Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö sinä huomauttamaan naapurin metelistä tässä tilanteessa?

Vierailija
25.10.2019 |

Viime yönä heräsin klo 00 aikoihin kun naapuri ilmeisesti käveli ympäri asuntoaan noin 45 min ajan. En jaksanut nousta ja mennä pimpottamaan ovelle että nyt joku rauha! Keskellä yötä! Olen jo kerran vienyt hänen postiluukkuunsa viestin että kolina ja kantapääkävely kuuluu jokaikinen päivä, että voisiko ottaa alakerran naapurin huomioon; ei mitään muutosta, jos jotain niin pahentunut vain. Olen päivät vastamelukuulokkeet päässä mutta öitä en niiden kanssa valitettavasti voi nukkua, silloin käytössä korvatulpat mutta eivät auta mitään. Ja kyllä, etsin uutta asuntoa enkä muuta enää ikinä muuta kuin ylimpään kerrokseen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Kyllä kotona on kävely sallittu myös yöaikaan.

Vierailija
2/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasumista takana 35 vuotta ja vain yhden naapurin takia olen joutunut hermostumaan. Olin raskaana ja yläkerran asukki huudatti musiikkia niin, että raskausvatsani tärisi. Muutakin melua aiheuttivat, mutta ei haitannut kuin tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yleensäkin herkkä ympäristön äänille? Onko sulla jotain misofoniaa tms.? Ne on ikäviä juttuja (itsellä on aistiyliherkkyyksiä), mutta muut ihmiset ei voi elää niiden mukaan. Kotona kävely on tosiaan sallittua myös yöllä.

Vierailija
4/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi? Normaalin elämän äänet on sallittu myös yöllä eli yöllä saa käydä suihkussa, kävellä ympäri asuntoa, tehdä ruokaa, katsoa telkkaria kunhan ei huudata sitä jne.

Vierailija
5/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on teidän talon rakenteissa, ei naapurissa. Huomauta taloyhtiön edustajalle. Meidän kerrostalossa ei kuulu naapureista eikä rapusta koskaan mitään ääniä (vaikka varmasti pitävät elämää) paitsi painavien huonekalujen siirtely ja poraaminen on sellaisia, että niistä kuuluu ääni naapuriinkin, mutta sellaista onneksi on hyvin harvoin eikä öisin. 

Vierailija
6/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomasit itsekin niin asiasta huomauttaminen vain pahentaa tilannetta. Jos se kolistelija-kantapääkävelijä on joku nuori naisihminen, niin sellaiselle ei parane mitään sanoa. Ottavat nokkiinsa eikä rytyyttäminen muutu kuin äänekkäämpään suuntaan. Ylipäätään ihmisiä ei tunnu kiinnostavan kuin omat mielihalunsa, naapureiden viihtyvyydestä viis.

Vierailija
7/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yleensäkin herkkä ympäristön äänille? Onko sulla jotain misofoniaa tms.? Ne on ikäviä juttuja (itsellä on aistiyliherkkyyksiä), mutta muut ihmiset ei voi elää niiden mukaan. Kotona kävely on tosiaan sallittua myös yöllä.

Mua ärsyttää nimenomaan kanta-astuminen, tavaroiden putoaminen/siirtely ja musiikin kuuntelu (kun kuuluvat asuntooni). Esim seinänaapurin kaksi koiraa haukkuvat joka päivä mutta tuo taas ei ärsytä yhtään. Asun myös ydinkeskustassa ja kesäisin ikkunat auki yötä päivää eikä liikenteen meteli häiritse yhtään, päin vastoin jopa pidän siitä. 

Vierailija
8/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuosta häiriintyisi. Monenmoista kävelijää on eteen tullut.

Kerran menin pimputtamaan naapurin ovikelloa, kun varmasti koko talo valvoi täysillä olevan musiikin takia. Ei avannut ovea, mutta valitus lähti isännöitsijälle. Ei ollut edes ensimmäinen kerta.

Vierailija
9/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapääastunta on naapurien piinaamista. Maaseudulta kun muuttaa kaupunkiasuntoon ei välttämättä ole kotikasvatukseen kuulunut askeleen kevennyksen opettelu. Ladossa on voinut hypellä sottiisia ihan rauhassa naapurien häiriintymättä. Valitettavasti elementtitaloissa kantapään jysähdykset kaikuvat myös yläkertaan ja pariin kertaan olen itse yläkertalaisena antanut tuta takaisin, vähäksi aikaa hiljenee.

Vierailija
10/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas kantapääjyske ON hemmetin ärsyttävää, mutta eipä naapureita voi kieltää kävelemästä omassa kodissaan öisin tai päivisin. Vaikka mieli tekisikin, aina joskus ;)

Vierailija
11/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kävelee asunnossaan? Eihän sellainen käy päinsä! :o

Suosittelen, että muutat torppaan keskelle korpea, kyllä ylimpäänkin kerrokseen saattaa vaimea puheensorina kuulua. Sitä paitsi ylimmässäkin kerroksissa on seinänaapureita, niiden hengitys ja kuorsaus se vasta häiritseekin! Eihän sellaista kestä kukaan!

Vierailija
12/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurille huomauttelu ei johda mihinkään.

Joskus on huomautettu päätynyt oikeuteen ja huomauttelija annihiloitunut.

Muita keinoja.

Vierailija
13/13 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt se alakerran naapuri, joka teki valituksen, kun kerran vain keskellä yötä huudettiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän