Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

RV 26-27 Dubaihin

Vierailija
26.10.2019 |

Normaali raskaus kyseessä, ei oireita/ vaivoja. Lähtisittekö viikon matkalle 2-3kk ennen synnytystä? La. 1.3.

Vaihtoehdot Nyki 7 päivää, Dubai 7 päivää ja Lontoo/ Pariisi 4 päivää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😊❤️

Vierailija
2/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimimaihin raskaana mennessä kannattaa sitten olla naimisissa (eli avioliitto eikä avoliitto) ettei tule mitään ikäviä ylläreitä jos joutuu vaikkapa sairaalaan tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslimimaihin raskaana mennessä kannattaa sitten olla naimisissa (eli avioliitto eikä avoliitto) ettei tule mitään ikäviä ylläreitä jos joutuu vaikkapa sairaalaan tms.

Täh😀😀😀😂

Vierailija
4/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tälläinen aloitus kerää alapeukkuja?

Kateellisia? 😀

Vierailija
5/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse sinuna menisi ap vaikka matkailu mukavaa. Rv. 24 istukkani repesi vaikka raskaus oli sujunut hyvin ennen sitä. Ambulanssilla kiireesti naistenklinikalla. Valmistauduttiin kiireelliseen hätäsektioon mutta napanuora toimi yhä joten sain jatkaa raskautta. Lapsivedet tuli kuukausi ennen laskettua aikaa ja vauva oli kuolla synnytykseen. Hanki ainakin vauvavakuutus ennen matkaa varalta

Vierailija
6/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse sinuna menisi ap vaikka matkailu mukavaa. Rv. 24 istukkani repesi vaikka raskaus oli sujunut hyvin ennen sitä. Ambulanssilla kiireesti naistenklinikalla. Valmistauduttiin kiireelliseen hätäsektioon mutta napanuora toimi yhä joten sain jatkaa raskautta. Lapsivedet tuli kuukausi ennen laskettua aikaa ja vauva oli kuolla synnytykseen. Hanki ainakin vauvavakuutus ennen matkaa varalta

Kauheaa pelottelua....

Vierailija
7/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai on vihoviimeinen kohde, oli raskaana tai ei, jos on yhtään kiinnostunut ihmisoikeuksista. Todellinen wt-kohde. Muutenkin kaikenlainen huvikseenlentely on nykyään melko junttia. Eri asia, jos joutuisit työmatkalle.

Vierailija
8/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaako matkavakuutus, jos joudut sairaalaan raskauden takia? Useimmat matkavakuutukset eivät korvaa. Jos vauva syntyy noilla viikoilla, hän joutuu tehohoitoon ja lasku on tähtitieteellinen.

Vierailija
9/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi. Vaikka raskaus on edennyt tähän asti normaalisti, et voi olla varma jatkosta. Tunnen useammankin, joka on joutunut noilla viikoilla yllättäen vuodelepoon ennenaikaisen synnytyksen riskin takia. En todellakaan haluaisi synnyttää reissussa keskosta ja odotella viikko tai kuukausitolkulla lupaa palata kotiin. Oikeastaan lopettaisin matkustamisen siinä vaiheessa, kun sikiö olisi syntyessään keskonen eikä myöhäinen keskenmeno.

Vierailija
10/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin mahdollisimman lyhyen lennon, koska lento aiheuttaa paljon terveysriskejä sekä äidille että sikiölle.

Vierailija
11/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubai on vihoviimeinen kohde, oli raskaana tai ei, jos on yhtään kiinnostunut ihmisoikeuksista. Todellinen wt-kohde. Muutenkin kaikenlainen huvikseenlentely on nykyään melko junttia. Eri asia, jos joutuisit työmatkalle.

Höpö höpö. Happamia, sanoi kettu... Ihmisoikeuksia voi edistää kaiken aikaa omalla työllään, yksi matka sinne tai tänne. Kauheaa populistista jeesustelua. Varmaan vitsailet/ provoilet.

Dubai on Ihana kohde Babymoonille, hyvätasoiset hotellit, sairaalat ja mahtava ilmasto. Hyvät shoppailumahdollisuudet.

Kannattaa ilman muuta mennä jos mahdollista!

Vierailija
12/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne menee Dubaihin, kenellä on rahaa... No mutta tosiaan, muslimimaissa on oltava naimisissa, jos on raskaana. Lääkärillä on velvollisuus raportoida poliisille, jos saa selville, ettei potilas ole naimisissa.

Itse en myöskään lentänyt enää loppuraskaudesta. Jos menet, niin onhan vakuutukset kunnossa.

Vierailija
13/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun ei tajuta vakuutuksen tärkeyttä. Matkavakuutus korvaa matkasairauksien aiheuttamien sairauksien hoidon. Raskauteen liittyvät ongelmat eivät kuulu niihin. Ennenaikainen synnytys, keskosen hoito ja pikkukeskosen kotiuttaminen ambulanssikoneella pitää maksaa itse.

Vierailija
14/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kohdalla olisin ehkä lähtenytkin (ja matkustin alkuraskaudesta Euroopan ulkopuolella) mutta tokan kohdalla olin niin pelokas etten olisi pystynyt nauttimaan matkasta. Kuuntele siis itseäsi miltä tuntuu. Matkakohteessa varmaan auttaa jos osaa edes auttavasti kieltä jos joutuisi sairaaloissa asioimaan ja tietysti matkavakuutus kuntoon, joka kattaa sitten kaiken jos jotain sattuisi etenkin EU:n ulkopuolelle matkustaessa. En kuuntelisi pelotteluja vaan itse joudut päätöksesi tekemään. Mihinkään ei kotoa uskaltaisi lähteä jos kuuntelisi mitä jollekin toiselle on tapahtunut, auto voi ajaa yli vaikka kotikadulla. 

Vierailija
15/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä huolissaan.

Itse en sinne menisi naisena muutenkaan, ja vielä vähemän raskaana.

Vierailija kirjoitti:

Miten tälläinen aloitus kerää alapeukkuja?

Kateellisia? 😀

Vierailija
16/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vakuutusyhtiön vakuutus korvaa synnytyksen ulkomailla?

Vierailija
17/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai... YÖK

Vierailija
18/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti googlettamalla mikään vakuutusyhtiö ei korvaa ennenaikaisen synnytyksen ja vauvan sairaalahoidon aiheuttamia kuluja keskosen ambulanssilennosta puhumattakaan.

Mielestäni täysin järjetöntä ottaa tuollaisia riskejä. Työkaverini vauva syntyi täysin yllättäen rv 26. Se ei ole mitenkään tavatonta eikä kukaan voi etukäteen tietää kenelle käy niin.

Vierailija
19/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä melkein sanoisin, että älä lähde.. Minulla ei mitään oireita raskaana ollessa mistään erikoisesta ja silti rutiiniultrassa huomattiin, että on iso uhka synnyttää ennenaikaisesti kun paikat lähteneet kypsymään ja avautumaan. Ja ennenkuin ehdin edes tajuta, minut oli määrätty vuodelepoon.. :(

Vierailija
20/23 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi, jouduin myös noilla viikoilla yllättäen osastolle vuodelepoon. Ilman mitään kummempia ennakko-oireita. Oli tosi suuri mahdollisuus että vauva olisi jo syntynyt ja mieluummin olisin ollut Suomessa yliopistollisessa sairaalassa jossa keskoshoito tunnetusti huippua, kuin Dubaissa.