Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin Perttu Kiinassa MTV3:lta, kiinalaiset kuulemma pitävät 6 miljoonan asukkaan kaupunkia pienenä :D

Vierailija
22.10.2019 |

Hassua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yliopisto-opinnoissa yhdellä kurssilla kerran kiinalainen opettaja, joka sanoi, että kiinalaiset sanovat alle 1 miljoonan asukkaan kaupunkeja kyliksi.

Vierailija
2/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkeaisivat nauramaan kun kerrottaisiin että ulkomailla pikkukaupungin kokoinen kansa yrittää pelastaa maailman kutsumalla sen kylään.

Pitäisivät hulluina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä jotkut uskovat, että suomalaiset voivat pelastaa maailman ympäristöteoillaan.

Vierailija
4/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkeaisivat nauramaan kun kerrottaisiin että ulkomailla pikkukaupungin kokoinen kansa yrittää pelastaa maailman kutsumalla sen kylään.

Pitäisivät hulluina.

Ne jotka tietää tämän pitää suomalaisia idiooteina eikä hulluina, hulluus onliian hieno suomalainen käsite tähän.

Paras kiinalaisen näkeminen oli youtubessa jossa hän sanoi että buddhat eivät anna varastamista anteeksi ja eurooppaan ei voi luottaa koska kristityt Jumalaan uskovaiset huom. ei pienellä jumalaan uskovaiset (joka on oikein pienellä j:llä) niin nämä väärä uskoiset kristityt juutalaiset antavat varastamisen anteeksi ja ne varastavat kiinalaisten puerh cha ja řáíšķaavat Hoeng gongia.

Vierailija
5/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä jotkut uskovat, että suomalaiset voivat pelastaa maailman ympäristöteoillaan.

En sanoisi suomalaisia tai Finland. Pikemmin suomenruotsalaisia jotka luulevat CERN:llä pelastavan maapallon psykopaattisella egolla.

Vierailija
6/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suomalaisilla on yksi asia mitä kiinalaisilla ei ole: pakkoruotsi!

Vierailija
7/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta suomalaisilla on yksi asia mitä kiinalaisilla ei ole: pakkoruotsi!

Puolalaisilla on pakkovenäjä.

Vierailija
8/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on.

Asun itse Kiinassa ja reissaan työn takia ympäri maata. Yksi matkakohteistani on ollut kaupunki nimeltä Shijiazhuang. Kerroin paikallisille kavereille tuosta kaupungista ja kukaan ei ollut siitä kuullutkaan. Arvelivat pikkukaupungiksi.

Tarkistin asian Wikipediasta ja kaupungin väkiluku on vähän päälle 10 miljoonaa.

Vierailija
9/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on.

Asun itse Kiinassa ja reissaan työn takia ympäri maata. Yksi matkakohteistani on ollut kaupunki nimeltä Shijiazhuang. Kerroin paikallisille kavereille tuosta kaupungista ja kukaan ei ollut siitä kuullutkaan. Arvelivat pikkukaupungiksi.

Tarkistin asian Wikipediasta ja kaupungin väkiluku on vähän päälle 10 miljoonaa.

Mielenkiintoista. Minä viimeksi innostuin tiibetistä kuin joku mainitsi sen.

Olisi kivaa kiertää ympäri kiinaa ja syödä riisiä.

Vierailija
10/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kiinalainen kaveri viihtyy Helsingissä, koska kertomansa mukaan rakastaa kylätunnelmaa.

Vierailija
11/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika pieni, verrattuna pääkaupunki Pekingiin jossa asuu n. 21.7 miljoonaa asukasta.

Vierailija
12/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän australialaisetkin esittelee Perthin pienenä kaupunkina Länsi-Australiassa vaikka siellä asuu 2 miljoonaa ihmistä.

Vierailija
13/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kiinalainen kaveri viihtyy kiinassa ja hän nauttii varmasti yhteisöllisyydestä kiinassa siitä kiinan kielestä mitä minä opetin hänelle suomessa. Mikään ei voisi nyt olla nautinnollisempaa kuin puhua kiinaa kylätunnelmissa kiinalaisten kanssa. Tämä kiinalainen jolle opetin kiinaa niin hän sanoi että minun pitää tosissaan mennä kiinaan ja hän ymmärsi täydellisesti sitä vähän mitä osasin.

Tosin kiinan kieli on loputonta eli infinitiivistä ja kiinan huippu yliopistot ovat sanoneet että kiinan kieltä ei voi koskaan opiskella loppuun valmiiksi koska se muokkautuu jatkuvasti. Tämä kiinalainen joka kehoitti minua menemään kiinaan niin tiesi että minusta tulisi hyvä vaikutus kiinan kielen identifikoimiseen.

Vierailija
14/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se hienoa kun siellä asutaan kanahäkeissä ullakolla ja nukutaan vuorotellen. Mahtuu sitten miljoonia kinuja yhteen kaupunkiin.

Vierailija
15/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kiinalainen kaveri viihtyy kiinassa ja hän nauttii varmasti yhteisöllisyydestä kiinassa siitä kiinan kielestä mitä minä opetin hänelle suomessa. Mikään ei voisi nyt olla nautinnollisempaa kuin puhua kiinaa kylätunnelmissa kiinalaisten kanssa. Tämä kiinalainen jolle opetin kiinaa niin hän sanoi että minun pitää tosissaan mennä kiinaan ja hän ymmärsi täydellisesti sitä vähän mitä osasin.

Tosin kiinan kieli on loputonta eli infinitiivistä ja kiinan huippu yliopistot ovat sanoneet että kiinan kieltä ei voi koskaan opiskella loppuun valmiiksi koska se muokkautuu jatkuvasti. Tämä kiinalainen joka kehoitti minua menemään kiinaan niin tiesi että minusta tulisi hyvä vaikutus kiinan kielen identifikoimiseen.

Suomea et oikein osaa.

Vierailija
16/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomea et oikein osaa.

Taitatko Finland hyvin?

Osaanpas. Sinä et osaa Finland.

Olet puujalka ja sinulla on lappu silmässä.

Vierailija
17/17 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomea et oikein osaa.

Osasin jo. Sinä et osaa muuta kuin nuşšia äitíäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi