apua! kenelle soitan vuokra-asuntoni wc-pöntön korjauksesta?
Muutin juuri asuntooni, enkä tiedä kenelle kuuluisi soittaa tästä asiasta :/ Vessanpönttöni alkoi lorottamaan paljon vettä jatkuvalla syötöllä, ja kun asian pari tuntia myöhemmin huomasin niin huomasin myös että se painike on jäänyt pohjaan enkä saa tehtyä asialle mitään. Sain kuitenkin katkaistua pöntön vedensaannin joten se ei päästä vettä enää, mutta nyt painike on yhä jumissa tavallaan "ylhäällä" siitä kuopastaan (kyseessä sellainen IDO:n pönttö jossa saa valita ison tai pienen huuhtelun) enkä saa sitä paikoilleen...voinko soittaa asiasta taloyhtiön nimetylle huoltomiehelle vai kenelle? :/
Kommentit (28)
Soitin nyt sitten sille huoltomiehelle. En totaalisen kädetön ole työkalujen ja asennuksien suhteen, mutta koska muutin vasta kaksi päivää sitten osa mun tavaroista on vielä vanhassa asunnossa, mukaan lukien suunnilleen kaikki omistamani työkalut. En siis saa esim. sitä napin alla olevaa ruuvia avattua että saisin sen koko kannen ylös. Toki muuten olisin itse avannut ja katsonut että mikä on vialla (vessanpönttöjen mekanismin ymmärtäminen ja perusjuttujen korjaus ei ole juurikaan vaikeaa ja osatkaan ei maksa paljoa, mutta ilman työkaluja on hiukan haastavaa).
Ja kyselen siksi vauvapalstalla, että olen aikaisemmin asunut vain omistusasunnoissa. Tiedän myös että vuokranantajani tekee yötöitä, joten en viitsi turhaan hänelle soitella jos homman voi tosiaan hoitaa kokonaisuudessaan huoltomiehen kautta.
ap
Saat huuhdeltua sen vessan ämpärillä sillävälin kun odotat korjausta.
Eli täydestä ämpäristä kaadat niin paperit ja tuotteet lähtee eteenpäin.
Tosin varmaan tiesit tämän jo.
Kai sinulla on ämpäri taloudessasi, kaikilla pitäisi olla jos jostain syystä tulee vesikatko josta on ilmoitettu etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä luoja. En ikinä uskaltaisi noin vajaalle kämppää vuokrata.
Olet ihan varmasti saanut vuokrasopimuksen, järjestyssäännön ja toimintaohjeet vikatapauksissa. Usein se on mappi, jonka selässä lukee esim. "Huoneisto- ja asumisohjeet"
Jos et, varaudu siihen että vuokranantajasi on qusipää muutenkin.
1) huoltoyhtiö. Pönttö on taloyhtiön vastuulla.
2) vuokranantaja, jos yksityishenkilö. Hyvä infota häntä vastuullisuudestasi. Hyvä vuokralainen pitää kämpän kunnossa.
3) loistavaa, että suljit vesiputken. Oikeasti.
Juuri näin, vesikalusteiden "sisäosat" ovat taloyhtiön vastuulla, ulkoinen kunto eli siisteys asukkaan. Yhteys huoltofirmaan TAI isännöitsijään taloyhtiön ohjeiden mukaan (meillä ei edes ole huoltoyhtiön numeroa saatavilla, kaikki menee isännöitsijän kautta). Sitten joutuu varautumaan siihen, että mitään ei tapahdu 2 viikkoon, koska isännöitsijä säästää...
Vierailija kirjoitti:
Äitille tai holhoojalle.
Totta. Joka äipällä on käsveskassa wc- korjausetti.
Vierailija kirjoitti:
Soitin nyt sitten sille huoltomiehelle. En totaalisen kädetön ole työkalujen ja asennuksien suhteen, mutta koska muutin vasta kaksi päivää sitten osa mun tavaroista on vielä vanhassa asunnossa, mukaan lukien suunnilleen kaikki omistamani työkalut. En siis saa esim. sitä napin alla olevaa ruuvia avattua että saisin sen koko kannen ylös. Toki muuten olisin itse avannut ja katsonut että mikä on vialla (vessanpönttöjen mekanismin ymmärtäminen ja perusjuttujen korjaus ei ole juurikaan vaikeaa ja osatkaan ei maksa paljoa, mutta ilman työkaluja on hiukan haastavaa).
Ja kyselen siksi vauvapalstalla, että olen aikaisemmin asunut vain omistusasunnoissa. Tiedän myös että vuokranantajani tekee yötöitä, joten en viitsi turhaan hänelle soitella jos homman voi tosiaan hoitaa kokonaisuudessaan huoltomiehen kautta.
ap
Et saa ilman vuokranantajan/ taloyhtiön lupaa aukoa vessanpönttöä/ sähköjä tms. Näin vinkkinä jos et ole aikaisemmin vuokra-asunnossa asunut.
Ei enää ole oma tupa-oma lupa meininki.
Jos kämmit niin kaikki tulee SINUN maksettavaksi, edes vakuutusyhtiökään ei välttämättä korvaa mitää onatoimiremppaajan jäljiltä.
Ei tuossa ole mitään, mistä pitäisi ilmoittaa vuokranantajalle. Tuon korjaus kuuluu huoltoyhtiölle.
Ei vuokranantajalle ihan oikeasti tarvitse ilmoittaa tuollaisia perushuoltoja:) Minulla oli ongelmia ulko-oven lukon kanssa, samoin vessan suihkusta meni jakaja rikki. Tai on ollut tukos putkistossa. Kaikki nuo kuuluu huoltoyhtiölle, eikä vuokranantaja voi niille tehdä mitään:)
Soita häkeen eli 112 niin kaikki muutkin uusavuttomat tekee.
Ehkäpä eivät maksa ellei ole saanut lupaa taloyhtiöltä.Yleensähän taloyhtiöillä on omat sopimukset huoltoyhtiöiden kanssa.On tietenkin taloudellisempaa.