Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautissuojan pakkauksesta poistetaan naissymbolit

Vierailija
24.10.2019 |

https://www.verkkouutiset.fi/kuukautissuojan-pakkauksesta-poistetaan-na…

Aktivistit ovat pitäneet nykykäytäntöä syrjivänä.

Always-yhtiö on ilmoittanut poistavansa naissukupuoleen viittaavan Venus-symbolin kaikista kuukautistuotteistaan ensi vuoden puolella.

CBS Newsin mukaan päätös on seurausta seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavien aktivistien kampanjaan, jossa alan yhtiöitä vaadittiin muuttamaan tuotepakkauksien syrjiväksi koettua ulkoasua. Sukupuolineutraalin ilmeen katsotaan huomioivan myös muunsukupuoliset henkilöt.

– Always on taistellut jo yli 35 vuoden ajan naisten ja tyttöjen puolesta, ja jatkamme tätä työtä edelleen. Olemme myös sitoutuneita erilaisuuden huomioimiseen. Olemme yhä jatkuvalla matkalla ymmärtääksemme paremmin kaikkien asiakkaidemme tarpeita, tuotemerkin omistava Procter & Gamble -yritys muotoili tiedotteessaan.

Asiaa on ajanut muun muassa LGBTQ-aktivistina palkittu Ben Saunders, joka on tuottanut lyhytelokuvia transsukupuolisten ihmisten asemasta Britanniassa.

Aktivistit ovat pitäneet naissymbolin käyttöä ongelmallisena, sillä kuukautiset eivät koske kaikkia naisia. Osa tuotteita käyttävistä henkilöistä ei myöskään koe itseään naissukupuolisiksi.

Arvostelijoiden mukaan muutos tähtää toisen sukupuolen ”eliminointiin”. Sosiaalisessa mediassa aiheesta on käyty raivokasta keskustelua boikottia vaativan #BoycottAlways-tunnisteen alla.

En enää ihan oikeasti kohta halua elää tällä planeetalla enää.

Kommentit (834)

Vierailija
381/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän aihepiirin keskusteluissa on hassua miten aina hoetaan kuinka vähemmistöt ovat niin herkkiä loukkaantumaan, ja tässäkin ketjussa on nyt 12 sivua lähestulkoon pelkkien cis heteroiden itkua siitä kuinka siteiden pakkauksesta on poistettu joku merkki jonka olemassaoloa harva on edes huomannut.

Miksi oletat meidän olevan "cis-heteroita"? Eikös se ollutkaan niin, että ei saa sukupuolittaa eikä olettaa?

Että transihmiset tässä itse kauhistelee toiseutten? Toki suurin osa teistä terffeistä on lesboja, mutta aika moni tässä keskustelussa on maininnut olevansa hetero.

Yhtäkään kommenttia omasta heterouden maininnasta en ole tässä ketjussa nähnyt. 

Vierailija
382/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän aihepiirin keskusteluissa on hassua miten aina hoetaan kuinka vähemmistöt ovat niin herkkiä loukkaantumaan, ja tässäkin ketjussa on nyt 12 sivua lähestulkoon pelkkien cis heteroiden itkua siitä kuinka siteiden pakkauksesta on poistettu joku merkki jonka olemassaoloa harva on edes huomannut.

Miksi oletat meidän olevan "cis-heteroita"? Eikös se ollutkaan niin, että ei saa sukupuolittaa eikä olettaa?

Että transihmiset tässä itse kauhistelee toiseutten? Toki suurin osa teistä terffeistä on lesboja, mutta aika moni tässä keskustelussa on maininnut olevansa hetero.

Niinpä. Jälleen yksi esimerkki siitä, miten nämä mielensäpahoittajat ovat itse pahimpia lokeroijia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee yli tämä touhu minustakin. Nyt on naiseudesta tullut sitten ilmeisesti joku negatiivinen ilmiö, jonka olemassaolo loukkaa transsukupuolisia.

Paljosta vetoa, että näitä ei haittaisi yhtään, jos siinä paketin kyljessä olisi nainen jolla on penis tai jotain muuta erikoista sukupuoleen liittyvää? Sehän olis vaan hyvä ja kiva asia, eikä loukkais ketään.

Vierailija
384/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, ja aina ollutkin nainen, eikä minusta koskaan tule muuta kuin nainen. Olen silti koko ikäni ollut hyvin maskuliininen. Lapsena minulla oli kavereinani vain poikia, minua ei kiinnostanut pätkän vertaa mekot, meikit tai korkkarit, vaadin äitiäni leikkaamaan itselleni poikatukan ja käytin uidessakin uimahousuja. Nyt aikuisena minulla on yhä lyhyet hiukset, kävin armeijan ja seurustelen naisen kanssa. Mutta silti olen nainen, koska minulla on xx-kromosomipari, enkä muuksi muutu, vaikka kuinka itseäni leikkelisin.

Olen kertonut tämän saman tarinan täällä ennenkin, jolloin sain kuulla huijaavani itseäni ja olevani oikeasti transmies. Eli nämä transsukupuolisten sun muiden liibalaabojen puolustajat, jotka nimenomaan kannattavat aatetta että "jOkAiNeN sAa OlLa MiTä HaLuAa", alkoivat väittää minulle, että en ole nainen?? Ristiriitaista, eikö totta?

Todennäköisesti olet ollut niin hyökkäävä, että tästä on päätelty sinun olevan itsensäkieltäjä. Kaltaisiasi lesboja on paljon, mutteivät transmiehet provosoi heitä, eivätkä he kirjoita näihin ketjuihin. Kieltämättä tuo asenteesi, että olet nainen, koska sinulla on xx-kromosomiparia, eikä leikkauksilla muutu on itsensäkieltäjille tunnusomainen. Mutta toki sinä saat olla maskuliininen nainen ja lesbo, jos sitä aidosti olet. Hoitoihin ei muutenkaan ketään pakoteta. Itsestäni ei valitettavasti olisi ollut lesboksi, koska en kiihotu nainen+nainen-seksistä, miesidentiteetillisenä seksuaalisuuteni on peniskeskeinen. Kromosomini eivät hoidoissa tietenkään muuttuneet, eikä sillä ole mitään väliä. Meillä on vaan yksi elämä ja päätin elää sen täysillä, omana itsenäni. Tietenkään minusta ei tullut "täydellistä" miestä, mutta eipä minusta olisi sellaista tullut ilman hoitojakaan. Elämä jakoi huonot kortit, mulla oli vaan huonoja vaihtoehtoja.

Vierailija
385/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehilläkin on kuukautiset. Jes.

Niinhän ne väittävät. Paitsi että ei kyllä ole. 

Miksi nämä transaktivistien sekoilut kohdistuvat aina naisiin tai naisten asioihin? Jos transmies menisi vaikkapa johonkin miesten eturauhassyöpävertaistukiryhmään selittämään, että miehilläkin on menkat, niin kyllähän se heitettäisiin pihalle sieltä. 

Koska transnaiset ovat miehiä ja käyttävät valtaa naisiin.

Surullista mutta totta. Toisin päin näitä ei tapahdu.

Tätähän mä olen koko ajan sanonut, transuilu ja miesten nais-cosplay on vain äärimmäinen misogynian muoto. Ja jostain helkkarin käsittämättömästä syystä tämä kulttiliike leviää kulovalkean tavoin. Onpas ylläri että pahin mätäpaise on jenkeissä. Sanotte että kaikki lähi-idän maat ovat naisvihamielisiä..entäs tämä länsimaiden tapa sitten, miehet ottavat koko naissukupuolen haltuunsa,miehet kohta ovat naissukupuoli jos siltä tuntuu..siinä jää joku huntu minun mielestä kakkoseksi..<--vain minun mielipide. 

Cosplay, transuilu ja autogynefilia ovat ihan eri asioita kuin transnaiseus, mutta pitäisi olla nyanssientajua ymmärtääkseen sen.

Miksi ne olisivat muka eri asioita? Itsehän transaktivistit aina sanovat, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Mutta sitten yhtäkkiä esim. Jessica Yaniv ei muka olekaan aidosti trans...

No, jos sinusta naisena elävä nainen ja mies, joka pukeutuu silloin tällöin naisten vaatteisiin ja mm. käy laarilla on sama asia, omapa on asiasi.

Nyt kyllä haukut väärää puuta. Toistan: nimenomaan transaktivistit rummuttavat tuota, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Ne, joita ennen sanottiin transvestiiteiksi, ovatkin nykyään "transnaisia" tai "transfeminiinejä". Minä en keksinyt tuota ilmiötä enkä mitenkään kannata sitä.

Mutta mitä ihmettä tarkoittaa "naisena eläminen"? Miksi "täysipäiväisesti naisena elävä" transnainen olisi jotenkin enemmän validi kuin "naisen vaatteita silloin tällöin käyttävä"? Kumpikin esittää jotain muuta kuin mitä on. Kumpikin teeskentelee.

Transvestiitit eivät ole, eivätkä väitäkään olevansa, naisia.

Minustakaan he eivät ole naisia, siitä olen samaa mieltä. Mutta moni entisajan transvestiitti kutsuu itseään nykyään transnaiseksi. 

.

Toki mahdollista on, että ovat aikoinaan kokeneet itsensä tiiteiksi, uskaltamatta antaa itsensä ymmärtää, että ovat naisia. Aikoinaan moni vanhempi transmies luuli olevansa lesbo.

Eiköhän kyse ole pikemminkin siitä, että trans-määritelmää on laajennettu. 

Toki transvestiitit ovat transihmisiä. Naisia he eivät ole.

Transnaiset eivät ole naisia yhtään sen enempää kuin transvestiititkaan.

Paitsi, että ovat.

Miten määrittelet naiseuden? 

En osaa määritellä. Mutta oletettavasti kuitenkin niin, ettei yritä taaperosta lähtien kusta seisten, kavahtaa jokaista tytön ja naisen bondausyritystä, ystävystyy vain poikien kanssa ja hämmentyy aina, kun tyttö puhuu sinulle, vaivautuu aina pukeutuessaan stereotyyppisiin tyttöjen vaatteisiin, menee murrosiässä aivan sekaisin, istuu jatkuvasti jälki-istunnossa, koska ei kykene menemään tyttöjen liikuntatunnille pukuhuoneen kautta.

Ja sinun mielestäsi nuo seikat siis todistavat, että olet ei-nainen tai jotain muuta kuin nainen? Miksi kuvailemasi käytös sulkisi naiseuden pois? 

Sukupuoli määritellään genitaalien ja kromosomien mukaan. Kaikki muut määritelmät menevät metsään. 

Jätin 100 asiaa mainitsematta, mutta ihan sama. Määrittele keskenäsi, itse elän elämäni onnellisena miehenä, jota kukaan ei osaa kyseenalaistaa.

No etpä sinä kovin onnelliselta vaikuta, kun jaksat nillittää sidepakkauksesta, jota et edes tarvitse

En ole nillittänyt, minulle aivan sama.

Vierailija
386/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hälyyttävää jos pikkutyttö kokee sekoavansa ilman penistä. Sellainen tarvitsee vahvasti kaikkea muuta kuin penistä. Psykoterapiasta voisi aloittaa.

Kävin 10 vuotta. Ei auttanut. Prosessi auttoi.

Ei sinua tietenkään mikään ole auttanut, koska elät transkuplassa, olet kokoajan ajatellut vain yhtä asiaa ja jumittunut siihen, kaikenlisäksi pyörinyt samanmielisten hörhöjen kanssa, joko netissä tai livenä.

Kukaan ei ole vaivautunut herättämään sinua harhoistasi, päinvastoin niitä on pönkitetty.

Olisi kiva kuulla, miten ihminen alkaa noin paljon häpeämään itseään, että haluaa tuhota ruumiinsa ja tekeytyä toiseksi?

Kyseistä kuplaa ei ollut 80-luvulla. Miksi muuten transnaiset häpeävät miehuuttaan?

Onneksi ei. 

Harmi, ettei, en olisi tuhlannut satoja tuhansia markkoja vuodeosastolla vaan olisin saanut apua enkä olisi masentunut ja tuhlannut vuosia syrjäytyneenä työttömänä.

Niinpä. Koko elämä pyörinyt kehovihan ympärillä niin että mitään muuta ei ole pystynyt tekemään eikä näkemään. Käyty mielisairaaloissa ja syöty lääkkeitä vuosikymmeniä, istuttu terapiassa miettimässä mikä minua vaivaa kun aina on paha olla eikä se mene ikinä pois. Työkyky meni lopullisesti kun sitä ikinä ei ollutkaan. Lopun ikää varmaan kantaa traumaa siitä, että syntyi kehovammaisena ilman omaa sukupuolta pakotettuna olemaan joku muu kuin on ja esiintymään jonain muuna kuin on.

Ja tämä on jotenkin oikeaan kehoon syntyneiden vika ja haluat kostaa pahan olosi kieltämällä toisilta heidän sukupuolensa tai sen näyttämisen tuotteissa, jotka on pääasiassa kohdistettu tietylle sukupuolelle?

Miksei tällaista samaa sitten tehdä kaikille "Men"-sanan sisältäville tuotteille? Itsekkin kun NAISENA tykkään monista miehille suunnatuista tuotteista, niin miksei niitäkin vastaan pistetä kapinaa pystyyn ja poisteta sukupuolileimaa?

Vierailija
387/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee yli tämä touhu minustakin. Nyt on naiseudesta tullut sitten ilmeisesti joku negatiivinen ilmiö, jonka olemassaolo loukkaa transsukupuolisia.

Paljosta vetoa, että näitä ei haittaisi yhtään, jos siinä paketin kyljessä olisi nainen jolla on penis tai jotain muuta erikoista sukupuoleen liittyvää? Sehän olis vaan hyvä ja kiva asia, eikä loukkais ketään.

Miksi paketin kyljessä olisi henkilö, joka ei tarvitse kyseistä tuotetta? Älä nyt väitä, että ollaan sivulla 20 ja luulet vieläkin, että tässä on kyse transnaisista.

Vierailija
388/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hälyyttävää jos pikkutyttö kokee sekoavansa ilman penistä. Sellainen tarvitsee vahvasti kaikkea muuta kuin penistä. Psykoterapiasta voisi aloittaa.

Ei sinua tietenkään mikään ole auttanut, koska elät transkuplassa, olet kokoajan ajatellut vain yhtä asiaa ja jumittunut siihen, kaikenlisäksi pyörinyt samanmielisten hörhöjen kanssa, joko netissä tai livenä.

Kukaan ei ole vaivautunut herättämään sinua harhoistasi, päinvastoin niitä on pönkitetty.

Olisi kiva kuulla, miten ihminen alkaa noin paljon häpeämään itseään, että haluaa tuhota ruumiinsa ja tekeytyä toiseksi?

Kyseistä kuplaa ei ollut 80-luvulla. Miksi muuten transnaiset häpeävät miehuuttaan?

Onneksi ei. 

Harmi, ettei, en olisi tuhlannut satoja tuhansia markkoja vuodeosastolla vaan olisin saanut apua enkä olisi masentunut ja tuhlannut vuosia syrjäytyneenä työttömänä.

Niinpä. Koko elämä pyörinyt kehovihan ympärillä niin että mitään muuta ei ole pystynyt tekemään eikä näkemään. Käyty mielisairaaloissa ja syöty lääkkeitä vuosikymmeniä, istuttu terapiassa miettimässä mikä minua vaivaa kun aina on paha olla eikä se mene ikinä pois. Työkyky meni lopullisesti kun sitä ikinä ei ollutkaan. Lopun ikää varmaan kantaa traumaa siitä, että syntyi kehovammaisena ilman omaa sukupuolta pakotettuna olemaan joku muu kuin on ja esiintymään jonain muuna kuin on.

Ja tämä on jotenkin oikeaan kehoon syntyneiden vika ja haluat kostaa pahan olosi kieltämällä toisilta heidän sukupuolensa tai sen näyttämisen tuotteissa, jotka on pääasiassa kohdistettu tietylle sukupuolelle?

Miksei tällaista samaa sitten tehdä kaikille "Men"-sanan sisältäville tuotteille? Itsekkin kun NAISENA tykkään monista miehille suunnatuista tuotteista, niin miksei niitäkin vastaan pistetä kapinaa pystyyn ja poisteta sukupuolileimaa?

Miksi näin tehtäisiin? Tuollaiset tuotteet sitäpaitsi ovat tärkeitä juurikin transihmisille. Esim. shampoo tai deodorantti ei ole asia, jota nyt vaikka juuri naiset vain käyttäisivät. Transmies käyttää mielellään miesten tuotteita ja transnainen naisten tuotteita. Sidepakkauksessa ei tietenkään lue nainen eikä partavaahtopurkissa mies.

Vierailija
389/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jälleen yksi esimerkki siitä, miten nämä mielensäpahoittajat ovat itse pahimpia lokeroijia.

No ainakin se yksi, joka sanoi, ettei hänellä ole mitään lesboja vastaan mutta ihmetteli miksi lesboilua pitää tunkea murrosikäisille suunnattuun oppaaseen taisi olla hetero.

Vierailija
390/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, ja aina ollutkin nainen, eikä minusta koskaan tule muuta kuin nainen. Olen silti koko ikäni ollut hyvin maskuliininen. Lapsena minulla oli kavereinani vain poikia, minua ei kiinnostanut pätkän vertaa mekot, meikit tai korkkarit, vaadin äitiäni leikkaamaan itselleni poikatukan ja käytin uidessakin uimahousuja. Nyt aikuisena minulla on yhä lyhyet hiukset, kävin armeijan ja seurustelen naisen kanssa. Mutta silti olen nainen, koska minulla on xx-kromosomipari, enkä muuksi muutu, vaikka kuinka itseäni leikkelisin.

Olen kertonut tämän saman tarinan täällä ennenkin, jolloin sain kuulla huijaavani itseäni ja olevani oikeasti transmies. Eli nämä transsukupuolisten sun muiden liibalaabojen puolustajat, jotka nimenomaan kannattavat aatetta että "jOkAiNeN sAa OlLa MiTä HaLuAa", alkoivat väittää minulle, että en ole nainen?? Ristiriitaista, eikö totta?

Todennäköisesti olet ollut niin hyökkäävä, että tästä on päätelty sinun olevan itsensäkieltäjä. Kaltaisiasi lesboja on paljon, mutteivät transmiehet provosoi heitä, eivätkä he kirjoita näihin ketjuihin. Kieltämättä tuo asenteesi, että olet nainen, koska sinulla on xx-kromosomiparia, eikä leikkauksilla muutu on itsensäkieltäjille tunnusomainen. Mutta toki sinä saat olla maskuliininen nainen ja lesbo, jos sitä aidosti olet. Hoitoihin ei muutenkaan ketään pakoteta. Itsestäni ei valitettavasti olisi ollut lesboksi, koska en kiihotu nainen+nainen-seksistä, miesidentiteetillisenä seksuaalisuuteni on peniskeskeinen. Kromosomini eivät hoidoissa tietenkään muuttuneet, eikä sillä ole mitään väliä. Meillä on vaan yksi elämä ja päätin elää sen täysillä, omana itsenäni. Tietenkään minusta ei tullut "täydellistä" miestä, mutta eipä minusta olisi sellaista tullut ilman hoitojakaan. Elämä jakoi huonot kortit, mulla oli vaan huonoja vaihtoehtoja.

Tämä on sellainen asia, jota en pysty ymmärtämään, etkä sitä aiemmin suostunut yhtään avaamaan. Jos minä kiihottuisin ainoastaan tummaihoisten välisestä seksistä, tarkoittaako se, että minulla on oikeus vaatia itselleni leikkaus tai hoitoja, joilla ihonvärini vaihdetaan? Tai mitäs tehdään lyhytkasvuisille, jotka eivät kiihotu lyhytkasvuisten seksistä? Miksi kenelläkään pitäisi olla oikeus valita oma olomuotonsa sen perusteella, mikä sattuu kiihottamaan? 

Vierailija
391/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin se yksi, joka sanoi, ettei hänellä ole mitään lesboja vastaan mutta ihmetteli miksi lesboilua pitää tunkea murrosikäisille suunnattuun oppaaseen taisi olla hetero.

Ja yhden tällaisen kommentin takia päätit leimata kaikki keskustelijat homofoobisiksi heteroiksi? Minä olen ainakin keskustellut tässä ihan asiallisesti ja ihan vain puhtaasta uteliaisuudesta ja ymmärtämisen halusta olen kysynyt kärkkäitäkin kysymyksiä. Mutta mitään vastauksia ei tule, vaan pelkkää "heterot ei tajuu" -jankutusta. 

Vierailija
392/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei. 

Siis miten "esiintymään jonain muuna kuin on"? Kai sinä voit olla ihan mitä haluat, vaikka housuissa olisi mitä. Miksi pitää erityisesti esittää naista ja mitä se edes tarkoittaa?

Tuon selittäminen on kuin yrittäisi selittää lukion matematiikkaa 7-vuotiaalle. 7-vuotiaalla, joka kuvittelee olevansa yläpuolellasi ja tietävänsä jo kaiken.

Kun sitä ei ole itse kokenut, sitä ei voi ymmärtää. Mä ymmärrän kyllä sua, olet todennäköisesti melko androgyyni lesbo, muttet välttämättä. Sitä kokee, ettei sukupuoli tunnu miltään eikä vaikuta mihinkään. Nyt, elettyäni vuosia miehenä se tuntuu mustakin siltä. Jos en olis elänyt elämäni alkua väärässä kropassa, luulisin itsekin, ettei sukupuolella ole väliä ja voihan sitä nyt tehdä mitä vaan sukupuolesta riippumatta (niin kuin sukupuolessa olis kyse jostain ihmeen "tekemisestä").

Olisi muuten mielenkiintoista kuulla, miksi alapeukuttajat alapeukuttaa täysin asiallisia kirjoituksia.

Vierailija
393/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaanhan, että sukupuoli on vain sosiaalinen konstruktio, eikä keholla ole sukupuolta. On transfobista ja sukupuolifakkiintunutta, jos cislesbo ei koe ladydickin omaavaa henkilöä haluttavana. Nykyfeministien mukaan homoseksuaalisuutta ei määritellä same sex attractioniksi, vaan same gender attractioniksi. Eli ei saa kokea kehollisia ominaisuuksia kiihottavina, vaan halun kohdistuu itsemääriteltyyn sukupuoli-identiteettiin.

Vierailija
394/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi paketin kyljessä olisi henkilö, joka ei tarvitse kyseistä tuotetta? Älä nyt väitä, että ollaan sivulla 20 ja luulet vieläkin, että tässä on kyse transnaisista.

No sehän tässä onkin ideana, että logiikka puuttuu täysin. Jos paketin kyljessä ei saa olla symbolia, joka pätee ja on totuus ihan jokaisen käyttäjän kohdalla, yhtä loogista on laittaa pakkaukseen henkilö, joka sitä ei tarvitse. 

ohis

Vierailija
395/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yhden tällaisen kommentin takia päätit leimata kaikki keskustelijat homofoobisiksi heteroiksi? Minä olen ainakin keskustellut tässä ihan asiallisesti ja ihan vain puhtaasta uteliaisuudesta ja ymmärtämisen halusta olen kysynyt kärkkäitäkin kysymyksiä. Mutta mitään vastauksia ei tule, vaan pelkkää "heterot ei tajuu" -jankutusta. 

Minä en kirjoittanut sitä cisheterot - kommenttia. Olen hyvin tietoinen, että pahimpia transfoobikoita ovat juurikin lesbot ja myös homot. Ilmeisesti joku naivisti luuli, että meillä olis jotain solidaarisuutta ja ns. samassa veneessä oloa, koska transsukupuoliset puolustaa homoseksuaaleja henkeen ja vereen. Toisin päin homma ei sitten menekään niin, ei todellakaan.

Vierailija
396/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaanhan, että sukupuoli on vain sosiaalinen konstruktio, eikä keholla ole sukupuolta. On transfobista ja sukupuolifakkiintunutta, jos cislesbo ei koe ladydickin omaavaa henkilöä haluttavana. Nykyfeministien mukaan homoseksuaalisuutta ei määritellä same sex attractioniksi, vaan same gender attractioniksi. Eli ei saa kokea kehollisia ominaisuuksia kiihottavina, vaan halun kohdistuu itsemääriteltyyn sukupuoli-identiteettiin.

