Vastentahtoisesti nirso. Siis naisten suhteen. Mies ihmettelee.
Olen ollut elämäni aikana kiinnostunut vain muutamasta naisesta. Muihin suhtaudun tavallaan sukupuolettomasti, en koe potentiaalisina kumppaneina, enkä voisi kuvitellakaan mitään yhdenillan säätöä tms. Ei ole sellaista voimakasta viettiä.
Kyseessä ei ole mikään sellainen, että vain missit ja mallit kelpaisivat. Kiinnostuksen kohteet ovat olleet ihan tavallisia ihmisiä. Mutta vain todella harva kiinnostaa siinä mielessä.
Tahallainen en ole nirso, eikä minulla ole mitään naisia vastaan. Ovat pääsääntöisesti mukavia ja kauniita ihmisiä, eivät vaan sytytä siinä mielessä. Kuitenkin olen selkeästi hetero, miehet eivät ole koskaan millään tavalla kiinnostaneet.
Mitäs mieltä tällaisesta?
Kommentit (36)
Täällä yksi samanlainen nainen! :D miehet ylipäätään ei kiinnosta lähes ollenkaan, mutta silloin kun sopiva sattuu kohdalle, siinä mennään eikä meinata. Harvoista kuitenkaan innostun.
Mulle vastaavanlaisena naisena tällainen kuulostaa ideaalilta. Toivoisin että tällaisia miehiä olisi enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota voisi halutessaan pitää gray aro- tai gray ace-suuntauksena. Ei ole kovin epätavallista.
Olen periaatteessa tai "luonnostani" samanlainen, mutta mun on ehkä muita helpompi vaikuttaa tahdonalaisesti siihen ketä haluan tai kenestä viehätyn. Luulen että muillakin olisi ihan sama kyky, mutta eivät vaan halua tehdä niin koska ajatus tuntuu heistä vastenmieliseltä, mutta tätä ei tietenkään voi mitenkään todistaa.
En tiedä onnistuisiko kiinnostuksen herättäminen tahdonalaisesti mutta vahvasti epäilen omalla kohdallani. Toisaalta, en näe parisuhdetta mitenkään pakollisena, eli jos kiinnostus ei syty luonnostaan, en edes koe tarvetta alkaa sitä väkisellä vääntämään.
En tietenkään väitä tietäväni sua paremmin kuinka toimit, varmasti tässäkin on paljon yksilöllistä vaihtelua. Mutta mun ymmärrys siitä miten ihmiset yleisesti tuppaa toimimaan on, että ovat ylipäätään mielensä toiminnan osalta paljon joustavampia kuin mistä ovat tietoisiia. Oman joustavuutensa voi löytää vaan yrittämällä, ja onnistuminen edellyttää sitä että ainakin jossain vaiheessa lakkaa vastustamasta omaa yritystään siksi että uskoo tai haluaa pitää kiinni siitä että on mieleltään jotenkin muuttumaton ja vakaa tai että omat mielentilat ovat "todellisempia" tai kiinteämpiä kuin mitä ne ihan oikeasti ovat. Musta vaikuttaa, että monia pelottaa tarkastella tai muuttaa oman mielen toimintaa kovin tarkasti, vähän samanlaisista syistä kuin jotkut esim. haluavat kieltää elintenluovutuksen tai pelkäävät mielen muokkausta biologisin keinoin. Ihmiset haluavat ajatella olevansa jollain tapaa kokonaisia ja eheitä.
Huomaan että ollaan tässä asiassa täysin eri aaltopituudella.
Jep. Ja vaikka uskonkin että sun olisi mahdollista siirtyä tässä asiassa mun "aaltopituudelle", kun et erityisesti halua niin eipä siihen silloin mitään syytä ole. Kaikki kukat jne. Olen sillä lailla suuntautunut ihminen että kyseenalaistaminen, introspektio ja ajatteluni laajentaminen ja muuttaminen on mulle itsessään palkitsevaa ja motivoivaa, mutta lopulta aika harvassa asiassa sillä pystyy kehittämään mitään selvästi paremmaksi. Erilaiseksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia miehiä kun olisi enemmän, niin tulisi naisten harhaluulot itsestään rytinällä alas mm. Tinderissä ja alkaisi samanlainen miesmäinen kitinä kun ei tule mätsejä.
Ei tällä ole mitään tekemistä Tinder-matchien kanssa, kyse on persoonasta ja olemuksesta, siitä millainen ihminen on tosielämässä.
T. Yksi samanlainen lisää
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia miehiä kun olisi enemmän, niin tulisi naisten harhaluulot itsestään rytinällä alas mm. Tinderissä ja alkaisi samanlainen miesmäinen kitinä kun ei tule mätsejä.
