Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisen tärkein ns tehtävä olla hoikka koko elämänsä?

Vierailija
25.10.2019 |

Siltähän se tuntuu, että kaikkien naisten kuuluisi olla hoikkia. Miksi?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tärkein tehtävä on ajatella omilla aivoillaan.

Vierailija
42/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hoikka tai normaalipainoinen.

Olen 35-vuotias kouluttautunut, tärkeää työtä sydämellä tekevä, kahden lämmöllä ja rakkaudella hyvin kasvatetun lapsen äiti, joka tekee myös vapaaehtoistyötä. Mutta yhteiskunnan silmissä olen säälittävä hylkiö joka pilaa puolisonsa elämän olemalla läski, vaarantaa lastensa tulevaisuuden olemalla läski ja pilaa työnantajan maineen olemalla läski. Ja tyhmä ja laiska minun täytyy olla, koska olen läski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja miehen tehtävä on olla pitkä ja lihaksikas. Jos mies sattuu syntymään alle 170cm niin eihän sellaisella mitään tee, kaveritkin varmasti nauravaisivat teille selän takana. Sinä ja muut pystytte sentään laihduttamaan.

Kumpi on vaikeampaa, olla hoikka tai lihaksikas? Hoikaksi pääsee kaikki kun vaan katsoo mitä suuhun laittaa ja vähän liikkuu 👍

Niinpä. Hoikkuus on normaalia kun taas lihaksikkuus on epäluonnollinen ja keinotekoinen tila johon pääsee vain harjoittelemalla ahkerasti ja tietyllä tyylillä, sekä huomioiden lisäksi tarkka ruokavalio ja kunnon yöunet. 

Vierailija
44/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35-vuotias kouluttautunut, tärkeää työtä sydämellä tekevä, kahden lämmöllä ja rakkaudella hyvin kasvatetun lapsen äiti, joka tekee myös vapaaehtoistyötä. Mutta yhteiskunnan silmissä olen säälittävä hylkiö joka pilaa puolisonsa elämän olemalla läski, vaarantaa lastensa tulevaisuuden olemalla läski ja pilaa työnantajan maineen olemalla läski. Ja tyhmä ja laiska minun täytyy olla, koska olen läski.

Koska olet noin aikaansaava ihminen niin mikä estää laittamasta omia ruokailu/ravinto ja liikuntatottumuksia kuntoon? Sehän on tärkein asia mikä sinulla on, oma terveytesi ja vartalosi. Mikä on tärkeämpää? 

Vierailija
45/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on, joillekin ei. Nainen saa ihan itse päättää, mitä pitää elämänsä tärkeimpänä tehtävänä. 

Vierailija
46/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet noin aikaansaava ihminen niin mikä estää laittamasta omia ruokailu/ravinto ja liikuntatottumuksia kuntoon? Sehän on tärkein asia mikä sinulla on, oma terveytesi ja vartalosi. Mikä on tärkeämpää? 

Se onkin hyvä kysymys, johon minulla ei ole ihan selkeää vastausta. Jos tietäisin että "tämän kun korjaa" niin olisin toki korjannut, koska on ihan perseestä olla lihava, voin kertoa 30 vuoden kokemuksella. Osaan kyllä laihduttaa, olen laihduttanut 11-vuotiaasta alkaen ja viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä pitkälle toista sataa kiloa, enimmillään 40 kg kerralla, mutta lihon takaisin. Eikä se sinällään ole mikään mysteeri miksi lihon, syön liikaa/väärin koska ruuasta saatu mielihyvä on minulle keskeinen osa tunnesäätelyä, stressinhallintaa ja palautumista että kaikista yrityksistä huolimatta en ole sitä onnistunut korvaamaan pitkällä tähtäimellä. Jos en söisi, ehkä joisin tai väärinkäyttäisin lääkkeitä, saisin burn outin, oireilisin läheisiini vaikuttavammalla tavalla psyykkisesti tms. Erikoissairaanhoidon ravitsemusterapeutti sanoi että kyllä minä syömishäiriödiagnoosin saisin, mutta hoitomalli epätyypillisiin häiriöihin puuttuu, ja koska juurikin syömistä apuna käyttäen olen säilyttänyt toimintakykyni, kuntoutuspsykoterapian kriteerit ei täyty.

En minä ole lakannut yrittämästä, käyn sitten kertomassa jos joskus löydän ratkaisun.

Vierailija
47/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ruoka ilmeisesti.

Vierailija
48/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 80 vuoden ajaksi kannattaa kehittää itselleen muutakin elämänsisältöä kuin pelkän vaakalukeman tuijottamisen.

Vierailija
49/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla myös miehen tärkein tehtävä. Ainakin päätellen siitä pilkasta, mikä kohtasi Jari Sillanpäätä, kun hänestä postattiin kuva ylipainoisena.

Eikö nyt voitais ihmiset sen verran ryhdistäytyä, että EI kytättäisi toistemme ruumiinrakennetta hulluuteen asti. Eikö semmoinen ole tosi noloa?

Ihmisyys ei kiteydy body-mass-indeksiin. 

Vierailija
50/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan suostuisi tuohon? Mitä se nainen saa "tottelemisesta", ja miksi se ei muka selviäisi ilman?

Vierailija
51/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sasasasasas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja miehen tehtävä on olla pitkä ja lihaksikas. Jos mies sattuu syntymään alle 170cm niin eihän sellaisella mitään tee, kaveritkin varmasti nauravaisivat teille selän takana. Sinä ja muut pystytte sentään laihduttamaan.

Kumpi on vaikeampaa, olla hoikka tai lihaksikas? Hoikaksi pääsee kaikki kun vaan katsoo mitä suuhun laittaa ja vähän liikkuu 👍

Niinpä. Hoikkuus on normaalia kun taas lihaksikkuus on epäluonnollinen ja keinotekoinen tila johon pääsee vain harjoittelemalla ahkerasti ja tietyllä tyylillä, sekä huomioiden lisäksi tarkka ruokavalio ja kunnon yöunet. 

Ihmisten kehot on tässä asiassa todella erilaisia enkä menisi sanomaan hoikkuutta normaaliksi tai luonnolliseksi enkä lihaksikkuutta epänormaaliksi tai luonnottomaksi. Se on tietenkin todella harvalle helppoa ja vain lyhyen aikaa elämästä, että samaan aikaan olisi isot lihakset ja hyvin vähän rasvaa niiden päällä. Mutta on näitäkin.

Vierailija
52/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole normaalia olla hoikka tai normivartaloinen? Eihän se ole mikään tehtävä. Ihmiset eivät vaan osaa enää syödä oikein. :)

Millaista tämä oikein syöminen mielestäsi on?

Sellaista että pysyy hoikkana, duh.

Vierailija
53/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Jumala loi naisen miehelle seuralaiseksi ja viihdyttäjäksi (Aatamilla oli yksin tylsää), joten totta kai tähän naisen pyhään tehtävään kuuluu, että täytyy näyttää hyvältä.

Jaa, mut eikö oli helpompi ja nopeampi ratkaisu tehdä kaikista miehistä sokeita?

Vierailija
54/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan suostuisi tuohon? Mitä se nainen saa "tottelemisesta", ja miksi se ei muka selviäisi ilman?

Sosiaalisen hyväksynnän.

Turha vähätellä, se on laumaeläimen suurin tarve.

Vierailija
55/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Lisäksi on hoidettava raskaus tai kaksi kunnialla lihomatta grammaakaan ja palauduttava synnytyksestä ja raskaudesta viimeistään parissa viikossa raskautta edeltävään kuntoon. Mikäli terveydellisistä syistä y.hdyn.tä ei onnistu, on huolehdittava miehen hyvinvoinnista sännöllisin p.os.ki.h.oidoin, muutoin miehen mielenterveys petää ja parisuhde ajautuu eroon. Hyvä myös on, jos arjen saa pyöritettyä aina hymyissäsuin ja vaikka väsymys painaisi harteita, on hoidettava kotia, lapsia ja miestä aina yhtä ilolla ja lempeydellä.

Mikähän on tämänkin kirjoittajan ajanut näin katkeraksi? Vastataan kuitenkin asiallisesti.

Huomattava ylipaino on epäterveellistä, johtui se raskaudesta tai ei. En ole koskaan nähnyt asetettavan mitään viikkorajoja synnytyksestä palautumiseen.

On ihan normaalia ja ymmärettävää hakea soveltavia ratkaisuja ses-kielämään, jos on jonkinlaisia terveydellisiä rajoitteita. Toki tällöin(kin) pitää toiminnan olla molempia tyydyttävää.

Arjen pyörittäminen ei ole aina helppoa. Onneksi kuitenkin Suomessa tutkitusti kotityöt jakautuvat tasaisemmin kuin monessa muussa maassa: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006283593.html

Tässäkään eivät valitettasti tilastofaktat auta, vaan jokaisen pariskunnan tulee jakaa kotityöt keskenään molempien mielestä oikeudenmukaisella tavalla.

Vierailija
56/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisen hyväksynnän.

Turha vähätellä, se on laumaeläimen suurin tarve.

Ylipaino lisääntyy koko ajan, molemmilla sukupuolilla.

Huonosti tuntuu tuo laumaeläimen tarve ajavan ketään mihinkään. eri

Vierailija
57/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Lisäksi on hoidettava raskaus tai kaksi kunnialla lihomatta grammaakaan ja palauduttava synnytyksestä ja raskaudesta viimeistään parissa viikossa raskautta edeltävään kuntoon. Mikäli terveydellisistä syistä y.hdyn.tä ei onnistu, on huolehdittava miehen hyvinvoinnista sännöllisin p.os.ki.h.oidoin, muutoin miehen mielenterveys petää ja parisuhde ajautuu eroon. Hyvä myös on, jos arjen saa pyöritettyä aina hymyissäsuin ja vaikka väsymys painaisi harteita, on hoidettava kotia, lapsia ja miestä aina yhtä ilolla ja lempeydellä.

Mikähän on tämänkin kirjoittajan ajanut näin katkeraksi? Vastataan kuitenkin asiallisesti.

Huomattava ylipaino on epäterveellistä, johtui se raskaudesta tai ei. En ole koskaan nähnyt asetettavan mitään viikkorajoja synnytyksestä palautumiseen.

On ihan normaalia ja ymmärettävää hakea soveltavia ratkaisuja ses-kielämään, jos on jonkinlaisia terveydellisiä rajoitteita. Toki tällöin(kin) pitää toiminnan olla molempia tyydyttävää.

Arjen pyörittäminen ei ole aina helppoa. Onneksi kuitenkin Suomessa tutkitusti kotityöt jakautuvat tasaisemmin kuin monessa muussa maassa: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006283593.html

Tässäkään eivät valitettasti tilastofaktat auta, vaan jokaisen pariskunnan tulee jakaa kotityöt keskenään molempien mielestä oikeudenmukaisella tavalla.

Tutkimus, jossa ei puhuta minuuttimääristä mitään, tai siitä moniko vastaaja on sinkku.

Lue mieluummin esim tasa-arvobarometrin tutkimus, ei aivan anna yhtä ruusuista kuvaa. eri

Vierailija
58/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitko ap lihavan miehen?

Vierailija
59/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä tärkein, mutta yksi tärkeimmistä. Itse aherran työelämässä jotta meillä olisi riittävästi rahaa ja kaapit täynnä ruokaa, eikä neitoni tarvitsisi kantaa kohtuuttomasti vararavintoa mukana lanteillaan.

Vararavinnon kerryttäminen olisi tavallaan epäluottamuslause näitä ponnistelujani kohtaan.

Vierailija
60/64 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali elämä,normaalipaino, ja kun on normaalissa painossa on myös hoikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä