Onko teillä viiniä aina kaapissa vieraiden varalle?
En ole tajunnut, että pitäisi olla. Miehen veljen perhe oli aika nyrpeän näköinen, kun tarjosimme vain kahvia ja teetä ja ruuan kanssa vettä tai piimää. :(
Kommentit (55)
Raanasta tulee raikasta vettä. Jos ei kelpaa, olkoot juomatta. Minkään sortin viinaksia ei meiltä löydy.
Kun tarjoan ruokaa vieraille, on juomana aina myös viiniä. Tarjolla on myös vettä, vissyä ja lapsille maitoa, mehua tai limua.
Periaatteessa aina näin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä viiniä nykyisin niin paljon juodaan?
Koska voi.
Vierasvara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierasvara kirjoitti:
En muista, milloin ei olisi viiniä, kaljaa ja muita alkoholijuomia ollut kaapissa. Tosin harvoin meillä yllätysvieraita käy. Onko aloittaja alkoholisti vai raitistunut alkoholisti, jos kotona ei ole alkoholia? Vai kenties uskovainen tai muu friikki?
Tulee niin harvoin itse viiniä tai muutakaan alkoholia juotua, että emme olleet ajatelleet, että se on joidenkin mielestä pakollinen tarjoiltava jokavierailulla, myös yllätysvieraille.
ApAjattelun puute aiheuttaa monenlaisia ikäviä tilanteita. Eikä sillä, etteikö se yleistä olisi. Hulluimmat kuvittelevat elävänsä yhtenäiskulttuurissa, jossa kaikki elävät ja tekevät kuten itse.
Hulluimmat kuten sinä, itsehän sä juuri kuvittelet, että koska sinä olet viinaanmenevä ja pidät aina alkoa varastossa, kaikkien muittenkin pitäisi. Jos ei muutaman tunnin kyläreissua pärjää ilman vinettoa, niin parempi jättää kyläilyt väliin. Talonväki saa tarjota yllätysvieraille ihan mitä tykkää. Ja myös olla tarjoamatta.
Punviini on parasta musiikin ja juuston kanssa. Viinikellari olisi ihana omistaa. Sellainen punatiilinen ja mukavan pieni.
Ei ole. Olen köyhä ja jos ostan viiniä, yleensäkin alkoholia, ostan sen itselleni.
Jos olisin varakas, varmasti ostaisin viiniä sun muita drinkkitarpeita vierasvaraksi.
JOS joku haluaisi vaikka kuuman rommitotin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä viiniä nykyisin niin paljon juodaan?
Se on hyvää ja pienessä myötälaitaisessa on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierasvara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierasvara kirjoitti:
En muista, milloin ei olisi viiniä, kaljaa ja muita alkoholijuomia ollut kaapissa. Tosin harvoin meillä yllätysvieraita käy. Onko aloittaja alkoholisti vai raitistunut alkoholisti, jos kotona ei ole alkoholia? Vai kenties uskovainen tai muu friikki?
Tulee niin harvoin itse viiniä tai muutakaan alkoholia juotua, että emme olleet ajatelleet, että se on joidenkin mielestä pakollinen tarjoiltava jokavierailulla, myös yllätysvieraille.
ApAjattelun puute aiheuttaa monenlaisia ikäviä tilanteita. Eikä sillä, etteikö se yleistä olisi. Hulluimmat kuvittelevat elävänsä yhtenäiskulttuurissa, jossa kaikki elävät ja tekevät kuten itse.
Hulluimmat kuten sinä, itsehän sä juuri kuvittelet, että koska sinä olet viinaanmenevä ja pidät aina alkoa varastossa, kaikkien muittenkin pitäisi. Jos ei muutaman tunnin kyläreissua pärjää ilman vinettoa, niin parempi jättää kyläilyt väliin. Talonväki saa tarjota yllätysvieraille ihan mitä tykkää. Ja myös olla tarjoamatta.
Viinaanmenevillä ei viinat ja viinit vierasvarana kaapissa säily.
Vierailija kirjoitti:
Punviini on parasta musiikin ja juuston kanssa. Viinikellari olisi ihana omistaa. Sellainen punatiilinen ja mukavan pieni.
Oi, nyt alkoi tehdä mieli juuri tuota yhdistelmää: juustoa, viiniä ja musiikkia!
Mieheni on lappalainen niin aina pitää olla Kossu pakkasessa. Toissa vuonna kerran unohdin niin ukko lähti Soikhiopään kanssa 3 viikoksi ryyppään Luostholle. Kylläpä vaan vithutti.
Hullu maailma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierasvara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierasvara kirjoitti:
Viinaanmenevillä ei viinat ja viinit vierasvarana kaapissa säily.
Aina on hyvä syy käydä Alkossa, kun vierasvarat ovat huvenneet.
On viiniä monta pulloa telineessä pötköllään. Ulkomailta tuotuja. Avaan pullon todella harvoin. Vieraitten kanssa juodaan yleensä vettä, limsaa, mehua, kahvia ja teetä.
Portviiniä löytyy.