Kuukautissuojan pakkauksesta poistetaan naissymbolit
https://www.verkkouutiset.fi/kuukautissuojan-pakkauksesta-poistetaan-na…
Aktivistit ovat pitäneet nykykäytäntöä syrjivänä.
Always-yhtiö on ilmoittanut poistavansa naissukupuoleen viittaavan Venus-symbolin kaikista kuukautistuotteistaan ensi vuoden puolella.
CBS Newsin mukaan päätös on seurausta seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavien aktivistien kampanjaan, jossa alan yhtiöitä vaadittiin muuttamaan tuotepakkauksien syrjiväksi koettua ulkoasua. Sukupuolineutraalin ilmeen katsotaan huomioivan myös muunsukupuoliset henkilöt.
– Always on taistellut jo yli 35 vuoden ajan naisten ja tyttöjen puolesta, ja jatkamme tätä työtä edelleen. Olemme myös sitoutuneita erilaisuuden huomioimiseen. Olemme yhä jatkuvalla matkalla ymmärtääksemme paremmin kaikkien asiakkaidemme tarpeita, tuotemerkin omistava Procter & Gamble -yritys muotoili tiedotteessaan.
Asiaa on ajanut muun muassa LGBTQ-aktivistina palkittu Ben Saunders, joka on tuottanut lyhytelokuvia transsukupuolisten ihmisten asemasta Britanniassa.
Aktivistit ovat pitäneet naissymbolin käyttöä ongelmallisena, sillä kuukautiset eivät koske kaikkia naisia. Osa tuotteita käyttävistä henkilöistä ei myöskään koe itseään naissukupuolisiksi.
Arvostelijoiden mukaan muutos tähtää toisen sukupuolen ”eliminointiin”. Sosiaalisessa mediassa aiheesta on käyty raivokasta keskustelua boikottia vaativan #BoycottAlways-tunnisteen alla.
En enää ihan oikeasti kohta halua elää tällä planeetalla enää.
Kommentit (834)
Mulle on aivan sama onko kyseenomaisessa tuotteessa sukupuoleen viittaavia kuvia vai ei.
En kyllä ymmärrä miksi siinä pitäisi olla, tuotetta tarvitseva varmasti tietää mitä on ostamassa, eikä jätä sitä ostamatta oli siinä joku symboli tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse minua. Osaan lukea enkä ole ennenkään siteitä kuvien perusteella ostanut. Ja osaan asettua niiden vähemmistöjen asemaan, jotka ovat syntyneet naisten värkkien kanssa vaikka eivät tunne naisia olevansa.
Sitä taas en pysty tavoittamaan, miksi tämä seikka joitakin muita valtavasti häiritsee, mutta oletan, että heillä on hoitamattomia mielenterveyden ongelmia.
Normaali ei häiriinny toisten seksuaali- tai sukupuoli-identiteetistä, painosta, vaatteista eikä edes kouvolatukasta.
Hetkinen. Kukas tässä alunperin häiriintyi ja mistä? Transaktivistit häiriintyivät sidepaketin kuviosta. Ehkä heillä on hoitamattomia mielenterveyden ongelmia, kun pikkuasia häiritsee noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehilläkin on kuukautiset. Jes.
Niinhän ne väittävät. Paitsi että ei kyllä ole.
Miksi nämä transaktivistien sekoilut kohdistuvat aina naisiin tai naisten asioihin? Jos transmies menisi vaikkapa johonkin miesten eturauhassyöpävertaistukiryhmään selittämään, että miehilläkin on menkat, niin kyllähän se heitettäisiin pihalle sieltä.
Koska transnaiset ovat miehiä ja käyttävät valtaa naisiin.
Surullista mutta totta. Toisin päin näitä ei tapahdu.
Tätähän mä olen koko ajan sanonut, transuilu ja miesten nais-cosplay on vain äärimmäinen misogynian muoto. Ja jostain helkkarin käsittämättömästä syystä tämä kulttiliike leviää kulovalkean tavoin. Onpas ylläri että pahin mätäpaise on jenkeissä. Sanotte että kaikki lähi-idän maat ovat naisvihamielisiä..entäs tämä länsimaiden tapa sitten, miehet ottavat koko naissukupuolen haltuunsa,miehet kohta ovat naissukupuoli jos siltä tuntuu..siinä jää joku huntu minun mielestä kakkoseksi..<--vain minun mielipide.
Cosplay, transuilu ja autogynefilia ovat ihan eri asioita kuin transnaiseus, mutta pitäisi olla nyanssientajua ymmärtääkseen sen.
Miksi ne olisivat muka eri asioita? Itsehän transaktivistit aina sanovat, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Mutta sitten yhtäkkiä esim. Jessica Yaniv ei muka olekaan aidosti trans...
No, jos sinusta naisena elävä nainen ja mies, joka pukeutuu silloin tällöin naisten vaatteisiin ja mm. käy laarilla on sama asia, omapa on asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua ahdistaa noin kovasti se, että joku symboli otetaan pois yhden merkin tuotepakkauksesta, ehkä kannattaisi kysyä itseltäsi miksi. Mitä sinä henkilökohtaisesti menetät tässä? Jos se symboli on niin tärkeä, voithan piirtää sen itse niihin pakkauksiin.
Ja tuo juttu toisen sukupuolen "eliminoinnista", voi herrajumala. Tuo tulee varmasti suoraan joltain TERF-feministiltä, joka kuvittelee että transnaiset ovat miehiä jotka haluavat soluttautua joukkoon ja jotenkin tuhota naiset tms. Se on vainoharhaista paskaa.
Tunnen useamman transsukupuolisen ihmisen, tärkeimpänä oman poikaystäväni. On kurjaa olla mies joka menstruoi, kun kuukautiset yhdistetään niin vahvasti naiseuteen.
Jos maailmasta tulee vähän parempi paikka vähemmistöille, se ei ole keneltäkään pois.
Ei se merkin poisto pakkauksesta poista kumppanisi kuukautisia
No ei tietenkään poista. Mutta ehkä tuntuu vähän paremmalta, kun yhteiskunta vihdoin edes jossain muodossa hyväksyy sen, että myös miehellä voi olla kuukautiset.
Kysypä satunnaiselta vastaantulevalta "cis-mieheltä", voiko hänen mielestään miehellä olla menkat. Minua kyllä kiinnostaisi ihan hirveästi, mikä on keskivertomiehen mielipide asiasta. Sekin kiinnostaisi, uskooko transaktivisti "cis-miehen" mielipidettä vai jääkö jankkaamaan.
No suurin osa sanoo, että ei voi olla. Siinä ei ole mitään mielenkiintoista. Suurin osa ihmisistä on kasvatettu ajattelemaan tietyllä tavalla miehistä ja naisista. Se on suoraan sanottuna tuhottoman tylsää.
Tämä ei ole mikään huutoäänestys, jossa suosituin mielipide voittaa. Toisten ihmisten sukupuoli-identiteettiä ei voi hallita, eikä edes omaansa. Gallupin tekeminen ei tee transmiehestä naista.
Tästä kommentista hyvin kuvastuu totuus siitä mitä transaktivismi on, se on taistelua tylsyyttä vastaan, pakoa todellisuudesta.
"Hanki uusi sukupuoli, ole uniikki, ole spesiaali! Miksi tyytyä tylsään, luo oma sukupuolesi!"
🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
"Always - miehille, jotka kulkevat omia polkujaan"
Tunnen erään transnaisen, joka ennen muutostaan valitti alinomaa siitä, kuinka hän ei koskaan saa piparloodaa. Yritti iskeä minuakin useampaan otteeseen. No, nyt hän on transnainen, ja ilmeisesti saa piparloodaa niin, ettei tiedä, mitä sillä tekisi. Tämä siis voi olla omiapolkujaankulkevillemiehille ihan varteenotettava vaihtoehto. Varmaan tilastot syrjäytyneistä miehistäkin alkaisi yllättäen näyttämään paaaaaaljon positiivisemmilta.
Tunnetko siis oikeasti, Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua ahdistaa noin kovasti se, että joku symboli otetaan pois yhden merkin tuotepakkauksesta, ehkä kannattaisi kysyä itseltäsi miksi. Mitä sinä henkilökohtaisesti menetät tässä? Jos se symboli on niin tärkeä, voithan piirtää sen itse niihin pakkauksiin.
Ja tuo juttu toisen sukupuolen "eliminoinnista", voi herrajumala. Tuo tulee varmasti suoraan joltain TERF-feministiltä, joka kuvittelee että ovat miehiä jotka haluavat soluttautua joukkoon ja jotenkin tuhota naiset tms. Se on vainoharhaista paskaa.
Tunnen useamman transsukupuolisen ihmisen, tärkeimpänä oman poikaystäväni. On kurjaa olla mies joka menstruoi, kun kuukautiset yhdistetään niin vahvasti naiseuteen.
Jos maailmasta tulee vähän parempi paikka vähemmistöille, se ei ole keneltäkään pois.
No ei tietenkään poista. Mutta ehkä tuntuu vähän paremmalta, kun yhteiskunta vihdoin edes jossain muodossa hyväksyy sen, että myös miehellä voi olla kuukautiset.
😂🤣🤣🤣
Apua. A P U A.
Onko biologian oppitunnit nykyään noin huonoissa kantimissa.Et vissiin ole kuullut transmiehistä.
Transmiehet eivät ole miehiä vaan naisia.
Aika vähän arvostat naisia sitten.
Arvostan ja rakastan niin naisia kuin miehiä. Transmiehet ovat naisia, joilla on paha olla kehossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo juttu toisen sukupuolen "eliminoinnista", voi herrajumala. Tuo tulee varmasti suoraan joltain TERF-feministiltä, joka kuvittelee että transnaiset ovat miehiä jotka haluavat soluttautua joukkoon ja jotenkin tuhota naiset tms. Se on vainoharhaista paskaa.
Kysypä satunnaiselta vastaantulevalta "cis-mieheltä", voiko hänen mielestään miehellä olla menkat. Minua kyllä kiinnostaisi ihan hirveästi, mikä on keskivertomiehen mielipide asiasta. Sekin kiinnostaisi, uskooko transaktivisti "cis-miehen" mielipidettä vai jääkö jankkaamaan.
No suurin osa sanoo, että ei voi olla. Siinä ei ole mitään mielenkiintoista. Suurin osa ihmisistä on kasvatettu ajattelemaan tietyllä tavalla miehistä ja naisista. Se on suoraan sanottuna tuhottoman tylsää.
Tämä ei ole mikään huutoäänestys, jossa suosituin mielipide voittaa. Toisten ihmisten sukupuoli-identiteettiä ei voi hallita, eikä edes omaansa. Gallupin tekeminen ei tee transmiehestä naista.
Tästä kommentista hyvin kuvastuu totuus siitä mitä transaktivismi on, se on taistelua tylsyyttä vastaan, pakoa todellisuudesta.
"Hanki uusi sukupuoli, ole uniikki, ole spesiaali! Miksi tyytyä tylsään, luo oma sukupuolesi!"
🤪
Mitä tulee oikeaan transsukupuolisuuteen ja transtaustaisiin prosessin jälkeen, eipä voisi huonommin kuvata tilannetta. Olemme niin taviksia kuin olla voi, emmekä tee itsestämme numeroa, emme halua kenekään tietävän taustaamme.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten olemattomista jotkut osaavat mielensä pahoittaa. Ettekö osaa enää ostaa niitä siteitä ilman symbolia? Niin tyhmiä sentään ette (kai?) teekään ole. Vai mihin sitä symbolia nyt tarvitaan?
Transsukupuoliset ovat tulleet nyt kaikkien tietoisuuteen - jäädäkseen. Joidenkin on vain uskomattoman vaikea hyväksyä mitään muutoksia ja sopeutua muuttuvaan maailmaan. Nämä samanlaiset ihmiset aikoinaan älämölösivät homoista samat litaniat, sitä ennen on paheksuttu ties mitä. Onneksi maailma kuitenkin muuttuu, vaikka tämä tietty lauma on aikojen alusta asti sitä kauhistellut. ”Mutta kun juuri tämä on ERI asia! Kamala asia!”. Ei ole.
Kukahan se alun perin pahoitti mielensä ja mistä? Aiiivan.
Tulee mieleen se, kun Naisasialiitto Unioni lanseerasi p*llun muotoisen heijastimen. Twitter täyttyi twiiteistä, joissa sanottiin "mun mielestä niinku p*llun liittäminen naiseuteen/naisasialiikkeeseen on niinku tosi problemaattista". Koska onhan se nyt aivan käsittämätöntä ja ennenkuulumatonta, että naisilla on p*llu.
Täh. Mitä "naissymboleja" niissä muoveissa muka on? En ole itse ainakaan tajunnut mitään sellaisia niissä olevan. Harvoin kyllä ostan Alwaysia, pyrin suosimaan kotimaista Vuokkoset -merkkiä.
Sorry, en jaksanut lukea kuin pari ekaa sivua. Ehkä asia on jo käsitelty.
Äh. Luin ennen tätä sen nuoren tytön hyväksikäyttöä käsittelevän keskustelun, joka sekä pysyi päällisin puolin asiallisena että oli poikkeuksellisen ymmärtävä ja tsemppaava tälle palstalle - ikävästä aiheesta huolimatta tuli hyvä mieli.
Sitten avasin tämän. Tässä kohtaa jo 12 sivua melkein pelkästään viestiä siitä, että ”naista leikkivät miehet” voisivat keksiä parempaa tekemistä jne.
Sydäntäsärkevää. Toivon kovasti, että lähipiiriinne ei joudu kärsimään yksikään väärään kehoon syntyneeksi kokeva ihminen.
Minusta on hienoa, että pieni yksityiskohta, jota valtaosa ei edes huomaa, mutta josta kourallinen käyttäjistä saa ikävän tunteen joka kuukausi, muutetaan.
Ja ei, en tue sitä, että sukupuolenkorjauksia pitäisi tehdä kevyin perustein tai lapsille, ja paljon on edelleen tehtävää sukupuoliroolien kanssa.
Olen myös samaa mieltä siitä, että esim ei-erilliset naistenvessat ovat mielestäni vähän ahdistavia (pitäisi olla erikseen neutraalit, off topic).
On silti kurjaa lukea, miten vähän ymmärrystä täällä tuntuu riittävän ihmisille, jotka kamppailevat sukupuolensa kanssa pahimmassa tapauksessa koko elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo juttu toisen sukupuolen "eliminoinnista", voi herrajumala. Tuo tulee varmasti suoraan joltain TERF-feministiltä, joka kuvittelee että ovat miehiä jotka haluavat soluttautua joukkoon ja jotenkin tuhota naiset tms. Se on vainoharhaista paskaa.
😂🤣🤣🤣
Apua. A P U A.
Onko biologian oppitunnit nykyään noin huonoissa kantimissa.Et vissiin ole kuullut transmiehistä.
Transmiehet eivät ole miehiä vaan naisia.
Aika vähän arvostat naisia sitten.
Arvostan ja rakastan niin naisia kuin miehiä. Transmiehet ovat naisia, joilla on paha olla kehossaan.
Nyt, kun kaikki näkevät minut miehenä on ihan sama, vaikka joku randomi heittää noin netissä. Tosin ei mulla enää ole paha olo missään. Mutta ymmärrän kommenttisi. Tämä pistää miettimään syvällisiä. Mikä on todellisuutta? Kaikkien ystävieni silmissä olen mies ja he menevät aikanaan hautaan tällä tiedolla.
Vierailija kirjoitti:
Täh. Mitä "naissymboleja" niissä muoveissa muka on? En ole itse ainakaan tajunnut mitään sellaisia niissä olevan. Harvoin kyllä ostan Alwaysia, pyrin suosimaan kotimaista Vuokkoset -merkkiä.
Sorry, en jaksanut lukea kuin pari ekaa sivua. Ehkä asia on jo käsitelty.
Kuulemma joku Venuksenkuva, onko ehkä se naissymboli, jossa ympyrän alla plussa, en ole itse kiinnittänyt huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Näin oikeilta naisilta viedään kaikki.
Ei olis saanut antaa lupaa ja mahdollisuuksia noille trans tyypeille vaikuttaa asioihin. Kyllähän se jo tiedettiin, että trans-rasvat on epäterveellisiä. Ilmeisesti trans-ihmisetkin ovat. Sori, mutta sanonpahan vaan.
Transmiehet ovat yksi ryhmä, jotka käyttävät kuukautissuojia, ja heillä on oikeus tehdä vaatimuksia tuotetta koskien.
Ei ne miehiä ole, vaan miehiä leikkiviä naisia.
Jos sulla on menkat, olet nainen.
Mikä tässä niin vaikeaa on. Kannattaako leikkiä muuta mitä on?Ei, se oli viedä henkeni. Onneksi pääsin hoitoihin ja saan nyt elää omana itsenäni. Ei ole menkkoja enää, ei paljoa kiinnosta symbolit pakkauksissa. Tosin ei kiinnostanut ennenkään.
Lässyn lässyn, luuletko ettei muilla ihmisillä ole mt-ongelmia tai etteivät haluaisi muuttaa kehossaan mitään jos voisi.
Sinä nimenomaan et uskalla olla itsesi, vaan pakenet itseäsi. Ja luultavasti sulla on helvetin vanhakantaiset sukupuoliroolit päässäsi, kuten kaikilla "transeilla".
Harmi että vammautat pysyvästi kehosi, joka on luultavasti ollut terve tähän asti.Psykiatrista hoitoa sinä tarvitsisit, et hormoneita.
Ihmettelen vaan sitten, kun sekä Taysin että Husin psykiatrit antoivat terveen paperit ja olen ollut lapsena ja nuorena pitkiäkin aikoja laitoshoidossa, puhutaan vuosista, mutta päästessäni sukupuolenkorjaushoitoihin kaikki ongelmani katosivat taikaiskusta ja olen nyt elänyt onnellisena lähes 20 vuotta.
En itse pidä tiukoista sukupuolirooleista, kuten ei kukaan tuntemani transmies. Tämän myös hyvin tiedät, koska kirjoittelet jatkuvasti näihin ketjuihin ja sinulle on kerrottu, että olet väärässä.
Miten voit sanoa, ettet pidä tiukista sukupuolirooleista, mutta samalla pääsemällä "oikeaan" sukupuolirooliin tulit taikaiskusta onnelliseksi? Mistä se onnellisuus tuossa tuli, ellei nimenomaan siitä pääsi sisällä olevasta sukupuoliroolista?
Äkkiä sitä vaan oli sopusoinnussa koko maailman kanssa. Sosiaaliset suhteet muuttui helpoksi. Ja löysin kumppanin, entisessä elämässä se olisi ollut mahdotonta, koska näytin naiselta, mutten ollut lesbo. En myöskään pystynyt harrastamaan seksiä, nyt pystyn.
Moni transmies on esim. homo ja meikkaa ym, ei tässä mistään sukupuoliroolien rakastamisesta ole kyse, vaikka joillain on tästä päähänpinttymä.
Niin, eli kyse oli sukupuoliroolista. Ihan kuten sanoin.
Juuh, mutta ihan pikkuisen siitäkin, että kun hormonit ja leikkaukset muokkasivat kroppani miehiseksi, aloin syttyä seksistä ja kykenin sitä harrastamaan. Mutta pikkujuttuja, nämä.
joo kyllä on varmaan tosi luontevaa ja ihanaa harrastaa seksiä rakennetulla leikkilerssillä. En halua edes ajatella miltä se näyttää ja tuntuu.
Olet friikki nainen, et mies.En ole ollut alapään leikkauksessa, käytän apuvälinettä.
Kaikkeen sitä ihmiset ryhtyykin vain, jotta tuntisivat olevansa jotain mitä eivät ole. Mitä enemmän kuvailet tilannettasi, sitä sairaammaalta se kuulostaa. Kautta aikojen ihmiset ovat olleet tyytymättömiä itseensä ja käytetty kaikenlaisia keinoja itsensä muokkaamiseksi. Hetkellisesti jokin muutos tai toimenpide voi tuoda onnen tunnetta, mutta lopulta ihminen ei siltikään ole tyytyväinen. Tilastot ovat melko karuja sukupuolta vaihtaneiden osalta, heillä on keskimääräistä enemmän masennusta ja he ovat alttiimpia itsemurhaan. Totta kai toivon, että vaikka sinäkin olisit onnellinen nyt tuolla tavoin, mutta kyllä tuo erikoiselta kuulostaa, ettet kyennyt hyväksymään kehoasi sellaisena kuin se oli ja käytät jotain esinettä sukuelimesi jatkeena, jotta kokisit olevasi eheä. Miksi näin on käynyt?
Nykyisin uskotaan, että kohdussa sain liikaa testosteronia, joka aiheutti sen, että leimauduin aivan pienestä poikiin ja miehiin. Käytännössä tilanne todella oli, että poika tytön kropassa. Tilastot kuulostavat oudoilta, kun itse tunnen vain erittäin hyvinvoivia transtaustaisia, ja tilastot, joita itse olen (Suomessa) lukenut ovat ihan erilaisia.
Voi hyvä luoja. Minäkin leimaudun tv-sarjoissa ja elokuvissa yleensä enemmän miehiin, tiedätkö miksi, siksi ettei naisille kirjoiteta hyviä rooleja.
Eihän asiat sillä parane että aletaan kaikki vaihdella sukupuolia typerien sukupuoliroolien mukaan,
eikä olla omia itsejämme.
Naisissakin on testosteronia, jokaisella yksilöllä omat määränsä. Miehillä vastaavasti myös estrogeenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä transaktivistien sekoilut kohdistuvat aina naisiin tai naisten asioihin? Jos transmies menisi vaikkapa johonkin miesten eturauhassyöpävertaistukiryhmään selittämään, että miehilläkin on menkat, niin kyllähän se heitettäisiin pihalle sieltä.
Tätähän mä olen koko ajan sanonut, transuilu ja miesten nais-cosplay on vain äärimmäinen misogynian muoto. Ja jostain helkkarin käsittämättömästä syystä tämä kulttiliike leviää kulovalkean tavoin. Onpas ylläri että pahin mätäpaise on jenkeissä. Sanotte että kaikki lähi-idän maat ovat naisvihamielisiä..entäs tämä länsimaiden tapa sitten, miehet ottavat koko naissukupuolen haltuunsa,miehet kohta ovat naissukupuoli jos siltä tuntuu..siinä jää joku huntu minun mielestä kakkoseksi..<--vain minun mielipide.
Cosplay, transuilu ja autogynefilia ovat ihan eri asioita kuin transnaiseus, mutta pitäisi olla nyanssientajua ymmärtääkseen sen.
Miksi ne olisivat muka eri asioita? Itsehän transaktivistit aina sanovat, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Mutta sitten yhtäkkiä esim. Jessica Yaniv ei muka olekaan aidosti trans...
No, jos sinusta naisena elävä nainen ja mies, joka pukeutuu silloin tällöin naisten vaatteisiin ja mm. käy laarilla on sama asia, omapa on asiasi.
Nyt kyllä haukut väärää puuta. Toistan: nimenomaan transaktivistit rummuttavat tuota, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Ne, joita ennen sanottiin transvestiiteiksi, ovatkin nykyään "transnaisia" tai "transfeminiinejä". Minä en keksinyt tuota ilmiötä enkä mitenkään kannata sitä.
Mutta mitä ihmettä tarkoittaa "naisena eläminen"? Miksi "täysipäiväisesti naisena elävä" transnainen olisi jotenkin enemmän validi kuin "naisen vaatteita silloin tällöin käyttävä"? Kumpikin esittää jotain muuta kuin mitä on. Kumpikin teeskentelee.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Allwayskin käyttö loppui jo silloin kun alkoivat lisätä hajusteita siteisiin.
Nyt saavat minun puolestanu tehdä vaikka peräreiän tulppia taisteluhelikoptereille. Siinä kun tekevät, en itse kumminkaan osta.
Näin taisteluhelikopterina, siis transtaustaisena miehenä, joka toimii hyllyttäjänä, on pakko mainita, että hyllyttäessäni kyseisiä tuotteita (haisevat todella) etäisesti muistin entisen elämäni ja tuli mieleen, että onneksi en näitä tarvitse. Eivät toki lököboksereissani pysyisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika paljon että tuskin esim. kondomibrändeistä lähiaikoina tullaan miessymboleita poistamaan, koska naisesta mieheksi transsukupuoliset ovat omaksuneet miehisen ajatusmaailman missä turhista ei ole lupa loukkaantua tai ainakaan sanoa ääneen.
Siinä mielessä nuo miehistä naisiksi-transsukupuoliset ovat omaksuneet naisten maailman täydellisesti, kuitenkin naiset pahastuvat tämän tästä mm. katujen rintsikka tai vaatemainoksista missä palkattu treenisalilla käyvä ammattilaismalli on liian sek.sikäs ja aiheuttaa heikkoa itsetuntoa yms.
Tavallaan olet oikeassa siinä että "miesten juttuihin" ei kajota kun taas "naisten juttuja" poistetaan pienimmästäkin inahduksesta, mutta selityksesi on täysin päin vastoin. Naisesta mieheksi vaihtaneet ovat kasvaneet naisena ja omaksuneet lauhkeuden ja vähään tyytymisen, he eivät halua avata suutaan ja aiheuttaa vaivaa. Miehestä naiseksi vaihtaneet ovat taas kasvaneet miehenä ja tottuneet siihen että KAIKKI pyörii heidän identiteettinsä ympärillä ja he saavat tahtonsa läpi sitä vaatiessaan. Sen vuoksi transaate heittää aina vain naiset bussin alle.
Kovimpiääniset aktivistit ovat transmiehiä ja muunsukupuolisia ja tytöiksi syntyneinä tottuneet siihen, että feministisessä maailmassa uhriutumalla kaikki kumartavat sinua. Osa sitten kasvaa aikuiseksi ja tajuaa, ettei voikaan enää syyttää kaikesta miehiä, kun on itse se mies.
Kovaäänisimmät ehkä, mutta ne jotka oikeasti saavat muutoksia aikaiseksi ovat mieheksi syntyneitä. Kaikki transorganisaatioita rahoittavat miljonäärit ja muut auktoriteettisessa virassa olevat ovat mieheksi syntyneitä transnaisia. Muunsukupuoliset teinitytöt rähjäävät ehkä twitterissä, mutta hekin toistavat lähinnä vaikutusvaltaisilta transnaisilta (eli miehiltä) opittua dogmaa.
Samaten se, että nämä muunsukupuoliset teinitytöt ja transmiehet usein ilmaisevat suurta inhoa naissukupuolta kohtaan esimerkiksi koetun seksuaalisen ahdistelun ja sen aiheuttaman voimattomuuden tunteen vuoksi. Totta kai heille naiseus on yhdentekevää ja sietääkin tulla poistetuksi maailmasta. Miehestä naiseksi vaihtaneet taas ovat usein niitä narsistimiehiä, jotka kokevat naisten olevan olemassa vain palvellakseen heidän tarpeitaan. Jopa homomiehinä syntyneet transnaiset inhoavat naisia, koska kokevat katkeruutta näiden saamasta miesten huomiosta. Transliike on yksinkertaisesti rakentunut naisvihan päälle eikä minkään feminismisalaliiton.
Tunnetko siis paljonkin transnaisia? Et taida ainakaan Suomen tilanteesta puhua, koska homo ei täällä pääsisi hoitoihin eivätkä kuvaamasi autogynefiilit. Jos transmieheksi identifioituva olisikin vain pakoilemassa hyväksikäyttötraumaa, todennäköisesti se paljastuisi tutkimuksissa.
Eipä tässä ole Suomen transaktivistit asiaa edes ajaneet vaan Britit, joiden terveydenhoidossa ei yleensä edes ohjata hoitoihin terapian kautta vaan hormoneille ja juridiseen prosessiin päästetään lähes jokainen joka klinikalle ilmestyy. Tästä on lukuisia dokumentteja ja kirjoituksia, joissa transorganisaatiot ovat lobanneet hoitoja Briteissä yhä helpommin saataviksi. Tilanne on johtanut siihen, että etenkin nuorien keskuudessa hoitoihin hakeutuneiden ja sitä kautta katujien määrä on suorastaan räjähtänyt käsille.
https://www.telegraph.co.uk/news/2017/07/08/number-children-referred-ge…
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7541679/Hundreds-youths-gender…
Aika raakaa menoa, 10-13 -vuotiaita "sukupuolidysforiaa" kokevia tuupattu transprosessiin ja sitten parikymppisenä tajutaan että enhän mä hei tätä halunnut. Eli murrosikään liittyvää ahdistuneisuutta on hoidettu kirurgisesti.
Mä olen nainen ja identifioidun naiseksi ja olen ihan cis-hetero. Mutta muistan kun teininä pohdin että olenkohan kuitenkin lesbo tai bi (en tiedä miksi, en kokenut vetoa tyttöihin/naisiin) ja ajoin häpykarvat pois ja harkitsin ja kokeilin rintojen sitomista. (Ei ollut posliinimuotia silloin mutta en tykännyt siitä että neutraali "siisti" vartaloni alkoi muotoutua ällöttävän seksuaaliseksi "likaiseksi" (seksualisoiduksi) naisen vartaloksi.)
Halusin myös mennä jalkojen pidennysleikkaukseen, eli siihen missä katkaistaan luut ja ulkoisten ja luuhun porattujen tukirautojen avulla pikkuhiljaa venyttämällä voi saada pari cm lisää pituutta. Olin vakaasti sitä mieltä, että pari vuotta raudoissa ei haittaa jos saavuttaisin edes sen 165cm.
Lopulta sitten hyväksyin lyhyyteni ja naiseuteni ja heterouteni, vaikka toisaalta jokainen näistä edelleen välillä ottaa päähän.
Ehkä joku epäpätevä psykiatri olisi trans-hurmassaan minutkin diagnosoinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä haukut väärää puuta. Toistan: nimenomaan transaktivistit rummuttavat tuota, että muiden identiteettejä ei saa kyseenalaistaa. Ne, joita ennen sanottiin transvestiiteiksi, ovatkin nykyään "transnaisia" tai "transfeminiinejä". Minä en keksinyt tuota ilmiötä enkä mitenkään kannata sitä.
Mutta mitä ihmettä tarkoittaa "naisena eläminen"? Miksi "täysipäiväisesti naisena elävä" transnainen olisi jotenkin enemmän validi kuin "naisen vaatteita silloin tällöin käyttävä"? Kumpikin esittää jotain muuta kuin mitä on. Kumpikin teeskentelee.
Transvestiitit eivät ole, eivätkä väitäkään olevansa, naisia.
Vierailija kirjoitti:
Äh. Luin ennen tätä sen nuoren tytön hyväksikäyttöä käsittelevän keskustelun, joka sekä pysyi päällisin puolin asiallisena että oli poikkeuksellisen ymmärtävä ja tsemppaava tälle palstalle - ikävästä aiheesta huolimatta tuli hyvä mieli.
Sitten avasin tämän. Tässä kohtaa jo 12 sivua melkein pelkästään viestiä siitä, että ”naista leikkivät miehet” voisivat keksiä parempaa tekemistä jne.
Sydäntäsärkevää. Toivon kovasti, että lähipiiriinne ei joudu kärsimään yksikään väärään kehoon syntyneeksi kokeva ihminen.Minusta on hienoa, että pieni yksityiskohta, jota valtaosa ei edes huomaa, mutta josta kourallinen käyttäjistä saa ikävän tunteen joka kuukausi, muutetaan.
Ja ei, en tue sitä, että sukupuolenkorjauksia pitäisi tehdä kevyin perustein tai lapsille, ja paljon on edelleen tehtävää sukupuoliroolien kanssa.
Olen myös samaa mieltä siitä, että esim ei-erilliset naistenvessat ovat mielestäni vähän ahdistavia (pitäisi olla erikseen neutraalit, off topic).On silti kurjaa lukea, miten vähän ymmärrystä täällä tuntuu riittävän ihmisille, jotka kamppailevat sukupuolensa kanssa pahimmassa tapauksessa koko elämänsä.
Sukupuoli on loppujen lopuksi yksi vähäpätöisimmistä asioista ihmisen minäkuvassa. Nyt viidenkymmenen vuoden kokemuksella voin tämän sanoa. Siksi vastustan jyrkästi tuollaista kehoon puuttumista ja leikkauksia ja hoitoja.
Haukkukaa mua miten transfoobiseksi, sivistymättömäksi, kouluja käymättömäksi tai ahdasmieliseksi tahansa, mutta naisena en todellakaan pidä sellaista, joka ei ole syntynyt naisen alapään kanssa eikä kokenut koskaan elämässään kuukautisia. On naisten vähättelyä ja alistamista väittää, että joku munanainen olisi nainen, kun hän ei ole kokenut mitään mitä oikea nainen joutuu kokemaan.
N23
Tunnen erään transnaisen, joka ennen muutostaan valitti alinomaa siitä, kuinka hän ei koskaan saa piparloodaa. Yritti iskeä minuakin useampaan otteeseen. No, nyt hän on transnainen, ja ilmeisesti saa piparloodaa niin, ettei tiedä, mitä sillä tekisi. Tämä siis voi olla omiapolkujaankulkevillemiehille ihan varteenotettava vaihtoehto. Varmaan tilastot syrjäytyneistä miehistäkin alkaisi yllättäen näyttämään paaaaaaljon positiivisemmilta.