Olisi hyvä vaan. Mua on lähinnä turhauttanut muhun kohdistunut huomio silloin kun siinä ei selvästi ole ollut mitään henkilökohtaista, ja kuka tahansa tietyt ulkonäköminimistandardit täyttävä suunnilleen täyspäiseltä vaikuttava nainen voisi olla paikallani. Sellainen on tuntunut vaan turhalta.
Tällaisia on hyvin monet naiset, minä myös! Ei kaikkien tarvitse olla jotain sekisaddikteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä ole mitään tekemistä Tinder-matchien kanssa, kyse on persoonasta ja olemuksesta, siitä millainen ihminen on tosielämässä.
T. Yksi samanlainen lisää
Juuri tämä on se syy, miksi naiset kärsii miesten ylitarjonnasta mutta laadun vähyydestä, kun taas miehet kärsii tarjonnan puutteesta yleensäkin. Koska naiset on sellaisia kuin ap että vain harva mies sytyttää ja suurin osa miehistä yrittää kaikkia joilla vaan on naisen värkit. Maailma olisi parempi paikka, jos miehetkin olisivat laatutietoisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tuo mitä ap kuivaili on tavallista. Ei kai kukaan nyt tosissaan kiinnostu elämänsä aikana useista eri ihmisistä sillä tavalla?
Et muka ole törmännyt ihmisiin, jotka ei hetkeäkään viihdy sinkkuina? Noitahan on vaikka miten.
Olen mutta en oikein usko että niissä nopeasti loppuvissa jutuissa on kyse aidosta kiinnostunisesta sitä toista ihmistä kohtaan vaan enemmän sellainen tuo kelpaa asenne jossa ei lopulta oteta edes selville kuka se toinen on ja siksi juttu loppuu lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä vaan. Mua on lähinnä turhauttanut muhun kohdistunut huomio silloin kun siinä ei selvästi ole ollut mitään henkilökohtaista, ja kuka tahansa tietyt ulkonäköminimistandardit täyttävä suunnilleen täyspäiseltä vaikuttava nainen voisi olla paikallani. Sellainen on tuntunut vaan turhalta.
Jep, tiedän tunteen. Itse kun hakee jotain erityistä, on turhauttavaa tietää olevansa toiselle vain joku yksi monen joukossa ja korvattavissa jollain toisella. Haluan suhteeseen ihmisen kanssa, joka näkee minut yhtä lailla erityisenä kuin minä hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan multa, ja oon nainen. :DD En oo kuullu tollasista miehistä, tiiän paljon miehiä joita kiinnostaa vähän kaikki naiset...... mut oon kans tollanen etten kovin helposti kiinnostu miehistä, ja ois varmaan helpointa olla sellanen joka aina kiinnostuu yms.
Täällä toinen samanlainen nainen. Suurin osa miehistä ei vaan herätä minkäänlaista kiinnostusta enkä voisi kuvitellakaan parisuhdetta heidän kanssaan. Kun kiinnostava mies jonkin harvan kerran sattuu kohdalle, kiinnostus onkin sitten todella voimakasta.
Just näin! Niiden harvojen kohdalla on sitten ihan korviaan myöten kiinnostunut. Onkohan tällainen yleistäkin? Ja onko tälle joku nimitys?
Kuulostat ihan minulta, ja kyllä sille on nimitys. Olet demiseksuaali!
Demiseksuaali tuntee vetoa vain sellaiseen ihmiseen, jonka tuntee ihmisenä ja jonka persoonallisuudesta on viehättynyt. Siis kyseessä on eräänlainen ääritapaus aiheesta "sisäinen kauneus merkitsee eniten". Joskus demiseksuaaleilla on myös tavallista heikompi seksivietti, mutta se ei ainakaan omalla kohdallani pidä paikkaansa. Kun ihastun miehen persoonaan, haluan myös seksiä usein ja paljon. Ja kukaan muu kuin se tietty mies ei kelpaa partneriksi.
Olen tosi mielelläni tällainen, koska olen välttynyt täysin tietyiltä parisuhteiden vaikeuksilta, joita ilmeisesti monet ihmiset kokevat. Vaikka nyt pettäminen esimerkiksi. Ei tulisi mieleenkään, ei siis edes tee mieli pettää, kun haluan vain sitä omaa miestä. Ihaninta on olla suhteessa itseni kaltaisen kanssa. Ei tarvitse pelätä ja miettiä onko toinen sitoutunut tai vaihtaako nuorempaan kun vanhenen, kun seksuaalinen halu perustuu siihen, minkälainen ihminen olen, eikä ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan multa, ja oon nainen. :DD En oo kuullu tollasista miehistä, tiiän paljon miehiä joita kiinnostaa vähän kaikki naiset...... mut oon kans tollanen etten kovin helposti kiinnostu miehistä, ja ois varmaan helpointa olla sellanen joka aina kiinnostuu yms.
Täällä toinen samanlainen nainen. Suurin osa miehistä ei vaan herätä minkäänlaista kiinnostusta enkä voisi kuvitellakaan parisuhdetta heidän kanssaan. Kun kiinnostava mies jonkin harvan kerran sattuu kohdalle, kiinnostus onkin sitten todella voimakasta.
Just näin! Niiden harvojen kohdalla on sitten ihan korviaan myöten kiinnostunut. Onkohan tällainen yleistäkin? Ja onko tälle joku nimitys?
Olen siinä käsityksessä ettei ole kovinkaan yleistä, en ainakaan ole kuullut kovinkaan monen olevan sinkku tämän takia. Mitään nimitystä tälle ei tietääkseni ole... Ap:lta aika hyvin sanottu tuo vastentahtoisesti nirso. Sitä haluaisi kyllä kiinnostua useammasta jotta esim. parisuhteen löytäminen olisi helpompaa, muttei voi mitään ettei kiinnostus vaan herää.
Täällä kolmas samanlainen nainen. Eli ehkä sittenkään ei niin harvinaista ja varmastikin itse olen juuri tämän vuoksi sinkkuna. Ottajia ja kiinnostuneita kyllä riittäisi, mutta itse en saa useammastakaan muuta kuin kaveri fiiliksen 😁
Ja lisää pukkaa 😊 Olen kylläkin aikuisiällä ollut parisuhteessa reilusti enemmän kuin sinkkuna, naimisissakin 10 vuotta. Olen myös hyvin seksuaalinen, eli mistään aseksuaalisuudesta ei ole kyse, mutta niin harva mies vain herättää kiinnostukseni. Ja se kiinnostus selviää heti ensinäkemällä, sitä on tai ei ja jos ei niin ei tulekaan 😄 Mitään tiettyä miestyyppiä ei ole koskaan ollut, vaan miehet joihin olen rakastunut ovat olleet hyvin erilaisia. Vastentahtoisesti nirso todellakin on hyvin osuva kuvaus tälle ilmiölle! Ehkä kysymys onkin vain siitä, että toiset pystyvät suhteeseen tai seksiin kaverifiilispohjalta, me "nirsot" emme ja olemme mieluumin sinkkuna jos ei kukaan kolahda kunnolla 🤔
N42
Ap, jos suuri osa naisista samaistuu sinuun, kannattaa ehkä mittauttaa ne testosteronitasot :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siinä käsityksessä ettei ole kovinkaan yleistä, en ainakaan ole kuullut kovinkaan monen olevan sinkku tämän takia. Mitään nimitystä tälle ei tietääkseni ole... Ap:lta aika hyvin sanottu tuo vastentahtoisesti nirso. Sitä haluaisi kyllä kiinnostua useammasta jotta esim. parisuhteen löytäminen olisi helpompaa, muttei voi mitään ettei kiinnostus vaan herää.
Täällä kolmas samanlainen nainen. Eli ehkä sittenkään ei niin harvinaista ja varmastikin itse olen juuri tämän vuoksi sinkkuna. Ottajia ja kiinnostuneita kyllä riittäisi, mutta itse en saa useammastakaan muuta kuin kaveri fiiliksen 😁
Ja lisää pukkaa 😊 Olen kylläkin aikuisiällä ollut parisuhteessa reilusti enemmän kuin sinkkuna, naimisissakin 10 vuotta. Olen myös hyvin seksuaalinen, eli mistään aseksuaalisuudesta ei ole kyse, mutta niin harva mies vain herättää kiinnostukseni. Ja se kiinnostus selviää heti ensinäkemällä, sitä on tai ei ja jos ei niin ei tulekaan 😄 Mitään tiettyä miestyyppiä ei ole koskaan ollut, vaan miehet joihin olen rakastunut ovat olleet hyvin erilaisia. Vastentahtoisesti nirso todellakin on hyvin osuva kuvaus tälle ilmiölle! Ehkä kysymys onkin vain siitä, että toiset pystyvät suhteeseen tai seksiin kaverifiilispohjalta, me "nirsot" emme ja olemme mieluumin sinkkuna jos ei kukaan kolahda kunnolla 🤔
N42
Tämä 👍😊
Et muka ole törmännyt ihmisiin, jotka ei hetkeäkään viihdy sinkkuina? Noitahan on vaikka miten.