Kuukautissuojan pakkauksesta poistetaan naissymbolit
https://www.verkkouutiset.fi/kuukautissuojan-pakkauksesta-poistetaan-na…
Aktivistit ovat pitäneet nykykäytäntöä syrjivänä.
Always-yhtiö on ilmoittanut poistavansa naissukupuoleen viittaavan Venus-symbolin kaikista kuukautistuotteistaan ensi vuoden puolella.
CBS Newsin mukaan päätös on seurausta seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavien aktivistien kampanjaan, jossa alan yhtiöitä vaadittiin muuttamaan tuotepakkauksien syrjiväksi koettua ulkoasua. Sukupuolineutraalin ilmeen katsotaan huomioivan myös muunsukupuoliset henkilöt.
– Always on taistellut jo yli 35 vuoden ajan naisten ja tyttöjen puolesta, ja jatkamme tätä työtä edelleen. Olemme myös sitoutuneita erilaisuuden huomioimiseen. Olemme yhä jatkuvalla matkalla ymmärtääksemme paremmin kaikkien asiakkaidemme tarpeita, tuotemerkin omistava Procter & Gamble -yritys muotoili tiedotteessaan.
Asiaa on ajanut muun muassa LGBTQ-aktivistina palkittu Ben Saunders, joka on tuottanut lyhytelokuvia transsukupuolisten ihmisten asemasta Britanniassa.
Aktivistit ovat pitäneet naissymbolin käyttöä ongelmallisena, sillä kuukautiset eivät koske kaikkia naisia. Osa tuotteita käyttävistä henkilöistä ei myöskään koe itseään naissukupuolisiksi.
Arvostelijoiden mukaan muutos tähtää toisen sukupuolen ”eliminointiin”. Sosiaalisessa mediassa aiheesta on käyty raivokasta keskustelua boikottia vaativan #BoycottAlways-tunnisteen alla.
En enää ihan oikeasti kohta halua elää tällä planeetalla enää.
Kommentit (834)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Näin oikeilta naisilta viedään kaikki.
Ei olis saanut antaa lupaa ja mahdollisuuksia noille trans tyypeille vaikuttaa asioihin. Kyllähän se jo tiedettiin, että trans-rasvat on epäterveellisiä. Ilmeisesti trans-ihmisetkin ovat. Sori, mutta sanonpahan vaan.
Transmiehet ovat yksi ryhmä, jotka käyttävät kuukautissuojia, ja heillä on oikeus tehdä vaatimuksia tuotetta koskien.
Ei ne miehiä ole, vaan miehiä leikkiviä naisia.
Jos sulla on menkat, olet nainen.
Mikä tässä niin vaikeaa on. Kannattaako leikkiä muuta mitä on?Ei, se oli viedä henkeni. Onneksi pääsin hoitoihin ja saan nyt elää omana itsenäni. Ei ole menkkoja enää, ei paljoa kiinnosta symbolit pakkauksissa. Tosin ei kiinnostanut ennenkään.
Lässyn lässyn, luuletko ettei muilla ihmisillä ole mt-ongelmia tai etteivät haluaisi muuttaa kehossaan mitään jos voisi.
Sinä nimenomaan et uskalla olla itsesi, vaan pakenet itseäsi. Ja luultavasti sulla on helvetin vanhakantaiset sukupuoliroolit päässäsi, kuten kaikilla "transeilla".
Harmi että vammautat pysyvästi kehosi, joka on luultavasti ollut terve tähän asti.Psykiatrista hoitoa sinä tarvitsisit, et hormoneita.
Ihmettelen vaan sitten, kun sekä Taysin että Husin psykiatrit antoivat terveen paperit ja olen ollut lapsena ja nuorena pitkiäkin aikoja laitoshoidossa, puhutaan vuosista, mutta päästessäni sukupuolenkorjaushoitoihin kaikki ongelmani katosivat taikaiskusta ja olen nyt elänyt onnellisena lähes 20 vuotta.
En itse pidä tiukoista sukupuolirooleista, kuten ei kukaan tuntemani transmies. Tämän myös hyvin tiedät, koska kirjoittelet jatkuvasti näihin ketjuihin ja sinulle on kerrottu, että olet väärässä.
Miten voit sanoa, ettet pidä tiukista sukupuolirooleista, mutta samalla pääsemällä "oikeaan" sukupuolirooliin tulit taikaiskusta onnelliseksi? Mistä se onnellisuus tuossa tuli, ellei nimenomaan siitä pääsi sisällä olevasta sukupuoliroolista?
Äkkiä sitä vaan oli sopusoinnussa koko maailman kanssa. Sosiaaliset suhteet muuttui helpoksi. Ja löysin kumppanin, entisessä elämässä se olisi ollut mahdotonta, koska näytin naiselta, mutten ollut lesbo. En myöskään pystynyt harrastamaan seksiä, nyt pystyn.
Moni transmies on esim. homo ja meikkaa ym, ei tässä mistään sukupuoliroolien rakastamisesta ole kyse, vaikka joillain on tästä päähänpinttymä.
Niin, eli kyse oli sukupuoliroolista. Ihan kuten sanoin.
Juuh, mutta ihan pikkuisen siitäkin, että kun hormonit ja leikkaukset muokkasivat kroppani miehiseksi, aloin syttyä seksistä ja kykenin sitä harrastamaan. Mutta pikkujuttuja, nämä.
joo kyllä on varmaan tosi luontevaa ja ihanaa harrastaa seksiä rakennetulla leikkilerssillä. En halua edes ajatella miltä se näyttää ja tuntuu.
Olet friikki nainen, et mies.En ole ollut alapään leikkauksessa, käytän apuvälinettä.
Kaikkeen sitä ihmiset ryhtyykin vain, jotta tuntisivat olevansa jotain mitä eivät ole. Mitä enemmän kuvailet tilannettasi, sitä sairaammaalta se kuulostaa. Kautta aikojen ihmiset ovat olleet tyytymättömiä itseensä ja käytetty kaikenlaisia keinoja itsensä muokkaamiseksi. Hetkellisesti jokin muutos tai toimenpide voi tuoda onnen tunnetta, mutta lopulta ihminen ei siltikään ole tyytyväinen. Tilastot ovat melko karuja sukupuolta vaihtaneiden osalta, heillä on keskimääräistä enemmän masennusta ja he ovat alttiimpia itsemurhaan. Totta kai toivon, että vaikka sinäkin olisit onnellinen nyt tuolla tavoin, mutta kyllä tuo erikoiselta kuulostaa, ettet kyennyt hyväksymään kehoasi sellaisena kuin se oli ja käytät jotain esinettä sukuelimesi jatkeena, jotta kokisit olevasi eheä. Miksi näin on käynyt?
Nykyisin uskotaan, että kohdussa sain liikaa testosteronia, joka aiheutti sen, että leimauduin aivan pienestä poikiin ja miehiin. Käytännössä tilanne todella oli, että poika tytön kropassa. Tilastot kuulostavat oudoilta, kun itse tunnen vain erittäin hyvinvoivia transtaustaisia, ja tilastot, joita itse olen (Suomessa) lukenut ovat ihan erilaisia.
Mitä se poikuus sitten käytännössä on, joka joutuu jo kohdussa tytön kroppaan?
Aivoissa kai jotain. En minä tiedä, kiva kun kysyit. Olen vaan aivan pikkulapsesta samaistunut poikiin, en edes muista lapsuudestani tyttöjä, vaikka kuulemma heitäkin oli päiväkodissani.
Et tiedä, mutta silti väität, ettei kyse voi olla sukupuolirooleista ja opitusta ajatus/käytösmallista? "Aivoissa jotain"? Miten tyttösikiön aivot olisivat pojan aivot, kun ne ovat lähtöisin täsmälleen samoista sukusoluista?
Huomauttaisin, etten ole väittänyt mitään. Tiedän ainoastaan sen, että olen tuntenut itseni pojaksi kaksivuotiaasta, murrosikäni oli hirveää ja jouduin pakkohoitoon, kun rintani kasvoivat ja kuukautiseni alkoivat. Ja sen, että kaikki ahdistus poistui päästyäni hormonihoitoihin ja on pysynyt poissa kaikki nämä vuodet.
No sitten se oli eri henkilö, joka sanoi, ettei hänen muutokseensa ole vaikuttanut sukupuoliroolit.
Olen sama henkilö. Miten sukupuoliroolit vaikuttaa siihen, että tunsin pikkulapsesta, että minulta puuttuu penis? Minulle on aivan sama mikä naisen tai miehen asema on yhteiskunnassa, vaikka miehet olisivat pohjasakkaa, ei se olisi muuttanut sukupuoli-identiteettiäni. Vaikka vanhempani olisivat olleet miljardöörejä ja jättäneet minut perinnöttömäksi, jos menen prosessiin, olisin mennyt prosessiin. En voi olla muuta kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehilläkin on kuukautiset. Jes.
Niinhän ne väittävät. Paitsi että ei kyllä ole.
Miksi nämä transaktivistien sekoilut kohdistuvat aina naisiin tai naisten asioihin? Jos transmies menisi vaikkapa johonkin miesten eturauhassyöpävertaistukiryhmään selittämään, että miehilläkin on menkat, niin kyllähän se heitettäisiin pihalle sieltä.
Koska transnaiset ovat miehiä ja käyttävät valtaa naisiin.
Surullista mutta totta. Toisin päin näitä ei tapahdu.
Tätähän mä olen koko ajan sanonut, transuilu ja miesten nais-cosplay on vain äärimmäinen misogynian muoto. Ja jostain helkkarin käsittämättömästä syystä tämä kulttiliike leviää kulovalkean tavoin. Onpas ylläri että pahin mätäpaise on jenkeissä. Sanotte että kaikki lähi-idän maat ovat naisvihamielisiä..entäs tämä länsimaiden tapa sitten, miehet ottavat koko naissukupuolen haltuunsa,miehet kohta ovat naissukupuoli jos siltä tuntuu..siinä jää joku huntu minun mielestä kakkoseksi..<--vain minun mielipide.
Jos muuten joku ideologia on kopioitu Amerikasta, se on terf-ideologia. (Transnaisten vihaajat/kieltäjät).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua ahdistaa noin kovasti se, että joku symboli otetaan pois yhden merkin tuotepakkauksesta, ehkä kannattaisi kysyä itseltäsi miksi. Mitä sinä henkilökohtaisesti menetät tässä? Jos se symboli on niin tärkeä, voithan piirtää sen itse niihin pakkauksiin.
Ja tuo juttu toisen sukupuolen "eliminoinnista", voi herrajumala. Tuo tulee varmasti suoraan joltain TERF-feministiltä, joka kuvittelee että transnaiset ovat miehiä jotka haluavat soluttautua joukkoon ja jotenkin tuhota naiset tms. Se on vainoharhaista paskaa.
Tunnen useamman transsukupuolisen ihmisen, tärkeimpänä oman poikaystäväni. On kurjaa olla mies joka menstruoi, kun kuukautiset yhdistetään niin vahvasti naiseuteen.
Jos maailmasta tulee vähän parempi paikka vähemmistöille, se ei ole keneltäkään pois.
Ei se merkin poisto pakkauksesta poista kumppanisi kuukautisia
No ei tietenkään poista. Mutta ehkä tuntuu vähän paremmalta, kun yhteiskunta vihdoin edes jossain muodossa hyväksyy sen, että myös miehellä voi olla kuukautiset.
😂🤣🤣🤣
Apua. A P U A.
Onko biologian oppitunnit nykyään noin huonoissa kantimissa.Et vissiin ole kuullut transmiehistä.
Transmiehet eivät ole miehiä vaan naisia.
Asiallisessa mielessä kysyn, ilman ironiaa tms., ihan vain voidakseni ymmärtää. Jos on trans tai kokee olevansa jotakin muuta kuin biologinen syntymänsä antaa olettaa, niin miettiikö siinä koko ajan, että olen tytön kehossa mutta minulta puuttuu penis? Sukupuoli koko ajan mielessä? Ei siis sukupuolisuus, vaan sukupuoli?
Itse olens iitä onnellisessa asemassa, että en koe olevani mitään, joten en ole myöskään muuta kuin olen. Eliminiäkään en mieti muulloin kuin jonkun perustellessa omaa elämäntuskaansa sillä, että kokee itsensä puutteelliseksi koska itsellä ei ole tiettyjä värkkejä.
Nyt miehetkin voivat käyttää kuukautissuojia.
Vierailija kirjoitti:
"Always - jotta miehetkin voivat käyttää kuukautissuojia"
Vierailija kirjoitti:
Miten se naisen kuva estää miehiä käyttämästä tuotetta? Enkö minäkään voi syödä vaikka Uncel Ben's riisiä, kun siinä on sen miehen kuva, koska olen nainen?
...
"Always - miehille, jotka kulkevat omia polkujaan"
Onneksi Allwayskin käyttö loppui jo silloin kun alkoivat lisätä hajusteita siteisiin.
Nyt saavat minun puolestanu tehdä vaikka peräreiän tulppia taisteluhelikoptereille. Siinä kun tekevät, en itse kumminkaan osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä transaktivistien sekoilut kohdistuvat aina naisiin tai naisten asioihin? Jos transmies menisi vaikkapa johonkin miesten eturauhassyöpävertaistukiryhmään selittämään, että miehilläkin on menkat, niin kyllähän se heitettäisiin pihalle sieltä.
Tätähän mä olen koko ajan sanonut, transuilu ja miesten nais-cosplay on vain äärimmäinen misogynian muoto. Ja jostain helkkarin käsittämättömästä syystä tämä kulttiliike leviää kulovalkean tavoin. Onpas ylläri että pahin mätäpaise on jenkeissä. Sanotte että kaikki lähi-idän maat ovat naisvihamielisiä..entäs tämä länsimaiden tapa sitten, miehet ottavat koko naissukupuolen haltuunsa,miehet kohta ovat naissukupuoli jos siltä tuntuu..siinä jää joku huntu minun mielestä kakkoseksi..<--vain minun mielipide.
Jos muuten joku ideologia on kopioitu Amerikasta, se on terf-ideologia. (Transnaisten vihaajat/kieltäjät).
"Terf-ideologiaa" ei ole olemassakaan. Ne, joita sinä haukut terfeiksi, saattavat olla gender critical -feministejä tai olla olematta. Näissä keskusteluissa on paljon niitäkin, jotka eivät ole feministejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Näin oikeilta naisilta viedään kaikki.
Ei olis saanut antaa lupaa ja mahdollisuuksia noille trans tyypeille vaikuttaa asioihin. Kyllähän se jo tiedettiin, että trans-rasvat on epäterveellisiä. Ilmeisesti trans-ihmisetkin ovat. Sori, mutta sanonpahan vaan.
Transmiehet ovat yksi ryhmä, jotka käyttävät kuukautissuojia, ja heillä on oikeus tehdä vaatimuksia tuotetta koskien.
Ei ne miehiä ole, vaan miehiä leikkiviä naisia.
Jos sulla on menkat, olet nainen.
Mikä tässä niin vaikeaa on. Kannattaako leikkiä muuta mitä on?Ei, se oli viedä henkeni. Onneksi pääsin hoitoihin ja saan nyt elää omana itsenäni. Ei ole menkkoja enää, ei paljoa kiinnosta symbolit pakkauksissa. Tosin ei kiinnostanut ennenkään.
Lässyn lässyn, luuletko ettei muilla ihmisillä ole mt-ongelmia tai etteivät haluaisi muuttaa kehossaan mitään jos voisi.
Sinä nimenomaan et uskalla olla itsesi, vaan pakenet itseäsi. Ja luultavasti sulla on helvetin vanhakantaiset sukupuoliroolit päässäsi, kuten kaikilla "transeilla".
Harmi että vammautat pysyvästi kehosi, joka on luultavasti ollut terve tähän asti.Psykiatrista hoitoa sinä tarvitsisit, et hormoneita.
Ihmettelen vaan sitten, kun sekä Taysin että Husin psykiatrit antoivat terveen paperit ja olen ollut lapsena ja nuorena pitkiäkin aikoja laitoshoidossa, puhutaan vuosista, mutta päästessäni sukupuolenkorjaushoitoihin kaikki ongelmani katosivat taikaiskusta ja olen nyt elänyt onnellisena lähes 20 vuotta.
En itse pidä tiukoista sukupuolirooleista, kuten ei kukaan tuntemani transmies. Tämän myös hyvin tiedät, koska kirjoittelet jatkuvasti näihin ketjuihin ja sinulle on kerrottu, että olet väärässä.
Miten voit sanoa, ettet pidä tiukista sukupuolirooleista, mutta samalla pääsemällä "oikeaan" sukupuolirooliin tulit taikaiskusta onnelliseksi? Mistä se onnellisuus tuossa tuli, ellei nimenomaan siitä pääsi sisällä olevasta sukupuoliroolista?
Äkkiä sitä vaan oli sopusoinnussa koko maailman kanssa. Sosiaaliset suhteet muuttui helpoksi. Ja löysin kumppanin, entisessä elämässä se olisi ollut mahdotonta, koska näytin naiselta, mutten ollut lesbo. En myöskään pystynyt harrastamaan seksiä, nyt pystyn.
Moni transmies on esim. homo ja meikkaa ym, ei tässä mistään sukupuoliroolien rakastamisesta ole kyse, vaikka joillain on tästä päähänpinttymä.
Niin, eli kyse oli sukupuoliroolista. Ihan kuten sanoin.
Juuh, mutta ihan pikkuisen siitäkin, että kun hormonit ja leikkaukset muokkasivat kroppani miehiseksi, aloin syttyä seksistä ja kykenin sitä harrastamaan. Mutta pikkujuttuja, nämä.
Edelleen, kaikki nuo liittyvät sukupuolirooliin eikä mihinkään muuhun. Kai tiedät että seksuaalinen nautinto tapahtuu ensisijaisesti korvien välissä.
Tapahtuu, mutta naistyypillisessä kropassa en pystynyt masturboimaan ja kiihottumaan omasta kropastani, nyt pystyn.
Kiihottumaan omasta kropasta? Kai ymmärrät, että tuo ei ole mikään ihmisoikeus. En minäkään kiihotu kalpeasta ihostani ja rumista häppäreistäni, mutta niiden kanssa nyt vain pitää elää.
Olen helvetin lyhyt, helvetin lihava ja helvetin ruma. En tiedä miltä häppärini näyttävät, enkä haluakaan. Mutta jostain syystä, jota ihmiskunta ei vielä täysin ymmärrä, se, että suonissani virtaa oikea hormoni, sai minut elämään. Nousin masennuksesta ja aloin hakea töitä, sain. Pikkuhiljaa löytyi kumppani ja seksuaalisuus. Ja ihmisyys. Ja kun se nyt sinua niin häiritsee, niin ei, en väitä olevani mies siinä mielessä kuin sinä ymmärrät miehuuden. Mutta juridisesti ja sosiaalisesti olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua ahdistaa noin kovasti se, että joku symboli otetaan pois yhden merkin tuotepakkauksesta, ehkä kannattaisi kysyä itseltäsi miksi. Mitä sinä henkilökohtaisesti menetät tässä? Jos se symboli on niin tärkeä, voithan piirtää sen itse niihin pakkauksiin.
Ja tuo juttu toisen sukupuolen "eliminoinnista", voi herrajumala. Tuo tulee varmasti suoraan joltain TERF-feministiltä, joka kuvittelee että transnaiset ovat miehiä jotka haluavat soluttautua joukkoon ja jotenkin tuhota naiset tms. Se on vainoharhaista paskaa.
Tunnen useamman transsukupuolisen ihmisen, tärkeimpänä oman poikaystäväni. On kurjaa olla mies joka menstruoi, kun kuukautiset yhdistetään niin vahvasti naiseuteen.
Jos maailmasta tulee vähän parempi paikka vähemmistöille, se ei ole keneltäkään pois.
Ei se merkin poisto pakkauksesta poista kumppanisi kuukautisia
No ei tietenkään poista. Mutta ehkä tuntuu vähän paremmalta, kun yhteiskunta vihdoin edes jossain muodossa hyväksyy sen, että myös miehellä voi olla kuukautiset.
😂🤣🤣🤣
Apua. A P U A.
Onko biologian oppitunnit nykyään noin huonoissa kantimissa.Et vissiin ole kuullut transmiehistä.
Transmiehet eivät ole miehiä vaan naisia.
Aika vähän arvostat naisia sitten.
Ei häiritse minua. Osaan lukea enkä ole ennenkään siteitä kuvien perusteella ostanut. Ja osaan asettua niiden vähemmistöjen asemaan, jotka ovat syntyneet naisten värkkien kanssa vaikka eivät tunne naisia olevansa.
Sitä taas en pysty tavoittamaan, miksi tämä seikka joitakin muita valtavasti häiritsee, mutta oletan, että heillä on hoitamattomia mielenterveyden ongelmia.
Normaali ei häiriinny toisten seksuaali- tai sukupuoli-identiteetistä, painosta, vaatteista eikä edes kouvolatukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se naisen kuva estää miehiä käyttämästä tuotetta? Enkö minäkään voi syödä vaikka Uncel Ben's riisiä, kun siinä on sen miehen kuva, koska olen nainen?
Jossain nousi äläkkä vaaleanpunaisesta kuukupista, olikohan se Lunette vai mikä merkki. Samoin jonkun tamponivalmistajan pakkausta kritisoitiin, koska kääreissä oli kukkia. Vaaleanpunainen kuukuppi ja kukat tamponin kääreissä ovat kuulemma liian feminiinisiä ja tyttömäisiä transmiehille ja muunsukupuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cosplay, transuilu ja autogynefilia ovat ihan eri asioita kuin transnaiseus, mutta pitäisi olla nyanssientajua ymmärtääkseen sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain nousi äläkkä vaaleanpunaisesta kuukupista, olikohan se Lunette vai mikä merkki. Samoin jonkun tamponivalmistajan pakkausta kritisoitiin, koska kääreissä oli kukkia. Vaaleanpunainen kuukuppi ja kukat tamponin kääreissä ovat kuulemma liian feminiinisiä ja tyttömäisiä transmiehille ja muunsukupuolisille.
Maskuliiniset lesbothan eivät varmaan sanoneet tässä mitään?
Mulle tuli ihan vilpittömästi mieleen että kenellä muilla niitä kuukautisia on kuin tytöillä ja naisilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cosplay, transuilu ja autogynefilia ovat ihan eri asioita kuin transnaiseus, mutta pitäisi olla nyanssientajua ymmärtääkseen sen.
Miksi ne olisivat muka eri asioita? Itsehän transaktivistit aina sanovat, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Mutta sitten yhtäkkiä esim. Jessica Yaniv ei muka olekaan aidosti trans...
Uskomatonta, miten olemattomista jotkut osaavat mielensä pahoittaa. Ettekö osaa enää ostaa niitä siteitä ilman symbolia? Niin tyhmiä sentään ette (kai?) teekään ole. Vai mihin sitä symbolia nyt tarvitaan?
Transsukupuoliset ovat tulleet nyt kaikkien tietoisuuteen - jäädäkseen. Joidenkin on vain uskomattoman vaikea hyväksyä mitään muutoksia ja sopeutua muuttuvaan maailmaan. Nämä samanlaiset ihmiset aikoinaan älämölösivät homoista samat litaniat, sitä ennen on paheksuttu ties mitä. Onneksi maailma kuitenkin muuttuu, vaikka tämä tietty lauma on aikojen alusta asti sitä kauhistellut. ”Mutta kun juuri tämä on ERI asia! Kamala asia!”. Ei ole.