Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua tässä risteysajossa!

Vierailija
23.10.2019 |

Kuvassa on tasa-arvoinen risteys. Olen punainen auto ja käännyn vasemmalle. Kuka menee ensin, kuka väistää ketä? Koska eikö minun pidä väistää vastaantulevaa, vastaantulevan risteävältä kaistalta tulevaa ja risteävältä kaistalta tulevan minua?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä kääntyvänä väistät suoraan tulijaa ja vasemmalta tulijaa. Vasen-oikeasääntö. T. Vakuutustäti

Ei, vaan vasemmalta tulija on väistämisvelvollinen punaiseen autoon.

Ei se ihme että vakuutuskorvauspäätökset on ihan mitä sattuu, "vakuutustäti" 😂

Vierailija
22/26 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoinen risteys ja kumpikin musta menee suoraan. Ensimmäisenä ajaa sinua vastaan tuleva, sitten vasemmalla puolellasi oleva ja viimeisenä sinä.

Mutta sithän  se vastaantuleva ei noudata sääntöä "väistä oikealta tulevaa" 

Korjasinkin jo tämän virheeni. Eli punaisen vasemmalla puolella oleva menee ensin, sitten punaista vastaan tuleva ja viimeisenä punainen.

Niin mutta punaisen vasemmalla puolella oleva on minulle väistämisvelvollinen. Asia on siis niin että se joka kyllästyy lähtee ekana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka menee musta ylhäällä ylös, sitten punainen alhaalta ylös ja viimeisenä musta vasemmalta oikealle. Noi on selvästi yksisuuntaisia koska muuten autot olisi varmaan kaistoillaan.

Vierailija
24/26 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka menee musta ylhäällä ylös, sitten punainen alhaalta ylös ja viimeisenä musta vasemmalta oikealle. Noi on selvästi yksisuuntaisia koska muuten autot olisi varmaan kaistoillaan.

"Ylhäällä ylös" ja "alhaalta ylös". Älä vaan neuvo ketään koskaan liikenteessä. :D

Vierailija
25/26 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoinen risteys ja kumpikin musta menee suoraan. Ensimmäisenä ajaa sinua vastaan tuleva, sitten vasemmalla puolellasi oleva ja viimeisenä sinä.

Mutta sithän  se vastaantuleva ei noudata sääntöä "väistä oikealta tulevaa" 

Korjasinkin jo tämän virheeni. Eli punaisen vasemmalla puolella oleva menee ensin, sitten punaista vastaan tuleva ja viimeisenä punainen.

Niin mutta punaisen vasemmalla puolella oleva on minulle väistämisvelvollinen. Asia on siis niin että se joka kyllästyy lähtee ekana?

Kyllä. Muuten olette siinä risteyksessä vielä 2020 juhannuksenakin.

Vierailija
26/26 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpö piirustus.