Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauppa menee kiinni klo 22 ja kassalla sanottiin mennessäni maksamaan,

Vierailija
23.10.2019 |

että muut on jo nukkumassa ja sinun takia joudutaan olemaan täällä näin pitkään. Kassakuitissa maksuhetki on tasan klo 22. Kauppa kuulutti sitä ennen klo 21.55, että kauppa on kiinni. Mitä v...a. Onko muilla vastaavaa, että kassa alkaa v...lla siitä, että asiakas käy kaupassa?! Joka tapauksessa he eivät pääse kotiin klo 22, vaan kauppa menee silloin asiakkailta kiinni. Eipä tarvitse mennä kyseiseen puljuun enää.

Kommentit (263)

Vierailija
81/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet sinä kuitenkin.

En mene. Ulko-ovista osa oli kiinni, niin että jouduin kiertämään auton luokse eri kautta ja vartija vielä mukana. Ei s..na mitä touhua. Olin ollut rauhallinen, en päihtynyt. Asiakkaan huono kohtelu saa aina uusia kierroksia. Ap

Sinne kauppaan ei silloin enää mennä ku ovet on kiinni. Kaupassa olevat enää palvellaan.

Vierailija
82/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet sinä kuitenkin.

Asiakkaiden lausahdus "En tule tänne enää ikinä" on totta noin viikon. Siinä ajassa ehtii huomata, että kuinka paljon hankalampaa on hakea ostokset kauempana olevasta kaupasta kuin siitä lähikaupasta.

Jotenkin toivoisi ihmisiltä järjenkäyttöä. Jos tarvitset kassillisen ruokaa, et tule viittä vaille kauppaan.

Katsos joskus muutkin on olleet myöhään töissä ja sen takia ei meinaa keretä kauppaan. Voisi joskus vähän miettiä sitäkin omien työkiireiden keskellä, ettei muidenkaan päivä vielä ole välttämättä ohi.

Kaupan jälkeen kusetellaan sitten koiraa ja kokataan jotain ruokaa yms.

Sinccis

Sinä olet töissä 7-23 etkä mitenkään kerkeä siinä aikaikkunassa kauppaan?

Omissa hommissa pahimmillaan ei kerkeä. 1,5h työmatka suuntaansa ja välillä päivä venähtää pahimmillaan suunnittelematta 14 tuntiin. Siinä sitten nälkäsenä tai pizzerian kauttaa kotia, vaikka mukava oisi ollut seuraavalle päivälle käydä eväitä ostamassa mutta ei.. mutta muuten tilanteesta olen sitä mieltä, että asiakas toimi väärin. Voitais minä mukaan lukien ennakoida vaikka mahdollisia kiire tilanteita hankkimalla kotiin kuivamuonaa yms. Kenenkää elämä ei ole siitä maitopurkista kiinni, jos ei kerkeä kaupasta aukioloaikojen sisällä hakemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuoruudessani monta vuotta töissä Ärrällä ja näen vieläkin joskus painajaisia siitä, että olen juuri pistämässä ovia kiinni, kun jengiä lappaa sisään enkä saa niitä millään ulos. Yleensä jossain on vielä toinen ovi, josta porukkaa pääsee sisään, vaikka ensimmäinen ovi olisikin lukossa. :D

Vierailija
84/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo. Myyjältä aika asiaton kommentti. Hommahan menee niin, että ovet laitetaan kiinni klo 22 ja ne jotka kaupassa on vielä, ne palvellaan ja saatetaan ulos. Tosin olisi aika kohteliasta asiakkailta, että hoitavat tarvikkeidensa keräilyn nopeasti, että päästään laskemaan kassat ja kotiin. 

terv. entinen myyjä. 

Täällä toinen entinen myyjä. Asiakkaat kyllä palveltiin loppuun, siihen saattoi mennä pahimmillaan jopa puoli tuntia. Kun sitten kyselin palkan perään tuon puolituntisen takia, pomo sanoi, ettei siitä mitään voida maksaa, kauppahan on ollut kiinni!

Jos sama käytäntö on edelleen, mielestäni asiakas, joka palveluttaa itseään myyjällä ilmaiseksi on syyllinen varkauteen (kaupan lisäksi, jota syyttäisin jo petoksesta).

Kauppias on syyllisin tuossa.

Vierailija
85/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan kassan työaika todennäköisesti on laitettu loppumaan myös klo 22. Omalla ajallaan sitten kaikki sen yli menevä.

Järkevä ihminen on kohtelias toisia kohtaan ja menee silloin 21:55 jo kassaa kohti, että kaikki pääsee ajoissa sieltä pois.

