Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ollut stalkkeria?

Vierailija
25.10.2019 |

Stalkkerikertomuksia kiitos. Miten stalkkeri jäi kiinni? Oliko vaarallinen?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän "ihailijoita" on riittänyt joka lähtöön. Onneksi ovat olleet kilttiä poikia, mitä ny pientä herjaa palstoilla heittävät.

Vierailija
22/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän "ihailijoita" on riittänyt joka lähtöön. Onneksi ovat olleet kilttiä poikia, mitä ny pientä herjaa palstoilla heittävät.

Ihailia on aivan eri asia kuin päästään vinksahtanut häirikkö/ stalkkeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailia on aivan eri asia kuin päästään vinksahtanut häirikkö/ stalkkeri.

Normaalia ihastumista ei ole soitella töihin, liikkua siellä missä uhrikin, tehdä selväksi että on perässä mutta pitää salassa kuka.

"Pientä herjaa palstalla", huh huh.

Vierailija
24/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut onneksi, mutta epäilen, että eräästä innokkaasta asiakkaasta olisi sellainen voinut kehkeytyä ajan mittaan. Olin parikymppisenä kaupassa töissä, ja siellä oli paljon vakioasiakkaita. Eräs vanhempi mies (n. 70v.) alkoi jutella minulle usein ja totta kai ystävällisenä asiakaspalvelijana juttelin hänelle takaisin. Mies kertoi paljon asioita henkilökohtaisesta elämästään, ja yritti myös kysellä niitä minulta mm. missä asun. Kiertelin kuitenkin niin, etten kertonut paljoakaan itsestäni. Mies pyyteli minua pariin kertaan treffeille ja taas kohteliaasti kieltäydyin. Hän myös epäili nähdessään minut välillä kassavuoron sijaan hyllyttämässä, että minua oli "rangaistu" jutteluistamme ja laitettu myymälän puolelle. Tilanne ei ollut ahdistava, mutta epämiellyttävä, ja epäilen, että mies olisi voinut todella alkaa stalkata minua, jos olisin kertonut itsestäni vaikka asuinpaikan. Mies vaikutti olevan oikeasti ihastunut minuun. Ajan mittaan hänen kiinnostuksensa kuitenkin hiipui eikä hän enää jäänyt juttelemaan kanssani. Hyvä niin. Eräs työkaverini ihailijamies meni pidemmälle, mies nimittäin toi tälle työkaverilleni lahjoja töihin ja ainakin kerran seurasi naista kotiin. Onneksi siitäkään ei seurannut vakavaa yhteenottoa.

Vierailija
25/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos niitä stalkkereita on paljon, ne alkavat stalkkaamaan toinen toisiaan. Lähetelkööt ihan rauhassa "pommeja" toisilleen.

Häh?

Tällaisesta en kyllä ole kuullut, kerrotko hieman.

En ole mitenkään perehtynyt it-maailmaan, mutta voisin kuvitella, että stalkkeritkin taistelevat netissä. Jos joku onnistuu hakkeroitumaan jonkun julkun koneelle, niin voisin kuvitella, että sieltä pystyy blokkaamaan toisen samalle koneelle pyrkivän hakkerin. 

Mitä taitavampi hakkeri, sen näppärämmin pystyy lähettelemään ja asentamaan viruksia ns."pommeja" toisten koneelle.

Joku muu tietävämpi voisi kertoa enemmän. Olen itse pähkäillyt, että hakkerit toimivat noin.

Vierailija
26/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä palstakin sensuureineen ole kohta yksi Neuvostoliitto? Se ei ole demokratiaa kaapata julkisia keskustelupalstoja. Vauva-palsta on kaapattu, mitä muita? Käyn vain täällä.

Vierailija
27/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan oma kihlattu. Ilmeisesti kyseessä oli mustasukkaisuus tai epäluottamus. Hän oli normaali mies joka petti kaikkia kumppaneitaan jälkeeni. 

Vierailija
28/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä sain lankapuhelimeen soiton tuntemattomalta nuorukaiselta, joka ehdotti minulle seurustelua ja rivien välissä nimenomaan seksiä sisältävää. Olin siinä iässä, ettei seksi välttämättä kuulu vielä elämään.

En siis tiennyt tyyppiä ollenkaan, mutta hän oli nähnyt minut ja ilmeisesti seurannut kotiovelle, jossa komeili harvinainen sukunimi, jonka perusteella puhelinnumero löytyi.

Minä kieltäydyin kohteliaasti ja puhelu päättyi asiallisesti. Mutta jonkin aikaa kyllä kuumotteli, kun pohdin, kuka naapurustossa ehkä liikkuva oli tämä poika. Pelkäsin, että perästä vielä kuuluu. Onneksi näin ei käynyt ja tämän pojan kohdalla stalkkaus oli vain sosiaalisten taitojen puutetta.

Jos stalkkaamisen sijaan poika olisi kadulla moikannut ja ehdottanut vaikka kahvilla käyntiä, niin olisin saattanut suostua. Sen sijaan hän seurasi kotiin salaa ja ehdotti puhelimessa seksiä...

Hänestä varmaan tuli joku surullinen inc*l, joka on nykyään stalkkeri sanan varsinaisessa merkityksessä ja jonka mielessä minäkin olen hänet suotta torjunut naikkonen, ehkäpä ensimmäinen heistä.

Vierailija
29/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos niitä stalkkereita on paljon, ne alkavat stalkkaamaan toinen toisiaan. Lähetelkööt ihan rauhassa "pommeja" toisilleen.

Häh?

En ole mitenkään perehtynyt it-maailmaan, mutta voisin kuvitella, että stalkkeritkin taistelevat netissä. Jos joku onnistuu hakkeroitumaan jonkun julkun koneelle, niin voisin kuvitella, että sieltä pystyy blokkaamaan toisen samalle koneelle pyrkivän hakkerin. 

Mitä taitavampi hakkeri, sen näppärämmin pystyy lähettelemään ja asentamaan viruksia ns."pommeja" toisten koneelle.

Joku muu tietävämpi voisi kertoa enemmän. Olen itse pähkäillyt, että hakkerit toimivat noin.

Mä taas pähkäilen että sä saatat hyviniin olla se hakkeri ja stalkkaaja joka täällä puolustaa tekosiaan...

Kiitos kuitenkin vastauksestasi.

Jos tuollaisen taidon omaa ihmettelen eikö sen taidon voisi käyttää vaikka johonkin hyvään, hakkeroitua esimerkiksi väkivaltarikollisten ja seksuaalirikollisten koneisiin tai epärehtien virkamiesten/ poliitikkojen?

Eipä tietenkään, on paljon kivempi hakkeroitua julkkisten tai naisten koneisiin ja alkaa stalkata ja pelotella ihmisiä tai "heittää pientä herjaa palstalla".

Vierailija
30/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä palstakin sensuureineen ole kohta yksi Neuvostoliitto? Se ei ole demokratiaa kaapata julkisia keskustelupalstoja. Vauva-palsta on kaapattu, mitä muita? Käyn vain täällä.

Eikö kukaan muu ole huomannut, että tämä palsta on "yllättävästi" siistiytynyt. Toisaalta hyvä, että sairaimmat aloitukset estetään ja ihmisten julkinen herjaaminen myös. Varmasti tämä rajoitus on hyväksi myös sarjaherjaajille itselleen, että heidän toimintaansa estetään. Voivat sitten etsiä apua ongelmiinsa jostain muualta.

Vierailija
31/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas mulle muutrn joku jos osaatte vastata, miksi esimerkiksi joku laittaisi yksityisetsivän perään ja eikö tällainen ole juurikin laitonta stalkaamista?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi joku tekee noin vaikka kyseessä ei ole puoliso, ei sillä ettäkö se olisi yhtään oikeutetumpaa.

Poliisit käsittääkseni myös tutkinnan aikana tekee tuota, mietin vain että kerrotaanko näille seuratuille jälkeenpäin että ovat olleet epäiltynä vai annetaanko vain olla, jos totevat että eivät liity rikokseen jota tutkivat. Tuli vain mieleen että tuollainenhan saatta ihmiselle tehdä aika pahaa hallaa, jos tiedostaa että on seurattu mutta ei tiedä kenen taholta eikä elä niin että olisi syytä epäillä esimerkiksi poliiseja.

Vierailija
32/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas mulle muutrn joku jos osaatte vastata, miksi esimerkiksi joku laittaisi yksityisetsivän perään ja eikö tällainen ole juurikin laitonta stalkaamista?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi joku tekee noin vaikka kyseessä ei ole puoliso, ei sillä ettäkö se olisi yhtään oikeutetumpaa.

Poliisit käsittääkseni myös tutkinnan aikana tekee tuota, mietin vain että kerrotaanko näille seuratuille jälkeenpäin että ovat olleet epäiltynä vai annetaanko vain olla, jos totevat että eivät liity rikokseen jota tutkivat. Tuli vain mieleen että tuollainenhan saatta ihmiselle tehdä aika pahaa hallaa, jos tiedostaa että on seurattu mutta ei tiedä kenen taholta eikä elä niin että olisi syytä epäillä esimerkiksi poliiseja.

Stalkkaaminen on yhteyksiin pyrkimistä, mutta yksityisetsivä ja poliisi varjostavat salaa. Ihan eri asioita.

Vierailija
33/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Mä taas pähkäilen että sä saatat hyviniin olla se hakkeri ja stalkkaaja joka täällä puolustaa tekosiaan...

Kiitos kuitenkin vastauksestasi.

Jos tuollaisen taidon omaa ihmettelen eikö sen taidon voisi käyttää vaikka johonkin hyvään, hakkeroitua esimerkiksi väkivaltarikollisten ja seksuaalirikollisten koneisiin tai epärehtien virkamiesten/ poliitikkojen?

Eipä tietenkään, on paljon kivempi hakkeroitua julkkisten tai naisten koneisiin ja alkaa stalkata ja pelotella ihmisiä tai "heittää pientä herjaa palstalla".

Luulen, että rikolliset ovat aika valveutuneita netin käyttäjiä. Pedot ja huumerikolliset käyttävät salattuja verkkoja. Netissä on valta.

Eiköhän politikkojen ja virkamiesten koneille hakkeroidutakin. Toisaalta käyttävät paremmin salattuja työmeilejä ja työkoneita, joille ei ihan perushakkerit pääse.

Hakkerit menevät varmaan, jonne pääsevät hakkeroitumaan. Koneille, joista kuvittelevat saavansa jotain hyötyä itselleen.

Toki varmasti ainakin ammattirikolliset on, mutta näytti se yksi tubettakin näitä pedoja saavan kiinni ilman edes hakkeroitumista, joten eivät kaikki rikolliset automaatisesti mitään fiksuja ole, saati tietokoneiden kanssa sen fiksumpia.

Vierailija
34/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei m utta olen stalkkeri, netissä ja livenä.

Olen vaaraton ja hän tietää asiasta, vitsailemme siitä välillä.

Vierailija
35/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaaminen on yhteyksiin pyrkimistä, mutta yksityisetsivä ja poliisi varjostavat salaa. Ihan eri asioita.

Ei perjaatteessa, salaa voi varjostaa mutta se ei tarkoita etteikö tätä saattaisi kohde huomata.

Silloinhan tietää että joku on perässä, kuten stalkkajankin kanssa, mutta ei välttämättä tiedä että kuka, jolloin on helppo ajatella että joku hullu on perässä sen sijaan että epäilisi poliiseja. Eikö tuo voi tietämättömälle kohteelle tehdä psyykkisesti paljonkin hallaa? Siksi mietin ilmoittavatko poliisit näistä seurailuista myöhemmin, jos on ollut sivullinen, eikä ole todettu liittyvän rikokseen jota tutkivat.

Vierailija
36/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne stalkkerit uskoo;,

Rakkauttemme on ainutlaatuista, hän tykkää kun saa huomiotani, rakastaahan hän minua, näin sen hänen katseestaan

Eihän ne ahdistelijat aina itsekkään tiedä olevansa ahdistelijoita, usein koska eivät ole ihan terveitä päästään.

Tulee mieleen se Cheekin veljeä ahdistellut nainen joka kävi palstalla joskus kommentoimassa miten kaikki on ollut väärinkäsitystä ja hän on toiminut ihan oikein vaikka ulkopuolisille kävi kyllä selväksi että täysi sekopää kyseessä.

Vierailija
37/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne stalkkerit uskoo;,

Rakkauttemme on ainutlaatuista, hän tykkää kun saa huomiotani, rakastaahan hän minua, näin sen hänen katseestaan

Eihän ne ahdistelijat aina itsekkään tiedä olevansa ahdistelijoita, usein koska eivät ole ihan terveitä päästään.

Tulee mieleen se Cheekin veljeä ahdistellut nainen joka kävi palstalla joskus kommentoimassa miten kaikki on ollut väärinkäsitystä ja hän on toiminut ihan oikein vaikka ulkopuolisille kävi kyllä selväksi että täysi sekopää kyseessä.

Psykoottisia ovat, sairaita. Mua kammottaa nää täällä olevat kaipausketjutkin stalkkerikokemuksen takia. Kannustetaan sekopäitä ottamaan yhteyttä 🥶

Vierailija
38/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 stalkkeria ollut tähän asti, en ymmärrä miten onnistun niitä keräämään. Kaikki kyllä täysin erilaisia käyttäytymiseltään.

Ensimmäisen stalkkerin sain 17-vuotiaana. Perheenjäsenelläni oli torissa myynnissä asioita, ja ostajaehdokas pyysi lähettämään tarkempia kuvia niistä. Perheenjäsenelläni ei ollut silloin vielä kamerakännykkää, joten pyysi minua lähettämään kuvan tälle ostajaehdokkaalle. Ei siinä lähetin kuvan eikä hän halunnut ostaa tuotetta, mutta se siitä.

Kunnes muutaman kuukauden päästä tämä sama henkilö (nainen) alkoi soittelemaan minulle ja lähettelemään tekstiviestejä aivan päättömistä asioista ja väitti aina että tunnemme, vaikka kerroin hänen soittaneen väärälle henkilölle. Puheluita saattoi tulla 20-50 päivässä enkä todellakaan vastannut niihin, mutta silti sitkeästi jatkoi häiriköintiä. Pari viikkoa katselin touhua ja lopulta ilmoitin hänelle tekeväni tästä poliisijutun, jos häiriköinti ei lopu. Muutama haukkumaviesti vielä tuli ja kyllä se siitä onneksi hiipui.

Toinen "häirikkö" oli asiakas töissä, joka aina työpaikallani tuli halaamaan minua sanomatta välttämättä sanaakaan. Ja lopulta hän saattoi tulla jopa kadulla suoraan halaamaan minua, jos minut näki. Tämä loppui kun muutin pois paikkakunnalta.

Kolmas stalkkeri oli eräs lähisukulaiseni, jonka kanssa emme olleet olleet yhteyksissä 10-vuoteen. Hänen kuoltuaan sain kuulla hänen silloisilta tuttaviltaan, että hän oli seuraillut elämääni netin kautta sekä kadulla ja jos oli nähnyt minut, niin oli kertonut tuttavilleen, että mitä sukua olen hänelle. Silti ei koskaan tullut tervehtimään enkä ymmärrä miksi, kun varmasti tiesi minun sitä toivovan.

Vierailija
39/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vain nauraisin, jos joku varjostaisi minua. Kuljen kodin, työpaikan, päiväkodin ja ruokakaupan väliä. Joten ihan tooodella mielenkiintoista.

Voishan siitä olla turvaakin, jos joku pyörisi tarkkailemassa. Kadulla liikkuu nykyään niin paljon hulluja, että ei tiedä kuka käy yhtäkkiä yllättäin päälle.

Vierailija
40/58 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yksi Tinder-deitti aloitti jonkinlaisen vainoamisen, kun sanoin, ettei tämä homma nyt jatku. Ensin tuli näitä viestejä ja soittoja ihan mielipuolisen paljon. En vastannut ja estin, joten se tietysti sitten jäi. Lopulta aloin nähdä tuota miestä aina silloin tällöin kotini lähistöllä (hän ei itse asunut lähimainkaan eikä minun asuntoni lähellä ole mitään sellaisia paikkoja, joissa hän voisi käydä).

Talvella ilmestyi jälkiä terassille, että siellä on käynyt joku ja pari kertaa arkena heräsin keskellä yötä siihen, että ovikello soi ja ikkunaan koputettiin... Enkä usko, että asialla olisi olleet naapurit tai kaverit. En kyllä käynyt katsomassa.

Yhtäkkiä tämä kaikki "erikoinen" vain loppui eikä siitä sen enempää. Luultavasti ko. mies löysi tyttöystävän tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi