Jos näet töissä, että kollega on tekemässä virhettä, annatko tehdä virheen vai puututko asiaan?
Tuli noottia kun mainitsin, olisi varmaan pitänyt olla vaan ihan hiljaa :(
Kommentit (28)
Riippuu virheen laadusta. Jos virheellä ei ole mitään käytännön merkitystä, niin siitä ei kannata sanoa paitsi, jos on opettamassa toista kyseisen tehtävän suorittamiseen. Kaiken ei tarvitse olla aina pilkulleen, vaan riittää, että on riittävän lähellä. Ylilaadun tekeminen ei useinkaan ole kannattavaa.
No se työkaveri, itsestään ja omista asioistaan sekä omasta erinomaiseedestaan loputtomasti ja päivät pitkät esitelmöivät, tekee tietty hössöttäessään koko ajan virheitä. Hän ei kuuntele, eikä pystyisikään kuuntelemaan koska ei osaa keskittyä. Paitsi itseensä, miesystäväänsä, lapsiinsa. Ja omiin shoppailuihinsa.
Joten kun näen hänen lähtevän tekemään väärin ja aivan väärästä päästä koko hommaa, ei kannata sanoa mitään! Ei vaikuta hönellä lentokorkeuteen pätkääkään . Jatkaa vaan,
Kun esimies ripittää sitä säännöllisesti, niin saattaa olla pari päivää vähän rauhallisempi.
Mutta sehän kyllä unohtuu parissa päivässä.
Siinäpähän hössöttää.
Olen laittanut asiat liikkeelle toista kautta niin, että hönellä loppuu hommat meillä kokonaan. Tervemenoa.
Tottakai puutun, asiallisesti ja ystävällisesti. Ja vaan oikeisiin virheisiin, en sellaisiin mitkä voi tehdä myös eri tavoin kuin mitä itse teen. Poikkeuksena jos kollega itsepäisesti väittää että hänen tapansa toimii ja jos siitä väärästä tavasta ei ole vaaraa kenelläkään (tyyliin väittää että pyöreä palikka menee kolmion muotoiseen koloon, jos ei usko neuvoja niin jääköön yrittämään kunnes kyllästyy). Tällaisia ei kyllä ole käynyt kuin pari kertaa parinkymmenen vuoden aikana.
Useimmiten en puutu ellei virhe ole sellainen joka jatkuessaan voisi aiheuttaa lumipalloefektiä. Koskaan en suoranaisesti vahdi muiden tekemisiä mutta autan aina jos joku pyytää apua.
Vihon viimeinen olisi se että työkaveri keskenään juoruaisivat ja päivittelisivät kuinka paljon joku kolmas tekee virheitä kertomatta niistä asianosaiselle tai korjaamatta niitä itsekään. Tämäkin on nähty.
Jonkun aikaa huomautan ystävällisesti ja ihan heti, sitten alan pitää pientä välimatkaa. Joskus täytyy oppia, joten jonkun ajan kuluttua pitä pärjätä itse ja korjata sekä vastata omista virheistään.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun aikaa huomautan ystävällisesti ja ihan heti, sitten alan pitää pientä välimatkaa. Joskus täytyy oppia, joten jonkun ajan kuluttua pitä pärjätä itse ja korjata sekä vastata omista virheistään.
pitää :)
Riippuu kollegasta. Ja virheestä.
Veikkaan, että työkaverisi ovat eri mieltä :DD en ole koskaan nimittäin tavannut virheetöntä työntekijää... satojen joukossa ei ainuttakaan, toki niitä löytyy, jotka osaavat aina syyttää puutteellista dokumenttia tai muita. ;)