Mikään työvuoroon liittyvä ei ole sen asiakkaan vika, ei myöskään sen kaupan aukioloaika!

Asiakas kyllä näkee aukioloajat ovesta ja pitäisi älytä että silloin sinne ei mennä ku kauppa menee juuri kiinni.

Vierailija
86/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista asiakaspalvelua. On unohdettu kuka palkan oikeasti maksaa - asiakkaat. Eihän pullamössösukupolvella ajatus riitä niin pitkälle että siihen firmaan missä ovat töissä pitää tulla rahaa jostain ulkopuolelta, eli niiltä asiakkailta, että se firma voi maksaa työntekijöiden palkat.

No sitten siitä duunista pitäisi varmaan saada enemmän palkkaa. En yhtään ihmettele, ettei ketään kiinnosta omalla ajalla palvella asiakkaita, kun kuukausipalkka on verojen jälkeen joku 1500 euroa.

En ole edes kaupassa töissä enkä kyllä pskan vertaa välitä työnantajastani.

Vierailija
87/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut että pidä sä se pääs kiinni ja tee työsi, siitähän sulle maksetaan.

Huono vinkki, ei kaikki halua antaa itsestään kuvaa sosiaalisesti taitamattomana setämiehenä. On noloa paljastaa heikkoutensa..

Vierailija
88/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aukioloajoilla ei ole mitään merkitystä, kun näköjään suututaan siitä, että sinne mennään kun se kauppa on vielä auki?

Ei kukaan suutu, vaikka tulisit puolta minuuttia vaille ja hoidat asiasi nopsaan.

Vierailija
89/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet sinä kuitenkin.

En mene. Ulko-ovista osa oli kiinni, niin että jouduin kiertämään auton luokse eri kautta ja vartija vielä mukana. Ei s..na mitä touhua. Olin ollut rauhallinen, en päihtynyt. Asiakkaan huono kohtelu saa aina uusia kierroksia. Ap

Olit kuitenkin humalassa vaikket "päihtynyt"? Ei raitis korosta päihtymättömyyttään. Sehän on normi.

Vierailija
90/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä te kuvittelette meidän myyjien olevan, robotteja, jotka kipittää yöksi pukkariin lataukseen ja aamulla sieltä taas käynnistytään palvelemaan?

Ai että nauroin tuolle lauseelle :D

Mut joo, meillä kauppa menee kiinni 22 ja työvuoro merkattu päättymään 22:15,niin eipä tarvi ilmaseksi istua palvelemassa viimeisiä liikkujia

Vierailija
91/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kyllä tämän työntekijän esimiehelle palautetta asiasta  ja kysyisin onko hän tietoinen, että työntekijänsä kiukuttelevat asiakkaille ja näin vievät kaupalta pois myyntiä. Ainakin kun minä olin opiskeluaikoinani kassalla opiskelujen ohessa, meille oli laskettu työaikaa kuitenkin se 15 min kaupan sulkemisen jälkeenkin ja kassanlaskuvuorossa olevalle taisi olla jopa 30min sulkemisajan jälkeen. Ja vaikka ei olisikaan niin asia on myyjillä otettava esille esimiehen kanssa, ei kostettava asiakkaille kiukuttelulla.

Vierailija
92/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on sinulle iso asia. Olisit vaan pyytänyt anteeksi ja yrittänyt ymmärtää, että myyjä oli väsynyt, vähän lähimmäisenrakkautta peliin, mut ei sulle tuli paha mieli ja sun pitää saada valittaa. Pikkusieluisia ihmisiä on nykyään kaikkialla....

Vierailija
93/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä te kuvittelette meidän myyjien olevan, robotteja, jotka kipittää yöksi pukkariin lataukseen ja aamulla sieltä taas käynnistytään palvelemaan?

Ai että nauroin tuolle lauseelle :D

Mut joo, meillä kauppa menee kiinni 22 ja työvuoro merkattu päättymään 22:15,niin eipä tarvi ilmaseksi istua palvelemassa viimeisiä liikkujia

Tuosta kyllä teillä työnantaja ansaitsee ison peukun.

Vierailija
94/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin nuoruudessani monta vuotta töissä Ärrällä ja näen vieläkin joskus painajaisia siitä, että olen juuri pistämässä ovia kiinni, kun jengiä lappaa sisään enkä saa niitä millään ulos. Yleensä jossain on vielä toinen ovi, josta porukkaa pääsee sisään, vaikka ensimmäinen ovi olisikin lukossa. :D

Ai kauhee. :D Itse näin nuorempana painajaisia yhdestä tietystä hankalasta asiakkaasta. Sain kerran kamalat raivarit päälleni ja painajaiset alkoi tuosta. Hän oli vielä yhden näyttelijän näköinen ja meni pitkään, etten pystynyt edes katsomaan ohjelmaa jossa tämä näyttelijä esiintyi. 😄

Vierailija
95/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kaupassa, jossa ovet todella suljetaan klo 22 ja sen jälkeen pois pääsee vain vartijan saattamana. Asiakkaat odottavat ovella joskus jopa 20 min, että se viimeinenkin ostaja saadaan kassalle, yksittäin ei lukitusta ovesta päästetä. Kauppa on suljettu klo 22 ja se todella tarkoittaa sitä, sen jälkeen asiakkaalla ei ole subjektiivista oikeutta olettaa, että hän pääsee samantien pois.

Kuulostaapa aika paskalta paikalta. Jossain slummissa arvatenkin?

Ja kyllä, asiakkaalla on subjektiivinen ja objektiivinen oikeus olettaa että pääsee pois kun haluaa.

Vierailija
96/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan kassan työaika todennäköisesti on laitettu loppumaan myös klo 22. Omalla ajallaan sitten kaikki sen yli menevä.

Järkevä ihminen on kohtelias toisia kohtaan ja menee silloin 21:55 jo kassaa kohti, että kaikki pääsee ajoissa sieltä pois.

Omalla ajallaan tehdään töitä?? Ei ihme että asiakaspalvelijoita pidetään vähän muita tyhmempinä...

Meillä kunnon töissä olevilla saattaa joskus mennä ylitöiksi parin minuutin sijaan TUNTIKAUSIA, mutta sen sijaan että alkaisimme tehdä omalla ajallamme hyväntekeväisyyttä, olemme vaatineet TUNTUVAT ylityökorvaukset, esimerkiksi ensin +50% ja sitten +100% jos vielä päivä venyy.

Vierailija
97/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleeni, että olin kauan sitten töissä ravitsemusalan liikkeessä. Viimeinen tunti oli aika hiljanen, paitsi ihan viimeiset minnuutit. Omistaja sitten päätti, että liike aletaan laittaa kiinni tuntia aikaisemmin, se viimeinen tunti ei kannata. Vähän heitä jännitti, millaista palautetta tulee. Vaan eikö mitä, se sama viittä vaille kymmenen porukka vaan alkoi tulla viittä vaille yhdeksän. Sellainen stressaava elämä oli heillä, että mitenkään eivät olisi ehtineet tulla tilaustaan tekemään yhtään aiemmin kuin juuri sulkemisaikaan. Veikkaanpa, että aika harvalla kaupankaan viimeisistä asiakkaista (nykyään, kun ovat auki aamuvarhaisesta iltamyöhään) on ihan todellista tarvetta tulla kauppaan paria minuuttia ennen sulkemisaikaa.

Ap:n kuvaamassa tilanteessa asiakaspalvelija ei kylläkään käyttäytynyt ollenkaan hyvin, turha asiakkaalle on kiukutella, varsinkaan sellaiselle, joka on aukioloajan puitteissa tehnyt ostoksensa. Sen sijaan on täysin ymmärrettävää, että osa ovista on jo lukossa ja vartija saattaa asiakkaan ulos, koska niin kuin tässäkin ketjussa on huomattu, osa asiakkaista on sitä mieltä, että kunhan kauppaan pääsee sisälle, on ok tehdä ostoksensa rauhassa -- vaikka olisi tullut suljetuista ovista samalla avauksella kuin kaupan viimeinen asiakas siirtyy ulos.

Henkilökohtaisesti pyrin toimimaan niin, että olen kaupan kassalla viimeistään sellaiseen aikaan, että ehdin ostokseni maksaa ennen kaupan sulkeutumista olettaen, että pääsen kassalle suhteellisen nopeasti. Jos minulla on kärryllinen ostoksia, tämä tarkoittaa, että olen kassalla suunnilleen sen vartin kuulutuksen aikaan. Jos minulla on yksi maitopurkki, muutama minuutti riittää. Jos kassalla onkin jonoa niin, etten ehdi kassalle ajoissa, se ei ole minun ongelmani, vaan työvuorosuunnittelijan. Noin yleisesti ottaen pyrin välttämään tällaista viime tingassa asiointia, mutta aina välillä tulee tilanteita.

Vierailija
98/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista asiakaspalvelua. On unohdettu kuka palkan oikeasti maksaa - asiakkaat. Eihän pullamössösukupolvella ajatus riitä niin pitkälle että siihen firmaan missä ovat töissä pitää tulla rahaa jostain ulkopuolelta, eli niiltä asiakkailta, että se firma voi maksaa työntekijöiden palkat.

Suomalaista omaan napaan tuijottelua sanon minä. Miten nuo isot marketit ovat auki, aamu seitsemästä ilta kymmeneen vai kauemminkin? Ja vielä seitsemänä päivänä viikossa. Pienemmätkin yhdeksään. Erikoisliikkeet toki lyhyemmän ajan, eivätkä välttämättä sunnuntaisin ollenkaan, mutta silti jää kuusi päivää aikaa asioida, vaikka mitä vuorotyötä tekisi. Minä itse olen töissä silloin kun pienemmät kaupat ovat auki ja tämän takia joudun hiukan suunnittelemaan elämääni. Ei ole erityisen vaikeaa. Ei vaikka tässä yhtälössä on mukana myös perhe.

Vierailija
99/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo. Myyjältä aika asiaton kommentti. Hommahan menee niin, että ovet laitetaan kiinni klo 22 ja ne jotka kaupassa on vielä, ne palvellaan ja saatetaan ulos. Tosin olisi aika kohteliasta asiakkailta, että hoitavat tarvikkeidensa keräilyn nopeasti, että päästään laskemaan kassat ja kotiin. 

terv. entinen myyjä. 

Täällä toinen entinen myyjä. Asiakkaat kyllä palveltiin loppuun, siihen saattoi mennä pahimmillaan jopa puoli tuntia. Kun sitten kyselin palkan perään tuon puolituntisen takia, pomo sanoi, ettei siitä mitään voida maksaa, kauppahan on ollut kiinni!

Jos sama käytäntö on edelleen, mielestäni asiakas, joka palveluttaa itseään myyjällä ilmaiseksi on syyllinen varkauteen (kaupan lisäksi, jota syyttäisin jo petoksesta).

Mut silti ilmeisesti tuotto kelpaa? Eikö kauppiaan pitäisi silloin olla ottamatta myös tiliä kyseisestä ajasta?

Eikö tää nyt pitäis olla jotenkin lailla säädetty, että työntekijän aikaa ei voi määrittää loppuvaksi siihen kun kauppa menee kiinni? Vai pystyykö muka kaupan sulkemisen, siivoamisen ja työpistejärjestelyt tekemään sen minuutin sisällä ennen kuin kello lyö 22:01? Eikö työntekijöillä ole silloin oikeus poistua jo kaupasta kassaa laskematta ja siivoamatta jos se ei kuulu työaikaan?

Tuota on ihan turha vierittää asiakkaan niskaan.

Sulkekoot kaupan jo 21.30, jos työaika päättyy klo 22 ja silloin on päästävä kotiin.

Ja mitä tulee siihen että muut on jo nukkumassa niim tiedoksi että me myöhään kaupassa kävijät käydään kaupassa siksi, että kauppa on siihen asti luvattu olevan auki ja koska meidän työajat saattaakin olla mitä vain. Esim itse olem ehtinyt 24.00 sulkeutuvaan kauppaan tyypillisesti vasta 23.20 kun työt on päättyneet usein 23, matkaa kauppaan on ollut 20min ja työpäivät 12-15h. Tarvii munkin käydä ruokaa hakemassa. En tod jää matelemaan, haluan kotiin nopeasti.

Vierailija
100/263 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lie moukka ollut kassalla! Asiakaspalvelu työtä se kassalla oleminenkin on, eikä tuollainen käytös tietenkään ole sopivaa! Asiallisesti voi kaupassa vielä oleville asiakkaille käydä sanomassa että alkavat hakeutua kassalle päin, myymälä on suljettu. Siis vasta sitten kun se todellakin ON suljettu, ei minuuttiakaan ennen! Ennen ainakin homma toimi niin että muut kassat sulkeutuivat jo puoli tuntia aikaisemmin, ja pääsivät laskemaan kassan. Heillä sitten työ aika päättyi sulkemisaikaan. Yksi kassa oli ns vk (viimeinen kassa) jonka työ aika päättyi vasta puoli tuntia kaupan sulkemisajan jälkeen. Lisäksi paikalla oli loppuun asti iltavastaava, joka viimeisenkin kassan sulkeuduttua otti loppuraportit kaikilta koneilta ja huolehti rahat kassakaappiin/ pankkiin. Tästä on kyllä jo aikaa, mutta eiköhän se edelleen kutakuinkin noin hoidu.