Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aijotko ottaa influenssa- rokotetta

Vierailija
24.10.2019 |

Minä en ottaisi jos työpaikka ei velvottaisi. Työpaikka maksaa meille rokotteen
Itsestä tuntuu että kajoaminen omaan immuuni-järjestelmään joka vuosi on yksinkertaisesti liian tiheään minulle. Olen alle 40 ja terve.
Mieheni ottaa omakustantaisesti rokotteen joka vuosi. Hänkin on perusterve. Ymmärrän jos vanhukset ja he joilla on jokin perus- sairaus, ottavat rokotteen koska heille influenssaan sairastaminen voi olla vaarallista.
On paljon eri autoimmuunisairauksia jooden aiheuttajaa ei tiedetä. Niissä oma elimistö ” hyökkää itseään vastaan” eli puolustusjärjestelmä elimistössä hyökkää itseä vastaan. Edim sairastettu virus- infektio voi laukaista jonkun autoimmuunisairauksen.
Itse en ottaisi turhaan rokotteita koska näissäkin on tämä riski.
Mielestäni on hurjaa rokottautua joka vuosi, se on mielestäni aivan liian usein
Mielipiteitä?

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kommentoida että se rokote ei kajoa immuunijärjestelmääsi mitenkään sen kummallisemmalla tavalla, kuin esimerkiksi nuhakuumeen tai muun virusinfektion sairastaminen. Toivon todella, ettet tuolla tietämyksellä työskentele ainakaan terveydenhuollossa.

Ei kajoakaan sen kummallisemmalla tavalla kuin virus-infektiokaan, mutta kajoaa kuitenkin.

Onhan rokotteessa ne riskitkin ihan samoin kuin siinä että sairastat virus-infektion, se ja joku muu tekijä lisäksi laukaisee jonkun autoimmuunisairauksen.

En väittänytkään että rokote olisi suurempi riski kuin sairastettu virusinfektio, vaan riski kuitenkin. Vaikkapa sitten pienempi, en tiedä.

Itseäni ainakin huolestuttaa että joka vuosi pistetään elimistööni heikennettyjä taudin aiheuttajia

Ap

Sinua ei kuitenkaan huoleta niiden ei-heikennettyjen taudinaiheuttajien pääsy elimistöösi?

Ei. Koska olen sairastanut influenssan ja minua ei pelottaisi sairastaa uudestaan. Sen sijaan stressaan sitä mitä joka vuotinen rokottautuminen voi pidemmällä tähtäimellä aiheuttaa.

Toki influenssakin voi aiheuttaa komplikaatioita, se on totta. Mutta en usko että sairastuisin siihen joka vuosi, jos en ottaisi rokotetta

Kerrohan mitä joka vuotinen rokottautuminen voi pidemmällä tähtäimellä aiheuttaa?

Vierailija
82/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota, koska näitä flunssia on joka vuosi liikkeellä useita eri tyyppejä niin ei paljon auta jos on yhtä laatua vastaan rokotettu.

Eihän se mikään flunssarokote olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Saikutan mielelläni viikon. Tulisi tarpeeseen.

Vierailija
84/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kommentoida että se rokote ei kajoa immuunijärjestelmääsi mitenkään sen kummallisemmalla tavalla, kuin esimerkiksi nuhakuumeen tai muun virusinfektion sairastaminen. Toivon todella, ettet tuolla tietämyksellä työskentele ainakaan terveydenhuollossa.

Ei kajoakaan sen kummallisemmalla tavalla kuin virus-infektiokaan, mutta kajoaa kuitenkin.

Onhan rokotteessa ne riskitkin ihan samoin kuin siinä että sairastat virus-infektion, se ja joku muu tekijä lisäksi laukaisee jonkun autoimmuunisairauksen.

En väittänytkään että rokote olisi suurempi riski kuin sairastettu virusinfektio, vaan riski kuitenkin. Vaikkapa sitten pienempi, en tiedä.

Itseäni ainakin huolestuttaa että joka vuosi pistetään elimistööni heikennettyjä taudin aiheuttajia

Ap

Sinua ei kuitenkaan huoleta niiden ei-heikennettyjen taudinaiheuttajien pääsy elimistöösi?

Ei. Koska olen sairastanut influenssan ja minua ei pelottaisi sairastaa uudestaan. Sen sijaan stressaan sitä mitä joka vuotinen rokottautuminen voi pidemmällä tähtäimellä aiheuttaa.

Toki influenssakin voi aiheuttaa komplikaatioita, se on totta. Mutta en usko että sairastuisin siihen joka vuosi, jos en ottaisi rokotetta

Kerrohan mitä joka vuotinen rokottautuminen voi pidemmällä tähtäimellä aiheuttaa?

Kukaan ei tiedä! Sehän se pointti onkin. Voi kun joku tekisi vertailua vaikka suomalaiset vastaan virolaiset, yleinen terveydentila ja sairastumiset. Minkähänlaisia eroja löytyisi... 

Käytetäänkö Virossakin yhtä paljon mielialalääkkeitä?

Vierailija
85/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa tää flunssarokotetyrkytys on jo ihan naurettavaa. Viimevuonna sai ilmaisen donitsin kun otti flunssarokotteen. Nyt saa jo lahjakortin kyseiseen liikkeeseen! Ja siellähän näitä rokotteita jaetaan kauppakeskuksissa, apteekeissa ym ym...

Vierailija
86/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa tää flunssarokotetyrkytys on jo ihan naurettavaa. Viimevuonna sai ilmaisen donitsin kun otti flunssarokotteen. Nyt saa jo lahjakortin kyseiseen liikkeeseen! Ja siellähän näitä rokotteita jaetaan kauppakeskuksissa, apteekeissa ym ym...

Ei taida sielläkään olla flunssaan rokotetta.

Vierailija
87/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ota. Ne on ihan huuhaa juttuja.

Jos sattumalta sen yhden pöpön välttää rokotuksen ansiosta (mitä en usko) niin, varmuudella sairastuu sitten johonkuhun toiseen. Voisi jopa väittää, että se rokotus on ikään kuin portti sairastumiseen.

Kaikki, jotka ovat rokotuksia ottaneet, ovat aina sairastuneet sinä talvena johonkin hankalaan tautiin. En tiedä ketään, joka olisi sanonut, että oli hyötyä, en sairastunut mihinkään.

Nyt tiedät. Minä en ole sairastanut mitään sen kymmenen vuoden aikana, jolloin olen rokotuksen ottanut. Sitähän en tiedä, onko näin rokotuksen takia vai siitä huolimatta.

Vierailija
88/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ihmiselle on hyväksi olla niin epäitsekäs, että vahingoittaa sillä itseään. Siis jos jollakin ehkä on 0,00? % mahdollisuus saada tartunta, niin otan itse isomman rokottamisesta joka vuosi? 

Ei pidä ottaa rokotetta, jota ei itse tarvitse, joka toistuu vuosittain ja joka voi aiheuttaa pidemmällä aikavälillä terveysongelmia. Kannattaa ottaa rokote, josta on itselle enemmän hyötyä kuin haittaa. Ehkä tästä rokotteesta on enemmän haittaa kuin hyötyä ihan yleisestikin?

Ymmärrän, että käydään kilpajuoksua vastaavia kuin espanjantauti oli vastaan, että runsaat influenssat eivät pääsisi mutatoitumaan keskenään uusiksi entisiä  vaarallisemmiksi. Onkohan uuden mutaatiot tullessa kuitenkin monta edeltävää influenssaa itse sairastaneet paremmassa turvassa, kuin influenssarokotteen aina ottavat? Tätäkö jotkut pelkäävät? Ettekö tunne itseänne enää terveiksi? Sairastin myös sikainfluenssan ja koen olevani terve.  

Huolehtikaa käsi-, nenä- ja suuhygieniasta paremmin??

Vierailija
89/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kukaan ei tiedä! Sehän se pointti onkin. Voi kun joku tekisi vertailua vaikka suomalaiset vastaan virolaiset, yleinen terveydentila ja sairastumiset. Minkähänlaisia eroja löytyisi... 

Eli mitään haittavaikutuksia ei pitkälläkään tähtäimellä ole havaittu? Ja se nyt sitten pelottaa? Sama kuin natriumglutamaatti, tutkituin lisäaine, joka aiheuttaa korkeintaan migreeniä, jos sitä ruiskuttaa suuria määriä suoraan aivoihin, mutta jotkut pitävät kamalana myrkkynä.

Vierailija
90/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa tää INflunssarokotetyrkytys on jo ihan naurettavaa. Viimevuonna sai ilmaisen donitsin kun otti flunssarokotteen. Nyt saa jo lahjakortin kyseiseen liikkeeseen! Ja siellähän näitä rokotteita jaetaan kauppakeskuksissa, apteekeissa ym ym...

Vierailija
91/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ottanut influenssarokotetta.

Harvoin olen ollut sairaana, mutta parhaillaan flunssa aiheuttanut äänen käheyden ja äänrn pois menon.

Ruokasooda vedellä kurkun kurlausta, höyryhengitystä, ibuprofeiinia, Strepsilsiä, teetä hunajan kera... Näillä konstrilla ajattelin flunssan selättää plus puhekielto.

Flunssa on eri asia kuin influenssa.

Vierailija
92/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida sielläkään olla flunssaan rokotetta.

"FLUJAB" ?! 

Vierailija
93/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa tää INflunssarokotetyrkytys on jo ihan naurettavaa. Viimevuonna sai ilmaisen donitsin kun otti flunssarokotteen. Nyt saa jo lahjakortin kyseiseen liikkeeseen! Ja siellähän näitä rokotteita jaetaan kauppakeskuksissa, apteekeissa ym ym...

Flunssaan ei ole rokotetta.

Vierailija
94/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vähentää tehoa https://www.nature.com/articles/s41467-019-11296-5

- Eri

Vierailija
95/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh,

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/ttr/shp/fact_shp

Tartuntatautitilasto.

Huomatkaa kuinka influenssan määrä on vain kasvanut?

Vierailija
96/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh,

Tartuntatautitilasto.

Pitäisikö tästä päätellä että ennen influenssa on sairastettu lievempänä ja lähes oireetta.

Mutta nykyään tauti on kovempi jolloin hankkiudutaan hoidon piiriin.

Vierailija
97/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
98/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh,

Tartuntatautitilasto.

Aivan. Samaan aikaan rokoteannosten määrä on noussut 0 -> 2 000 000 annokseen.

Vierailija
99/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh,

Tartuntatautitilasto.

Määrä kasvanut, vai sairastuneet hakeutuneet herkemmin lääkärin luo, jolloin tauti on virallisesti todettu? Monihan makaa viltin alla teetä juoden.

Vierailija
100/177 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli mitään haittavaikutuksia ei pitkälläkään tähtäimellä ole havaittu? Ja se nyt sitten pelottaa? Sama kuin natriumglutamaatti, tutkituin lisäaine, joka aiheuttaa korkeintaan migreeniä, jos sitä ruiskuttaa suuria määriä suoraan aivoihin, mutta jotkut pitävät kamalana myrkkynä.

Natriumglutamaatti kyllä on myrkkyä.

Eikä se ole mitenkään korkeintaan. Ihmeellistä vähättelyä.

Mä sain joka kerta migreenin jos söin pienenkin palan tuotetta missä sitä oli. Ihmettelin ja ihmettelin ja sitten lopulta siitä luki lehdissä. Kun lopetin käytön olen pysynyt terveempänä. Eikä päänsärkyäkään tule enää ruokailun jälkeen.