Kuukautissuojan pakkauksesta poistetaan naissymbolit
https://www.verkkouutiset.fi/kuukautissuojan-pakkauksesta-poistetaan-na…
Aktivistit ovat pitäneet nykykäytäntöä syrjivänä.
Always-yhtiö on ilmoittanut poistavansa naissukupuoleen viittaavan Venus-symbolin kaikista kuukautistuotteistaan ensi vuoden puolella.
CBS Newsin mukaan päätös on seurausta seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavien aktivistien kampanjaan, jossa alan yhtiöitä vaadittiin muuttamaan tuotepakkauksien syrjiväksi koettua ulkoasua. Sukupuolineutraalin ilmeen katsotaan huomioivan myös muunsukupuoliset henkilöt.
– Always on taistellut jo yli 35 vuoden ajan naisten ja tyttöjen puolesta, ja jatkamme tätä työtä edelleen. Olemme myös sitoutuneita erilaisuuden huomioimiseen. Olemme yhä jatkuvalla matkalla ymmärtääksemme paremmin kaikkien asiakkaidemme tarpeita, tuotemerkin omistava Procter & Gamble -yritys muotoili tiedotteessaan.
Asiaa on ajanut muun muassa LGBTQ-aktivistina palkittu Ben Saunders, joka on tuottanut lyhytelokuvia transsukupuolisten ihmisten asemasta Britanniassa.
Aktivistit ovat pitäneet naissymbolin käyttöä ongelmallisena, sillä kuukautiset eivät koske kaikkia naisia. Osa tuotteita käyttävistä henkilöistä ei myöskään koe itseään naissukupuolisiksi.
Arvostelijoiden mukaan muutos tähtää toisen sukupuolen ”eliminointiin”. Sosiaalisessa mediassa aiheesta on käyty raivokasta keskustelua boikottia vaativan #BoycottAlways-tunnisteen alla.
En enää ihan oikeasti kohta halua elää tällä planeetalla enää.
Kommentit (834)
Vierailija kirjoitti:
Haukkukaa mua miten transfoobiseksi, sivistymättömäksi, kouluja käymättömäksi tai ahdasmieliseksi tahansa, mutta naisena en todellakaan pidä sellaista, joka ei ole syntynyt naisen alapään kanssa eikä kokenut koskaan elämässään kuukautisia. On naisten vähättelyä ja alistamista väittää, että joku munanainen olisi nainen, kun hän ei ole kokenut mitään mitä oikea nainen joutuu kokemaan.
N23
No mitä me naiset joudumme kokemaan, minä en mitään ja olen nyt munallinen.
Transnaiset hankkiutuvat eroon munistaan ja näyttävät naisilta, miksi, jos naiseus on jotain ihan kamalaa?
Tässä ketjussa ei puhuta transnaisista.
En tiedä, pitäisikö tässä itkeä vai nauraa. Ei ihme, että tämä maailma on ihan rappiolla, kun ihmiset keskittyvät tällaisten järisyttävien "ongelmien" ratkaisuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehilläkin on kuukautiset. Jes.
Niinhän ne väittävät. Paitsi että ei kyllä ole.
Miksi nämä transaktivistien sekoilut kohdistuvat aina naisiin tai naisten asioihin? Jos transmies menisi vaikkapa johonkin miesten eturauhassyöpävertaistukiryhmään selittämään, että miehilläkin on menkat, niin kyllähän se heitettäisiin pihalle sieltä.
Koska transnaiset ovat miehiä ja käyttävät valtaa naisiin.
Surullista mutta totta. Toisin päin näitä ei tapahdu.
Tätähän mä olen koko ajan sanonut, transuilu ja miesten nais-cosplay on vain äärimmäinen misogynian muoto. Ja jostain helkkarin käsittämättömästä syystä tämä kulttiliike leviää kulovalkean tavoin. Onpas ylläri että pahin mätäpaise on jenkeissä. Sanotte että kaikki lähi-idän maat ovat naisvihamielisiä..entäs tämä länsimaiden tapa sitten, miehet ottavat koko naissukupuolen haltuunsa,miehet kohta ovat naissukupuoli jos siltä tuntuu..siinä jää joku huntu minun mielestä kakkoseksi..<--vain minun mielipide.
Cosplay, transuilu ja autogynefilia ovat ihan eri asioita kuin transnaiseus, mutta pitäisi olla nyanssientajua ymmärtääkseen sen.
Miksi ne olisivat muka eri asioita? Itsehän transaktivistit aina sanovat, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Mutta sitten yhtäkkiä esim. Jessica Yaniv ei muka olekaan aidosti trans...
No, jos sinusta naisena elävä nainen ja mies, joka pukeutuu silloin tällöin naisten vaatteisiin ja mm. käy laarilla on sama asia, omapa on asiasi.
Nyt kyllä haukut väärää puuta. Toistan: nimenomaan transaktivistit rummuttavat tuota, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Ne, joita ennen sanottiin transvestiiteiksi, ovatkin nykyään "transnaisia" tai "transfeminiinejä". Minä en keksinyt tuota ilmiötä enkä mitenkään kannata sitä.
Mutta mitä ihmettä tarkoittaa "naisena eläminen"? Miksi "täysipäiväisesti naisena elävä" transnainen olisi jotenkin enemmän validi kuin "naisen vaatteita silloin tällöin käyttävä"? Kumpikin esittää jotain muuta kuin mitä on. Kumpikin teeskentelee.
Transvestiitit eivät ole, eivätkä väitäkään olevansa, naisia.
Minustakaan he eivät ole naisia, siitä olen samaa mieltä. Mutta moni entisajan transvestiitti kutsuu itseään nykyään transnaiseksi.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh. Luin ennen tätä sen nuoren tytön hyväksikäyttöä käsittelevän keskustelun, joka sekä pysyi päällisin puolin asiallisena että oli poikkeuksellisen ymmärtävä ja tsemppaava tälle palstalle - ikävästä aiheesta huolimatta tuli hyvä mieli.
Sitten avasin tämän. Tässä kohtaa jo 12 sivua melkein pelkästään viestiä siitä, että ”naista leikkivät miehet” voisivat keksiä parempaa tekemistä jne.
Sydäntäsärkevää. Toivon kovasti, että lähipiiriinne ei joudu kärsimään yksikään väärään kehoon syntyneeksi kokeva ihminen.Minusta on hienoa, että pieni yksityiskohta, jota valtaosa ei edes huomaa, mutta josta kourallinen käyttäjistä saa ikävän tunteen joka kuukausi, muutetaan.
Ja ei, en tue sitä, että sukupuolenkorjauksia pitäisi tehdä kevyin perustein tai lapsille, ja paljon on edelleen tehtävää sukupuoliroolien kanssa.
Olen myös samaa mieltä siitä, että esim ei-erilliset naistenvessat ovat mielestäni vähän ahdistavia (pitäisi olla erikseen neutraalit, off topic).On silti kurjaa lukea, miten vähän ymmärrystä täällä tuntuu riittävän ihmisille, jotka kamppailevat sukupuolensa kanssa pahimmassa tapauksessa koko elämänsä.
Sukupuoli on loppujen lopuksi yksi vähäpätöisimmistä asioista ihmisen minäkuvassa. Nyt viidenkymmenen vuoden kokemuksella voin tämän sanoa. Siksi vastustan jyrkästi tuollaista kehoon puuttumista ja leikkauksia ja hoitoja.
Ajatten nykyisin itsekin, ettei sukupuolella ole merkitystä, nyt, kun se on oikea. Tietenkin sinä ajattelet noin, kun et ole koskaan joutunut kokemaan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä transaktivistien sekoilut kohdistuvat aina naisiin tai naisten asioihin? Jos transmies menisi vaikkapa johonkin miesten eturauhassyöpävertaistukiryhmään selittämään, että miehilläkin on menkat, niin kyllähän se heitettäisiin pihalle sieltä.
Tätähän mä olen koko ajan sanonut, transuilu ja miesten nais-cosplay on vain äärimmäinen misogynian muoto. Ja jostain helkkarin käsittämättömästä syystä tämä kulttiliike leviää kulovalkean tavoin. Onpas ylläri että pahin mätäpaise on jenkeissä. Sanotte että kaikki lähi-idän maat ovat naisvihamielisiä..entäs tämä länsimaiden tapa sitten, miehet ottavat koko naissukupuolen haltuunsa,miehet kohta ovat naissukupuoli jos siltä tuntuu..siinä jää joku huntu minun mielestä kakkoseksi..<--vain minun mielipide.
Cosplay, transuilu ja autogynefilia ovat ihan eri asioita kuin transnaiseus, mutta pitäisi olla nyanssientajua ymmärtääkseen sen.
Miksi ne olisivat muka eri asioita? Itsehän transaktivistit aina sanovat, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Mutta sitten yhtäkkiä esim. Jessica Yaniv ei muka olekaan aidosti trans...
No, jos sinusta naisena elävä nainen ja mies, joka pukeutuu silloin tällöin naisten vaatteisiin ja mm. käy laarilla on sama asia, omapa on asiasi.
Nyt kyllä haukut väärää puuta. Toistan: nimenomaan transaktivistit rummuttavat tuota, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Ne, joita ennen sanottiin transvestiiteiksi, ovatkin nykyään "transnaisia" tai "transfeminiinejä". Minä en keksinyt tuota ilmiötä enkä mitenkään kannata sitä.
Mutta mitä ihmettä tarkoittaa "naisena eläminen"? Miksi "täysipäiväisesti naisena elävä" transnainen olisi jotenkin enemmän validi kuin "naisen vaatteita silloin tällöin käyttävä"? Kumpikin esittää jotain muuta kuin mitä on. Kumpikin teeskentelee.
Minustakaan he eivät ole naisia, siitä olen samaa mieltä. Mutta moni entisajan transvestiitti kutsuu itseään nykyään transnaiseksi.
.
Toki mahdollista on, että ovat aikoinaan kokeneet itsensä tiiteiksi, uskaltamatta antaa itsensä ymmärtää, että ovat naisia. Aikoinaan moni vanhempi transmies luuli olevansa lesbo.
Tämän aihepiirin keskusteluissa on hassua miten aina hoetaan kuinka vähemmistöt ovat niin herkkiä loukkaantumaan, ja tässäkin ketjussa on nyt 12 sivua lähestulkoon pelkkien cis heteroiden itkua siitä kuinka siteiden pakkauksesta on poistettu joku merkki jonka olemassaoloa harva on edes huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Kyseisiä aivotutkimuksia voidaan tehdä vain kuolleille, että siinä on pieni ongelma.
Sattuipa sopivasti, transaktivismin aivohöpinälle ei löydy mitään tukea.
Kuten muillekaan selityksille joita vuoroin tarjoavat.
Oma uskontonsa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, pitäisikö tässä itkeä vai nauraa. Ei ihme, että tämä maailma on ihan rappiolla, kun ihmiset keskittyvät tällaisten järisyttävien "ongelmien" ratkaisuun.
Milloin olisi mielestäsi oikea hetki keskustella näistä? Ei tämä mikään elämän ja kuoleman kysymys ole, sitä ei kukaan väittänytkään. Onnea yksinkertaiseen elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseisiä aivotutkimuksia voidaan tehdä vain kuolleille, että siinä on pieni ongelma.
Sattuipa sopivasti, transaktivismin aivohöpinälle ei löydy mitään tukea.
Kuten muillekaan selityksille joita vuoroin tarjoavat.Oma uskontonsa.
Mites se, että vakavat ongelmat loppuvat prosessin myötä kuin seinään?
Naiset häpeävät naiseuttaan.
Naisten pitäisi pysyä kotonaan palvelemassa miestään - koska se on heille tarkoitettu.
Naisten kuuluu virkata rättinsä itse, eikä kaupasta niitä ostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Toki mahdollista on, että ovat aikoinaan kokeneet itsensä tiiteiksi, uskaltamatta antaa itsensä ymmärtää, että ovat naisia. Aikoinaan moni vanhempi transmies luuli olevansa lesbo.
Eiköhän kyse ole pikemminkin siitä, että trans-määritelmää on laajennettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Näin oikeilta naisilta viedään kaikki.
Ei olis saanut antaa lupaa ja mahdollisuuksia noille trans tyypeille vaikuttaa asioihin. Kyllähän se jo tiedettiin, että trans-rasvat on epäterveellisiä. Ilmeisesti trans-ihmisetkin ovat. Sori, mutta sanonpahan vaan.
Transmiehet ovat yksi ryhmä, jotka käyttävät kuukautissuojia, ja heillä on oikeus tehdä vaatimuksia tuotetta koskien.
Ei ne miehiä ole, vaan miehiä leikkiviä naisia.
Jos sulla on menkat, olet nainen.
Mikä tässä niin vaikeaa on. Kannattaako leikkiä muuta mitä on?Ei, se oli viedä henkeni. Onneksi pääsin hoitoihin ja saan nyt elää omana itsenäni. Ei ole menkkoja enää, ei paljoa kiinnosta symbolit pakkauksissa. Tosin ei kiinnostanut ennenkään.
Lässyn lässyn, luuletko ettei muilla ihmisillä ole mt-ongelmia tai etteivät haluaisi muuttaa kehossaan mitään jos voisi.
Sinä nimenomaan et uskalla olla itsesi, vaan pakenet itseäsi. Ja luultavasti sulla on helvetin vanhakantaiset sukupuoliroolit päässäsi, kuten kaikilla "transeilla".
Harmi että vammautat pysyvästi kehosi, joka on luultavasti ollut terve tähän asti.Psykiatrista hoitoa sinä tarvitsisit, et hormoneita.
Ihmettelen vaan sitten, kun sekä Taysin että Husin psykiatrit antoivat terveen paperit ja olen ollut lapsena ja nuorena pitkiäkin aikoja laitoshoidossa, puhutaan vuosista, mutta päästessäni sukupuolenkorjaushoitoihin kaikki ongelmani katosivat taikaiskusta ja olen nyt elänyt onnellisena lähes 20 vuotta.
En itse pidä tiukoista sukupuolirooleista, kuten ei kukaan tuntemani transmies. Tämän myös hyvin tiedät, koska kirjoittelet jatkuvasti näihin ketjuihin ja sinulle on kerrottu, että olet väärässä.
Miten voit sanoa, ettet pidä tiukista sukupuolirooleista, mutta samalla pääsemällä "oikeaan" sukupuolirooliin tulit taikaiskusta onnelliseksi? Mistä se onnellisuus tuossa tuli, ellei nimenomaan siitä pääsi sisällä olevasta sukupuoliroolista?
Äkkiä sitä vaan oli sopusoinnussa koko maailman kanssa. Sosiaaliset suhteet muuttui helpoksi. Ja löysin kumppanin, entisessä elämässä se olisi ollut mahdotonta, koska näytin naiselta, mutten ollut lesbo. En myöskään pystynyt harrastamaan seksiä, nyt pystyn.
Moni transmies on esim. homo ja meikkaa ym, ei tässä mistään sukupuoliroolien rakastamisesta ole kyse, vaikka joillain on tästä päähänpinttymä.
Niin, eli kyse oli sukupuoliroolista. Ihan kuten sanoin.
Juuh, mutta ihan pikkuisen siitäkin, että kun hormonit ja leikkaukset muokkasivat kroppani miehiseksi, aloin syttyä seksistä ja kykenin sitä harrastamaan. Mutta pikkujuttuja, nämä.
Edelleen, kaikki nuo liittyvät sukupuolirooliin eikä mihinkään muuhun. Kai tiedät että seksuaalinen nautinto tapahtuu ensisijaisesti korvien välissä.
Tapahtuu, mutta naistyypillisessä kropassa en pystynyt masturboimaan ja kiihottumaan omasta kropastani, nyt pystyn.
Kiihottumaan omasta kropasta? Kai ymmärrät, että tuo ei ole mikään ihmisoikeus. En minäkään kiihotu kalpeasta ihostani ja rumista häppäreistäni, mutta niiden kanssa nyt vain pitää elää.
Olen helvetin lyhyt, helvetin lihava ja helvetin ruma. En tiedä miltä häppärini näyttävät, enkä haluakaan. Mutta jostain syystä, jota ihmiskunta ei vielä täysin ymmärrä, se, että suonissani virtaa oikea hormoni, sai minut elämään. Nousin masennuksesta ja aloin hakea töitä, sain. Pikkuhiljaa löytyi kumppani ja seksuaalisuus. Ja ihmisyys. Ja kun se nyt sinua niin häiritsee, niin ei, en väitä olevani mies siinä mielessä kuin sinä ymmärrät miehuuden. Mutta juridisesti ja sosiaalisesti olen mies.
Ja sosiaalisesti sinä saatkin olla mitä haluat. Miksi kuitenkin kiellät sen faktan, että sinulla on kuukautiset ja se tekee sinusta biologisen naisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
"Always - miehille, jotka kulkevat omia polkujaan"
Tunnen erään transnaisen, joka ennen muutostaan valitti alinomaa siitä, kuinka hän ei koskaan saa piparloodaa. Yritti iskeä minuakin useampaan otteeseen. No, nyt hän on transnainen, ja ilmeisesti saa piparloodaa niin, ettei tiedä, mitä sillä tekisi. Tämä siis voi olla omiapolkujaankulkevillemiehille ihan varteenotettava vaihtoehto. Varmaan tilastot syrjäytyneistä miehistäkin alkaisi yllättäen näyttämään paaaaaaljon positiivisemmilta.
Tunnetko siis oikeasti, Suomessa?
Tunnen. Ei ole kotoisin Suomesta tosin.
14 sivua keskustelua tästä. En edes jaksanut ekaa sivua lukea. Keneltä tää nyt on niinku pois? Tai mitä haittaa tästä on? Tuskin olisi tullut tällaista myrskyä vesilasiin, jos allways olisi kaikessa hiljasuudessa päättänyt luopua venussymbolista vain uudistaakseen paketin ulkoasua kokonaan.
Mulle on yks lysti, vaikka markkinoille tulisi ripsipiirakkasiteet ripsipiirakan kuvalla verhoiltuna.
Miksi pitäisi olla naissymboli?
Vierailija kirjoitti:
Tämän aihepiirin keskusteluissa on hassua miten aina hoetaan kuinka vähemmistöt ovat niin herkkiä loukkaantumaan, ja tässäkin ketjussa on nyt 12 sivua lähestulkoon pelkkien cis heteroiden itkua siitä kuinka siteiden pakkauksesta on poistettu joku merkki jonka olemassaoloa harva on edes huomannut.
Miksi oletat meidän olevan "cis-heteroita"? Eikös se ollutkaan niin, että ei saa sukupuolittaa eikä olettaa?
Saako enää sairaalassa olla naistentautien osastoa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla naissymboli?
Ei tarvitse olla, mutta miksi se ei saisi olla?
Enkö minäkään voi syödä vaikka Uncel Ben's riisiä, kun siinä on sen miehen kuva, koska olen nainen
SE muuten onkin yllättävää ettei toimia uncle beniä vastaan ole aloitettu kun se setähän on selvästi eeh, negroidisen rodun edustaja. Ja vielä "setä" ihan kuin Setä Tuomo ja riisihän oli puuvillan ohella etelän plantaasien päätuote... Vähemmästäkin on p*skamyrsky riehunut täysillä.
Varmaan näin joo, mutta minut, joka olin tuntenut itseni pojaksi 2-vuotiaasta, Suomen johtava transpolin psykiatri suostui kirjoittamaan minulle transdiagnoosin vasta kaksvitosena.