Mitä nyt? Mies ei aio tulla ystävänsä häihin jos pukeudun ostamaani mekkoon
Mies on tuntenut ystävänsä lapsesta saakka ja meitä odotetaan häihin. Häät ovat joulukuussa ja ostin juhlamekon mikä miehen mielestä on liian paljastava ja seksikäs. Niinpä mies pahoitti mielensä ja uhkasi ettei tule häihin ellen hanki parempaa kolttua. Ostin tällaisen mekon mustana ja myyjänkin mielestä on sopiva häihin. Onko mies jumittanut täysin 1950-luvulle? Onko mekko sovelias? Kumpi on oikeassa ja mitä tekisitte? Ikinä ei ole ollut tällaista ongelmaa.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1525&bih=730&tbm=i…:
Kommentit (93)
Mauton valinta häihin.
Itsekin häpeäisin jos avec olisi pukeutunut häihin noin.
Kannattaa mennä jonnekin vähän perinteisempään kauppaan, kyllä ne siellä osaa neuvoa. Ehkä joku pieni etikettiopas ois hyvä lukaista, jos "edustustilaisuuksia" on tulossa enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei ole juuttunut 50-luvulle, sinulla vain on surkea tyylitaju.
Voin kuvitella, miten miehesi kiinnittää selkääsi tarralappuun hinnaston. Kavereille kans!
En ole koskaan ostanut noin rohkeaa mekkoa enkä punaisia asusteita. Miehen mielestä luonnollisempi hillitty tyyli sopii minulle paremmin. Mies ei missään nimessä halua minun näyttävän paljasta pintaa muille eikä siten halua myöskään, että minua haukutaan halvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, mä olen kyllä eri mieltä. Nätti mekko jos on sopiva kroppa. En todellakaan pidä vonkausmekkona, enkä suuttuisi jos joku tulisi häihini tuollaisessa. Toki yleensä häissä on ainakin 'virallisen osuuden' ajan joku huivi tai bolero päällä tuollaisissa.
Niin sä taidatkin olla näitä miehiä jotka jo hääpäivänä katselevat, mistä löytäisi sopivan hut sun jonka kanssa pettää vaimoaan. Ei sua siis tietenkään haittaisi, jos joku vo su ilmaantuisi häihisi tuossa asussa. :)
Vierailija kirjoitti:
Jo on tarkoitus näyttää lähiökuppilan vakiohutsulta niin oikein hyvä.
Ei ole tarkoitus näyttää halvalta, ei myydä itseä eikä esittää epätoivoista sinkkua. Miehen mielestä en kunnioita häntä enkä avioliittoamme, kun menin ostamaan halvalta näyttävän paljastavan mekon. Tiedän että mies ei anna periksi eikä anteeksi ellen palauta mekkoa ja hanki parempaa tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen myyjän päässä oikein on liikkunut, jos tuo on muka sopiva häihin?
Myyjä sanoi, että mekko sopii minulle hyvin ja on täysin sopiva asunteineen päivineen häihin. Kävin ostoksilla yksin, kun tavallisesti mies on aina mukana. Mies on pettynyt valintaani ja kun kerroin saman miehelle, niin miehen mielestä myyjä oli valehdellut ja minä hölmö uskoin myyntipuheita. Pitänee palauttaa mekko, ostaa uusi ja sitä ennen pyytää mieheltä anteeksi.
Samaa mieltä muiden kanssa siitä, että mekko ei sovi häihin ainakaan ilman peittäviä värikkäitä asusteita. Mutta mistä ihmeestä sinä pyydät anteeksi? Sinulla on oikeus tykätä tuosta mekosta eikä siinä ole mitään anteeksi pyydettävää. Minusta suhteenne kuulostaa aika ahdistavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on tarkoitus näyttää lähiökuppilan vakiohutsulta niin oikein hyvä.
Ei ole tarkoitus näyttää halvalta, ei myydä itseä eikä esittää epätoivoista sinkkua. Miehen mielestä en kunnioita häntä enkä avioliittoamme, kun menin ostamaan halvalta näyttävän paljastavan mekon. Tiedän että mies ei anna periksi eikä anteeksi ellen palauta mekkoa ja hanki parempaa tilalle.
Palauta mekko ja ohjaa miehesi hoitoon.
Jos mekko kerran sopii sinulle ja se on paljastaa tyylikkäästi eikä halvasti, niin pidä se ja laita joihinkin muihin juhliin, vaikka pikkujouluihin jos sellaisia on tulossa. Häihin hankit jonkun hillitymmän.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos perjantaina tarjoilet illallista omalle miehelle tuossa ilman alushousuja
Mies teki kantansa jo selväksi eikä halua mekkoa päälleni eikä kotiimme. Mies ei syty tuollaisesta eikä siis ole halpa käytökseltään.
Mitä vikaa paljaassa pinnassa on, ootteko jotai vanhoillislestadiolaisia ja körttejä?
Samaa mieltä, on liian paljastava ja väärän värinen.
Tuossa vielä pari peittävämpää vaihtoehtoa, jotka sopii pitkälle ja hoikalle:
https://www.veromoda.com/fi/fi/vm/osta-kategoriottain/mekot/pitsinen-me…
https://www.jjshouse.com/fi/A-Linjainen-Prinsessa-V-Kaula-Aukko-Lattiaa…
No et tosiaan mene pilaamaan kenenkään häitä tuollaisessa asussa.
Miehes on oikeassa.
Jenkkiystävämme oli tyttäreni häissä samanlaisessa mekossa, syvästi uskonnollinen nainen.
Minusta ok, jotkut vanhukset paheksuivat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa paljaassa pinnassa on, ootteko jotai vanhoillislestadiolaisia ja körttejä?
Mies ja ystävänsä ovat konservatiivisia. Jos pukeudun ostamaani mekkoon mies ei tule kanssani häihin, annan itsestäni halvan ja väärän kuvan enkä noudata etikettiä. Emme ole lestadiolaisia emmekä körttejä. Mies ei tykkää paljaasta pinnasta erityisesti väärissä olosuhteissa.
Aika paljastava häihin, mutta en nyt tuon takia jättäisi kokonaan menemättä. Mautonta kuitenkin kerjätä huomiota paljasta pintaa vilauttelemalla toisten häissä.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljastava häihin, mutta en nyt tuon takia jättäisi kokonaan menemättä. Mautonta kuitenkin kerjätä huomiota paljasta pintaa vilauttelemalla toisten häissä.
En ole huomion kerjääjä ja olen ollut aiemminkin edustusjuhlissa mieheni kanssa. Ensimmäistä ja viimeistä kertaa ostin tällaisen mekon.
Myyjä sanoi, että mekko sopii minulle hyvin ja on täysin sopiva asunteineen päivineen häihin. Kävin ostoksilla yksin, kun tavallisesti mies on aina mukana. Mies on pettynyt valintaani ja kun kerroin saman miehelle, niin miehen mielestä myyjä oli valehdellut ja minä hölmö uskoin myyntipuheita. Pitänee palauttaa mekko, ostaa uusi ja sitä ennen pyytää mieheltä anteeksi.