Kummasti ilmastovouhottajat vaikenevat kertakäyttöisistä kuukautissuojista
Kommentit (67)
Nainen tarvitsee ehdottomasti 25 eri hiusshampoota muovisissa purkeissa. Sen sijaan saunamakkara tulee kieltää. Paitsi ehkä sitä saa myydä naisille siihen toiseen tarkoitukseen, koska kulttuurimarxistit ovat kertoneet, että suomalaisilla miehillä on liian pienet vehkeet.
Tietysti "ilmastovouhottajilla" on agenda.
Ilmastonmuutoksen hillitseminen.
Ihmiset vaikenevat niistä asioista ilmastojutuissa, joista eivät halua luopua. Luopumisia tuskin monikaan tekee niistä asioista, joissa tietää joutuvansa mukavuusaluuensa ulkopuolelle.
Et ole tainnut paljoa aikaa viettää täällä.
T. Yksi kuukautiskuppihulluista
Olen jo vuosia käyttänyt kuukuppia. Pestävät siteet ovat validi vaihtoehto sellaiselle, jolle kuukuppi ei sovi. Mun mielestä vaippojenki pitäis siirtyä takaisin pestäviin sen muovivuoren sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainen tarvitsee ehdottomasti 25 eri hiusshampoota muovisissa purkeissa. Sen sijaan saunamakkara tulee kieltää. Paitsi ehkä sitä saa myydä naisille siihen toiseen tarkoitukseen, koska kulttuurimarxistit ovat kertoneet, että suomalaisilla miehillä on liian pienet vehkeet.
Mitä ne miesten hiusshampoot sitten on? Pahvirasioissa? Naisetkin syö makkaraa.
Kyllähän kestokuukautissuojista ja kuukupista puhutaan paljonkin ja suurin osa ilmastoasioita tiedostavista naisista on sirrtyneet niiden käyttäjiksi, toki moni jo 10-20 vuotta sitten, jolloin asiaa ei tule pidettyä aktiivisesti esillä, kun se on jo jokapäiväistynyt arkeen.
Vauvojen kestovaippailu on harmittavasti hiukan taantuva ilmiö tällä hetkellä. Käyttäjiä on paljon, mutta harmittavan moni ei edes suostu kokeilemaan. Vaikka täydellinen kestovaippailu ei onnistuisi, niin jo parin vaipan korvaaminen päivässä kestovaipalla vähentää ympäristön kuormitusta huomattavasti.
Pikkuhousunsuojasta vieroitus voisi olla hyvä asia. Harvemmin sitä to-del-li-suu-des-ssa tarvitsee lähes koko kuukautta käyttää, vaan se on vain tapa. Pari akuuttia päivää kuukaudesta riittäisi kai monille.
Ap taitaa olla mies kun ei tiedä kuukupeista, kestositeistä eikä kuukautisalkkareista (en muista näiden virallista nimeä, tavallaan alkkareihin sisäänrakennettu kestoside).
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhousunsuojasta vieroitus voisi olla hyvä asia. Harvemmin sitä to-del-li-suu-des-ssa tarvitsee lähes koko kuukautta käyttää, vaan se on vain tapa. Pari akuuttia päivää kuukaudesta riittäisi kai monille.
Tämä poikkesi otsikosta, mutta samankaltainen tuote, josta jätettä (pahimmassa tapauksessa myös tulehduksia) syntyy.
Ja naiset matkustaa kuin maailma olisi loppumassa jos ei matkusta. " iik harrastan matkailua tirsk" "oon ihan kiva"
Eivät vouhota niistä, kun hygieniatuotteet ovat kuitenkin hygieniatuotteita. Lisäksi todennäköisesti itse käyttävät kuukuppeja, kuten siskonikin. Tässä asiassa varmasti on monilla myös mukavuudella väliä, tai ainakin voisin uskoa. Kuukuppi kun ei tahdo tamppoonin ohella olla ehkä niitä miellyttävimpiä vaihtoehtoja muutenkin vuodon aikaan särkeviin paikkoihin vai olenko väärässä?
M24
Kyllä kuukautissuojat on kerrassaan turhia. Täysin tarpeettomia, suorastaan turhake. Jos olet mies pää kiinni tästä asiasta. Piste. Prkl.
Täh, olen käyttänyt kestositeitä jo 15 vuotta.
Miten niin vaikenevat?
Se, että sinä (tynnyrissä kasvanut?) ap et ole jostakin kuullut, ei tarkoita, että siitä ei puhuttaisi.
Kuukuppi ja kestositeet on keksitty aikaa sitten, ja kyllä niiden ekologisuudesta on puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vuosia käyttänyt kuukuppia. Pestävät siteet ovat validi vaihtoehto sellaiselle, jolle kuukuppi ei sovi. Mun mielestä vaippojenki pitäis siirtyä takaisin pestäviin sen muovivuoren sijaan.
Suurin osa siteistä on muuten biohajoavia ja toisekseen, myös pestävät siteet kuormittavat luontoa, kun käytetään vettä ja vesi joudutaan lämmittämään sähköllä. Ja kuinka paljon kuukupin käyttö kuluttaa vettä ja sähköä, kun se joudutaan pesemään.
Paras ratkaisu on kieltää naiselta kuukautiset tai ainakin naiset voisi "pidätellä" kuukautisvuotoaa ja saada vapaapäiviä työelämästä, kun istuvat vessanpytyllä kuukautisten ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi kun ei tahdo tamppoonin ohella olla ehkä niitä miellyttävimpiä vaihtoehtoja muutenkin vuodon aikaan särkeviin paikkoihin vai olenko väärässä?
Olet väärässä. Sinulla ei ole mitään käsitystä siitä, mikä kohta särkee.
Tyyliin se lukiolaispoika, jonka kanssa aikoinaan seurustelin, ja joka luuli että kuukautiskipu on samantapaista kirvelyä kuin avohaavan aiheuttama. Kai ajatteli että kun verta vuotaa niin siltä täytyy tuntua.
Monet ostavat myös vaatteet halvemmalla netistä.
Vuokkosilla on biohajoava kuukautissuoja!