Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautissuojan pakkauksesta poistetaan naissymbolit

Vierailija
24.10.2019 |

https://www.verkkouutiset.fi/kuukautissuojan-pakkauksesta-poistetaan-na…

Aktivistit ovat pitäneet nykykäytäntöä syrjivänä.

Always-yhtiö on ilmoittanut poistavansa naissukupuoleen viittaavan Venus-symbolin kaikista kuukautistuotteistaan ensi vuoden puolella.

CBS Newsin mukaan päätös on seurausta seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavien aktivistien kampanjaan, jossa alan yhtiöitä vaadittiin muuttamaan tuotepakkauksien syrjiväksi koettua ulkoasua. Sukupuolineutraalin ilmeen katsotaan huomioivan myös muunsukupuoliset henkilöt.

– Always on taistellut jo yli 35 vuoden ajan naisten ja tyttöjen puolesta, ja jatkamme tätä työtä edelleen. Olemme myös sitoutuneita erilaisuuden huomioimiseen. Olemme yhä jatkuvalla matkalla ymmärtääksemme paremmin kaikkien asiakkaidemme tarpeita, tuotemerkin omistava Procter & Gamble -yritys muotoili tiedotteessaan.

Asiaa on ajanut muun muassa LGBTQ-aktivistina palkittu Ben Saunders, joka on tuottanut lyhytelokuvia transsukupuolisten ihmisten asemasta Britanniassa.

Aktivistit ovat pitäneet naissymbolin käyttöä ongelmallisena, sillä kuukautiset eivät koske kaikkia naisia. Osa tuotteita käyttävistä henkilöistä ei myöskään koe itseään naissukupuolisiksi.

Arvostelijoiden mukaan muutos tähtää toisen sukupuolen ”eliminointiin”. Sosiaalisessa mediassa aiheesta on käyty raivokasta keskustelua boikottia vaativan #BoycottAlways-tunnisteen alla.

En enää ihan oikeasti kohta halua elää tällä planeetalla enää.

Kommentit (834)

Vierailija
521/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transmies"henkilöllä/hahmolla" kuukautiset tulevat perseestä?

Ei vaan heillä on kaikki muut kuukautisiin liittyvät oireet, mielialat, kivut yms ilman vuotoa.

Ja jos penis on leikattu vaginaksi, sieltä vuotaa kaikenlaista ällöttävää pitkään. 

Vierailija
522/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, tuo 7-vuotiaalle lukion matematiikkaa on vertaus, jota käytetään, kun yrittää selittää transsukupuolisuutta cissille. Se ei tarkoita, että pitäisi toista tyhmänä tai 7-vuotiaana. Mutta jos pitäisin juuri sinua tyhmänä keskustelutyylisi vuoksi miksi se tarkoittaisi että pitäisin naisia yleensä tyhminä?

Yhtä lailla on siis mahdotonta selittää biologista naiseutta ja mieheyttä (en käytä cis-termiä) ja niiden syvää ja hyväsyvää kokemusta transihmisille, joka ei tietenkään niitä tunne, joten voidaankin yhdessä tulla lopputulokseen, että kukaan ei voi tietää  - menkäämme siis enemmistön mukaan.

Tuossa olisi ehkä kannattanut käyttää, koska transihmiset kyllä tietävät miltä tuntuu olla joko biologinen nainen tai biologinen mies. Vaikkakin ymmärsin kyllä, mitä tarkoitat.

Totta, mutta en halua käyttää älyttömiä uudistermejä. Mieluiten käyttäisin vain sanoja nainen ja mies - siksi näin: "oman biologisen naiseuden ja mieheuden syvä ja hyväksyvä kokemus"

Kyseinen sana on ollut käytössä yli 10 vuotta Suomessakin. Huomauttaisin, että meille sopii kyllä, että meistä puhutaan miehinä tai naisia. Cis-sana on keksitty lähinnä siksi, että cissit haluavat erottua meistä, ei toisin päin.

Niille, jotka eivät lokeroi, kyseiset termit ovat turhia, ja jos ei kovin innolla seuraa trans-asioita, osa termeistä on uusia ainakin omassa kokemuksessa.

Ja hei, se oma kokemus on tärkein, eikö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten, itse vielä naisena eläessäni haukuin naisia todella törkeästi, paljon törkeämmin kuin tyhmiksi. Se ei kuitenkaan ketään provosoinut. Kaikki ottivat sen henkilökohtaisesti eikä naisvihana. Nyt miehenä pitää kävellä kananmunankuorilla, ettei vahingossa loukkaa koko naiskuntaa ja leimaudu naisvihaajaksi. Nyt kun saan elää omana itsenäni eikä tarvitse enää erottautua aktiivisesti naisista, vihalle ei ole enää mitään tarvetta.

Erottautua naisista?

Kyllä sulla on joku hirveä naisviha/ itseinho päällä. Miksi vihata naisia yleensä? Minä en inhoa/vihaa kaikkia miehiä vaikka jotkut ovatkin k-päitä. Niin miehistä kuin naisista löytyy ääliöitä.

Koska olin identiteetiltäni poika, nuorena sitä haluaa tulla nähdyksi omana itsenään. Vihaavatko maskuliiniset lesbot heteronaisia, koska yleensä yrittävät erottua heistä? Ovatko transnaiset miestenvihaajia yrittäessään pikkulapsesta asti olla erilaisia kuin stereotyyppiset pojat? Ai niin, eivät, he terffilogiikalla ovat silti myös naisvihaajia.

Mä olen nyt saanut kasvaa aikuiseksi, en enää vihaa yhtään ketään, ainakaan ilman syytä tai esim. sukupuolen perusteella.

On täysin eri asioita vihata kaikkia naisia ja kokea olevansa erilainen. Se, että lesbot haluavat olla erilaisia kuin muut naiset ei mitenkään tarkoita sitä, että he vihaisivat ja karttelisivat naisia. Sinä sen sijaan olet näin kertonut tehneesi ja haukut naisia tyhmiksi. Siitä sinua syytettiin, eikä siitä, ettet halua olla samanlainen. 

Se vaan, etten ole haukkunut naisia tyhmiksi.

Aha. No sitten ei varmaankaan kannata vastata kommentteihin, jotka on osoitettu henkilölle, joka kertoi näin tehneensä. Lainausketjun ensimmäisesssä viestissä: "itse vielä naisena eläessäni haukuin naisia todella törkeästi, paljon törkeämmin kuin tyhmiksi." 

No sanoin haukkuneeni pahemmin kuin tyhmäksi, en tyhmäksi. Ja minä en ole enää se ala-asteikäinen psykiatrisen potilas. Ja minähän olin tyttö, joten eihän se ole naisvihaa,jos itseään haukkuu.

Hohhoijaa. No haukuit nyt miksi tahansa, ei se nyt vain ole fiksua. Ja tuo yhdistettynä suureen tarpeeseen erottautua naisista kertoo kyllä naisvihasta. Ei vain yhdestä hoitajasta. 

Fiksua ei ole syyllistää aikuista siitä, mitä on sanonut hoitajalle lapsena pakkohoidossa.

Kyllä, kuten olen sanonut, vihasin lapsena naisia ja miehiä yhtä lailla. Mutta mitä merkitystä sillä on, kun en ole vihannut 20 vuoteen?

Et kyllä halaistua sanaa sanonut aiemmin että inhosit myös vastakkaista sukupuoltakin. Toisinsanoen olit ihmisvihamielinen. Eikö vanhempasi rakastaneet sinua sellaisena kuin olet, heidän lapsenaan?

Ihanaa toi sun reppanan epätoivoinen provosointi. Et taida olla ihan tyytyväinen elämääsi. Kyllä, olin erittäin rakastettu lapsi turvallisessa kodissa. Ainoa ongelmani oli transsukupuolisuus, josta paranin sp-korjaushoidoilla.

Ihmettelin vain että miksi piti korostaa että on haukkunut naisia vaikka miksi, vaikka oikeasti on inhonnut kaikkia kun ei ole ollut itse tyytyväinen itseensä.

Enemmän pitäisi kyseenalaistaa näitä ”naiset on sitä” ”miehet on sitä” jaottelua koska kaikki ovat kuitenkin omia persooniaan.

kuvottaa kun vauvoille pusketaan pinkkiä/vaaleansinistä vain sukupuolen perusteella. Ne on vauvoja ja maailmassa on monia muitakin värejä käytettävissä.

Itse koen olevani minä enkä kukaan muu.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että todella monelle on tärkeää saada olla juuri tyttönä tyttöporukassa tai tyttönä poikaporukassa, eikä se vauva siitä loukkaannu, laitettiin sen päälle mitä vaan.

Vierailija
524/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transmies"henkilöllä/hahmolla" kuukautiset tulevat perseestä?

Ei vaan heillä on kaikki muut kuukautisiin liittyvät oireet, mielialat, kivut yms ilman vuotoa.

Ja jos penis on leikattu vaginaksi, sieltä vuotaa kaikenlaista ällöttävää pitkään. 

Kyllä, mutta se on täysin eri asia kuin kuukautiset.

Vaippoja/siteitä voivat ihmiset tarvita monista syistä.

Vierailija
525/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, tuo 7-vuotiaalle lukion matematiikkaa on vertaus, jota käytetään, kun yrittää selittää transsukupuolisuutta cissille. Se ei tarkoita, että pitäisi toista tyhmänä tai 7-vuotiaana. Mutta jos pitäisin juuri sinua tyhmänä keskustelutyylisi vuoksi miksi se tarkoittaisi että pitäisin naisia yleensä tyhminä?

Yhtä lailla on siis mahdotonta selittää biologista naiseutta ja mieheyttä (en käytä cis-termiä) ja niiden syvää ja hyväsyvää kokemusta transihmisille, joka ei tietenkään niitä tunne, joten voidaankin yhdessä tulla lopputulokseen, että kukaan ei voi tietää  - menkäämme siis enemmistön mukaan.

Tuossa olisi ehkä kannattanut käyttää, koska transihmiset kyllä tietävät miltä tuntuu olla joko biologinen nainen tai biologinen mies. Vaikkakin ymmärsin kyllä, mitä tarkoitat.

Totta, mutta en halua käyttää älyttömiä uudistermejä. Mieluiten käyttäisin vain sanoja nainen ja mies - siksi näin: "oman biologisen naiseuden ja mieheuden syvä ja hyväksyvä kokemus"

Kyseinen sana on ollut käytössä yli 10 vuotta Suomessakin. Huomauttaisin, että meille sopii kyllä, että meistä puhutaan miehinä tai naisia. Cis-sana on keksitty lähinnä siksi, että cissit haluavat erottua meistä, ei toisin päin.

Niille, jotka eivät lokeroi, kyseiset termit ovat turhia, ja jos ei kovin innolla seuraa trans-asioita, osa termeistä on uusia ainakin omassa kokemuksessa.

Jos koko maailma näkee lapsesta asti väärin ja käytöksesi ja olemassaolosi aiheuttaa jatkuvasti vaivautuneisuutta, oma kokemus ei paljoa auta.

Vierailija
526/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko trans-käsite on se ongelma.

Puhutaan termeistä, sanoista, ja hukutaan niihin. Todellisuudessa on mies ja nainen. Osa (vähemmistö) haluaisi olla muuta kuin mitä on.

Keho on oikea, mieli tarvitsee joskus apua ja tukea.

Erilaisia ihmiskohtaloita maa päällään kantaa.

Mieltä on yritetty muuttaa vuosikymmeniä siinä onnistumatta. Aikoinaan noin puhuttiin homoudesta, nyt äkkiä se onkin epäeettistä, mutta sukupuolesta voisi terapoida pois.

Seksuaalinen suuntautuminen on täysin eri asia. 

Ihmiset, jotka vihaavat kehonsa sukupuolta, tarvitsevat tukea elääkseen vaikeassa osassaan, ei mielen muuttamista, mutteivät myöskään voi luulla, että muu maailma muuttuu heitä varten. 

Vierailija
527/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koko maailma näkee lapsesta asti väärin ja käytöksesi ja olemassaolosi aiheuttaa jatkuvasti vaivautuneisuutta, oma kokemus ei paljoa auta.

Jos oma kokemus sukupuolesta on se ainoa oikea sukupuoli, niin yhtä lailla oma kokemus on oikea kaikissa asioissa. 

Vierailija
528/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten, itse vielä naisena eläessäni haukuin naisia todella törkeästi, paljon törkeämmin kuin tyhmiksi. Se ei kuitenkaan ketään provosoinut. Kaikki ottivat sen henkilökohtaisesti eikä naisvihana. Nyt miehenä pitää kävellä kananmunankuorilla, ettei vahingossa loukkaa koko naiskuntaa ja leimaudu naisvihaajaksi. Nyt kun saan elää omana itsenäni eikä tarvitse enää erottautua aktiivisesti naisista, vihalle ei ole enää mitään tarvetta.

Erottautua naisista?

Kyllä sulla on joku hirveä naisviha/ itseinho päällä. Miksi vihata naisia yleensä? Minä en inhoa/vihaa kaikkia miehiä vaikka jotkut ovatkin k-päitä. Niin miehistä kuin naisista löytyy ääliöitä.

Koska olin identiteetiltäni poika, nuorena sitä haluaa tulla nähdyksi omana itsenään. Vihaavatko maskuliiniset lesbot heteronaisia, koska yleensä yrittävät erottua heistä? Ovatko transnaiset miestenvihaajia yrittäessään pikkulapsesta asti olla erilaisia kuin stereotyyppiset pojat? Ai niin, eivät, he terffilogiikalla ovat silti myös naisvihaajia.

Mä olen nyt saanut kasvaa aikuiseksi, en enää vihaa yhtään ketään, ainakaan ilman syytä tai esim. sukupuolen perusteella.

On täysin eri asioita vihata kaikkia naisia ja kokea olevansa erilainen. Se, että lesbot haluavat olla erilaisia kuin muut naiset ei mitenkään tarkoita sitä, että he vihaisivat ja karttelisivat naisia. Sinä sen sijaan olet näin kertonut tehneesi ja haukut naisia tyhmiksi. Siitä sinua syytettiin, eikä siitä, ettet halua olla samanlainen. 

Se vaan, etten ole haukkunut naisia tyhmiksi.

Aha. No sitten ei varmaankaan kannata vastata kommentteihin, jotka on osoitettu henkilölle, joka kertoi näin tehneensä. Lainausketjun ensimmäisesssä viestissä: "itse vielä naisena eläessäni haukuin naisia todella törkeästi, paljon törkeämmin kuin tyhmiksi." 

No sanoin haukkuneeni pahemmin kuin tyhmäksi, en tyhmäksi. Ja minä en ole enää se ala-asteikäinen psykiatrisen potilas. Ja minähän olin tyttö, joten eihän se ole naisvihaa,jos itseään haukkuu.

Hohhoijaa. No haukuit nyt miksi tahansa, ei se nyt vain ole fiksua. Ja tuo yhdistettynä suureen tarpeeseen erottautua naisista kertoo kyllä naisvihasta. Ei vain yhdestä hoitajasta. 

Fiksua ei ole syyllistää aikuista siitä, mitä on sanonut hoitajalle lapsena pakkohoidossa.

Kyllä, kuten olen sanonut, vihasin lapsena naisia ja miehiä yhtä lailla. Mutta mitä merkitystä sillä on, kun en ole vihannut 20 vuoteen?

Et kyllä halaistua sanaa sanonut aiemmin että inhosit myös vastakkaista sukupuoltakin. Toisinsanoen olit ihmisvihamielinen. Eikö vanhempasi rakastaneet sinua sellaisena kuin olet, heidän lapsenaan?

Ihanaa toi sun reppanan epätoivoinen provosointi. Et taida olla ihan tyytyväinen elämääsi. Kyllä, olin erittäin rakastettu lapsi turvallisessa kodissa. Ainoa ongelmani oli transsukupuolisuus, josta paranin sp-korjaushoidoilla.

Ihmettelin vain että miksi piti korostaa että on haukkunut naisia vaikka miksi, vaikka oikeasti on inhonnut kaikkia kun ei ole ollut itse tyytyväinen itseensä.

Enemmän pitäisi kyseenalaistaa näitä ”naiset on sitä” ”miehet on sitä” jaottelua koska kaikki ovat kuitenkin omia persooniaan.

kuvottaa kun vauvoille pusketaan pinkkiä/vaaleansinistä vain sukupuolen perusteella. Ne on vauvoja ja maailmassa on monia muitakin värejä käytettävissä.

Itse koen olevani minä enkä kukaan muu.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että todella monelle on tärkeää saada olla juuri tyttönä tyttöporukassa tai tyttönä poikaporukassa, eikä se vauva siitä loukkaannu, laitettiin sen päälle mitä vaan.

Niin mutta värikoodaamalla pienestä pitäen rakennetaan häkki jolla kavennetaan kaikkien omaa ilmaisua ja mahdollisuuksia. Niin poikien kuin tyttöjen. Ja kukin saisi mieluummin olla omanlaisensa tyttö tai poika. Se vauva ei harmistu joten miksi pykätä sille jotain täysin ennalta-arvattavaa roolia.

Itse en koe olevani muu kuin oma itseni, oma persoonani.

Vierailija
529/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on äänessä se sama naisviha-pakkomielteinen. Mene joskus vaihteeksi kysymään lesboilta miksi ette ole naisellisia ja syytä heitä naisvihasta.

Ööö siis... mitä? Miten tuo liittyy mihinkään? Ihmiset saavat pukeutua ja laittautua (tai olla laittautumatta) kuten haluavat. Vaatteet tai tietyn pituiset hiukset eivät tee miestä/naista. 

Tässä ketjussa meitä enemmistöihmisiä ("cis-naisia" vai mikä se termi onkaan) on haukuttu vaikka miksi, on vihjailtu myös homofobiasta jne. Mutta mielestäni te transaktivistit vaikutatte itse aika homofobisilta. 

Minä en ole transaktivisti. Homofobia on myös äärimmäisen harvinaista transsukupuolisten keskuudessa ja erittäin moni trans on homo tai lesbo.

Osa lesboista laittautuu ja pukeutuu kuten kulttuurinsa miehet, joten samalla logiikalla heiltä pitäisi kysyä mitä vikaa naisellisuudessa on. Mutta eihän näin saa kysyä, vain transihmisiä saa ahdistella ja syyllistää.

Kuten sanoin, lesbot saavat laittautua kuten haluavat. Onhan monella heteronaisellakin lyhyet hiukset ja neutraali pukeutumistyyli. En nyt oikein ymmärrä, miten joidenkin lesbojen tyyli liittyy mielestäsi naisvihaan, koska eihän se liity. Ne asiat, joita pidetään "naisellisina" (meikkaaminen, mekot, korkokengät jne.) ovat pitkälti kulttuurisidonnaisia ja keinotekoisia. Ei ole naisvihaa, jos nainen sanoutuu irti noista asioista. 

Aikaisemmin tässä ketjussa joku lesbo kirjoitti, että transihmiset ovat monesti väittäneet häntä itsensäkieltäjäksi. Vain sen perusteella, että hänellä on "maskuliininen" tyyli ja on käynyt armeijan ym. Mielestäni tuollainen ajattelutapa on erittäin seksististä ja jollain tavalla myös homofobista.

Vierailija
530/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on äänessä se sama naisviha-pakkomielteinen. Mene joskus vaihteeksi kysymään lesboilta miksi ette ole naisellisia ja syytä heitä naisvihasta.

Ööö siis... mitä? Miten tuo liittyy mihinkään? Ihmiset saavat pukeutua ja laittautua (tai olla laittautumatta) kuten haluavat. Vaatteet tai tietyn pituiset hiukset eivät tee miestä/naista. 

Tässä ketjussa meitä enemmistöihmisiä ("cis-naisia" vai mikä se termi onkaan) on haukuttu vaikka miksi, on vihjailtu myös homofobiasta jne. Mutta mielestäni te transaktivistit vaikutatte itse aika homofobisilta. 

Minä en ole transaktivisti. Homofobia on myös äärimmäisen harvinaista transsukupuolisten keskuudessa ja erittäin moni trans on homo tai lesbo.

Osa lesboista laittautuu ja pukeutuu kuten kulttuurinsa miehet, joten samalla logiikalla heiltä pitäisi kysyä mitä vikaa naisellisuudessa on. Mutta eihän näin saa kysyä, vain transihmisiä saa ahdistella ja syyllistää.

Kuten sanoin, lesbot saavat laittautua kuten haluavat. Onhan monella heteronaisellakin lyhyet hiukset ja neutraali pukeutumistyyli. En nyt oikein ymmärrä, miten joidenkin lesbojen tyyli liittyy mielestäsi naisvihaan, koska eihän se liity. Ne asiat, joita pidetään "naisellisina" (meikkaaminen, mekot, korkokengät jne.) ovat pitkälti kulttuurisidonnaisia ja keinotekoisia. Ei ole naisvihaa, jos nainen sanoutuu irti noista asioista. 

Aikaisemmin tässä ketjussa joku lesbo kirjoitti, että transihmiset ovat monesti väittäneet häntä itsensäkieltäjäksi. Vain sen perusteella, että hänellä on "maskuliininen" tyyli ja on käynyt armeijan ym. Mielestäni tuollainen ajattelutapa on erittäin seksististä ja jollain tavalla myös homofobista.

Kyseinen henkilö on näissä keskusteluissa haukkunut transihmisiä törkeästi, joten itsensäkieltämisepäilyt johtuvat siitä. Transihmiset tietävät kyllä että maskuliininen lesbo ja transmies ovat eri asia - kaikki lesbot taa eivät tätä tunnu tietävän ja haukkuvat transihmisiä - se sitten onkin mielestäsi ok.

Vierailija
531/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap. Pystytkö sä käyttämään esim. Pirkan kuukautissuojia, kun ne on hyvin simppeleissä yksivärisissä paketeissa? Osa niistä on vieläpä poikien väreissä, esim. vihreitä! OMG!

Olipa typerä kommentti sinulta, mutta toki halusitkin sillä vain provosoida.

Vierailija
532/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain naisille voi tulla kuukautiset ja henkilö jolle tulee kuukautiset on nainen. Piste.

Vierailija
533/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuu vissiin puolen päivän aikaan työvuoro provotoimistolla, kun tyyli muuttui väemmän hyökkäävämmäksi.

Vierailija
534/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain naisille voi tulla kuukautiset ja henkilö jolle tulee kuukautiset on nainen. Piste.

Biologisesti, muttei identiteetiltään.

Vierailija
535/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten sitten määrittelette naisen?

Onko se ihminen, joka menstruoi?

Ihminen, jolla on kohtu ja munasarjat?

Nämä määritelmät sulkevat pois naisia, joilta on syystä tai toisesta poistettu kohtu ja/tai munasarjat. Ne sulkevat pois myös vanhat naiset, joiden menstruaatio on jo taaksejäänyttä elämää.

Kannattaisi lähestyä tätä asiaa siten, että sinulta ei oteta mitään pois, vaan laajennetaan käsitystä menstruaatiosta ja naiseudesta. Sitä keskustelua ei ilmeisesti moni cisnainen halua käydä.

Kuukautiset, munasarjat ja kohtu liittyvät naiseuteen. Samoin kuukautisten loppuminen (menopaussi) liittyy naiseuteen. Joidenkin naisten naiseuteen liittyy myös kohdun ja/tai munasarjojen poisto. Joidenkin naisten naiseuteen liittyy sellaisia asioita, että lisääntymiselimissä on vikoja tai epämuodostumia. Miten ihmeessä joku voi väittää, että vanhat naiset, hedelmättömät naiset tai lisääntymiskykynsä menettäneet naiset ovat jotenkin samankaltaisia transnaisten kanssa?

Naissymboli sidepakkauksessa ei tarkoita sitä, että esim. vanhat naiset suljettaisiin naiseuden määritelmän ulkopuolelle. Herranjumala, ei. Vanhat naiset eivät myöskään kampanjoi Alwaysin käyttämää naissymbolia vastaan.

Naiseuden määritelmä on kyllä kaikilla tiedossa, sitä ei ole tarvetta laajentaa. 

Vierailija
536/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne naisiin viittaavat jo valmiiksi vähemmistössä olevat asiat pitää poistaa? Miksi ei poisteta miesten sukunimiä? Miksi he-pronominia ei poisteta? Miksi ammattinimikkeet saavat olla mies-muodossa? Miksi? Miksi ne ainoat naisten asiat pitää poistaa?

Miehet otetaan aina huomioon. Heitä varten muutetaan koko ajan rakenteita. Naisia ei koskaan oteta huomioon, nytkin naisten oma symboli poistetaan.

Vierailija
537/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo "bondausjuttu" oikein on? Mun molemmilla lapsilla on ollut sekä tyttöjä että poikia hyvinä ystävinä jo päiväkotiajoista lähtien. Ei kai sen pitäisi olla yhtään kellekään kauhistus jos toista sukupuolta oleva haluaa ystävystyä? Vai onko sitten joissain piireissä, tiukka uskonnollisuus taustalla tms?

Vierailija
538/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen henkilö on näissä keskusteluissa haukkunut transihmisiä törkeästi, joten itsensäkieltämisepäilyt johtuvat siitä. Transihmiset tietävät kyllä että maskuliininen lesbo ja transmies ovat eri asia - kaikki lesbot taa eivät tätä tunnu tietävän ja haukkuvat transihmisiä - se sitten onkin mielestäsi ok.

Tai ehkä hän on ihan vain tavallinen lesbo, jota ärsyttää, että häntä epäillään transmieheksi? 

Muistuttaisin, että täällä keskustellaan anonyymina ilman nimimerkkiä. Et voi olla varma, onko kyseinen henkilö haukkunut transihmisiä yhtään missään. 

Vierailija
539/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologisesti, muttei identiteetiltään.

Biologinen on kuukautisten yhteydessä se pointti. Kehon toiminnot.

Vierailija
540/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne naisiin viittaavat jo valmiiksi vähemmistössä olevat asiat pitää poistaa? Miksi ei poisteta miesten sukunimiä? Miksi he-pronominia ei poisteta? Miksi ammattinimikkeet saavat olla mies-muodossa? Miksi? Miksi ne ainoat naisten asiat pitää poistaa?

Miehet otetaan aina huomioon. Heitä varten muutetaan koko ajan rakenteita. Naisia ei koskaan oteta huomioon, nytkin naisten oma symboli poistetaan.

Ja jos ajatellaan niitä tässäkin ketjussa mainittuja "naisellisia" juttuja: mekot, korkkarit, meikit, pitkät hiukset... Miksi kaikki epämukava ja vaivaatuottava on naisellista?

No itse asun maalla/saaristossa ja täällä kyllä ajatellaan ensisijaisesti käytännöllisyyttä, monelta naiselta puuttuu nuo "naisellisuudet" kokonaan, eivätkä silti tunne itseään vähemmän naisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä