Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautissuojan pakkauksesta poistetaan naissymbolit

Vierailija
24.10.2019 |

https://www.verkkouutiset.fi/kuukautissuojan-pakkauksesta-poistetaan-na…

Aktivistit ovat pitäneet nykykäytäntöä syrjivänä.

Always-yhtiö on ilmoittanut poistavansa naissukupuoleen viittaavan Venus-symbolin kaikista kuukautistuotteistaan ensi vuoden puolella.

CBS Newsin mukaan päätös on seurausta seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavien aktivistien kampanjaan, jossa alan yhtiöitä vaadittiin muuttamaan tuotepakkauksien syrjiväksi koettua ulkoasua. Sukupuolineutraalin ilmeen katsotaan huomioivan myös muunsukupuoliset henkilöt.

– Always on taistellut jo yli 35 vuoden ajan naisten ja tyttöjen puolesta, ja jatkamme tätä työtä edelleen. Olemme myös sitoutuneita erilaisuuden huomioimiseen. Olemme yhä jatkuvalla matkalla ymmärtääksemme paremmin kaikkien asiakkaidemme tarpeita, tuotemerkin omistava Procter & Gamble -yritys muotoili tiedotteessaan.

Asiaa on ajanut muun muassa LGBTQ-aktivistina palkittu Ben Saunders, joka on tuottanut lyhytelokuvia transsukupuolisten ihmisten asemasta Britanniassa.

Aktivistit ovat pitäneet naissymbolin käyttöä ongelmallisena, sillä kuukautiset eivät koske kaikkia naisia. Osa tuotteita käyttävistä henkilöistä ei myöskään koe itseään naissukupuolisiksi.

Arvostelijoiden mukaan muutos tähtää toisen sukupuolen ”eliminointiin”. Sosiaalisessa mediassa aiheesta on käyty raivokasta keskustelua boikottia vaativan #BoycottAlways-tunnisteen alla.

En enää ihan oikeasti kohta halua elää tällä planeetalla enää.

Kommentit (834)

Vierailija
541/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten, itse vielä naisena eläessäni haukuin naisia todella törkeästi, paljon törkeämmin kuin tyhmiksi. Se ei kuitenkaan ketään provosoinut. Kaikki ottivat sen henkilökohtaisesti eikä naisvihana. Nyt miehenä pitää kävellä kananmunankuorilla, ettei vahingossa loukkaa koko naiskuntaa ja leimaudu naisvihaajaksi. Nyt kun saan elää omana itsenäni eikä tarvitse enää erottautua aktiivisesti naisista, vihalle ei ole enää mitään tarvetta.

Käsittämätön kommentti! Et siis edes häpeä sitä, että olet ollut ihmisille törkeä ja vihannut kokonaista sukupuolta vain oman pahan olosi takia. Et näe toiminnassasi mitään pahaa, vaan olet ainoastaan onnellinen, kun sait tahtosi läpi. 

Ei, en häpeä sitä, että ollessani pakkohoidossa ala-asteella huorittelin minulle heterotytön roolia tyrkyttävää hoitajaa.

Pointtini on, että ilman hoitoja olisin edelleen samanlainen, mutta sehän olisi mielestäsi parempi.

Mitäs tämä heterotytön roolin tyrkyttäminen sitten oli? Ihanko kehtasi antaa kortsuja tai kysyä onko kokeiltu seksiä? 

Ja sinustako on ihan ok huoritella ihmisiä, koska pakkohoito paransi sinut? Jännä logiikka. 

Ei todellakaan antanut kortsuja vaan kertoi, että tytöistä kiinnostuminen on vaihe, joka loppuu 100 % varmuudella tavattuani sen oikean.

On hieman eri asia haukkua koulutettu sairaanhoitaja, joka osaa ottaa potilaan pahan olon vastaan kuin joku kadulla vastaantulija. Hän on itse myöhemmin pahoitellut asiaa, ettei ymmärtänyt tilannettani.

Pakkohoitoon joutuminen ilman syytä on elämäni suurin tragedia, josta kärsin edelleen n. 20 vuotta myöhemminkin. Se ei tietenkään auttanut, vaan sukupuolenkorjaushoidot.

Ja tämän yhden terveydenhoitajan takia siis sinusta kaikki naiset ovat tyhmiä bondaajia. Olethan tässäkin ketjussa haukkunut naisia mennen tullen, mutta nyt puhut yhdestä terveydenhoitajasta, joka valitsi sanansa mielenterveyspotilaan kanssa huonosti. Se, että yhdessä tilanteessa oli ehkä ymmärrettävää päästää ruma sana, ei vielä oikeuta kokonaisen sukupuolen halveksuntaan ja vihaan. Kyllä, sinun viesteissäsi tämä paistaa aika kauas. 

Se oli siis sairaanhoitaja, joka tuputti tuota 1,5 vuotta.

En ole kertaakaan, yhtä ainoaa kertaa, sanonut naisia tyhmiksi tai mitään vastaavaa, ihan jo siksikin, etten halua antaa kenellekään mahdollisuutta uhriutumiseen mutta toki myös pitääkseni keskustelun asiallisena. Eipä auta, kun väität ja väität minun sanoneen jotain, mitä en ole sanonut.

En tiedä miten asia liittyy tyhmyyteen, mutta olen lapsesta saakka huomannut, että yhteisöissä ihmiset usein bondaavat toistensa kanssa. Tyttönä ja naisena se tuntui kamalalta. Nyt miehenä se tuntuu kivalta, kun joku nainen lähestyy ja juttelee (ihan frendinä), koska tiedän hänen näkevän minut oikein.

Anteeksi vain, mutta vaikutat misogyyniltä' joka häpeää omaa sukupuoltaan.

Juttusi ovat muutenkin omituisia, jos olet se sama joka täällä oli jo eilen puhumassa siitä miten ennen ei kiihottunut omasta vartalostaan, mutta nyt kiihottuu.

En ole tiennytkään että ihmisen pitäisi kiihottua katselemalla omaa vartaloaan.

Et oikeasti ole kunnossa korvien välistä ja pidät naisia toisen luokan kansalaisina.

Sensijaan että olisit rohkeasti oma itsesi, päätät leikkiä miestä.

Se on kuule ihan normaalia ettei uskalla tyttönä lähestyä tyttöporukoita ja kiertää ne kaukaa. Ei se sinusta poikaa tehnyt.

Vierailija
542/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo "bondausjuttu" oikein on? Mun molemmilla lapsilla on ollut sekä tyttöjä että poikia hyvinä ystävinä jo päiväkotiajoista lähtien. Ei kai sen pitäisi olla yhtään kellekään kauhistus jos toista sukupuolta oleva haluaa ystävystyä? Vai onko sitten joissain piireissä, tiukka uskonnollisuus taustalla tms?

Hän luulee lapsena olleensa poika, koska pelkäsi jutella vieraille tytöille.

Eiköhän suuriosa ole kokenut saman, varsinkin ujommat tytöt, ei se meistä poikia tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, tuo 7-vuotiaalle lukion matematiikkaa on vertaus, jota käytetään, kun yrittää selittää transsukupuolisuutta cissille. Se ei tarkoita, että pitäisi toista tyhmänä tai 7-vuotiaana. Mutta jos pitäisin juuri sinua tyhmänä keskustelutyylisi vuoksi miksi se tarkoittaisi että pitäisin naisia yleensä tyhminä?

Yhtä lailla on siis mahdotonta selittää biologista naiseutta ja mieheyttä (en käytä cis-termiä) ja niiden syvää ja hyväsyvää kokemusta transihmisille, joka ei tietenkään niitä tunne, joten voidaankin yhdessä tulla lopputulokseen, että kukaan ei voi tietää  - menkäämme siis enemmistön mukaan.

Tuossa olisi ehkä kannattanut käyttää, koska transihmiset kyllä tietävät miltä tuntuu olla joko biologinen nainen tai biologinen mies. Vaikkakin ymmärsin kyllä, mitä tarkoitat.

Totta, mutta en halua käyttää älyttömiä uudistermejä. Mieluiten käyttäisin vain sanoja nainen ja mies - siksi näin: "oman biologisen naiseuden ja mieheuden syvä ja hyväksyvä kokemus"

Kyseinen sana on ollut käytössä yli 10 vuotta Suomessakin. Huomauttaisin, että meille sopii kyllä, että meistä puhutaan miehinä tai naisia. Cis-sana on keksitty lähinnä siksi, että cissit haluavat erottua meistä, ei toisin päin.

Niille, jotka eivät lokeroi, kyseiset termit ovat turhia, ja jos ei kovin innolla seuraa trans-asioita, osa termeistä on uusia ainakin omassa kokemuksessa.

Ja hei, se oma kokemus on tärkein, eikö.

Jos koko maailma näkee lapsesta asti väärin ja käytöksesi ja olemassaolosi aiheuttaa jatkuvasti vaivautuneisuutta, oma kokemus ei paljoa auta.

Jos oma kokemus sukupuolesta on se ainoa oikea sukupuoli, niin yhtä lailla oma kokemus on oikea kaikissa asioissa. 

Hyvä pointti. Miksi transasiassa oma kokemus on validi, mutta muissa yhteyksissä ei? Miettikääpä vaikka "transrotuista" Rachel Dolezalia ja sitä, miten häntä syytettiin kulttuurisesta omimisesta. 

Vierailija
544/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako naiseudun päälle kun poistuu kuvat pakkauksista? XD 

Vierailija
545/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehilläkin on kuukautiset. Jes.

Niinhän ne väittävät. Paitsi että ei kyllä ole. 

Miksi nämä transaktivistien sekoilut kohdistuvat aina naisiin tai naisten asioihin? Jos transmies menisi vaikkapa johonkin miesten eturauhassyöpävertaistukiryhmään selittämään, että miehilläkin on menkat, niin kyllähän se heitettäisiin pihalle sieltä. 

Koska transnaiset ovat miehiä ja käyttävät valtaa naisiin.

Surullista mutta totta. Toisin päin näitä ei tapahdu.

Tätähän mä olen koko ajan sanonut, transuilu ja miesten nais-cosplay on vain äärimmäinen misogynian muoto. Ja jostain helkkarin käsittämättömästä syystä tämä kulttiliike leviää kulovalkean tavoin. Onpas ylläri että pahin mätäpaise on jenkeissä. Sanotte että kaikki lähi-idän maat ovat naisvihamielisiä..entäs tämä länsimaiden tapa sitten, miehet ottavat koko naissukupuolen haltuunsa,miehet kohta ovat naissukupuoli jos siltä tuntuu..siinä jää joku huntu minun mielestä kakkoseksi..<--vain minun mielipide. 

Cosplay, transuilu ja autogynefilia ovat ihan eri asioita kuin transnaiseus, mutta pitäisi olla nyanssientajua ymmärtääkseen sen.

Miksi ne olisivat muka eri asioita? Itsehän transaktivistit aina sanovat, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Mutta sitten yhtäkkiä esim. Jessica Yaniv ei muka olekaan aidosti trans...

No, jos sinusta naisena elävä nainen ja mies, joka pukeutuu silloin tällöin naisten vaatteisiin ja mm. käy laarilla on sama asia, omapa on asiasi.

Nyt kyllä haukut väärää puuta. Toistan: nimenomaan transaktivistit rummuttavat tuota, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Ne, joita ennen sanottiin transvestiiteiksi, ovatkin nykyään "transnaisia" tai "transfeminiinejä". Minä en keksinyt tuota ilmiötä enkä mitenkään kannata sitä.

Mutta mitä ihmettä tarkoittaa "naisena eläminen"? Miksi "täysipäiväisesti naisena elävä" transnainen olisi jotenkin enemmän validi kuin "naisen vaatteita silloin tällöin käyttävä"? Kumpikin esittää jotain muuta kuin mitä on. Kumpikin teeskentelee.

Transvestiitit eivät ole, eivätkä väitäkään olevansa, naisia.

Minustakaan he eivät ole naisia, siitä olen samaa mieltä. Mutta moni entisajan transvestiitti kutsuu itseään nykyään transnaiseksi. 

.

Toki mahdollista on, että ovat aikoinaan kokeneet itsensä tiiteiksi, uskaltamatta antaa itsensä ymmärtää, että ovat naisia. Aikoinaan moni vanhempi transmies luuli olevansa lesbo.

Eiköhän kyse ole pikemminkin siitä, että trans-määritelmää on laajennettu. 

Toki transvestiitit ovat transihmisiä. Naisia he eivät ole.

Transnaiset eivät ole naisia yhtään sen enempää kuin transvestiititkaan.

Paitsi, että ovat.

Miten määrittelet naiseuden? 

En osaa määritellä. Mutta oletettavasti kuitenkin niin, ettei yritä taaperosta lähtien kusta seisten, kavahtaa jokaista tytön ja naisen bondausyritystä, ystävystyy vain poikien kanssa ja hämmentyy aina, kun tyttö puhuu sinulle, vaivautuu aina pukeutuessaan stereotyyppisiin tyttöjen vaatteisiin, menee murrosiässä aivan sekaisin, istuu jatkuvasti jälki-istunnossa, koska ei kykene menemään tyttöjen liikuntatunnille pukuhuoneen kautta.

Kuule tervetuloa tyttöjen teini-ikään, tollasta se oli minullakin 80-luvulla, jälki-istuntoja ja tyttöporukoiden välttelyä, liikuntatunneilta pinnailua jne. Ensimmäisen tyttöpuolisen kaverin sain toisella luokalla. 

Niin, enkä koskaan ole pukeutunut stereotyyppisiin tyttöjen/tai naisten vaatteisiin, onneksi Suomessa siinä ei ole mitään kummallista.

Ei ole helppoa olla teinityttö ei. Ei se teinitytöistä poikia tee.

Olet kirjoittanut samoin aiemminkin. Sanoit silloin olleesi maskuliininen lesbo. Mikä on motiivisi? Minä olin ainoa jälkässä, muut kävivät kyllä tunneilla ihan siellä 80-luvullakin. Välttelit tyttö porukoita, mutta silti tytöillä ei ollut helppoa? Ihan yhtä vaikeaa, tai itse asiassa vaikeampaakin, oli transtytöillä poikien liikuntatunneilla.

Mitä valitat? Minä kävin läpi prosessin ja elän nyt onnellisena. Sinä vissiin olet lesbo? Jos olet, mikä ongelmasi on? Miksi sinua haittaa, että jotkut samoilla genitaaleilla varustetut elävät miehinä? Jealous much?

Minä olen ihan hetero, sekotat minut johonkin toiseen. 

Ei minulla ole mitään ongelmaa hyväksyä itseäni sellaisena kuin olen. Ihmettelen vain että miten joku voi inhota itseään niin paljon, että haluaa runnella kehonsa ja leikkiä olevansa toista sukupuolta mitä on, se on sairasta. Ja sinäkin olet ilmeisesti jo ihan aikuinen ihminen, sen ymmärtää jos teininä kuvittelee olevansa vääränlainen ja tuskailee kehonsa kanssa, mutta sitä en ymmärrä että jos vielä keski-iässä elää samoissa harhoissa. Yleensä ikä opettaa arvostamaan elämässä oikeita asioita, myös omaa kroppaa. Saa olla kiitollinen siitä jos on suht terve ja kroppa toimii. Ei tulisi mieleenkään alkaa turmelemaan omaa kehoa tarkotuksella. 

Sinulla on tainnut jäädä teini-ikä päälle ja olet selvästi sukupuoliroolien vanki.

Vierailija
546/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä transaktivistien sekoilut kohdistuvat aina naisiin tai naisten asioihin? Jos transmies menisi vaikkapa johonkin miesten eturauhassyöpävertaistukiryhmään selittämään, että miehilläkin on menkat, niin kyllähän se heitettäisiin pihalle sieltä. 

Tätähän mä olen koko ajan sanonut, transuilu ja miesten nais-cosplay on vain äärimmäinen misogynian muoto. Ja jostain helkkarin käsittämättömästä syystä tämä kulttiliike leviää kulovalkean tavoin. Onpas ylläri että pahin mätäpaise on jenkeissä. Sanotte että kaikki lähi-idän maat ovat naisvihamielisiä..entäs tämä länsimaiden tapa sitten, miehet ottavat koko naissukupuolen haltuunsa,miehet kohta ovat naissukupuoli jos siltä tuntuu..siinä jää joku huntu minun mielestä kakkoseksi..<--vain minun mielipide. 

Cosplay, transuilu ja autogynefilia ovat ihan eri asioita kuin transnaiseus, mutta pitäisi olla nyanssientajua ymmärtääkseen sen.

Miksi ne olisivat muka eri asioita? Itsehän transaktivistit aina sanovat, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Mutta sitten yhtäkkiä esim. Jessica Yaniv ei muka olekaan aidosti trans...

No, jos sinusta naisena elävä nainen ja mies, joka pukeutuu silloin tällöin naisten vaatteisiin ja mm. käy laarilla on sama asia, omapa on asiasi.

Nyt kyllä haukut väärää puuta. Toistan: nimenomaan transaktivistit rummuttavat tuota, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Ne, joita ennen sanottiin transvestiiteiksi, ovatkin nykyään "transnaisia" tai "transfeminiinejä". Minä en keksinyt tuota ilmiötä enkä mitenkään kannata sitä.

Mutta mitä ihmettä tarkoittaa "naisena eläminen"? Miksi "täysipäiväisesti naisena elävä" transnainen olisi jotenkin enemmän validi kuin "naisen vaatteita silloin tällöin käyttävä"? Kumpikin esittää jotain muuta kuin mitä on. Kumpikin teeskentelee.

Minustakaan he eivät ole naisia, siitä olen samaa mieltä. Mutta moni entisajan transvestiitti kutsuu itseään nykyään transnaiseksi. 

.

Toki mahdollista on, että ovat aikoinaan kokeneet itsensä tiiteiksi, uskaltamatta antaa itsensä ymmärtää, että ovat naisia. Aikoinaan moni vanhempi transmies luuli olevansa lesbo.

Paitsi, että ovat.

En osaa määritellä. Mutta oletettavasti kuitenkin niin, ettei yritä taaperosta lähtien kusta seisten, kavahtaa jokaista tytön ja naisen bondausyritystä, ystävystyy vain poikien kanssa ja hämmentyy aina, kun tyttö puhuu sinulle, vaivautuu aina pukeutuessaan stereotyyppisiin tyttöjen vaatteisiin, menee murrosiässä aivan sekaisin, istuu jatkuvasti jälki-istunnossa, koska ei kykene menemään tyttöjen liikuntatunnille pukuhuoneen kautta.

Kuule tervetuloa tyttöjen teini-ikään, tollasta se oli minullakin 80-luvulla, jälki-istuntoja ja tyttöporukoiden välttelyä, liikuntatunneilta pinnailua jne. Ensimmäisen tyttöpuolisen kaverin sain toisella luokalla. 

Niin, enkä koskaan ole pukeutunut stereotyyppisiin tyttöjen/tai naisten vaatteisiin, onneksi Suomessa siinä ei ole mitään kummallista.

Olet kirjoittanut samoin aiemminkin. Sanoit silloin olleesi maskuliininen lesbo. Mikä on motiivisi? Minä olin ainoa jälkässä, muut kävivät kyllä tunneilla ihan siellä 80-luvullakin. Välttelit tyttö porukoita, mutta silti tytöillä ei ollut helppoa? Ihan yhtä vaikeaa, tai itse asiassa vaikeampaakin, oli transtytöillä poikien liikuntatunneilla.

Mitä valitat? Minä kävin läpi prosessin ja elän nyt onnellisena. Sinä vissiin olet lesbo? Jos olet, mikä ongelmasi on? Miksi sinua haittaa, että jotkut samoilla genitaaleilla varustetut elävät miehinä? Jealous much?

Ei minulla ole mitään ongelmaa hyväksyä itseäni sellaisena kuin olen. Ihmettelen vain että miten joku voi inhota itseään niin paljon, että haluaa runnella kehonsa ja leikkiä olevansa toista sukupuolta mitä on, se on sairasta. Ja sinäkin olet ilmeisesti jo ihan aikuinen ihminen, sen ymmärtää jos teininä kuvittelee olevansa vääränlainen ja tuskailee kehonsa kanssa, mutta sitä en ymmärrä että jos vielä keski-iässä elää samoissa harhoissa. Yleensä ikä opettaa arvostamaan elämässä oikeita asioita, myös omaa kroppaa. Saa olla kiitollinen siitä jos on suht terve ja kroppa toimii. Ei tulisi mieleenkään alkaa turmelemaan omaa kehoa tarkotuksella. 

Sinulla on tainnut jäädä teini-ikä päälle ja olet selvästi sukupuoliroolien vanki.

Tuo kyseinen kirjoittaja (transmies) puhuu näemmä lesboista todella ilkeään sävyyn. Meitä tähän ketjuun kirjoittaneita naisia on syytetty homofobiasta, vaikka tuo kirjoittaja on itse homofobinen. 

Vierailija
547/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain naisille voi tulla kuukautiset ja henkilö jolle tulee kuukautiset on nainen. Piste.

Biologisesti, muttei identiteetiltään.

Tunge ne identiteettisi sinne minne ei aurinko paista.

Jos sinulla on menkat/kohtu, olet tyttö tai nainen. Piste.

Vierailija
548/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Paitsi, että ovat.

Tuo kyseinen kirjoittaja (transmies) puhuu näemmä lesboista todella ilkeään sävyyn. Meitä tähän ketjuun kirjoittaneita naisia on syytetty homofobiasta, vaikka tuo kirjoittaja on itse homofobinen. 

Näköjään.

Itse en ole lesbo, enkä homofobinen. Mutta toi trans"mies" tuntuu vihaavan kaikkia naisia lesboista heteroihin.

Ilmeisesti haluaa leikki' naisten seurassa machoa, olla naisten yläpuolella. Sellasia taitavat useimmat trans"miehet" olla. Naurettavaa touhua.

Vierailija
549/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, katsoiko kukaan tv:stä tai Areenasta sen yhden kanadalaissyntyisen transkoomikon dokkaria? Jamie tai jotain.

Jamie vitsaili stand up -keikalla omasta transprosessistaan, ja arvaatteko mitä siitä seurasi? Häntä syytettiin sosiaalisessa mediassa transfobiasta. 

Vierailija
550/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Paitsi, että ovat.

Näköjään.

Itse en ole lesbo, enkä homofobinen. Mutta toi trans"mies" tuntuu vihaavan kaikkia naisia lesboista heteroihin.

Ilmeisesti haluaa leikki' naisten seurassa machoa, olla naisten yläpuolella. Sellasia taitavat useimmat trans"miehet" olla. Naurettavaa touhua.

Niinpä. Halveksunta oikein loistaa viesteistä. Sitten vielä ihmettelee, kun kehtaamme kyseenalaistaa hänen näkemyksensä.

Vierailija
551/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko trans-käsite on se ongelma.

Puhutaan termeistä, sanoista, ja hukutaan niihin. Todellisuudessa on mies ja nainen. Osa (vähemmistö) haluaisi olla muuta kuin mitä on.

Keho on oikea, mieli tarvitsee joskus apua ja tukea.

Erilaisia ihmiskohtaloita maa päällään kantaa.

Kyseinen käsite ei ole ongelma.

Ongelma on enneminkin kaltaisesi ihmiset jotka eivät ymmärrä käsitteitä ja ympäröivää todellisuutta.

Transsukupuoliset eivät kuvittele olevansa muuta mitä kuin ovat. Sinä selvästi ymmärrät tahallasi väärin kokemamme riistiriidan ja käytät sitä häikäilemättä niin että loukkaat sukupuolensakorjanneita tietoisesti.

Kyllä, keho on oikea (onko joku muuta väittänyt) muttei se ole oikea kuitenkaan. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, mikä tarkoittaa että ihmismieli ja keho ovat yhteydessä toisiinsa. Ihminen on kokonaisuus joka koostuu monista miljardeista soluista sekä solujen ulkopuolella olevista komponenteista. Yksikään ihminen ei ole eksakti toisensa kopio. En ole pyytänyt syntyä transsukupuoliseksi enkä ole valinnut olla "sukupuolikehityshäiriöinen). Onneksi olen kuitenkin syntynyt koska se on avannut näkemään asioita laajemmin monella tavalla.

Kyllä, kyllä minä esm tiedän että minä olen määritelty pojaksi syntymässäni.

Ulkoisesti tätä minusta kuitenkaan ei ole ikinä pystynyt sanomaan. Mitä nyt miinus genitaalien perusteella on näin oletettu lottoamalla.

Kannattaa kuitenkin muistaa että Ihmisen sukupuoli kuitenkin on ja koostuu muustakin kuin sekundaarisista

ja primaarisista sukupuoliominaisuuksista. Tämän kun ymmärtäisit. En ole ikinä tiedostanut olevani poika, uros, mies, äijä, jätkä jne. Lapsena en oikein tiedostanut mitään sukupuolen suhteen. Näin varmaan lähes kaikilla ihmisillä on.

Vähän ennen puberteettiä kuitenkin aloin tiedostaa, että tämä keho (joka on oikea) tuntuu väärältä. Nyt sukupuolenikorjanneena tunnen sen saman rauhan mitä tunsin lapsena. Kehoni ei enää huuda ja viestitä minulle että olet "väärässä" kehossa.

Tottakai minä olen sellaisessa, kehossa edelleen joka on vaillinainen (semmoiseen kehoon olen syntynyt) mutta näillä seteillä minä elän ja en muuttaisi mitään. En kuvittele todellakaan olevani mitään muuta kuin mitä olen. En ymmärrä miksi koet tarpeelliseksi lytätä ihmisiä?

En ymmärrä myöskään lainkaan sitä miksi sinä koet tarpeelliseksi ilkkua transsukupuolisille siitä,

että emme ole syntyneet sellaiseen kehoon joka vastaa sinun käsityksiä.

Vaikka esm. minä olen syntynyt jonkun mielestä "kehityshäiriöiseen" kehoon niin ei se tee minusta tai kenestäkään transsukupuolisesta ihmisestä vähemmän miestä tai naista tai intersukupuolista tai mitään muutakaan ihmisenä.

Vierailija
552/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää kuukuppia. Säästyy rahat ja ympäristö.

Vierailija
553/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen voi olla muunsukupuolinen tai eri sukupuolta kuin fysiikkansa puolesta siihen liitetyt mielikuvat kertoisivat,

niin miten symboli

ei voisi olla eri sukupuolta kuin symboliin yleisesti liitetyt mielikuvat?

Tässä masilmassa ärsyttää ihmisten tyhmyys ja mukamas fiksut ajattelutavat joilla mielipiteitä ja päätöksiä perustellaan ja joihin tyhmät tarttuvat tajuamatta lainkaan niissä olevan vain puoliväliin saakka ajattelua.

Niin monta asiaa, kun löydätte vastauksia, älkää olko laiskoja älkääkä lopettako ajattelua ensimmäiseen laiskaan vastaukseen vaan jatkakaa ajattelua pidemmälle.

Vierailija
554/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Paitsi, että ovat.

Just.. homofobisuus on kyllä mielestäni hänestä kaukana. Fobiat ja psykoosit on päällä joillain muilla.

Meinaan vaan että kuorossa Päivi Räsäsen lailla eräät täällä paasaa, että transmies ei voi olla homo koska ei ole muka mies. Jos joku kertoo olevansa transnainen ja lesbo niin P. Räsänen ja aitoavioliitto alakoulunbiologia kirja vuodelta 200 fanclubin jäsenet hyökkäävät raamatut kädessä jehovien lailla (huom. kielikuva) tylyttämään terf-ideologioissaan kuinka transnainen ei ole nainen eikä varsinkaan lesbo. :D Sekö ei ole ikävään sävyyn kirjoittelua?

Päivi Räsänen ei tietääkseni ole radikaalifeministi eikä näin ollen myöskään voi olla "TERF". Kannattaa ottaa käsitteistä selvää, niin nimittelykin osuu paremmin oikeaan kohteeseen. Minä (eikä ilmeisesti kukaan muukaan tässä ketjussa) en ole vedonnut raamattuun yhdessäkään viestissäni. 

Itse olen hetero, joten en oikein voi puhua homojen tai lesbojen puolesta. Mutta jos homomies ei halua olla transmiehen kanssa tai jos lesbo ei halua olla transnaisen kanssa, eipä kenelläkään siihen mitään sanomista pitäisi olla. Ja jos joku ei pidä transmiestä miehenä tai transnaista naisena, ette te sillekään mitään voi. Teidän pitäisi jotenkin yrittää hyväksyä se, että esim. transnaiset poikkeavat biologisista naisista olennaisesti. Transnaiset eivät ole naisia. Te ette kuulu meidän porukkaamme, piste.

Minä muuten olen siinä mielessä höveli ja avarakatseinen, että olen valmis myöntämään ja tunnustamaan transsukupuolisuuden olemassaolon. Uskon, että dysforia on ihan todellista (sen syitä en tiedä), ja että monille transitio on ainoa vaihtoehto. Mutta en ikinä pysty pitämään transnaista naisena. Toki hän voi olla transnainen... mutta ei missään nimessä nainen.

Väität, että ette ole homofobisia. Kyllä muuten olette. Te olette homofobisia "cis"-homoja ja -lesboja kohtaan. Te olette hyökkääviä myös "cis"-heteroita kohtaan. Meidän vastareaktiomme johtuu ainoastaan älyttömistä vaatimuksistanne ja aggressiivisuudestanne. Veikkaan, että tämäkin ketju synnyttää entistä enemmän uusia "terffejä". Se on täysin omaa syytänne. 

Vierailija
555/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transmies"henkilöllä/hahmolla" kuukautiset tulevat perseestä?

Ei vaan heillä on kaikki muut kuukautisiin liittyvät oireet, mielialat, kivut yms ilman vuotoa.

Jaa mistäs päättelit ettei muka ole vuotoa? Kuukautiset katoavat kokonaan (kaikkine oireineen) hormonihoitojen alkaessa. Jos hormoneja ei ole aloitettu, kuukautiset tulevat normaalisti, vuotoineen kaikkineen ihan kuin naisillakin. 

Yllä jo korjasinkin erheeni, eli tarkoitin transnaisia (xy-kromosomit) joilla ei ikinä ole kohtua ollutkaan.

Olisikohan oikea termi psykosomaattiset kuukautiset?

Psykosomaattinen tarkoittaa somaattista vaivaa joka syntyy psyykkisen häiriön tuloksena.

Miehillä jotka väittävät olevansa naisia ei voi olla kuukautisvuotoa.

Siis tarkoitit transnaisten psyykkistä kuukautisharha-ajatusta, ilman somaattista puolta.

Vierailija
556/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transmies"henkilöllä/hahmolla" kuukautiset tulevat perseestä?

Ei vaan heillä on kaikki muut kuukautisiin liittyvät oireet, mielialat, kivut yms ilman vuotoa.

Jaa mistäs päättelit ettei muka ole vuotoa? Kuukautiset katoavat kokonaan (kaikkine oireineen) hormonihoitojen alkaessa. Jos hormoneja ei ole aloitettu, kuukautiset tulevat normaalisti, vuotoineen kaikkineen ihan kuin naisillakin. 

Yllä jo korjasinkin erheeni, eli tarkoitin transnaisia (xy-kromosomit) joilla ei ikinä ole kohtua ollutkaan.

Olisikohan oikea termi psykosomaattiset kuukautiset?

Psykosomaattinen tarkoittaa somaattista vaivaa joka syntyy psyykkisen häiriön tuloksena.

Miehillä jotka väittävät olevansa naisia ei voi olla kuukautisvuotoa.

Siis tarkoitit transnaisten psyykkistä kuukautisharha-ajatusta, ilman somaattista puolta.

Kyse on nimenomaan harhasta. Transnaisiltahan puuttuu ihan täysin biologisen naisen hormonaalinen vaihtelu. Olen joskus törmännyt netissä transnaisten kuukautisaiheisiin viesteihin, ja ne ovat naurettavia. Viestit ovat tyyliä "joka kuukauden viides päivä minulle tulee vatsakipuja ja alan himoita suklaata". Eli käsitykset kuukautisista ovat täysin virheellisiä ja stereotyyppisiä. 

Vierailija
557/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina mielestäni suvaitsevainen ihminen. Olen jopa ihan oikeasti yrittämällä yrittänyt ymmärtää transsukupuolisia, lukenut monta sivua kokemuksia transsukupuolisena elämisestä ja faktoja transsukupuolisuudesta yms., mutta en vain tajua.

Lähes aina näissä tarinoissa ja kokemuksissa transsukupuolisuudesta on kerrottu, kuinka lapsena jo samaistui vastakkaiseen sukupuoleen ja innostui vastakkaisen sukupuolen vaatteista, tyypillisistä leikeistä ja käyttäytymisestä. Samaan aikaan nämä ihmiset kuitenkin sanoivat, että sukupuoliroolien pitäisi kadota kokonaan ja käyttäytyminen, ulkonäkö yms. ei määritä sukupuolta.

Tässä tulee se ristiriita. Jos kerran sukupuoliroolit pitäisi kadottaa ja esim. maskuliininen käyttäytyminen ei tee sinusta miestä, miksi käytätte näitä samoja juttuja perusteena omalle transsukupuolisuudellenne? "Olen mies, koska pikkutyttönä minulla oli vain poikia kavereina ja leikin pikkuautoilla ja nykyäänkin viihdyn vain miesten seurassa ja käytän miesten vaatteita." Eivätkö nuo kaikki asiat ole vain seurausta sukupuolirooleista? Ei se ole mikään fakta, että miehet käyttävät miesten vaatteita ja naiset naisten, tai että miehet ja naiset käyttäytyvät tietyllä tavalla.

Toisena perusteena on käytetty ahdistusta omasta ulkonäöstä. Kuinka niin oma pippeli tai tissit ahdistivat ja he vihasivat ulkonäköään. Joo, minäkin olen vihannut ulkonäköäni ihan teinistä asti. Olen vihannut pituuttani, nenääni ja kroppaani. Minua on ahdistanut nämä asiat niin paljon, että iltaisin itkin itseni uneen, koska olen niin ruma ja halusin näyttää joltain muulta. Minusta olisi voinut tulla vaikka itsetuhoinen ja syömishäiriöinen, jos olisin vihannut ulkonäköäni yhtään enempää.

Millaisia neuvoja kaltaisilleni annettaisiin? "Mene terapiaan, opi hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, et nyt vain voi muuttaa noita asioita." Ja jos kuitenkin päätyisin leikkelemään itseäni saadakseni ulkonäköni paremmaksi, olisin maksanut leikkaukset ihan omasta pussistani. Millä tavalla ahdistus alapäästä tai tisseistä on millään muotoa eri asia? Miksi valtio maksaa heidän leikkauksensa, mutta minun ei?

Jos joku oikeasti osaisi selittää nämä asiat niin, että niissä olisi järkeä, voisin ryhtyä vaikka heti kannattamaan transsukupuolisuutta. Mutta en vain voi ymmärtää, ja siksi en kannata.

N25

Vierailija
558/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitten ne muunsukupuoliset, ulkoisilta tunnusmerkeiltään koko ikansa naissukupuoleen kuuluvatkin voivat käyttää näitä siteitä. Voi pyhä Sylvi sentään!

Vierailija
559/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten symboli voi olla sukupuolittunut jos ihminen voi päättää sukupuolensa fysiikasta huolimatta miten vain?

Vierailija
560/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomien osaltahan tämä on jo edistyksellisesti toteutettu, kun mainonnassa kumeja rullataan milloin banaanin ja milloin porkkanan päälle. Sukupuolielimiä ei näy missään.