Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän kuntosalilla käynti tehty mahdottomaksi. Kävin selvittämässä kuinka paljon kotikunnassani maksaa työttömän kuntosaliharrastus kunnan omistamilla liikuntapaikoilla ja järkytyin.

Vierailija
22.10.2019 |

300e!!!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkujuoksija kirjoitti:

Miksi työttömälle ei riitä kehonpainoharjoittelu ja liikkuminen ulkona? Pitääkö työttömänkin päästä salille ottamaan persekuvia Instaan?

Epäironisesti, tämä. Olen itse työtön, mutta rahatilanne on hyvä, ja käyn salilla. MUTTA käytän myös paljon ilmaisia juttuja ja teen myös kotona treeniä. Jos minulla ei olisi salikorttiin varaa, niin ei olisi mikään ongelma tehdä kotona leukoja (niitä ovenkarmijuttujahan myydään kaikkialla nykyään), kyykkyjä, kuntopiiriä, vaikka mitä. Tänäänkin kävin paikallisella julkisella urheilukentän radalla juoksemassa, jonne saa kuka vaan mennä.

Se, että rahattomalla on joku ihmisoikeus päästä kaupalliselle tai muutoin erinomaisesti varustellulle salille, on ihan roskaa.

Perhana että ihmiset on nykyään lellittyjä.

Vierailija
22/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkujuoksija kirjoitti:

Miksi työttömälle ei riitä kehonpainoharjoittelu ja liikkuminen ulkona? Pitääkö työttömänkin päästä salille ottamaan persekuvia Instaan?

Kyllä kateus on sinulla kova. Kokeile nyt kerrankin kadehtia vaikka jotain ökyrikasta perijää köyhien sijasta.

Ei tässä kateudesta ole kyse vaan rahankäytön priorisoinnin ihmettelystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin kallista? Meillä kunnan salilla (koulun liikuntasali, käyttö rajoitettu ilta-aikaan) vuosi on 120e.

Vierailija
24/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömän pitäisi päästä salille?

Vierailija
25/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkseen itsensä kunnossa.

Vierailija
26/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä voi pitää kunnossa muutenkin, ei ole pakko mennä salillee.

Vierailija
27/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no minä olen ihan työssäkäyvä ja pysyn kunnossa ilman salia, itseasiassa täysin ilmaiseksi. Katsos kun juoksu/kävelylenkit eivät maksa mitään. Sama juttu leuanvedon, punnerrusten, kyykkyjen, jne. kanssa. Lisäksi on vaikka mitä täysin ilmaisia liikuntapaikkoja. Työttömät saavat liikaa rahaa jos he oikeasti voivat tuhlata sitä turhuuksiin

Vierailija
28/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkujuoksija kirjoitti:

Epäironisesti, tämä. Olen itse työtön, mutta rahatilanne on hyvä, ja käyn salilla. MUTTA käytän myös paljon ilmaisia juttuja ja teen myös kotona treeniä. Jos minulla ei olisi salikorttiin varaa, niin ei olisi mikään ongelma tehdä kotona leukoja (niitä ovenkarmijuttujahan myydään kaikkialla nykyään), kyykkyjä, kuntopiiriä, vaikka mitä. Tänäänkin kävin paikallisella julkisella urheilukentän radalla juoksemassa, jonne saa kuka vaan mennä.

Se, että rahattomalla on joku ihmisoikeus päästä kaupalliselle tai muutoin erinomaisesti varustellulle salille, on ihan roskaa.

Työttömillä, yksinäisillä ja pienituloisilla eläkeläisillä, vammaisilla jne. on suuri riski syrjäytyä ja siksi moni kunta haluaa hiukan panostaa siihen, että heillä olisi motivaatiota liikkua ja hoitaa terveyttään. Työttömäksi jäänyt henkilö (ja myös eläkeläinen) putoaa työpaikan sosiaalisista verkostoista ja saattaa viettää kaiket päivät yksin. Monella työttömällä tulee alkuun lamaannus, tietynlainen häpeäkin - sellainen stigma on tällä hetkellä työttömyys. Mutta hampaat irvessä vaan yksin kotona leukoja vetämään ja punnertamaan, poissa parempien ihmisten silmistä.

Minusta on todella positiivista että työttömille (ja muille em. ryhmille) järjestetään maksutonta/pientä maksua vastaan olevia liikuntaryhmiä. Ne kuitenkin ovat pääsääntöisesti päiväsaikaan, kun ne jo rakennetut liikuntapaikat olisivat puolityhjiä. Liikkeelle lähteminen, sosiaaliset kontaktit ja ehkä vertaistukikin ovat hyväksi terveydelle ja osallisuudelle.

Omassa kaupungissamme on ihan monipuoliset liikuntapalvelut työttömille - samoin vanhuksille ja vammaisille, nuorille on maksuttomia vuoroja mm. uimahalleihin, kuntosaleille jne.

https://www.jyvaskyla.fi/liikunta/liikkumaan-ohjatusti-ja-omatoimisesti…

HUOM! Nämä eivät siis ole mitään maksuttomia vuosikortteja kuntosaleille, vaan tiettyina aikoina järjerstettyjä ryhmiä/vapaata pääsyä uimahalliin ja kuntosalille - sellaisina aikoina kun nämä työssäkäyvät, ihmisoikeuksilla varustetut ihmiset ovat pääsääntöisesti töissä. Minusta 25 € / kk on jostain uimahallin kuntosalista paljon - maksan itse 22 € SATSin salista.

Näen tämän vain ja ainoastaan positiivisena asiana! Ei ole minulta pois millään tavalla.

Vierailija
29/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkujuoksija kirjoitti:

Työttömillä, yksinäisillä ja pienituloisilla eläkeläisillä, vammaisilla jne. on suuri riski syrjäytyä ja siksi moni kunta haluaa hiukan panostaa siihen, että heillä olisi motivaatiota liikkua ja hoitaa terveyttään. Työttömäksi jäänyt henkilö (ja myös eläkeläinen) putoaa työpaikan sosiaalisista verkostoista ja saattaa viettää kaiket päivät yksin. Monella työttömällä tulee alkuun lamaannus, tietynlainen häpeäkin - sellainen stigma on tällä hetkellä työttömyys. Mutta hampaat irvessä vaan yksin kotona leukoja vetämään ja punnertamaan, poissa parempien ihmisten silmistä.

Minusta on todella positiivista että työttömille (ja muille em. ryhmille) järjestetään maksutonta/pientä maksua vastaan olevia liikuntaryhmiä. Ne kuitenkin ovat pääsääntöisesti päiväsaikaan, kun ne jo rakennetut liikuntapaikat olisivat puolityhjiä. Liikkeelle lähteminen, sosiaaliset kontaktit ja ehkä vertaistukikin ovat hyväksi terveydelle ja osallisuudelle.

Omassa kaupungissamme on ihan monipuoliset liikuntapalvelut työttömille - samoin vanhuksille ja vammaisille, nuorille on maksuttomia vuoroja mm. uimahalleihin, kuntosaleille jne.

https://www.jyvaskyla.fi/liikunta/liikkumaan-ohjatusti-ja-omatoimisesti…

HUOM! Nämä eivät siis ole mitään maksuttomia vuosikortteja kuntosaleille, vaan tiettyina aikoina järjerstettyjä ryhmiä/vapaata pääsyä uimahalliin ja kuntosalille - sellaisina aikoina kun nämä työssäkäyvät, ihmisoikeuksilla varustetut ihmiset ovat pääsääntöisesti töissä. Minusta 25 € / kk on jostain uimahallin kuntosalista paljon - maksan itse 22 € SATSin salista.

Näen tämän vain ja ainoastaan positiivisena asiana! Ei ole minulta pois millään tavalla.

Voi kun kaikki kunnat olisivat samanlaisia kuin Jyväskylä

Vierailija
30/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkujuoksija kirjoitti:

Koska kehonpainoharjoitteet ei kehitä lihasta. Ne vain opettaa lihaksen tekemään liikkeen tehokkaammin. Vaikka kuinka paljon lisäisi toistoa niin mitään kehitystä lihaksessa ei tapahdu.

Vierailija
31/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimeentulotuella elelevä opiskelija ja minulla on kahvakuula ja vastuskuminauha. Niiden avulla voin treenata milloin tahansa. Sen lisäksi ostin käytetyn polkupyörän 30 eurolla. Lenkkikengät ja urheiluliivit alennuksesta. 

Vierailija
32/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan sama mitä köyhä ihminen tekee, se on aina turhuutta ja voisi tehdä jotain ilmaista sen sijaan. Ketjusta toiseen sama argumentti, on kyse sitten milloin mistäkin, ja vaikka hinta olisi pieni.

En jaksa enää edes yrittää keskustella, enkä selittää miksi joku asia on tärkeä köyhälle. Ilmeisesti pienituloiset kokevat hirveää kateutta työttömiä kohtaan, koska he saavat jotain ilmaiseksi. Toisaalta rikkaat katsovat köyhiä nenänvartta pitkin ja arvostelevat tuhlaamisesta, samalla kun itse käyttävät tonnin päivässä. Tylsää ja hyödytöntä keskustelua, kun ei ihmisillä ole empatian häivääkään.

Vierailija
33/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkujuoksija kirjoitti:

Koska kehonpainoharjoitteet ei kehitä lihasta. Ne vain opettaa lihaksen tekemään liikkeen tehokkaammin. Vaikka kuinka paljon lisäisi toistoa niin mitään kehitystä lihaksessa ei tapahdu.

Olen eri mieltä. Tehoja voi lisätä esimerkiksi siten että tekee yhden jalan kyykkyjä (jos ei varaa kahvakuulaan) tai tekee yhden käden punnerruksia. Jos tuokin on helppoa, niin siitä vaan tekemään seinää vasten käsilläseisontapunnerruksia. Variaatioita löytyy loputtomasti.

Vierailija
34/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksaa 42€/vuosi kunnalla. Ei toki ole mikään hehkein ja uusin sali.

Vierailija
35/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aivan sama mitä köyhä ihminen tekee, se on aina turhuutta ja voisi tehdä jotain ilmaista sen sijaan. Ketjusta toiseen sama argumentti, on kyse sitten milloin mistäkin, ja vaikka hinta olisi pieni.

En jaksa enää edes yrittää keskustella, enkä selittää miksi joku asia on tärkeä köyhälle. Ilmeisesti pienituloiset kokevat hirveää kateutta työttömiä kohtaan, koska he saavat jotain ilmaiseksi. Toisaalta rikkaat katsovat köyhiä nenänvartta pitkin ja arvostelevat tuhlaamisesta, samalla kun itse käyttävät tonnin päivässä. Tylsää ja hyödytöntä keskustelua, kun ei ihmisillä ole empatian häivääkään.

Olen huomannut saman.

Vierailija
36/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 82snt/pvä.... Missä kuntosalissa pääsee tuota pienempään päivähintaan?

Vierailija
37/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa siihen mikä kuuluu ihmisoikeuksiin, niin halvalla treenaamaan haluavan kannattaa ottaa selvää myös urheiluseurojen ja yhdistysten vuoroista. Löytyy kaikenlaista johon pääsee esim. pelkällä jäsenmaksulla. Tosin siinä joutuu kyllä helposti sitten mukaan johonkin sosiaaliseen kanssakäymiseenkin, mutta ilmaiseksihan ei mitään taida saada.

Vierailija
38/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkujuoksija kirjoitti:

Osta leuanvetotanko, saattaa saada esimerkiksi kirppikseltä ihan puoli-ilmaiseksi. Vai väitätkö tosissaan ettei leuanveto kehitä lihaksia? Kokeile eroa kapealla ja leveällä otteella, myötä- ja vastaotteella, ristiotteella jne. Tai nopeasti ylös, hidastaen alas. Leuanvetotangolla voi tehdä myös hyvin vatsalihaksia, kun nostaa jalat suorina sinne tankoon asti. Ainakin itse saan tällä aivan armottoman poltteen. 

Vierailija
39/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi?

1969

Vierailija
40/56 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun perähikiällä ja ostin juuri vuoden kuntosalikortin hintaan 55€👍 ei toki mikään huippuhieno sali tuliterine laitteineen, mutta monipuolisesti silti kaikkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän