitaa.

Voi olla näinkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi