Miten olet varautunut tulevaan myrskyyn kun sähköt katkeaa melkein koko Suomesta
Muista ainakin vettä hakea jos muuta et viitsi tehdä.
Kommentit (39)
Mattilanori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri läppärin latautumaan, taidanpa laittaa puhelimen myös ja matkalaturin. Siis jos kerran koko Suomesta lähtee sähköt.
Vielä on ongelma kun nykyään näiden tietotekniikka laitteiden sisältö on suurimmaksi osaksi netissä ja jos KAIKKI sähköt katkeaa ei linkkimastotkaan pelaa(vai onko niissä akkuvarmistus, minä en tietä).
On, ja tämä on ihan julkista tietoa. Luvattu UPS:n toiminta-aika on tosin vain 3 h. Varmuusvara voi paikoin ylittyä jopa moninkertaisesti, mutta ei silläkään vielä kuuhun mennä.
Hienoa kuulla, että noin monet ovat varauteneet myrskyihin.
Mitä vaan voi tapahtua, säätä ei voida ainakaan täällä itse määräillä ja ohjailla.
Talvi tulossa, tiedossa siis myös lumimyrskyjä ja kovia pakkasia. Pitäkää varastot kunnossa.
Muistakaa myös särky-ja muut lääkkeet.
Myös käteistä rahaa kannattaa varata jemmaan suurempi määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on:
🔶 kolme pulloa valkoviiniä
🔶 kaksi askia L&M sinistä tupakkaa
🔶 rusinatonta maksalaatikkoa 2 jääkaapissa ja 2 pakasteessa
🔶 ketsuppia ja sinappia
🔶 makuupussi
🔶 laturi
🔶 kaksi pyyhettä
🔶 ripsiväriPirkule. Sussa on selkeesti selviytyjä ainesta. Mä vaan sitten syön pakasteesta niitä sulaneita ruokia.
Olen aina ollut selviytyjä .
N63v (luultavasti et uskonut minua vanhaksi naiseksi). 😌
Vierailija kirjoitti:
Mulla on limsaa jääkaapissa, ja se pysyy viileänä, jos laitan sen parvekkeelle. Ei siis hätää. Kaapit täynnä (joulu)karkkeja ja keksejä ja sipsiä. Näillä elää pitkään. Uusia kirjoja ostin tällä viikolla, joten on myös lukemista.
Varo! Myrskytuuli voi tempaista sun limupullon parvekkeelta. Sitten tulee hätä.
Makaan jo sohvalla peiton alla ja katselen Dpayltä ohjelmia. Jos sähköt menee poikki, tulee pimeys ja hiljaisuus, joten suljen vain silmäni, käännän kylkeäni ja nukun aamuun asti.
Mattilanori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri läppärin latautumaan, taidanpa laittaa puhelimen myös ja matkalaturin. Siis jos kerran koko Suomesta lähtee sähköt.
Vielä on ongelma kun nykyään näiden tietotekniikka laitteiden sisältö on suurimmaksi osaksi netissä ja jos KAIKKI sähköt katkeaa ei linkkimastotkaan pelaa(vai onko niissä akkuvarmistus, minä en tietä).
On akkuvarmistus, mutta se ei ole montaa tuntia ainakaan etelä-suomessa.
Mutta eipä täällä varsinais-suomessa myrskyäkään. Ei itseasiassa tuule juuri ollenkaan ja rannikolla sentään ollaan. Tuleekohan koko myrskyä..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on limsaa jääkaapissa, ja se pysyy viileänä, jos laitan sen parvekkeelle. Ei siis hätää. Kaapit täynnä (joulu)karkkeja ja keksejä ja sipsiä. Näillä elää pitkään. Uusia kirjoja ostin tällä viikolla, joten on myös lukemista.
Varo! Myrskytuuli voi tempaista sun limupullon parvekkeelta. Sitten tulee hätä.
Mulla on lasitettu parveke :) Olen todellinen sitkeä sissi, kaikki on otettu huomioon! :)
Kova myrsky Etelä-Pohjanmaalla. 900 taloutta ilman sähköä Seinäjoella, yli sata Kauhavalla.
Myrskyjä on ollut aina. Erona vain, että nykyään niistä uutisoidaan isosti.
Laitoin vibraattorin latautumaan. :)
Mulla on talviriipparivarusteet. Taidan lähteä metsään.
Löytyy takka, aggregaatti ja perinteinen lankapuhelin. Ei tarvitse pk-seututyyliin heti soitella 112:een kun sähköt ovat hetken poissa.
Milloinka se myrsky tulee? Jyväskylässä ihan tyyntä.
Meillä on kaiken kattava kotivara. Ei hätää. Toivottavasti työpaikalla ei ole aamulla sähköt poikki.
Nukun sikeästi ja aamulla kaikki on taas kuten ennen.
Minulla on pihalla koko iso kattila täynnä Mexikon pataa. Jääkaappi ja pakastin täynnä ruokaa. Cocacolaa ja muuta juotavaa. Vettäkin varattu. Merelle on n. 500 metriä . ei myrskyä.
Meilläpäin katkee sähköt lähes joka syksy jonku myrskyn vuoksi. :D
Purettiin trampoliini ja kerättiin pihalelut pois.