Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautissuojan pakkauksesta poistetaan naissymbolit

Vierailija
24.10.2019 |

https://www.verkkouutiset.fi/kuukautissuojan-pakkauksesta-poistetaan-na…

Aktivistit ovat pitäneet nykykäytäntöä syrjivänä.

Always-yhtiö on ilmoittanut poistavansa naissukupuoleen viittaavan Venus-symbolin kaikista kuukautistuotteistaan ensi vuoden puolella.

CBS Newsin mukaan päätös on seurausta seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavien aktivistien kampanjaan, jossa alan yhtiöitä vaadittiin muuttamaan tuotepakkauksien syrjiväksi koettua ulkoasua. Sukupuolineutraalin ilmeen katsotaan huomioivan myös muunsukupuoliset henkilöt.

– Always on taistellut jo yli 35 vuoden ajan naisten ja tyttöjen puolesta, ja jatkamme tätä työtä edelleen. Olemme myös sitoutuneita erilaisuuden huomioimiseen. Olemme yhä jatkuvalla matkalla ymmärtääksemme paremmin kaikkien asiakkaidemme tarpeita, tuotemerkin omistava Procter & Gamble -yritys muotoili tiedotteessaan.

Asiaa on ajanut muun muassa LGBTQ-aktivistina palkittu Ben Saunders, joka on tuottanut lyhytelokuvia transsukupuolisten ihmisten asemasta Britanniassa.

Aktivistit ovat pitäneet naissymbolin käyttöä ongelmallisena, sillä kuukautiset eivät koske kaikkia naisia. Osa tuotteita käyttävistä henkilöistä ei myöskään koe itseään naissukupuolisiksi.

Arvostelijoiden mukaan muutos tähtää toisen sukupuolen ”eliminointiin”. Sosiaalisessa mediassa aiheesta on käyty raivokasta keskustelua boikottia vaativan #BoycottAlways-tunnisteen alla.

En enää ihan oikeasti kohta halua elää tällä planeetalla enää.

Kommentit (834)

Vierailija
821/834 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liberali vasemmisto haluaa samaan aikan hävittää sukupuolet ja keksii niitä lisää, mikähän järki tässäkin on. no ei mitään järkeä ei sitten mitään järkeä . vähän sama juttu miten imhisrotujen olemassaolo kiistetään, väitetään että olemme kaikki samanlaisia mutta sitten yhtäkkiä vaaditaan kiintiöitä rodun perusteella. myös se että rodut halutaan hävittää sekoittamalla ne keskenään mutta samaan aikaan vaaditaan moninaisuutta joka juuri halutaan hävitettää sekoittamalla rodut keskenän. ei järjen häivää ja ristiriitaa toisen perään.

ihmettelen miten hukassa ihminen on jos omistaa elämänsä tuollaisten aatteiden ajamiselle. pakkohoitoon pitäisi tuollaiset kaistapäät laittaa. saatana että ottaa kalloon

Kaikki vasemmistolaiset eivät ajattele sukupuolesta samalla tavalla. Itse asiassa "liberaalin vasemmiston" ajattelutapa on hyvin kaukana alkuperäisestä vasemmistolaisuudesta. 

https://radikaalifeministi.wordpress.com/2019/10/27/liberaali-pseudovas…

Vierailija
822/834 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

liberali vasemmisto haluaa samaan aikan hävittää sukupuolet ja keksii niitä lisää, mikähän järki tässäkin on. no ei mitään järkeä ei sitten mitään järkeä . vähän sama juttu miten imhisrotujen olemassaolo kiistetään, väitetään että olemme kaikki samanlaisia mutta sitten yhtäkkiä vaaditaan kiintiöitä rodun perusteella. myös se että rodut halutaan hävittää sekoittamalla ne keskenään mutta samaan aikaan vaaditaan moninaisuutta joka juuri halutaan hävitettää sekoittamalla rodut keskenän. ei järjen häivää ja ristiriitaa toisen perään.

ihmettelen miten hukassa ihminen on jos omistaa elämänsä tuollaisten aatteiden ajamiselle. pakkohoitoon pitäisi tuollaiset kaistapäät laittaa. saatana että ottaa kalloon

Kaikki vasemmistolaiset eivät ajattele sukupuolesta samalla tavalla. Itse asiassa "liberaalin vasemmiston" ajattelutapa on hyvin kaukana alkuperäisestä vasemmistolaisuudesta. 

https://radikaalifeministi.wordpress.com/2019/10/27/liberaali-pseudovas…

Kyllä, tavallinen vasemmistolainen on lähinnä katkera luuseri kun liberaali vasemmistolainen vaatii koko maailman pyörivän hänen napansa ympärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/834 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmosta tällä kertaa.

Vierailija
824/834 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten, itse vielä naisena eläessäni haukuin naisia todella törkeästi, paljon törkeämmin kuin tyhmiksi. Se ei kuitenkaan ketään provosoinut. Kaikki ottivat sen henkilökohtaisesti eikä naisvihana. Nyt miehenä pitää kävellä kananmunankuorilla, ettei vahingossa loukkaa koko naiskuntaa ja leimaudu naisvihaajaksi. Nyt kun saan elää omana itsenäni eikä tarvitse enää erottautua aktiivisesti naisista, vihalle ei ole enää mitään tarvetta.

Käsittämätön kommentti! Et siis edes häpeä sitä, että olet ollut ihmisille törkeä ja vihannut kokonaista sukupuolta vain oman pahan olosi takia. Et näe toiminnassasi mitään pahaa, vaan olet ainoastaan onnellinen, kun sait tahtosi läpi. 

Ei, en häpeä sitä, että ollessani pakkohoidossa ala-asteella huorittelin minulle heterotytön roolia tyrkyttävää hoitajaa.

Pointtini on, että ilman hoitoja olisin edelleen samanlainen, mutta sehän olisi mielestäsi parempi.

Mitäs tämä heterotytön roolin tyrkyttäminen sitten oli? Ihanko kehtasi antaa kortsuja tai kysyä onko kokeiltu seksiä? 

Ja sinustako on ihan ok huoritella ihmisiä, koska pakkohoito paransi sinut? Jännä logiikka. 

Ei todellakaan antanut kortsuja vaan kertoi, että tytöistä kiinnostuminen on vaihe, joka loppuu 100 % varmuudella tavattuani sen oikean.

On hieman eri asia haukkua koulutettu sairaanhoitaja, joka osaa ottaa potilaan pahan olon vastaan kuin joku kadulla vastaantulija. Hän on itse myöhemmin pahoitellut asiaa, ettei ymmärtänyt tilannettani.

Pakkohoitoon joutuminen ilman syytä on elämäni suurin tragedia, josta kärsin edelleen n. 20 vuotta myöhemminkin. Se ei tietenkään auttanut, vaan sukupuolenkorjaushoidot.

Ja tämän yhden terveydenhoitajan takia siis sinusta kaikki naiset ovat tyhmiä bondaajia. Olethan tässäkin ketjussa haukkunut naisia mennen tullen, mutta nyt puhut yhdestä terveydenhoitajasta, joka valitsi sanansa mielenterveyspotilaan kanssa huonosti. Se, että yhdessä tilanteessa oli ehkä ymmärrettävää päästää ruma sana, ei vielä oikeuta kokonaisen sukupuolen halveksuntaan ja vihaan. Kyllä, sinun viesteissäsi tämä paistaa aika kauas. 

Se oli siis sairaanhoitaja, joka tuputti tuota 1,5 vuotta.

En ole kertaakaan, yhtä ainoaa kertaa, sanonut naisia tyhmiksi tai mitään vastaavaa, ihan jo siksikin, etten halua antaa kenellekään mahdollisuutta uhriutumiseen mutta toki myös pitääkseni keskustelun asiallisena. Eipä auta, kun väität ja väität minun sanoneen jotain, mitä en ole sanonut.

En tiedä miten asia liittyy tyhmyyteen, mutta olen lapsesta saakka huomannut, että yhteisöissä ihmiset usein bondaavat toistensa kanssa. Tyttönä ja naisena se tuntui kamalalta. Nyt miehenä se tuntuu kivalta, kun joku nainen lähestyy ja juttelee (ihan frendinä), koska tiedän hänen näkevän minut oikein.

Melko uuvuttava keskustelu. 

- Olen haukkunut naisia tosi pahasti. 

- Onko sinun mielestäsi fiksua haukkua naisia. Se on naisvihaa. 

- Ei se ole naisvihaa jos sanoo yhdelle terveydenhoitajalle pahasti. En ole koskaan muulloin haukkunut naisia. 

OK, olen hirviö, koska 90-luvulla, ala-asteikäinenä juuri pakkohoitoon joutuneena provosoiduin, kun minulle yritettiin tuputtaa heteronaiseutta.

Ei vaan olet "hirviö", koska ensin ylpeilet, miten rumasti olet haukkunut naisia (huom monikko!) ja sitten sanotkin, että "ei kun yhden kerran vain teininä meni vähän yli". Perut puheitasi, kun se ei saanutakaan ihailevaa vastaanottoa. 

Haukkumiset tapahtuivat sairaalassa, kohdistuivat hoitajiin, ja yritän epätoivoisesti tuoda itseäni esiin. En ylpeillyt asialla, vaan totesin faktana asian olleen niin, kun voin pahoin tullessani päivittäin mitätöidyksi. Jos en olisi ymmärtänyt kuka olen, eläisin tänä päivänä lesbona ja käyttäytyisin edelleen noin. Nykyisin sille ei ole enää tarvetta, koska identiteettini on validoitu. Pahoinvoivat ihmiset levittävät pahaa oloa muihin, valitettavasti.

Ja sen huomaa erittäin hyvin näistä sinun teksteistäsi. Minkä ikäinen olit, kun isä lähti?

En minkäänikäinen. Jos ymmärtäisit luettua, olisi sinulle selvinnyt, että voin pahoin viimeksi lapsena, ja se liittyi ainoastaan väärään sukupuoleen, mikä ei liity millään lailla perhemuotoon.

Ohis mutta kenelläkään ei ole muistikuvia 2 vuotiaana. Kaksivuotiaat saattavat muistaa kuukauden parin takaisia joitain juttuja tai henkilöitä mutta aikuisuuteen asti moiset muistikuvat eivät kanna. 3-vuotiaasta lähtien minäkuva ja muisti ovat kehittyneempiä joten muistikuvat ennen sitä ovat jälkeenpäin tehtyjä, eli vanhemmat kertovat ja näyttävät kuvia ”olit kaksi vuotta kun tämä tapahtui”

Kolmevuotias lapseni tietää jo kuka on ja kumpaa sukupuolta on, joten en kiellä etteikö lapsi saata mieltää identiteettiään jo aikaisin.

Kyseenalaistan vain sen että kaksivuotias ei tiedä vielä kuka hän oikeasti on.

Jotkut kaksivuotiaat eivät edes puhu kunnolla joten miten heillä olisi oikeasti käsitystä ja käsitteitä kuka ja mikä on?

Itse puhuin noin puolivuotiaana joitakin sanoja, joten voidaan miettiä miten puhuin kaksivuotiaana. Valitettavasti olin kehityksessä edellä ja ehkä siksi hahmotin asioita tavallista aiemmin. Eipä olisi kannattanut.

Bruhahahahahaaaaa, että jopa jo puolivuotiaana. Juu gugguuuu ätätätätät. Taitaa kyllä olla sinulla vanhemmissa sittenkin vikaa. Mitä ihmettä he ovat sinusta odottaneet? Uutta neroa? Ei mikään ihme että et tuntenut oloasi sopivaksi omana itsenäsi kun odotukset olivat jo noin korkealla.

Ei tuossa ole ihmeellistä, mä opin puhumaan 7 kk vanhana ja tiedän yhden tapauksen, jossa lapsi (tyttö) oppi puhumaan jo 4 kk ikäisenä. 

Vierailija
825/834 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua biologisena naisena loukkaa se, että nämä aktivistit pyrkivät viemään meiltä kaiken. Eikö naisiksi itsensä katsovilla saisi olla mitään omaa?! Keksikää omat juttunne ja käpälät irti meidän jutuista!!!

Eivät vie teiltä mitään.

Vierailija
826/834 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä modet? Ja ei, ketjua ei tarvitse poistaa kunhan siivoaisitte spämmin.

Vierailija
827/834 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ko. symboli on tärkeä periaatekysymys, pitäisi TERFien ymmärtää, että se on sellainen myös vastapuolelle. Jos se taas on triviaali pikkuasia, josta ei tarvitse loukkaantua, myös sen poistamisesta loukkaantuminen on turhaa.

Kuka sen määrittelee, kumman periaate menee edelle? 

Symboli ei ehkä ole kovin tärkeä. Transihmisten tulisi kuitenkin hyväksyä se, että oikeus naiseuden määrittelyyn on nimenomaan biologisilla naisilla itsellään. 

Ei biologisilla naisilla ole oikeutta naiseuden määrittelyyn sen enempää kuin muillakaan. Sukupuoli on biologinen fakta, jota eivät päätä transaktivistit, eivät naiset, eivät eivät eivät.

No juu, olen kanssasi samaa mieltä. Bionaisilla tulisi kuitenkin olla eniten sananvaltaa siihen, kuka käyttää esim. naisten pukuhuoneita ja muita naisille tarkoitettuja tiloja. 

Transnainen on silti yhtä paljon nainen vaikka onkin sinun "määritelmien" mukaan vaillinaisempi nainen kuin bionainen. Sama koskee transmiehiä.

Tarkoitat varmaan, että transnainen kokee olevansa yhtä paljon (ellei enemmänkin) nainen kuin bionainen. Sama koskee transmiehiä. :'D eri

Vierailija
828/834 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "naiseus" on vain jokin epämääräinen "identiteetti" tai "tunne", sittenhän muidenkin sanojen merkitystä voidaan väännellä samalla tavalla. Miksi ei samantien aleta kutsua kissaa oravaksi ja pöytää tuoliksi? 

Vierailija
829/834 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luinpa sitten koko ketjun läpi. Transihmiset saavat puolestani olla ihan mitä kokevat olevansa ja elää niin kuin haluavat, onnea ja iloista elämää.

MUTTA. Minä en naisena halua enkä suostu käyttämään sukupuolineutraaleja vessoja, enkä suostu siihen, että minun tai kenenkään naisen elintilaa ja mahdollisuuksia kavennetaan esimerkiksi sallimalla biologisten miesten kilpailla naisten urheilussa tai tulla naisten kanssa samoihin pukeutumistiloihin. Tai esim. vankilaan.

Ymmärrättekö, että monet naiset eivät koe oloaan turvalliseksi tiloissa, joissa ollaan tietyllä tapaa haavoittuvassa asemassa (esim. vaatteita riisutaan) ja joissa on peniksiä? Naiset kaikkialla maailmassa kokevat ja ovat kokeneet seksuaalista väkivaltaa ja ahdistelua kautta vuosisatojen, joten tämä on täysin perusteltua. Kuka tahansa kadulla kulkeva nainen voi olla raiskauksen ja muun seksuaalisen väkivallan uhri. Ja se, että joku on trans EI tee hänestä vaaratonta. MIKSI intersektionaaliset feministit eivät tunnu yhtään välittävän tästä aspektista - ns. terffithän vastustavat juuri sitä, että naisten oikeudet ja turvalliset tilat kaventuvat, ja silti itseään *feministeiksi* kutsuvat vihaavat heitä. Herätkää jo!

Vierailija
830/834 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään trans ihmisiä tai muun sukupuolisia!! sukupuoli sanassa on sanat suku ja puoli. suku tarkoittaa suvullista lsiääntymistä ja puoli kahta puolta. sukupuolia ei ole yksi ei kaksi ei kolme ei Puolitoista vaan kaksi.Ääriliberaali vouhotus ei perustu mihinkään tosiasioihin ei biologiaan laisinkaan ! Vaan on houreisten kaistapäiden sairaita horinoita poliittiseen muotoon tiivistettynä ja vaatimuksia sysätään läpi sieltä täältä aivan käsittämätöntä vauhtia. oikeasti herää kysymysm miten näin pienellä väellä voi olla näin paljon valtaa. että näille vaatimuksineen nyökytellään. Jokin on pahasti vialla kun yhteiskunnassa suvaitaan tälläistä.eikä vain suvaita vaan vaaditaan kaikki muuksi mitä on ylös alaisin koska pieni väki sittä vaatii.

Olen ihan samaa mieltä!

Aivan käsittämätöntä menoa.

Vierailija
831/834 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luinpa sitten koko ketjun läpi. Transihmiset saavat puolestani olla ihan mitä kokevat olevansa ja elää niin kuin haluavat, onnea ja iloista elämää.

MUTTA. Minä en naisena halua enkä suostu käyttämään sukupuolineutraaleja vessoja, enkä suostu siihen, että minun tai kenenkään naisen elintilaa ja mahdollisuuksia kavennetaan esimerkiksi sallimalla biologisten miesten kilpailla naisten urheilussa tai tulla naisten kanssa samoihin pukeutumistiloihin. Tai esim. vankilaan.

Ymmärrättekö, että monet naiset eivät koe oloaan turvalliseksi tiloissa, joissa ollaan tietyllä tapaa haavoittuvassa asemassa (esim. vaatteita riisutaan) ja joissa on peniksiä? Naiset kaikkialla maailmassa kokevat ja ovat kokeneet seksuaalista väkivaltaa ja ahdistelua kautta vuosisatojen, joten tämä on täysin perusteltua. Kuka tahansa kadulla kulkeva nainen voi olla raiskauksen ja muun seksuaalisen väkivallan uhri. Ja se, että joku on trans EI tee hänestä vaaratonta. MIKSI intersektionaaliset feministit eivät tunnu yhtään välittävän tästä aspektista - ns. terffithän vastustavat juuri sitä, että naisten oikeudet ja turvalliset tilat kaventuvat, ja silti itseään *feministeiksi* kutsuvat vihaavat heitä. Herätkää jo!

Luuletko, että transnainen sitten tuntee olonsa tosi turvalliseksi miesten seassa?

Vierailija
832/834 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, miksi heittää tunnepohjaista mutua asiasta, jota on tutkittu?

https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs13178-018-0335-z

"Data come from public record requests of criminal incident reports related to assault, sex crimes, and voyeurism in public restrooms, locker rooms, and dressing rooms to measure safety and privacy violations in these spaces. This study finds that the passage of such laws is not related to the number or frequency of criminal incidents in these spaces. Additionally, the study finds that reports of privacy and safety violations in public restrooms, locker rooms, and changing rooms are exceedingly rare. This study provides evidence that fears of increased safety and privacy violations as a result of nondiscrimination laws are not empirically grounded."

Vierailija
833/834 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon maailmansota tekisi hyvää, loppuisi tämä pumpulissa rappioituminen ja täydellinen kääriytyminen omiin mielisairauksiin ja niiden kautta identiteetin hakeminen.

Juu, transsukupuolisuus on mielisairaus. Sen sijaan on erittäin tervettä toivoa kymmenien miljoonien ihmisten kuolemaa, vammautumista, elinikäistä traumatisoitumista jne.

Vierailija
834/834 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, miksi heittää tunnepohjaista mutua asiasta, jota on tutkittu?

https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs13178-018-0335-z

"Data come from public record requests of criminal incident reports related to assault, sex crimes, and voyeurism in public restrooms, locker rooms, and dressing rooms to measure safety and privacy violations in these spaces. This study finds that the passage of such laws is not related to the number or frequency of criminal incidents in these spaces. Additionally, the study finds that reports of privacy and safety violations in public restrooms, locker rooms, and changing rooms are exceedingly rare. This study provides evidence that fears of increased safety and privacy violations as a result of nondiscrimination laws are not empirically grounded."

Yllättävä tutkimustulos, että raportoitujen rikosten määrä vähenee kun ennen rikoksena pidettyjä asioita poistetaan rikoslaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme