Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bo lkv - onko muilla huonoja kokemuksia?

Vierailija
26.10.2019 |

Millaisia kokemuksia teillä on bo lkv firmasta? Ihanasti stailattuja koteja myyvät, mutta kun saavut paikalle niitä katsomaan ei todellisuus vastaakaan yhtään kuvia. Kuvat vaikuttavat liian muokatuilta ja sillä tavoin valituilta, että tulee fiilis, että nyt on huijattu. Lisäksi välittäjät puhuvat mitä sattuvat ja vaikuttavat kaikkea muuta kuin luotettavilta. Mahtuuhan jokaiseen suurempaan firmaan monta erilaista hiihtäjää, mutta nyt olen törmännyt sen verran moneen epäluotettavalta vaikuttavaan myyjään tästä firmasta, että luottamus koko yritykseen kärsii.

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko asuntomyyntibisneksen pitäisi uudistua. Mikään ei ole muuttunut sitten vuoden 1998.

Vierailija
102/163 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rantaruotsalaisten toisiensa palvelemiseksi perustettu pulju. Jätin ihan kuukausi sitten erittäin mielenkiintoisen näytön käymättä, koska välittäjänä oli Bo lkv. En kasvata sinikeltapääomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

Me olemme käyttäneet Bo:ta kodimme myynnissä. Ja myyjinä on vain hyvää sanottavaa. Asunnon hinta-arvio ja lähtöhinta heti 15t korkeampi kuin muilla firmoille ja asunto meni heti pyyntihintaa korkeammalla hinnalla. Kuvat asunnosta olivat upeat, tosin kotimmekin oli "Bo-tyylinen", pehmeäsävyinen ja selkeä, eikä tänne niitä kuuluisia oksia vaasissa tarvittu. Välittäjän kautta asunto meni ripeästi myyntiin ja olimme koko ajan kartalla siitä, mitä tapahtui.[/quote

Minulla päinvastainen kokemus, BO  arvioi asuntoni 79000 e, kysyi ensin paljonkoi itse maksoin  siitä, en kertonut. Pieleenmein Bolta, KM arvioi murjuni 120 000 ja my-hinta oli 125 000. Ehkä Bon välittäjä luuli että olen  joku täysin idiootti yksinäinen ihminen.    

Vierailija
104/163 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusi noussut hattuun monella Bo:n välittäjällä. Kun mikään ei riitä ja myyjältä riistetään kaikki. Ongelmien sattuessa jätetään yksin. Paska firma.

Vierailija
105/163 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

s, ierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan.

Satuin eilen näytölle, jossa oli BO:n laiskaakin laiskempia välittäjä. Istui itsekseen pöydän ääressä eikä puhunut mitään. Eikö välittäjän tule esitellä asuntoa?

Kun kysyin taloyhtiön ikkunarempasta, joka tullut samanikäisiin ja samanlaisiin taloihin naapurissa, tuli vastaukseksi: ”No en kyllä vaihtais!” No mutta jos yhtiö vaihtaa, niin siinä ei varmaan yksittäinen omistaja sooloile.

-Onko kylppärissä pesukoneliitäntä? ”Kyllä varmaan.” No ei ollut. ”No tarkoitin, että kone mahtuu!”

-Mihin kaappiin asetetun koneen poistoputki menee? ”Varmaankin sinne jonnekin taakse!”

Taloyhtiön papereita ja remonttisuunnitelmia kyselin jo ennen näyttöä. ”Saat ne näytöllä”. No näytöllä niitä ei ollut.

Asunto oli huomattavasti kuluneempi kuin kuvissa, eikä vastannut välittäjän arviota. Hinta oli 40 000 euroa korkeampi kuin yhtiössä ja naapurissa myydyissä samankuntoisissa asunnoissa. Kysyin onko tinkimisvaraa. ”Kuule ei ole. Menee tontilleen tällä. Ei tällä alueella tingitä hinnoista.” No, olin juuri tarjonnut toisesta asunnosta ja omistajan vastatarjous oli 30 000 e alhaisempi kuin pyynti, mutta sekin oli ylihinnoiteltu. Kuultuaan tämän välittäjä vielä tiuskaisi: ”No olisit sit ostanu! Miksi jätit siihen?” No koska en kokenut asuntoa tuon arvoiseksi ja lainasummatkin tulivat vastaan.

Jos olisin tuo perhe, antaisin potkut ahterille tuolle välittäjälle. Eipä ole asunto mennyt kaupaksi, vaikka ”just odotan tarjousta täydestä hinnasta”.

Sen voin vinkata, että Etelä-Helsingin byroo oli kyseessä vaikka kohde oli ihan muualla lähiöissä.

Piti tulla kommentoimaan taas, kun aihe ilmeisesi edelleen puhuttaa. Onneksi en ostanut tuota kyseistä kämppää. Sain samalla hinnalla 25 neliötä isomman rivarin omalla tontilla (tuo oli vuokratontilla) ja korttelin päässä merestä, arvostetummalla sijainnilla samasta kaupunginosasta. Välittäjä, jonka kautta ostin asunnon oli ystävällinen ja ammattitaitoinen. Sen jälkeen olen myynyt edesmenneen äitini asunnon toisen välittäjän kautta. Opimm s Hyvä kokemus hänestäkin. Kysymys kuulukin, että miksi kukaan palkkaa Bo:n? Ovatko halvempia? Mikä on välityspalkkio? Äitini asunnon palkkio oli 2,3 % ja se kannatti maksaa, kun asunto meni päivässä ja 5 % yli jo valmiiksi korkean pyyntihinnan?

Hyvä kysymys. Minusta firma on aika kallis ja olisin odottanut palvelun olevan sen mukaista. Valitettavasti ei ollut.... Välittäjä vaikuttaa aika paljon siihen, millainen kuva ostotapahtumasta jää. Jos kaikki annetut tiedot ovat olleet valehtelua ei ole saanut sellaista taloa kun oli ostamassa. Sillä on suuri vaikutus elämään, tai ainakin itse koin sen näin. Myimme talomme uudelleen alle vuoden päästä sen ostosta ilman välittäjää, koska vain siten koimme voivamme varmistaa, että ostajalle annetaan oikeat tiedot. Kaupat menivät loistavasti avoimuutemme ansiosta. Suosittelen itse myyntiä, jos luonne on sosiaalinen ja siihen on itsellä aikaa.

Vierailija
106/163 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huono välittäjäkokemus voi romuttaa koko yrityksen maineen.

Vierailija
107/163 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin heidän näytössään, olin talosta todella kiinnostunut, välittäjää ei tuntunut kiinnostavan talon myynti yhtään. Varasimme ajan yksityiseen näyttöön ja paikalla oli silti kolme muuta ostajaehdokasta katsomassa samaan aikaan.. Välittäjä vaikutti ylimieliseltä, ei osannut vastata tavallisiin kysymyksiin ja vähätteli talon puutteita. Muistutteli myös että talosta on jo hyviä tarjouksia tehty.. Näytön jälkeen kiinnostukseni taloa kohtaan oli nolla, koska välittäjästä jäi niin paha maku

Vierailija
108/163 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikoinaan Bo Lkv:n kautta asunnon ja vuosia myöhemmin ajattelin käyttää samaa yritystä asunnon myymiseen. En ole lainkaan tyytyväinen. Kuvat ei olleet Bon tasoa ollenkaan, myynti-ilmoitus kun laitettiin tarkastettavaksi, ei kuunneltu muutoksia. Välittäjä piti 3 näyttöä koko myyntiaikana, ilmoitti niistä 24 tuntia etukäteen, muuten ei kuulunut mitään välittäjästä. Vaikka kuinka viestiä laittoi. Nyt kuukausia myöhemmin kävin tarkastamassa, ei ole edes meidän myynti-ilmoitusta enää. En voi suositella tätä yritystä. Koko aikana en tiennyt missä mennään, kun välittäjää ei saanut kiinni. Näyttöjen jälkeen ei tullut tietoa kävikö edes ketään. 4kk myynnissä, eikä viestin viestiä ja ilmoitus poistettu myös ilmoittamatta. Heidän kanssaan joutuu solmimaan kuitenkin 6kk "kilpailukiellon", niin kokeilen myydä taas ensi vuonna, jonkun toisen kanssa.

Vierailija
109/163 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava seurata tätä kun juurikin oltiin tutustuttu  Bo:n Tarmo tarmokkaaseen pieneen mieheen??  Täysi huijari, myy eläkeläisten miljoona asuntoja, miten myy?? Varmasti alihintaan kunhan varmistaa oman palkkion.

Tosi epämiellyttävä ja epäluotettava tyyppi käytökseltäänkin.

Vierailija
110/163 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
111/163 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
112/163 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todella huonoja kokemuksia OP Kuopion toiminnasta. En voi oman kokemuksen pohjalta suositella ko firmaa kenellekään.

Vierailija
113/163 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla todella huonoja kokemuksia OP Kuopion toiminnasta. En voi oman kokemuksen pohjalta suositella ko firmaa kenellekään.

Sama kokemus oli meillä. Oman asunnon myynti.

Vierailija
114/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli asunto BO LKV:n kautta myynnissä. Näyttöjen jälkeen ei saatu tietoa, että oliko näytöillä käynyt ketään. Vihdoin sitten saatiin tarjous ja se hyväksyttiin. Välittäjältä tuli väärin laskettu palkkiolasku jo ennen kauppakirjan allekirjoituksia. Saimme viestin, että itse voidaan hoitaa ostajan kanssa avaintenluovutus. Ei todellakaan suositella BO LKV:tä kellekään.

Vierailija
115/163 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välittäjän vika jos teidän asunnot on niin huonoja ettei mene kaupaksi vaikka maan paras lkv-ketju myymässä. Bo:lla suomen parhaat bonukset välittäjille joten talossa on myös suomen parhaat välittäjät. Lopeta valittaminen ja tule näytöille tekemään tarjous

Minä en aio ostaa heidän välittämiään asuntoja enkä ikinä anna omaani heidän myytäväkseen.

Vantaa kyseessä, yksi tosi huono kokemus miesvälittäjästä ja se riittää.

Vierailija
116/163 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YT nevottelut meneillään Bo:ssa.

Kertoo kyllä yrityksen tilasta paljon.

En käytä ikinä.

Vierailija
117/163 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli valitettavasti tästä nykyisen Houston LKV miesvälittäjästä negatiivinen kokemus. Kauheaa painostusta illalla yhdeksän jälkeen tekstiviestillä allekirjoittamaan sopimusta johon en ollut edes ehtinyt tutustua. Kävi myös ominpäin kuvaamassa dronella taloani jotta saisi asuntoni välitykseen, emme olleet siis tehneet sopimusta. Ei myöskään suostunut toimittamaan remonteista kertovaa liitettä koska isännöitsijä oli juuri vaihtunut. Pankistanikin sanottiin että nyt on todella epäeettinen välittäjä kyseessä tuon toiminnan perusteella.

Mihinkään ei saa suoraa vastausta ja kiertelee ja kaartelee. Toivottavasti tuohon voisi jotenkin puuttua.

Olkaa tarkkana tän miekkosen kanssa, itse väistin hänet onneksi ja erotin välityshommista. En nyt viitsi sanoa tähän nimeä mutta hänestä on tässä keskustelussa jo puhuttu.

Vierailija
118/163 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mukava seurata tätä kun juurikin oltiin tutustuttu  Bo:n Tarmo tarmokkaaseen pieneen mieheen??  Täysi huijari, myy eläkeläisten miljoona asuntoja, miten myy?? Varmasti alihintaan kunhan varmistaa oman palkkion.

Tosi epämiellyttävä ja epäluotettava tyyppi käytökseltäänkin.

Puhutko P P nimikirjaimisesta mies välittäjästä?

Vierailija
119/163 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanoi yksi Bon välittäjä, että hän antaa jokaiselle asiakkaalle yhden mahdollisuuden tehdä tarjouksen asunnosta. Jos joku muu tarjoaa enemmän, asunto menee sitten heille eikä välittäjä soita meille ja anna mahdollisuutta korottaa. Onko tämä normaali käytäntö?

Ystävälleni kävi juuri noin. Hänelle oli sanottu ettei juuri nyt ole kuin huonoja tarjouksia annettu, oli valmis maksamaan asunnosta jopa täyden hinnan mutta toki kokeili aluksi vähän halvemmalla. Tarkoituksena että myyjä tulisi vastaan. Myyjä tulikin vastaan ja kun ystäväni jätti toisen tarjouksen, asunto olikin myyty toiselle. Miksi välittäjä ei soittanut että nyt on kilpailutilanne?! Olisi saanut enemmän.

Jos puhutaan muutamien tonnien eroista, välittäjän kannalta on edullisempaa hoidella kaupat finaaliin mahdollisimman nopeasti ennemmin kuin alkaa järjestelemään huutokauppaa. Jos haluaa käydä tarjouskauppoja, aina voi tsekkailla asuntoja Kiinteistömaailmasta.

Myyjä on se joka päättää mikä tarjous hyväksytään ja mikä ei. Ehkä halunnut myös saada kaupat sovittua nopeasti. Jos ostaja on antanut sellaisen kuvan ettei ole varaa maksaa enemmän niin miksi edes kysyä enää? Viimeksi myydessäni asuntoa oli myös sellaisia tarjoajia, jotka selkeästi olisivat olleet hankalia kaupanteon jälkeen, joten ihan sama mitä tarjoaisivat.

Vierailija
120/163 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPsta kokemusta asunnon myyjänä. Todella huonoa asiakaspalvelua. En suosittele kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme