Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä lapsista on tullut tuollaisia ulkoilmaihmisiä, vaikka itse olisin mieluummin sisällä kaakaolasin ääressä...

Vierailija
26.10.2019 |

Kun kuulivat, että koko iltapäivän sataa, niin sanoivat haluavansa sitten lähteä metsäretkelle... öö, tota täällä sisällä olisi kyllä kaikenlaista kivaa puuhaa, eiköhän olla täällä vaan ja keitellään kaakaota...

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tuo yksi löytää tänne ketjuun vettähylkivän tuulipukunsa kanssa. :D Ei ole sadevaatteista muka kuullutkaan

Aika harvalla aikuisella on sadevaatteita kun katselee pyörätiellä soljuvaa liikennettä sadepäivänä. Aika harvalla edes sateenvarjoa. Ja kai se nyt ottaa pattiin kun on ostanut vettähylkivän tuulipuvun juuri vesisateessa ulkoilua varten ja sitten kunnon vesisateessa se laskeekin vedet läpi niin että lämmittävä vaatekerros tuulipuvun alla kastuu likomäräksi ja paleltaa.

Mun mielestä taas vaikuttaa, että melkeen kaikilla täällä Helsingissä on softshelliä ja coretexiä ulkoillessa vaikkei edes sataisi sillä hetkellä, tuulipukuja en olekkaan pitkiin aikoihin nähnyt, hauskaa jos tekevät paluun.

Vierailija
42/45 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teksti on jonkun sekopään kirjoittama ;)

Mutta vesipilari-arvoksi ilmoitettu 28 000. Tuossa yli 500 fjälrävenissä mennäänkin sitten jo 30 000.

Sinccis

Niin joo, se linkki:

https://www.partioaitta.fi/patagonia-naiset-w-s-calcite-jkt-craft-pink-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sivusto jotain sekoilee. Välillä siinä puhuttiin miesten takista, välillä ties mistä. Kun päivitin sivua, niin korjaantui. 

Sinccis

Vierailija
44/45 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsillahan on hyvät sadekamppeet, kyllä niiden kelpaa ulkoilla sateessa. Aikuisella ei ole suojaavia kuravaatteita ja tuulipuku kastuu läpi varttitunnissa ja tunnin ulkoilun jälkeen olen aivan läpimärkänä jos lähden ulos vesisateeseen. Tänäänkin on luvattu ihan kaatosadetta. Sateenvarjokin on aika hankala jos jotain meinaa touhuta kuten sienestää. Mutta kai se on vain lähdettävä.

Mulla vesipilari 25 000, hengittävyys 25 000. Ei näillä edes huomaa, että vähän ripsii ja ukostaa .. ;)

Ei kun sienestämään vaan.

Sinccis

Missä ulkoiluasussa on noin kovat arvot? Jos saat niskaasi ukkoskuurossa vettä kuin saavista kaatamalla niin kastutko yhtään?

Uutena ei sitten tippaakaan. Nyt kun viimeksi sateella sienestin, niin läpi tuli kosteutta käsistä. 

Ei niinkään muualta. Muttei mitenkään niin, että vesi olisi läpi tullut.

Urheilu ja eräliikkeistähän noita löytyy tutkimalla. Kannattaa tosiaan lukea ne tiedot läpi, koska niissä on heittoa niin paljon.

No esim. tässä minuutin googlailulla. Tuossa on 20 000 vesipilari. Hengittävyys "vain" 15 000.

https://www.partioaitta.fi/haglofs-naiset-eco-proof-jacket-women-slate-…

Etsimällä ja lukemalla "kaikki" läpi urheiluliikkeissä löytyy. Halppismerkkejen lukeminen on tosin melko turhaa ..

Sinccis

Onko sulla juuri Haghlöfs? Täytyy kyllä myöntää että se pitää vettä ihan ylivoimaisesti paremmin kuin mun vettähylkivä tuulipuku. Se laski rankkasateessa vedet läpi ihan valumalla hupusta ja rinnuksilta viime kesänä. Olin kuuron jälkeen kuin uitettuna vaikka pidin takin kiinni ja hupun päässä. Tänään oli 1,5 tuntia sellaisessa perusvesisateessa. Kyllä hupusta ja hartioilta tuli nytkin läpi ja alla ollut huppari kastui mutta en nyt sentään ihan uitettuna ollut. Tuollainen olisi kyllä mahtava, kumpa saisin ensi kesäksi sellaisen.

Vierailija
45/45 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsillahan on hyvät sadekamppeet, kyllä niiden kelpaa ulkoilla sateessa. Aikuisella ei ole suojaavia kuravaatteita ja tuulipuku kastuu läpi varttitunnissa ja tunnin ulkoilun jälkeen olen aivan läpimärkänä jos lähden ulos vesisateeseen. Tänäänkin on luvattu ihan kaatosadetta. Sateenvarjokin on aika hankala jos jotain meinaa touhuta kuten sienestää. Mutta kai se on vain lähdettävä.

Mulla vesipilari 25 000, hengittävyys 25 000. Ei näillä edes huomaa, että vähän ripsii ja ukostaa .. ;)

Ei kun sienestämään vaan.

Sinccis

Missä ulkoiluasussa on noin kovat arvot? Jos saat niskaasi ukkoskuurossa vettä kuin saavista kaatamalla niin kastutko yhtään?

Uutena ei sitten tippaakaan. Nyt kun viimeksi sateella sienestin, niin läpi tuli kosteutta käsistä. 

Ei niinkään muualta. Muttei mitenkään niin, että vesi olisi läpi tullut.

Urheilu ja eräliikkeistähän noita löytyy tutkimalla. Kannattaa tosiaan lukea ne tiedot läpi, koska niissä on heittoa niin paljon.

No esim. tässä minuutin googlailulla. Tuossa on 20 000 vesipilari. Hengittävyys "vain" 15 000.

https://www.partioaitta.fi/haglofs-naiset-eco-proof-jacket-women-slate-…

Etsimällä ja lukemalla "kaikki" läpi urheiluliikkeissä löytyy. Halppismerkkejen lukeminen on tosin melko turhaa ..

Sinccis

Onko sulla juuri Haghlöfs? Täytyy kyllä myöntää että se pitää vettä ihan ylivoimaisesti paremmin kuin mun vettähylkivä tuulipuku. Se laski rankkasateessa vedet läpi ihan valumalla hupusta ja rinnuksilta viime kesänä. Olin kuuron jälkeen kuin uitettuna vaikka pidin takin kiinni ja hupun päässä. Tänään oli 1,5 tuntia sellaisessa perusvesisateessa. Kyllä hupusta ja hartioilta tuli nytkin läpi ja alla ollut huppari kastui mutta en nyt sentään ihan uitettuna ollut. Tuollainen olisi kyllä mahtava, kumpa saisin ensi kesäksi sellaisen.

Mä itseasiassa ostin ne erikseen eri tarjouksista. Ei oo yhtä merkkiä edes ;)

Mutta kannattaa katsoa niitä arvoja, koska ne heittelehtii niin paljon saman liikkeenkin ja jopa valmistajankin sisällä.

Sinccis

Tietenkin vielä kytätä niitä arvoja. Tää syksyhän se on "huonoin" aika ostaa. Vai sanoisinko kallein, kun eivät ainakaan syksyllä tarjouksessa ole.

Tietenkin jos ei rahasta ole kiinni, niin kannattaa ostaa heti kunnollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan