Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Suomessa joutua pakkohoitoon ilman syytä?

Vierailija
23.10.2019 |

Itse en tiedä mitä ajatella, puhuuko tämä nainen totta vai ei. Mutta voiko oikeasti joku kiusanhenki saada tämmöistä aikaan?!

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mä olen itse ollut pöpilässä ja kyllä siellä suurin osa oli kauniisti sanottuna hieman sekaisin. Itsekin olin siellä ihan syystä vaikkakin vapaaehtoisesti.

Vierailija
22/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos hullulta kysytään niin kyllä voi. Ja psykiatrit ei vaan ymmärrä ufosäteilyä.

Tuohan se on, että leimataan joku ja häntä ei tarvitse kuunnella koska "hullu", hänen mielipide ei ole relevantti. Eri aikoina eri kriteerit. Vähän kuin keskiajalla "noita". Ja näitä psykiatreja sitten pidetään suuressa arvossa. Ei mitään uutta auringon alla?

No tuon kommentin pointti oli kylläkin sairaudentunnottomuus. Se noihin kaikkiin kuuluu vahvasti. Itse kutsuvat sitä juurikin noin, leima. Ja ap, ei voi. Kuten jo mainittu, hoitoon EI PÄÄSE helpolla. Ja tarkkailulähetteellä ei kauaa olla, sen jälkeen kotiutetaan lähinnä aika surullisiakin tapauksia. Jos se siitä pakkohoidoksi menee niin perusteet on vahvat oltava.

BLAA...BLAA...BLAA...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Ja hyvä että näin. Esimerkiksi olisihan se huono, jos joku syyntakeettomana rikoksia tehnyt saisi jatkaa rikoksien tekemistä vapaana kadulla sen sijaan että pistetään hoitoon. Ja joo itsekin olen joutunut soittamaan lanssin ihmiselle joka kovaa vauhtia oli putoamassa psykoosiin, ei ensimmäiseen psykoosiinsa. Parempi että oli neljän seinän sisällä lepäilemässä kuin sekoilemassa ympäri kyliä. Ihan jo oman turvallisuutensa vuoksi. 

Vierailija
24/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden tunnottomuus?

Saanko minä sinua rintaan lyömällä uhkailla polttaa talosi ja sen ihmiset ilman sairauden tunnetta?

Kohtele muita miten haluaisit muitakin kohtelevan.

Vierailija
25/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi itku mitä paskaa. Suomessa voi joutua pakkohoitoon korkeintaan muutamaksi päiväksi. Jos on yrittänyt saada apua sairaalle läheiselle, tämän tietää. Pitää olla aivan täydessä psykoosissa, jotta seuraisi pidempi pakkohoito. Suomessa lähetetään jatkuvasti kadulle todella sairaita, itselleen ja muillekin vaarallisia ihmisiä.

Joskus on enemmän ihmisiä avun tarpeessa kun voidaan auttaa ja joskus ei ole tarpeeksi. Sen mukaan sitten siellä pidetään ihmisiä.

Vierailija
26/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, edes ne jotka tartteis ja haluais oikeesti hoitoa ei välttämättä aina mahdu sairaalaan.

Resursseja käytetään terveiden vainoamiseen niin paljon, ettei sairaille riitä.

Juu niin varmasti. Sinuakin seurataan maitokaupan kameroilla ja bussikuskit hidastelevat jotta juuri sinä myöhästyisit.

Vierailija
27/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajankatu pihha on jumala.

Dont f u c k with me. I am C.

Vierailija
28/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voisi sanoa jonkun olevan hullu, tarvitsisi sanojan varmaankin itse tietää absoluuttinen totuus kaikesta.?

Vierailija
29/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, edes ne jotka tartteis ja haluais oikeesti hoitoa ei välttämättä aina mahdu sairaalaan.

Juu niin varmasti. Sinuakin seurataan maitokaupan kameroilla ja bussikuskit hidastelevat jotta juuri sinä myöhästyisit.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

Vierailija
30/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi joutua. Vaikka uskoisikin psykiatriaan.

Tarkempi, ja aivan erityinen vastaus: Jokainen joutunut on lopulta syyttä joutunut, sillä psykiatria ei ole totuudesta, vaan aiheuttaa sitä, mikä tulee ihmisessä ulos siinä muodossa, jonka psykiatria sitten määrittelee sairaudeksi.

Psykiatriaan uskominen on ALKUSYY ongelmiin. Koska psykiatria edustaa sitä, mikä pilkkaa elämää hänessä, johon luulonsa, ja luulemisensa kohdistaa. Pilkkaa, koska määrittelee ja allekirjoittaa ihailemaansa elämänmuotoon kelpaamattomaksi.

Viallinen oppi. Se on jotenkin visualisoitava, jotta sen viallisuuden ymmärtäisi. Psykiatria on kuin myrkkykaarme joka puree omaa häntäänsä, puree sielua, joka on tullut osaksi oppia. Tähän liittyy toki ajatus, etta tuollainen oppi lopulta katoaa. Itse uskon että jossakin vaiheessa oppi katoaa, ja mikäli uskoo ikuisuuteen, niin sinne tuolla ei ole asiaa.

Vierailija
31/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että voisi sanoa jonkun olevan hullu, tarvitsisi sanojan varmaankin itse tietää absoluuttinen totuus kaikesta.?

Höpöhöpö. Jos nyt vaikka ääni jonkun päässä käskee vahingoittaa itseä tai muuta, niin parempi hänet on ottaa hetkeksi pakkohoitoon vaikka tuo juuri sillä hetkellä olisikin hänen todellisuutensa.

Vierailija
32/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto todella loi hoitolinjaukset ettei se ole mikään ihme että taso on ollut todella onneton ja juopot hoitajat repivät ihmisiä osastoilla. Näin ennekuin kannettiin hiukan valoa tuonne. Se irvileukaakin täällä kismittää ja siksi stalkkaa. Tiedän kuka se on vielä.

Vierailija
33/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Jos nyt vaikka ääni jonkun päässä käskee vahingoittaa itseä tai muuta, niin parempi hänet on ottaa hetkeksi pakkohoitoon vaikka tuo juuri sillä hetkellä olisikin hänen todellisuutensa.

Jokainen ajatus on aani

Vierailija
34/93 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

Niin se oli tarkoitettukin, hölmöön väitteeseen hölmö vastaus.

Vierailija
35/93 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan tuossa videossa tuo nainen ei kerro kaikkea. Muka ilman syytä tulee ambulanssi ja ilman syytä ilkeä äiti on viemässä pakkohoitoon. Sitten pisti korvaan tuo ympäri suomea ajelu. 

Vierailija
36/93 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan persuhullun pakkohoito ilmeisesti lopetettiin liian aikaisin.

Vierailija
37/93 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim se joka heitteli ulostetta työkkärissä, niin se joutui pakkohoitoon

kysymys kuului, oliko siihen pakkohoitoon syy?

Vierailija
38/93 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan tuossa videossa tuo nainen ei kerro kaikkea. Muka ilman syytä tulee ambulanssi ja ilman syytä ilkeä äiti on viemässä pakkohoitoon. Sitten pisti korvaan tuo ympäri suomea ajelu. 

Niin ja tämäkin paljastaa valehtelun: muka kantaan on merkattu lähihoitajan tekemä diagnoosi 2-suuntaisesta :D Mä itse olen sairastanut saman sairauden ja psykoottisessa maniavaiheessa puhuin vaikka minkälaista potaskaa. Pelottavinta näissä on se, että maaninen ihminen osaa esiintyä niin uskottavasti että saa taakseen voimaa jopa viranomaisista.

-37

Vierailija
39/93 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tämäkin paljastaa valehtelun: muka kantaan on merkattu lähihoitajan tekemä diagnoosi 2-suuntaisesta :D Mä itse olen sairastanut saman sairauden ja psykoottisessa maniavaiheessa puhuin vaikka minkälaista potaskaa. Pelottavinta näissä on se, että maaninen ihminen osaa esiintyä niin uskottavasti että saa taakseen voimaa jopa viranomaisista.

-37

Tämä on totta. Maniavaihe on yleensä kaksisuuntaiselle se tuhoisin vaihe, vaikka se saattaa näyttää joillekin, että kappas kuinka tuo on piristynyt ja elämäniloinen nykyään...

Vierailija
40/93 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim se joka heitteli ulostetta työkkärissä, niin se joutui pakkohoitoon

kysymys kuului, oliko siihen pakkohoitoon syy?

tottakai silloin jos käytös on hyvin epäasiallista tai outoa, niin silloin tarvitaan ammattiauttajia