Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi vanhojen sukulaistesi unohtamiseen?

Vierailija
25.10.2019 |

Seniorit kärsivät yksinäisyydestä, mutta sinulla ei muka ole koskaan aikaa käydä. Se ei ole totta, kyllä jokaisella olisi siihen aikaa, mutta sinä et vain viitsi.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla vanhoja sukulaisia ole. Isovanhempani ovat kuolleet jo ajat sitten.

Vanhempani alkavat pian olla vanhenemaan päin, mutta heidät hylkäsin jo ajat sitten koska he hakkasivat minua koko lapsuuteni ajan. Valitettavasti en ole vielä onnistunut unohtamaan heitä, vaikka ahkerasti olen yrittänyt.

Vierailija
42/47 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä siihen jonkun tekosyyn tarvitsisin? Olen vieraantunut sukulaisista aika täydellisesti, eikä haittaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kotipalveluyritys, jonka puitteissa käyn vanhojen ihmisten luona. Olen monelle se ainoa, joka niissä talouksissa käy.

Usealla on lapsiakin, mutta hekään eivät kuulema käy koskaan. Totta on vanhusten täydellinen yksinäisyys ja se on kuin syöpä, joka tuhoaa hiljuksiin.

Niin, täysin unohdettuja vanhuksia, viettävät kaiken aikansa täydessä yksinäisyydessä. Sääli. Mutta toisaalta, he ovat aikuisia, joten ehkä he osittain kestävät tuollaista.

Minun vanhempani unohtivat minut jo vauvana, melkein heti kun olin syntynyt. Vietin elämäni ensimmäiset vuodet täydessä yksinäisyydessä, yksin huoneessani, kukaan ei koskaan käynyt luonani. Lapsi ei kestä tuollaista. Arvaa mitä ihmisestä on jäljellä kun hänen koko lapsuutensa oli kaiken tuhoavaa yksinäistä syöpää.

Nyt vanhempani ovat vanhoja. En tiedä missä he ovat. Olen unohtanut heidät.

Vierailija
44/47 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta mennä kuuntelemaan v*ttuilua ja omahyväistä rehvastelua. Ei ihme ettei kukaan muukaan jaksa käydä siellä.

Tämä. En ole koskaan nähnyt v-mäisen rehvastelijan vanhetessaan pehmenevän. Ne vain happamoituu ja katkeroituu ja solvaa. On varmaan kamala loppu elämälle olla jossain 10 vuotta yksin kiroamassa kaikkia. Mutta jos on elänyt 80 vuotta oppimatta lempeyttä tai empatiaa niin ei kai sitä sitten enää voi oppia.

Miten hoitajat kestää niitä vanhuksia?

Sitäkö varten palkataan ulkomaalaisia hoitajia ettei ne ymmärrä niitä solvauksia, kestää työtään paremmin?

Vierailija
45/47 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhukset on yksinäisiä, miksei he vieraile toistensa luona.

Miten vanhainkodeissa voi olla yksinäisiä vanhuksia, haloo.

Siellä on hoitajia ja toisia vanhuksia.

Ei vanhukset siedä toisiaan. Vanhukset kilpailee keskenään sillä kummalla on enemmän lapsia ja lapsenlapsia. Myös sillä kilpaillaan kumman jälkeläiset saavuttaa yhteiskunnassa enemmän. On tosi häpeällistä vanhukselle jos sen lapset on köyhiä mutta toisen vanhuksen lapset on varakkaita. Silloin vanhuksen tulee haukkua köyhiä lapsiaan koska heidän syytä on se että he häpäisevät vanhuksen!

Lapsen pitäisi olla vanhukselle ylpeydenaihe eikä mikään salailtava köyhä pettymys.

Vierailija
46/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ollut uutisissa unohdetuista vanhuksista. Jopa palvelutaloihin unohtuu vanhuksia huoneisiinsa kuolemaan. Julma on maailma.

Vierailija
47/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla tuntuu olevan ihan OIKEITA syitä tapaamattomuudelle ja yhteydenpidottomuudelle. Vai yhteydettömyydenpidolle? Suomi on ihana kieli <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi