Missä vaiheessa ihminen kehittää itselleen kuplan ja alkaa uskoa Hesarin olevan valemedia
Onko se osoitus mielenterveyden häiriötilasta vai valaistumisesta, vai kummastakin?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun nyt jenkeissä ja lukenut Helsingin Sanomista useamman kuin kerran ihan valheellisen jutun. Siis juttuja jotka kuuluvat jollakin tavalla mun elämään täällä ja tiedän ihan varmasti että jutut eivät ole tosia. Ja on niitä muitakin juttuja joissa Hesari on kertonut asioista virheellisesti. Asioita Suomen ulkopuolelta. Ensimmäisen kerran kun luin valheellisen uutisen olin järkyttynyt. Olen minä muutenkin kun ulkomailla monessa maassa asunut huomannut että meille suomalaisille syötetään melkoista pajunköyttä "uutisina". Aika paljon tietoisuus avartunut maailmalla.
Kerro meille totuuksia. Laita linkkejä. Muuten pidän sinua kuplassa elävänä mt-potilaana
No minulla ei ole aikaa etsiä mitään linkkejä eikä haluakaan mutta monesta niistä asioista on kirjoitettu vauvapalstalla ja olen ottanut osaa niihin keskusteluihin, linkittänyt tietoja ja täytyy sanoa että Suomessa asuvat suomalaiset pitävät suomalaista uutisointia pyhänä lehmänä eivätkä usko mihinkään mikä ei ole suomalaisesta mediasta kotoisin. Niinpä en ole viitsinyt enää pitkiin aikoihin. En muuten myöskään tiennyt että myös Suomessa on tietomuuri netissä löydettävistä asioista eli suomalaiset eivät voi edes Suomesta käsin hakea kaikkia tietoja. Tajusin sen vasta kun joku minulle siitä kertoi ja kokeilin itse Suomessa viimeksi käydessäni. En päässyt kaikkiin sivustoihin joihin pääsen jenkeissä ollessani. Oli hieman omituinen olo sen jälkeen. Luulin että muuri löytyy vain islamilaisista ja kommunistisista maista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Hesari on valemedia, jos katsotaan tulokulmaa asioihin. Journalistin ohjeidenkin mukaan uutisoinnin pitäisi olla tasapuolista, mutta kukaan järjellä lukeva ei voi väittää Hesarin olevan. Ainakin kerran Hesari on joutunut rukkaamaan uutisointiaan, kun ns. valemediassa on julkistettu tiettyyn rikokseen liittyen tarkempaa tietoa. Varmaan sitä on tapahtunut useamminkin, mutta en enää tilaa Hesaria, joten ei ole osunut silmään.
Ei voi olla totta! Hesari korjannut uutisiaan. Ihan toista kuin Fox! :((((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun nyt jenkeissä ja lukenut Helsingin Sanomista useamman kuin kerran ihan valheellisen jutun. Siis juttuja jotka kuuluvat jollakin tavalla mun elämään täällä ja tiedän ihan varmasti että jutut eivät ole tosia. Ja on niitä muitakin juttuja joissa Hesari on kertonut asioista virheellisesti. Asioita Suomen ulkopuolelta. Ensimmäisen kerran kun luin valheellisen uutisen olin järkyttynyt. Olen minä muutenkin kun ulkomailla monessa maassa asunut huomannut että meille suomalaisille syötetään melkoista pajunköyttä "uutisina". Aika paljon tietoisuus avartunut maailmalla.
Kerro meille totuuksia. Laita linkkejä. Muuten pidän sinua kuplassa elävänä mt-potilaana
No minulla ei ole aikaa etsiä mitään linkkejä eikä haluakaan mutta monesta niistä asioista on kirjoitettu vauvapalstalla ja olen ottanut osaa niihin keskusteluihin, linkittänyt tietoja ja täytyy sanoa että Suomessa asuvat suomalaiset pitävät suomalaista uutisointia pyhänä lehmänä eivätkä usko mihinkään mikä ei ole suomalaisesta mediasta kotoisin. Niinpä en ole viitsinyt enää pitkiin aikoihin. En muuten myöskään tiennyt että myös Suomessa on tietomuuri netissä löydettävistä asioista eli suomalaiset eivät voi edes Suomesta käsin hakea kaikkia tietoja. Tajusin sen vasta kun joku minulle siitä kertoi ja kokeilin itse Suomessa viimeksi käydessäni. En päässyt kaikkiin sivustoihin joihin pääsen jenkeissä ollessani. Oli hieman omituinen olo sen jälkeen. Luulin että muuri löytyy vain islamilaisista ja kommunistisista maista.
Taisit puhua ketussa ensimmäisen kerran totta kun sanoit ettei ole haluja etsiä mitään linkkejä.
Hys Hys norjalainen persu ajoi ambulanssia.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin artikkelit ovat erittäin puolueellisia. Lähtökohtaisesti lehti ajaa globalistista agendaa, johon kuuluvat avoimet rajat, yritysten vallan kasvattaminen ja EU:n liittovaltiokehityksen hehkuttaminen. Kaikki nämä uhkaavat itsenäisen valtion asemaa, mutta idiootit lampaat uskovat kaiken, mitä lukevat.
Samaa mieltä hyvä että kerromme suvacceille miten asia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen hallituksessa on edustettuna kommunistit, ja näiden medioiden vaikuttamisen kauttahan suomalainen äänestäjä valitsi kommunistit valtaan.
Yksikään hesari ei puhunut kommunisteista, vaan puolueista kuten vihreät, vasemmistoliitto, sdp. Valeuutisten lukija ei siis edes ymmärrä mitä on mennyt tekemään. Isoisäni taisteli Suomen itsenäisyydestä kommunisteja vastaan, onneksi hän on jo kuollut ettei tarvitsisi tätä todistaa.
Siis kaikki muut paitsi persut ovat kommunisteja. Eli järjenihmiset ovat kaikki kommunisteja.
Todistit juuri väitteeni oikeaksi, että ihmiset ovat tietämättömiä. Sivistä itseäsi vaikka lukemalla ko. Puolueiden taustoja ja hämmästy omin silmin mitä olet äänestänyt.
Ei minua kiinnosta, missä kuplissa muut elävät. Luen Hesaria, Usaria, Ylen verkkosivuja. Aamulehteä, Iltiksen ja Iltasanomia netistä, tosin vain Hesarin olen tilannut, muista ilmaisjutut. Luen myös erityyppistä kirjallisuutta. Jos joku ei omien ennakkoluulojen vuoksi lue jotain, se on hänen asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin artikkelit ovat erittäin puolueellisia. Lähtökohtaisesti lehti ajaa globalistista agendaa, johon kuuluvat avoimet rajat, yritysten vallan kasvattaminen ja EU:n liittovaltiokehityksen hehkuttaminen. Kaikki nämä uhkaavat itsenäisen valtion asemaa, mutta idiootit lampaat uskovat kaiken, mitä lukevat.
Samaa mieltä hyvä että kerromme suvacceille miten asia on.
Ja lisäisin vielä että,me suvacceille pitää tehdä selväksi että me emme ole lampaita vaan globalistinen mailma ei ole se mitä me tahdomme vaan haluamme taistella itsenäisesti Venäjän rinnalla.Kiitos 1939-44.
Itse luen kriittisesti ihan kaikkia medioita. Usein uutisessa näkyy toimittajan sitoutuminen, johonkin puolueeseen.
Vierailija kirjoitti:
”X on mielestämme uusi Y ja kerromme miksi lukijankin kuuluu ajatella samoin”
Väitätkö että hesari ei harrasta voimakasta mielipiteenmuokkausta?
Esimerkkinä vaikka jokin työelämästä kertova artikkeli, johon etsitään kuvituskuvaksi pääkaupunkiseudun ainut työsskäkäyvä tummaihoinen. Tai juttu jossa kerrotaan maah anm uuttajista. Juttu tehdään jostain tosi harvinaisesta tapauksesta eli maassamme olevasta nuoresta irakilaisnaisessta, vaikka vuonna 2015 ja sen jälkeen tänne on Iraksita tullut yli 50.000 kutsumatonta vierasta. Kaikki miehiä.
Tai uutisointi Yhdydvaltain Presidnetistä, joka on nykyisin pelkkää rienausta, tyyliin Trump möläytti. Miksi emme nähneet otsikoita siitä mitä Obama möläytti?
Tai asenteellinen Brexit-uutisointi, Välimeren taksiveneliikenne, jossa kuvaan etsitään aina kuin mahdollista joukosta nainen tai lapsi.
Helsingin sanomat on suvaccien media ja me isän maan puollustajat näemme sen.Se ajaa vain globaalien petturien asiaa ja me järki ihmiset tulemme vielä voittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyseessä on yksinkertaisesti idiotismi. Samat pöljät jenkeissä vouhkaavat salaliitoista ja ufoista.
Siis hesarin toimittajatko?
Sinccis
Just nää Sinccikset ja Janitskinit sun muut hörhöt kuuluvat tähän kahelirinkiin. Pyörivät kaltaistensa joukoissa, pelkäävät ympäröivää maailmaa ja luovat kuplan ympärilleen. Kuplan sisällä on sitten turvallista kuvitella, että oma salaliittomaailma on oikea totuus. Todellisuudessa näitä tyyppejä pidetään umpiurpoina - joita toki ovatkin - ja siksi heille nauretaan.
Tämän päivän jutussa arabiankielisistä, jotka etsitvät Suomi-tietoa FB:n arabiankielisistä ryhmistä, minua kiinnostaisi, eikö heitä edes kiinnosta oppia uuden maansa kieltä. Veikkaan, että toimittaja ei tätä kysymystä kysynyt itseltään.
PerusS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on persu tai putintrolli.
Lähde zuvacki helvettiin Suomesta kun vielä omin jaloin pääset. Kun Perussuomalaiset hallitsee, sulle voidaan antaa vähän lähtövauhtia.
Zuvac ki tarkoittaa naista.
Näin puhuu naisia rakastavan puolueen miesaktiivi
Vierailija kirjoitti:
Helsingin sanomat on suvaccien media ja me isän maan puollustajat näemme sen.Se ajaa vain globaalien petturien asiaa ja me järki ihmiset tulemme vielä voittamaan.
Tämä edellinen viesti kiteyttää kaiken. Vale media tyypit ovat loistavia oikein kirjoituksessa ja toden näköisesti korkea koulutettua huippu luokan ainesta xD.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän jutussa arabiankielisistä, jotka etsitvät Suomi-tietoa FB:n arabiankielisistä ryhmistä, minua kiinnostaisi, eikö heitä edes kiinnosta oppia uuden maansa kieltä. Veikkaan, että toimittaja ei tätä kysymystä kysynyt itseltään.
Oliko suomalaisilla raketti-insinööreillä halua opiskella ruotsia kun he menivät 60-luvulla kaikkine kakaroineen Ruotsin autotehtaille kiristämään pultteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä edellinen viesti kiteyttää kaiken. Vale media tyypit ovat loistavia oikein kirjoituksessa ja toden näköisesti korkea koulutettua huippu luokan ainesta xD.
No onkai ne kun ite sä sen viestin kirjoitit, että pääset sitten niitä haukkumaan.
Sinccis
Melko läpi näkyvää.
Kun eilen yksi viherhippi ei pärjännyt väittelyssä, niin alkoi valehtelemaan mitä muka olin kirjoitellut edellisenä päivänä.
Sitä se teettää kun ei pärjää .. alkaa vihreillä valheet!
Sinccis
Kyllähän Hesari on valemedia, jos katsotaan tulokulmaa asioihin. Journalistin ohjeidenkin mukaan uutisoinnin pitäisi olla tasapuolista, mutta kukaan järjellä lukeva ei voi väittää Hesarin olevan. Ainakin kerran Hesari on joutunut rukkaamaan uutisointiaan, kun ns. valemediassa on julkistettu tiettyyn rikokseen liittyen tarkempaa tietoa. Varmaan sitä on tapahtunut useamminkin, mutta en enää tilaa Hesaria, joten ei ole osunut silmään.