Olen 41-vuotias nainen. Kannattaako minun laittaa Tinder-profiilissa ikäni todellista nuoremmaksi? Kommentteja ja perusteluja!
Taustatietoja:
Minua luullaan usein noin kymmenen vuotta nuoremmaksi kuin olen. Johtuu mielestäni enemmän käytöksestä ja pukeutumisesta kuin puhtaasti ulkonäöstä, vaikka sekin on ihan kohtalaisen freesi. Olen myös vastaavassa elämänvaiheessa kuin moni kolmekymppinen, eli vasta rakentamassa uraani korkeakoulututkinnon jälkeen. Elämä tuntuu olevan pääosin vielä edessä päin. Lapsia ei ole enkä halua. Suurin osa kavereistani on kolmekymppisiä.
Kaikista mieluiten tapaisin itseni ikäisen miehen, koska arvostan kumppanissa syvyyttä ja kypsyyttä, joka syntyy elämänkokemuksesta. Monilla ikäisilläni on kuitenkin myös katkeruutta, kaavoihin kangistuneisuutta ja muuta sellaista, johon en samastu ja jota en kumppanillani toivo olevan. Itsellänikään ei ole, vaan kehitän itseäni aktiivisesti ja pyrin eteenpäin elämässä. Tästä syystä en sulje pois nuorempiakaan miehiä. Itseäni vanhemmissa on äärimmäisen vähän minulle sopivia.
Olen kuullut, että ikäiseni miehet laittavat usein Tinderissä hakukriteereiksi itseään nuoremman ikähaarukan, eli rajaavat oman ikäiset kokonaan haun ulkopuolelle. Ymmärrän tämän, koska onhan ikäisistäni aika moni jo pahasti tätiytynyt. Itse uskon kuitenkin kelpaavani oikein hyvin näillekin miehille, kunhan eivät lapsia halua.
Nyt siis kysymys sinulle, mies: mitä ajattelisit jos kuvien perusteella kiinnostuisit esim. 35-vuotiaan naisen Tinder-profiilista, mutta profiilitekstissä lukisi heti ensimmäisenä, että nainen on oikeasti 41-vuotias? Olisiko ensimmäinen ajatus, että kuvien täytyy olla kovin vanhoja? Kannattaisiko minun mainita että kuvat ovat tuoreita ja käsittelemättömiä, vai kuulostaako se jo liian selittelevältä ja pilaa fiilikset?
Kommentit (82)
joo ehdottomasti kannattaa. Laita sinne, että oot 19
Vierailija kirjoitti:
Jos mies haluaa lapsia, niin korkeintaan 35 tai alle on se ikä mitä haetaan. Iän valehtelu on tietysti muutenkin klyseenalaista, mutta jos sillä vielä haittaat muiden mahdollisuuksia hankkia lapsia, niin erityisenkususipäistä touhua.
Kerron tietenkin profiilitekstissä oikean ikäni ja kaikki muutkin olennaiset asiat itsestäni. Esimerkiksi sen, että en halua lapsia, mutta myös paljon muita asioita persoonastani jne. Aikaisemmin kun käytin Tinderiä, en jatkanut keskusteluja sellaisten miesten kanssa, jotka selvästikään eivät olleet lukeneet profiilitekstiäni. Etsin itselleni sopivaa kumppania, en siis yritä huijata ketään suhteeseen vaillinaisilla tiedoilla.
ap
Ap. Vaikuttaisit todella omituiselta ihmiseltä, jos laittaisit eri iän, ja kertoisit heti perään että se oli väärä ikä. Useampi varmaan swaippaisi sinut pois tuon takia, kuin ikäsi takia.
Sen sijaan noita aloituksesi muita juttuja voisit käsitellä siinä tekstissä tai keskusteluissa muiden kanssa - ettet halua lapsia ja elämä on edessäpäin.
Jos osuu, niin osuu. Mutta ei kannata sabotoida itseään, ja tuo ikäsekoilu on itsesabotaasia.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Vaikuttaisit todella omituiselta ihmiseltä, jos laittaisit eri iän, ja kertoisit heti perään että se oli väärä ikä. Useampi varmaan swaippaisi sinut pois tuon takia, kuin ikäsi takia.
Sen sijaan noita aloituksesi muita juttuja voisit käsitellä siinä tekstissä tai keskusteluissa muiden kanssa - ettet halua lapsia ja elämä on edessäpäin.
Jos osuu, niin osuu. Mutta ei kannata sabotoida itseään, ja tuo ikäsekoilu on itsesabotaasia.
Juuri niin teenkin, että profiiliteksti kuvaa minua avoimesti ja kattavasti. Mutta olen lukenut tältä palstalta, että moni ikäiseni mies rajaa oman ikäiset naiset pois jo lähtökohtaisesti, koska suurin osa heistä on liian tätimäisiä näille miehille. Mielestäni minä olisin juuri tuollaiselle miehelle sopiva nainen. Jos nyt oletetaan, että olen oikeassa siinä, niin ongelmakseni jää, miten saan profiilini näkyviin näille miehille.
Haluaisin erityisesti tällaisten miesten kommentteja aiheesta. Siis olet rajannut pois itsesi ikäiset naiset, mutta et siksi että haluat vielä lapsia, vaan siksi että yleensä ikäisesi naiset ovat liian tätimäisiä. Sitten näet profiilin, josta kiinnostut poikkeuksellisen paljon kuvien ja tekstin perusteella, mutta tekstistä paljastuu että naisen ikä on samaa luokkaa kuin oma ikäsi. Etkö siinä tilanteessa olisi vain iloinen, että nainen on muuttanut profiilinsa sellaiseksi että se osui hakukriteereihisi? Jos kerran se syy, miksi et hae itsesi ikäisiä naisia, liittyy siihen millaisia nämä naiset keskimäärin ovat, ja tämä kyseinen nainen ei kuitenkaan ole sellainen, vaan vaikuttaa ihan aidosti sellaiselta josta olet kiinnostunut?
Osasinkohan nyt selittää asian ymmärrettävästi?
ap
Nyt on pakko sanoa, että taitaa olla ilmeisen yleinenkin harha tällä palstalla luulla itseään 10 v nuoremmaksi kuin on. Olen 25-vuotias ja vaikea uskoa, että aloittaja olisi olemukseltaan samanlainen kuin minä 6 v päästä. Ja miksi pitäisi? Ilmeisesti 41-vuotiaanakin olet vielä viriili ja vetreä, joten mikä siinä iässä ottaa niin koville? Kun kerran tiedostat, että olet hyvässä kunnossa. En jaksanut edes lukea loppuun, mutta sanonpa vain, että et varmasti näytä 31-vuotiaalta livenä. Näytät 41-vuotiaalta. En minäkään näytä 15-vuotiaalta. Vaan 25-vuotiaalta.
N25
Haluatko ihan väkisin löytää Tinderistä miehen, joka on näppärästi rajannut haustaan pois kaikki oman ikäisensä koska ei arvosta tätimäisyyttä eikä jaksa nähdä vaivaa katsella ikäistensä profiileja koska siellä voi tulla tätimäisyyttä vastaan? Onko sinulla noin paljon tätimäisyyttä vastaan, että ymmärrät hyvin, että mies rajaa tätimäisten profiilien riskin minimiin?
Kuulostaa aika kummalliselta kieltämättä.
N25
Pisti silmään. Ei tikku vaan. Kehut olevasi syvällinen ja samaan aikaan pohdit valehtelua jossain bilden jako tinderissä.
Hmm.. mitenhän se nyt oikein menikään.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin teenkin, että profiiliteksti kuvaa minua avoimesti ja kattavasti. Mutta olen lukenut tältä palstalta, että moni ikäiseni mies rajaa oman ikäiset naiset pois jo lähtökohtaisesti, koska suurin osa heistä on liian tätimäisiä näille miehille. Mielestäni minä olisin juuri tuollaiselle miehelle sopiva nainen. Jos nyt oletetaan, että olen oikeassa siinä, niin ongelmakseni jää, miten saan profiilini näkyviin näille miehille.
Haluaisin erityisesti tällaisten miesten kommentteja aiheesta. Siis olet rajannut pois itsesi ikäiset naiset, mutta et siksi että haluat vielä lapsia, vaan siksi että yleensä ikäisesi naiset ovat liian tätimäisiä. Sitten näet profiilin, josta kiinnostut poikkeuksellisen paljon kuvien ja tekstin perusteella, mutta tekstistä paljastuu että naisen ikä on samaa luokkaa kuin oma ikäsi. Etkö siinä tilanteessa olisi vain iloinen, että nainen on muuttanut profiilinsa sellaiseksi että se osui hakukriteereihisi? Jos kerran se syy, miksi et hae itsesi ikäisiä naisia, liittyy siihen millaisia nämä naiset keskimäärin ovat, ja tämä kyseinen nainen ei kuitenkaan ole sellainen, vaan vaikuttaa ihan aidosti sellaiselta josta olet kiinnostunut?
ap
Jos olen rajannut ikäkriteerin 40-vuoteen. Niin vaikka kuinka väittäisit olevasi nuorekas ja sopiva kumppaniehdokas, niin valitettavasti sinä et sitä ole.
Se ikäkriteeri on siellä ihan tarkoituksella. Ja kyllä, minä tiedän ettei läheskään kaikki siitä ikäryhmästä joita etsin, katsele minun ikäisiä, mutta kun olen kuitenkin kumppania itselleni etsimässä, en jousta kriteerieni suhteen yhtään. Se etsintä sitten kestää kauemmin ja voi olla etten koskaan ketään löydäkään, mutta omaa elämääni elän juuri niinkuin haluan.
Ei olisi minulle turn off tehdä noin, mutta rehellisyyden nimissä en alkaisi keskustella koska etsin oikeasti nuorempia.
M47
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko sanoa, että taitaa olla ilmeisen yleinenkin harha tällä palstalla luulla itseään 10 v nuoremmaksi kuin on. Olen 25-vuotias ja vaikea uskoa, että aloittaja olisi olemukseltaan samanlainen kuin minä 6 v päästä. Ja miksi pitäisi? Ilmeisesti 41-vuotiaanakin olet vielä viriili ja vetreä, joten mikä siinä iässä ottaa niin koville? Kun kerran tiedostat, että olet hyvässä kunnossa. En jaksanut edes lukea loppuun, mutta sanonpa vain, että et varmasti näytä 31-vuotiaalta livenä. Näytät 41-vuotiaalta. En minäkään näytä 15-vuotiaalta. Vaan 25-vuotiaalta.
N25
En minäkään ajattele näyttäväni 31-vuotiaalta eikä ikäni ole minulle ongelma. Mutta ajattelen, että moni itseni ikäinen mies ihastuisi minuun ilman mitään ongelmia, jos profiilini näkyisi heidän Tinderissään. Kanssani on moni paljon nuorempikin halunnut parisuhdetta.
Ongelmani on siinä, että palstan mukaan moni ikäiseni mies ei näe profiiliani, koska he laittavat Tinderiin ikähaarukan, johon sisältyy vain heitä itseään selvästi nuorempia naisia. Tämä ei johdu kaikilla siitä että he haluaisivat lapsia, vaan moni kertoo rajaavansa tällä tavalla siksi että nelikymppiset naiset ovat olemukseltaan liian epäseksikkäitä.
Siis jotta osuisin näiden miesten Tinder-hakuun, minun pitäisi muuttaa ikääni nuoremmaksi. Kertoisin todellisen iän heti tekstissä, jotta mies voi edelleen välttää minuun tutustumista, jos haluaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
4 kymppinen tinderissä?
Entä sitten? Haittaako jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Haluatko ihan väkisin löytää Tinderistä miehen, joka on näppärästi rajannut haustaan pois kaikki oman ikäisensä koska ei arvosta tätimäisyyttä eikä jaksa nähdä vaivaa katsella ikäistensä profiileja koska siellä voi tulla tätimäisyyttä vastaan? Onko sinulla noin paljon tätimäisyyttä vastaan, että ymmärrät hyvin, että mies rajaa tätimäisten profiilien riskin minimiin?
Kuulostaa aika kummalliselta kieltämättä.
N25
En väkisin halua löytää juuri tuollaista miestä, mutta haluaisin osua heidänkin hakuunsa, koska haluan mahdollisimman laajan joukon josta lähteä etsimään. Tämä siitä syystä että olen vela, ja minulla on muitakin sellaisia juttuja jotka aiheuttavat sen, että minulle kumppaniksi sopivia ihmisiä on kohtalaisen vähän.
En siis suhtaudu tuollaisten kriteerien asettamiseen täysin tuomitsevasti siitä syystä, että pystyn jossain määrin samastumaan niin toimivien miesten ajatusmaailmaan. Ajattelen, että jutellessa sitten selviää kyllä, onko mies ns. epäilyttävällä tavalla nuoremmista kiinnostunut, vai ajatteleeko hän asiasta suunnilleen samoin kuin itsekin ajattelen, siis haluaa välttää kaavoihin kangistunutta ja uusien asioiden oppimiseen kyllästynyttä kumppania.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
En minäkään ajattele näyttäväni 31-vuotiaalta eikä ikäni ole minulle ongelma. Mutta ajattelen, että moni itseni ikäinen mies ihastuisi minuun ilman mitään ongelmia, jos profiilini näkyisi heidän Tinderissään. Kanssani on moni paljon nuorempikin halunnut parisuhdetta.
Ongelmani on siinä, että palstan mukaan moni ikäiseni mies ei näe profiiliani, koska he laittavat Tinderiin ikähaarukan, johon sisältyy vain heitä itseään selvästi nuorempia naisia. Tämä ei johdu kaikilla siitä että he haluaisivat lapsia, vaan moni kertoo rajaavansa tällä tavalla siksi että nelikymppiset naiset ovat olemukseltaan liian epäseksikkäitä.
Siis jotta osuisin näiden miesten Tinder-hakuun, minun pitäisi muuttaa ikääni nuoremmaksi. Kertoisin todellisen iän heti tekstissä, jotta mies voi edelleen välttää minuun tutustumista, jos haluaa.
ap
Minulla on ehkä vanhanaikainen ajattelutapa, mutta minusta miehen pitää olla muutaman vuoden vanhempi kuin naisen. Eihän se ole ollut totta edes keskiajalla, mutta en ole koskaan omanikäisiäni etsinyt, vaan vähintään 3-4 vuotta nuorempia. Mutta ei minua liian nuoretkaan kiinnosta, sellainen 7-8 vuotta on maksimi ikäero mitä etsin.
M42
Minusta deittailussa pitäisi olla rehellinen, eikä valehdella. En haluisi miestä, jolle ikäni on ongelma tai joka valehtelee ikänsä. Olen itse 30 ja varmasti olen joillekin miehille liian vanha harppu ja se on ihan ok.
Joo laita sinne että olet rehellinen ja luotettava 35-vuotias :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos olen rajannut ikäkriteerin 40-vuoteen. Niin vaikka kuinka väittäisit olevasi nuorekas ja sopiva kumppaniehdokas, niin valitettavasti sinä et sitä ole.
Se ikäkriteeri on siellä ihan tarkoituksella. Ja kyllä, minä tiedän ettei läheskään kaikki siitä ikäryhmästä joita etsin, katsele minun ikäisiä, mutta kun olen kuitenkin kumppania itselleni etsimässä, en jousta kriteerieni suhteen yhtään. Se etsintä sitten kestää kauemmin ja voi olla etten koskaan ketään löydäkään, mutta omaa elämääni elän juuri niinkuin haluan.
Jos näet profiilini ja toteat sen perusteella, että en ole sinulle sopiva, niin tämä on minulle täysin ok.
Avauksessa pyrin hahmottamaan niiden miesten reaktiota, joille olisin sopiva kumppani, mutta joiden hakuun en ikärajausten vuoksi osu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
ap
Minulla on ehkä vanhanaikainen ajattelutapa, mutta minusta miehen pitää olla muutaman vuoden vanhempi kuin naisen. Eihän se ole ollut totta edes keskiajalla, mutta en ole koskaan omanikäisiäni etsinyt, vaan vähintään 3-4 vuotta nuorempia. Mutta ei minua liian nuoretkaan kiinnosta, sellainen 7-8 vuotta on maksimi ikäero mitä etsin.
M42
Sinä siis et tee ikärajausta siksi, että olet huomannut oman ikäisissäsi olevan liian vähän niitä joista voisit kiinnostua ja pyrit tehostamaan hakutuloksia? Vaan ihan vain siksi että sinulla on periaate, että naisen pitää olla jonkin verran nuorempi. Ymmärsinkö oikein?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
ap
No juu, enpä ole kuin sivusta seurannut veljeni tinderöintiä ja sen perusteella sanoisin, että laita vain oikeat tietosi. Jos joku mies on rajannut kaikki 40+ vuotiaat pois haustaan koska useampi nelikymppinen Tinderin käyttäjä on epäseksikäs niin se mies ei kyllä etsi naista kovin vakavissaan. Jos mies etsisi sinunlaistasi elämänkumppaniksi niin ei hän varmaan pitäisi isona vaivana swaipata roskiin myös niitä kukkahattutäti-profiileja, jotta sinäkin voisit tulla vastaan. Jos valehtelet ikäsi niin saat luultavasti vastata vaan törkytulvaan ikäsi huijaamisesta sellaisille miehille, jotka etsivät tulevan lapsensa äitiä tai muusta syystä nuorempaa. Luulisin. Rajaa itse oma mieshakusi max 50 vuoteen jos et halua nähdä vanhempien miesten profiileja (joita kyllä tulee ehkä rajauksesta huolimatta, samalla ymmärrät miksi olisi hyvä, että kaikki ilmoittaisivat oikeat tietonsa).
N25
N25
Ap voisi myöntää totuuden.
Ap kehuu olevansa nuorekas ja kunnianhimoinen = haussa on komea ja menestyvä mies.
Ap on huomannut että juuri nuo miehet usein hakevat nuorempia, ja haluaa osua juuri noiden miesten haarukkaan. Ne tavalliset velamiehet joiden kanssa tulee matcheja nyt, eivät ap:lle kelpaa.
Tämä on nyt sanottu moneen kertaan, mutta toistetaan:
Jos ap hakee seksiä ja kevytsuhteita, valehtele ikä. Miehiä ei kiinnosta minkä ikäinen olet, jos osoittaudut riittävän nätiksi.
Jos ap hakee parisuhdetta, iän valehteleminen on jokaiselle vähänkään kunnolliselle miehelle turn-off.
Kyllä.