Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa ihminen kehittää itselleen kuplan ja alkaa uskoa Hesarin olevan valemedia

Vierailija
26.10.2019 |

Onko se osoitus mielenterveyden häiriötilasta vai valaistumisesta, vai kummastakin?

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että kupla alkaa muodostua ystäväpiirin kaventuessa ja jonkinlaisen järkevän keskustelun päätyttyä. Mun tuntemat kuplassa elävät on erakkoja tai muuten erikoisia luonteeltaan.

Vierailija
2/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on persu tai putintrolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun terveet vaistot voittavat ja ihminen löytää itsensä.

Vierailija
4/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden 50+ miehen, yksinäisen, lapsettoman ja naisille katkeran.

Hän lukee persujen verkkolehteä eikä missään nimessä halua katsoa "telkkarin aivopesu-uutisia".

Yritän välttää häntä kaikissa sukujuhlissa. Kännissä aivan kauhea.

Vierailija
5/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on politiikkaa. Myös hs.

Vierailija
6/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuplassa eläminen on vähän samaa kuin uskonnollinen herätys. Omat jutut niin maailman tärkeimiltä. Ei huomata että ympärillä olevat nauravat.

Vierailija
7/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina pitänyt hesarista ja tilannut vuosikausia lehteä. Nyt on ensimmäistä kertaa tullut sellainen olo, etten voi luottaa, kun diabetekseen ja lihavuuden hoitoon annetaan minun mielestäni yksipuolisia, vanhanaikaisia ja vääriä ohjeita. Toki voin itsekin olla väärässä, koska pelkästään oma onnistumiseni ei takaa, että vhh-ruokavalio toimii kaikilla, mutta kaipaisin vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta artikkeleita, kun sen puolesta puhuvia tutkimustuloksia on maailmalla jo runsaasti.

Vierailija
8/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuplassa eläminen on vähän samaa kuin uskonnollinen herätys. Omat jutut niin maailman tärkeimiltä. Ei huomata että ympärillä olevat nauravat.

Perussuomalaisen ja Jehovan ero on pieni. Kumpikin käy yhtä kovilla kierroksilla. Jehovat jakaa lehteä, persut päivystää somessa.

Vierailija
9/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että kupla alkaa muodostua ystäväpiirin kaventuessa ja jonkinlaisen järkevän keskustelun päätyttyä. Mun tuntemat kuplassa elävät on erakkoja tai muuten erikoisia luonteeltaan.

Jatkat siis kuplassasi. Siellä mukavaa ja utuista. Olla siellä kaiken sisällä.

Ulkopuolellahan voisi vaikka ajatella itse ihan yksinään.

Sinccis

Vierailija
10/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuplan ulkopuolella voi olla kylmää ja voi erakoitua. Jotkut voivat myös karttaa juhlissa.

Sellainen ihminen ei enää ole kuplassa ;)

Sinccis

Vierailija
11/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pelottavaa kun ihminen ei enää ole hallittavissa kuin muut kaltaisesi lampaat.

Peloittavaa.

Sinccis

Vierailija
12/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Suomessa on aika monta harhaista jos katsotaan miten naistenlehdeksi muuttuneen Hesarin levikki on ollut spiraalimaisessa syöksykierteessä jo vuosia. 

Vierailija
13/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hetken työkaveri, nuori mies (ei jäänyt koeajan jälkeen, kumma kyllä) joka oli juuri näitä. Kun mainitsin käyneeni Tukholmassa niin hän sanoi ettei hän kyllä menisi kun siellä paukkuu, tms. Sanoin etten kuullut mitään pauketta niin se jotain ihmeellistä hymisi, että niin et vaan kuullut. Outo tyyppi kaiken kaikkiaan.

Vierailija
14/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoma muuten joutui vetäytymään Venäjältä isojen tappioiden kera tuossa pari vuotta takaisin. 

Se sai julkaista siellä propagandaansa ihan vapaasti, mutta kukaan ei vaan lukenut sitä :D

Luulisi että venäläispoloilla olisi ollut suunnaton jano Sanoman julkaisemaan yhteen totuuteen! Mutta näin ei ollut, vaan kukaan ei halunnut lukea sontaansa ulkomaalaisilta, jotka eivät tiedä heidän maastaan mitään. 

Tulos puhuu puolestaan. Satoja miljoonia takkiin. 

Vierailija
15/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun alkaa ottamaan asioista enemmän selvää. Kun stat.fi on suosikkisivuja, ja lukee monta erilaista uutislähdettä samoista tapahtumista. Itse olen jo aika vanha, minulla se tapahtui vuosituhannen taitteessa, ennen kuin puhuttiin mistään "valemediasta".

Vierailija
16/169 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pitää valtavirtauutisia luotettavina, kunnes kirjoittavat jostain, missä itse on asiantuntija.

Vierailija
17/169 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisen ja Jehovan ero on pieni. Kumpikin käy yhtä kovilla kierroksilla. Jehovat jakaa lehteä, persut päivystää somessa.

Jehova on yleensä käytöstavoiltaan fiksu ja koulutettu. Fiksua ja koulutettua persua en ole vielä tavannut

Vierailija
18/169 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

päteekö tuo myös vihervasemmistolaisiin tai muihin parempiin piireihin?

Vierailija
19/169 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun alkaa ottamaan asioista enemmän selvää. Kun stat.fi on suosikkisivuja, ja lukee monta erilaista uutislähdettä samoista tapahtumista. Itse olen jo aika vanha, minulla se tapahtui vuosituhannen taitteessa, ennen kuin puhuttiin mistään "valemediasta".

Juu. Tiedän nämä ihmiset jotka ovat niin älykkäitä että kehittävät mielessään ihan omia uutisaiheita

Vierailija
20/169 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

päteekö tuo myös vihervasemmistolaisiin tai muihin parempiin piireihin?

Totta kai