Kenekään ei tarvitse kokea yhtään ketään viehättäväksi. Ei ole pätkääkään transfobista lesbolta sanoa, etten voi viehättyä sinusta peniksesi takia. Transfobista on ainoastaan todeta, etten voi kiinnostua sinusta, koska olet mies.

Vierailija
397/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei. 

Siis miten "esiintymään jonain muuna kuin on"? Kai sinä voit olla ihan mitä haluat, vaikka housuissa olisi mitä. Miksi pitää erityisesti esittää naista ja mitä se edes tarkoittaa?

Tuon selittäminen on kuin yrittäisi selittää lukion matematiikkaa 7-vuotiaalle. 7-vuotiaalla, joka kuvittelee olevansa yläpuolellasi ja tietävänsä jo kaiken.

Kun sitä ei ole itse kokenut, sitä ei voi ymmärtää. Mä ymmärrän kyllä sua, olet todennäköisesti melko androgyyni lesbo, muttet välttämättä. Sitä kokee, ettei sukupuoli tunnu miltään eikä vaikuta mihinkään. Nyt, elettyäni vuosia miehenä se tuntuu mustakin siltä. Jos en olis elänyt elämäni alkua väärässä kropassa, luulisin itsekin, ettei sukupuolella ole väliä ja voihan sitä nyt tehdä mitä vaan sukupuolesta riippumatta (niin kuin sukupuolessa olis kyse jostain ihmeen "tekemisestä").

Olisi muuten mielenkiintoista kuulla, miksi alapeukuttajat alapeukuttaa täysin asiallisia kirjoituksia.

Kun nyt nähtäisiin edes se, että yrittäisit selittää, mutta ei. Edelleen pelkkää "sinä olet vamraan androgyyni lesbo, olet 7-vuotiaan älykkyystasolla oleva idi**tti". Todella hedelmällinen keskustelu juu. 

Sukuelimet ovat sinun housuissasi, se näkyy tosi harvoille. Ulkoiselta olemukseltasi voit olla ihan mitä tahansa. Seksuaaliset mieltymyksesi saavat olla mitä tahansa. Sosiaalisissa piireissä ja luonteeltasi voit olla mitä tahansa. Mihin siis tarvitaan sukupuolen korjausta ja miten se muuttaa elämisesi sellaiseksi, ettei tarvitse esittää jotain, mitä et ole? Millä osa-alueilla tämä näkyy arjessa? 

Vierailija
398/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän tässä onkin ideana, että logiikka puuttuu täysin. Jos paketin kyljessä ei saa olla symbolia, joka pätee ja on totuus ihan jokaisen käyttäjän kohdalla, yhtä loogista on laittaa pakkaukseen henkilö, joka sitä ei tarvitse. 

ohis

Et siis näe mitenkään loogisena, että pakkauksesta poistetaan logo, josta osa käyttäjistä ei pidä ja lopuille on yhdentekevä ja loogista olisi muuttaa logo sellaiseksi, mitä kukaan ei halua.

Vierailija
399/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keskustelukumppanin 7-vuotiaaksi kutsuminen ja hänestä oletuksien tekeminen ei ole millään muotoa asiallista keskustelua. Siksi alapeukut. Ja myös siksi, että kommenteissasi ei ole logiikan häivää. 

Vierailija
400/834 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Et siis näe mitenkään loogisena, että pakkauksesta poistetaan logo, josta osa käyttäjistä ei pidä ja lopuille on yhdentekevä ja loogista olisi muuttaa logo sellaiseksi, mitä kukaan ei halua.

No en kyllä näe tätä oikein loogisena, koska tuolla logiikallahan maailmassa ei voi tehdä yhtään mitään, kun aina on joku, joka ei siitä pidä. Joku ei pidä sinisestä väristä, joten kielletäänkö kaikista maailman pakkauksista sininen väri? Huomaatko, miksi tämä logiikka ei oikein toimi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä