Kummasti ilmastovouhottajat vaikenevat kertakäyttöisistä kuukautissuojista
Kommentit (67)
Olimme lounasravintolassa ja osuin vessaan, kun joku nainen huuhteli kuukuppiaan lavuaarissa. Vessassa oli myös joku lapsi, joka järkyttyi.
Tuon jälkeen en ole koskaan voinut pitää kuukuppivouhottajia täyspäisinä.
Näiltä yhden asian ihmisiltä puuttuu suhteellisuudentaju täysin. esim jos ajatellaan luonnonvaroja, moni syö Suomessa riisiä vaikka peruna olisi moninverroin ekologisempi täällä.
Globaalisti ajateltuna kuukupilla ei ole mitään merkitystä. Päinvastoin, kuppi voi imaista esim kierukan pois paikaltaan.
Miettikää myös miksi fiksoidutte johonkin yksittäisiin asioihin.
No minä olen kuukuppi-intoilija, jos sellaiseksi lasketaan vaihtoehdon mainitseminen aiheesta puhuttaessa.
Mitä useampi voi käyttää kuppia ja kestositeitä, sitä pienempi on jätevuori. Ne, jotka voivat käyttää kompostoituvia kertakäyttöisiä, toivottavasti käyttävät. Kaikki sympatiani runsasvuotoisille tai erityisen tuskaisille, joille nämä vaihtoehdot eivät sovi.
Ympäristön kannalta ihan kaikkien, myös ksenofobien ja konservatiivien, etu on, että kehittyvien maiden tytöt ja naiset saavat käydä koulunsa ja työllistyä, joko kertakäyttöisten tai kestosuojien avulla. Väestönkasvun kääntyminen laskuun liennyttää kaikkia ympäristöongelmia ja hillitsee siten osaltaan myös kansanvaelluksia.
T. 26 vuotta ympäristötietoista elämää, 13 v kuukuppia, lähiruokailija, lihansyöjä, kasvissyönnistä ympäristösyistä luopunut, pintamullasta & luonnon monimuotoisuudesta ilmaston ohella huolta pitävä, ei-ilmastoahdistuja. Ahdistus johtaa usein huonoihin ratkaisuihin.
Itse ihmettelen vielä enemmän sitä ettei vaadita tupakan kieltämistä. Täysin turha ja vaarallinen tuote joka tuhoaa ympäristöä monen tavoin. Siinä olisi vouhottajille sopiva kohde.
Ihmettelen myös sitä että peliriipuvaiset vaatii että peliautomaatit on poistettava kaupoista kun ne houkuttelee pelaamaan. Samalla logiikalla voisi vaatia niin alkoholin, tupakan kuin karkitkin pois myymälöistä. Tai ihan minkä tahansa tuotteen. Kyllä siteetkin on saatava pois kaupoista kun ne myymälöissä esillä olevat paketit voi vaikka houkutella kuukuppihullun ostamaan niitä....
Kohta ollaan kuin Pohjois-Koreassa, mitään ei voi myydä kun joku kuiteskin pahoittaa niistä mielensä. Ja on vain yksi suuri totuus asioista ja kaikkien on ajateltava samoin.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vaietaan kaikesta muovijätteestä, kummasti vaietaan lentokoneista, laivaliikenteestä, tehtaista, kerskakulutuksesta. Periaatteeni on, että ostan niin vähän kuin mahdollista. En matkusta. Mietin, mitä tekisin muoville. Melkein kaikki pakataan muoviin. Tätä olen miettinyt jo yli 20 vuotta sitten.
Linkolan elämäntapa ainoa oikea, jos mitään vaihtoehtoja ei anneta tähän elämäntyyliin.
Ehkä elän jossain eri todellisuudessa, kun olen kyllä kuullut puhuttavan mainitsemistasi asioista, paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen tarvitsee ehdottomasti 25 eri hiusshampoota muovisissa purkeissa. Sen sijaan saunamakkara tulee kieltää. Paitsi ehkä sitä saa myydä naisille siihen toiseen tarkoitukseen, koska kulttuurimarxistit ovat kertoneet, että suomalaisilla miehillä on liian pienet vehkeet.
Tämän täytyy olla paras kommentti mihinkään asiaan missään ikinä. Mielipuolisuudessaan aivan täydellinen.
Yrittävät tunkea kaikille naisille jotain kuppakuppia, ei kiitos!!!!
Vaihda Omo sensitive Suomessa valmistettuun hajustamattomaan pyykinpesuaineeseen, niin olisi vielä pikkuisen ekologisempaa ilman lisävaivaa. :)