Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa. Ultrassa rv 8+5 ei näkynyt sykettä

Vierailija
23.10.2019 |

Viikot siis menkkojen mukaan vastasivat just oikeita. Sykettä ei näkynyt. Lääkäri totesi nopeasti olevan keskenmeno ja sain ekan lääkkeen sairaalassa. Perjantaina pitäisi ottaa tyhjennyslääkkeet.
Mulle tuli yhtäkkiä olo että jos ei vaan sattumalta näkynyt tai oli huono lääkäri. Onko tää ihan varma että on mennyt kesken. Viikot kuitenkin ok.
Sanokaa please jotain😓

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä hakea toisen mielipiteen, ei sulla tuossa vaiheessa ole kiire. Voimia!

Vierailija
2/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut paikkakunnalla jossa on yksityislääkäreitä tarjolla, ja sinulla on siihen rahaa, niin varmaan ehdit vielä käymään sellaisella uudessa tarkastuksessa jos asia mietityttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omituiselta kyllä mutta toisaalta hyvin on voinut myös mennä kesken juuri muutama päivä sitten.

Voit toki mennä vielä toiselle lääkärille ennen perjantaita. Minä menisin varmaankin. Tosin jo se ensimmäinen lääke aloittaa keskeytyksen mutta ei aina joten jos olikin virhe niin välttämättä ei ole tapahtunut mitään peruuttamatonta.

Vierailija
4/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin siis jo sen ensimmäisen keskeytyslääkkeen

Vierailija
5/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta osaltani voin kertoa, että rv:lla 6 näkyi jo syke selvästi. Joten pitäisi näkyä jo tuossa vaiheessa (viimeistään rv:lla 7-8). Mutta jos olet vähänkin epävarma käy uudestaan ultrassa! Valitettavsti alkuvaiheen keskeytyneet keskenmenot ovat tosi yleisiä. Voimia jaksamiseen!

Vierailija
6/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne yleisiä mutta mietin asiaa kuitenkin. Lääkäri vaikutti jotenkin niin epävarmalta. Ja viikot vastasivat oikeita. Ja mulla on raskisoireet vahvana. Ap

Vierailija
7/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, käy vaan vielä yksityisellä, mutta kyllä sykkeen olisi pitänyt tuossa vaiheessa näkyä. Itse kävin rv 6+3 varhaisultrassa ja silloin sanoi lääkäri, että ei ihan välttämättä vielä näy (voi tuossa vaiheessa olla ihan päivästä kiinni, milloin syke alkaa näkyä), mutta kyllä sekaan näkyi ihan selvästi jo.

Vierailija
8/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut sellaisestakin, että vielä tuossa vaiheessa ei ole nähty sykettä.

Vierailija
9/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiön sydänäänet näkyvät ultrassa NOIN 8.raskausviikosta alkaen. Kävisin sinuna vielä ultrassa toisen lääkärin luona.

Vierailija
10/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko tuon ekan lääkkeen jälkeen enää missään tapauksessa toivoa?

Vierailija
11/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun kävin alkuraskauden ultrassa niin sen sykkeen pystyi kyllä näytöltä havaitsemaan ihan maallikkokin. Näytettiinkö sinulle ultrakuvaa näytöltä?

Vierailija
12/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytettiin kuvaa enkä myöskään nähnyt sykettä.

Vierailija
13/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop,hop ,lääkäriin yksityiselle, saat mielenrauhan. Saat ajan jo huomiseksi erik lääkärille.

Vierailija
14/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietääkö joku ton ensimmäisen pillerin vaikutukset ?

Vierailija
15/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meet uudelleen ultraan niin kysy yhden pillerin vaikutusta lääkäriltä. Luultavasti ei ole vaikutusta. Onhan jotkut ottanut useamman ja sikiö ei ole poistunut ja on sitten syntynyt terveenä.

Vierailija
16/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siellä mitään ole. Sure asia ja sitten uutta yritystå.

Vierailija
17/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli samankaltainen tilanne. Aikaa on tästä jo 15 vuotta, eli en muista kaikkia yksityiskohtia raskausviikoista.

Raskaustesti näytti positiivista,  alavatsasta alkoi tuntua painetta/kasvua, rinnat turposivat.  En voinut ajatella mitään muuta kuin että olen vihdoin raskaana.  Aamupahoinvointia ei kuitenkaan ollut..  Nyt olen oppinut, että sen poissaolo VOI OLLA huono merkki.

Ensimmäinen ultraääni ei näyttänyt sydänääniä (enkä muista millä viikolla se oli). Samoin kuulemma alkion koko oli pieni, eli ei ollut kehittynyt muutamaan viikkoon/päivään.

Lääkäri pyysi tulemaan seuraavaan ultraääneen kahden viikon kuluttua, ja jos tulokset olisivat samat,  kyseessä on keskenmeno.

Sen koko kahden viikon ajan kehoni tunsi olevansa edelleen raskaana. Rinnat paisuivat,  alavatsassa oli painetta, ihan sama olo kuin aikaisemmin.

Seuraava ultraääni totesi saman tuloksen: ei sydänääniä,  alkio ei ole kasvanut.

Sain vaihtoehdoksi tyhjennyslääkkeet tai sairaalassa kaavinnan.

Valitsin sairaalan,  tyhjennys vain pelotti.

Gyne myöhemmin  selitti, että kyseessä oli tosiaan keskenmeno. Kehoni vain ei tainnut hyväksyä sitä, ja jatkoi kuin mitään ei olisi tapahtunut. Eli ei siis tullut spontaania keskenmenoa tai vuotoa.

Jaksamista. Sykkeen pitäisi näkyä, ja jos ei näy, tilanne ei ole OK. Mutta uudestaan voi yrittää, onnea jatkolle! Gynen mukaan uudelleen saattoi  alkaa yrittää melko pian.

Itselläni ei ollut enää onnea, mutta se on ihan eri tilanne, ikä ja miehen pillastuminen vaikuttivat.

Vierailija
18/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma raskauden keStosta? Onko sulla sää näköinen kierto? Mun raskaus olikin 15 päivää kuukautisista laskettua nuorempi.

Vierailija
19/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pari naista mammakerhoista, joilla sykkeiden lisäksi koko sikiö oli välillä kadoksissa ja ajateltiin menneen kesken. Vauvat kuitenkin pysyivät matkassa. Nämä äidit olivat aika ylipainoisia eikä ultraus kuulemma silloin onnistukaan niin tarkasti. Minullekin kerran virolainen ultrahoitaja sanoi, että "näkyypä hyvin kun olet hoikka", edellinen huoneesta lähtenyt oli aika paljon isompi. Jos siis sinulla ei näy yhtä hyvin ultrassa niin voi olla toivoa.  Jos olet normaalipainoinen niin ultra on aika luotettava. Ihmeet ovat vähän harvinaisempia ja keskenmeno on mahdollinen. Voimia sinne miten vain käykin!

Vierailija
20/42 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hedelmöittymisen on tapahtunut joskus syyskuun alulla pakostikin. Ja alkion/sikiön koko tosiaan näytti 8+5. Mulla kyllä Aiemmat vauvat olleet viikkoja suurempia Näissä alku- ultrassa. Mutta kyllä pakosti viikkoja noin 8.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän