Perustelkaa tähän lyhyesti, että miksi ihmeessä te käytte vielä Stockmannilla ?
Kommentit (60)
Stocka on ainoa kauppa josta varmasti aina löydän juuri itselleni sopiva vaatteita. Netti kauppassa on myös nykyään hyvä valikoima, joten sieltä aina löydän mitä tarvitsen.
No daaa, mää tietty haluan sen kassin. Köyhät hakee ämpäreitä, rikkaat kangaskasseja.
Lapsena vietin järjettömän paljon aikaa Stockkalla hengaillen. Odotin siellä aina jotain, kyytiä harrastukseen, kyytiä kotiin, kaveria, kaverin äitiä, bussia, harrastuksen alkamista jne.
Siellä oli lämmintä ja paljon mielenkiintoista katseltavaa. Haaveilin, mitä ostaisin isona.
Kiertelin siellä vain aistimassa tunnelmaa. Kai siitä on jotain jäänyt, haluaisin, että Stockkalla menisi hyvin ja se pysyisi hengissä. Vaan eipä se minun kerran vuodessa -ostosteni takia tietenkään pystyssä pysy. Joskus ostan sieltä hajuveden tai jotain vaatetta. Mutta se on sellaista semiköyhän wannabe-rikkailua vaan.
Ainut kauppa koko maassa mistä löytyy edes vähän laatua eikä pelkkää halpaa tusinatavaraskeidaa. Palvelukin yleensä toimii kohtuullisesti.
Kallis se on vain jos viimeisistään makselee.
Vierailija kirjoitti:
Käyn mielelläni stokkalla. Hintataso pitää huolen siitä, että siellä ei yhteiskunnan loisia pahemmin näy. Saa shoppailla rauhassa.
Ketä ne on? Ai niin niitä veroja kiertäviä ahneita loisia joo. Mä käyn myös silloin tällöin herkusta tai lapselle alesta jotain. Tuille olen tippunut sairastumiseni myötä.
suosikkifarkkuja eli Dieseliä saa sieltä
Vierailija kirjoitti:
No daaa, mää tietty haluan sen kassin. Köyhät hakee ämpäreitä, rikkaat kangaskasseja.
Noup, jos ajattelet noin, olet sekä todella epäkypsä että tyhmä.
Käyn vain sellaisissa kaupoissa, joissa on vessa.
Nyt on pakko koska pitää saada se lila kassi. Ei muuten tulisi sen kassin käyttäminen mieleenkään mutta kun en koskaan ole ymmärtänyt kateellisia ja se näyttää tällaisia ihmisiä erityisesti v**tuttavan niin pakkohan se on saada. Kateus on todella säälittävää.
Ihan ensimmäinen ajatus oli että hittttooko se aloittajalle kuuluu missä mä ostokseni teen. Oli se sitten Stocka tai mikä tahansa liike. Minä toivon että Stocka löytää oman polkunsa taas ja asiakkaat palaa sinne, muutenkin kuin vain alennusmyynteihin.
Ihme harhaluulo toi että Stocka olisi jotenkin kallis. Ei se ole sen kalliimpi kuin muutkaan tavaratalot. Vai tarttisko kaikkien tilata kiinalaista muovikrääsää wishiltä ja alibabasta kuten aloittaja?
Ihan ohis, mutta olisi hauska tietää, miten menee vaikkapa Harrodsilla, Harvey Nicholsilla tai Fortnum & Masonilla.
Haluan kuluttaa tuhansia voidakseni brassailla kassilla joka maksoi kaupalle joitain senttejä.
Kaksi todella hyvää alusvaatemyyjää. Pitkä vaalea keski-ikäinen ja pieni nuorempi hyvin tumma. Liivini ovat joka tapauksessa kalliita, ja Stockalla saa rauhassa sovittaa.
Sama pätee vaatteisiin, helppo sovitella. Olen tehnyt hyviä löytöjä, harvemmin huteja. Yksi uimapuku kesti 20 vuotta ja sain joka kerta kehuja, kun käytin.
Ruokaosastolla käyn, jos osuu matkan varrelle. Tai jos haluan ostereita.
Tietyt kosmetiikkajutut olen myös tottunut hakemaan Stockalta.
Minä pidän tavaratalojen historiasta. Tavaratalot olivat ensimmäisiä paikkoja, joissa nainen saattoi asioida itsenäisesti, rauhassa.
Minä käynnItiksen Stokkalla, kun tarvitsen sellaista kosmetiikkaa, mitä ei marketissa ole, kun etsin itselleni tai perheelleni vaatteita ja kenkiä (toki käyn muuallakin), kun haluan jostain spesiaaliruokaa.
En jaksa juosta läpi jokaista pikkuliikettä, vaan halauisin ostaa kaiken yhdestä paikasta. Lähipaikassani, eli Itiksessä, Stokka on ainut vaihtoehto.
Vanhasta muistista.
Harvemmin enää ostan sieltä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään hakemassa 4 stokkan kanta-asiakaskassia. Olen tasolla 6 ja sain myös muut kassit.
Mitä järkeä tuossa on? Eikö yksi kassi olisi riittänyt?
Kaupassa voi käydä retostellen tai vähän vaatimattomammin.
Lapsuudessani 1950- ja 1960-luvun Helsingissä siellä oli valikoimaa, jota ei löytynyt muualta. Nykyisin myyvät ihan samaa bulkkikamaa kuin muutkin, omilla hinnoillaan vaan.
Ruokapuolesta en viitsi edes puhua, niin huonoksi on mennyt.
Huomasin, että en vastannut aloittajan kysymykseen. En nimittäin käy enää kuin hyvin satunnaisesti. Aika on ajanut Stockan ohi. Lapsuuteni ”luksusliikettä” ei enää ole.
On vaan tullut tavaksi käydä siellä kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Silloin siellä järjestetään Hullut päivät.
Siellä on tuotteita mitä en muista kaupoista saa. Siksi.