Mitä nyt? Mies ei aio tulla ystävänsä häihin jos pukeudun ostamaani mekkoon
Mies on tuntenut ystävänsä lapsesta saakka ja meitä odotetaan häihin. Häät ovat joulukuussa ja ostin juhlamekon mikä miehen mielestä on liian paljastava ja seksikäs. Niinpä mies pahoitti mielensä ja uhkasi ettei tule häihin ellen hanki parempaa kolttua. Ostin tällaisen mekon mustana ja myyjänkin mielestä on sopiva häihin. Onko mies jumittanut täysin 1950-luvulle? Onko mekko sovelias? Kumpi on oikeassa ja mitä tekisitte? Ikinä ei ole ollut tällaista ongelmaa.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1525&bih=730&tbm=i…:
Kommentit (93)
On kyllä ihan liian avonainen ja vääränvärinen, jos kyseessä on perinteinen päivällä (ennen klo 18) alkava hääjuhla. Aikuisten kesken ravintolassa ilta-aikaan järjestettävään juhlaan voisi juuri ja juuri harkita.
Otsikon luettuani ajattelin, että joku kontrollifriikki hullu mies taas tai provo. Nyt ajattelen, että joko tämä on provo tai sitten mies ei vain halua mennä tärkeisiin juhliin tyypin kanssa, joka rikkoo etikettiä ja vaikuttaa typerältä. Moni morsian ensinnäkin loukkaantuu mustasta asusta. Toisekseen tuollainen tyrkkymekko ei sovi uskonnolliseen perhejuhlaan, jollainen hääjuhla yleensä ainakin jossain määrin on.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tietenkin riippuu myös paljon kantajasta miltä tietty vaate näyttää. Jos on lähes täydellinen vartalo mitoiltaan sekä muodoiltaan ja hyvin siisti (esim. ei tatuointeja tms. rokkivärjättyjä hiuksia, lävistyksiä, liikaa koruja) yleisolemus, mekko käy hyvin. Muussa tapauksessa se saattaa näyttää halvalta ja nuhjuiselta.
Kenelläkään meistä ei ole tatuointeja (minä, mies ja hääpari) eikä rokkivärjättyjä hiuksia. Minulla on reiät korvissa maltillisesti ja mies kaveripiireineen ovat kaikki konservatiivisia. Mies sanoi, että pilasin hänen hääfiiliksen ja nyt mököttää yksin sohvalla.
Ei ole häihin sopiva, on enemmän bilemekko.Värikin on väärä häihin, ei mustaa mekkoa häihin ja ei noin paljastavaa edes kesähäihin.Miehesi on nyt kyllä oikeassa.Hanki uusi mekko, ei musta eikä noin paljastava.Voit pitää tuota hankkimaasi jossain muussa tilaisuudessa joka ei niin juhlava kuin häätilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Myytkö sä siellä itseäsi?
Typerä kysymys! En tietenkään myy, koska olen itsekin naimisissa. Kirkkohäät ovat ja ensin mies sanoi, että joutuu peittelemään minulta hartiat ja polvet jos pukeudun ostamaani mekkoon. Sanoin miehelle, että ajattelin pukea jotain uutta ja erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Nätti mekko, mutta häihin liian avonainen tuollaisenaan...
Värikäs (ei ainakaan mielellään musta) bolero päällä ok.
Ehdotin tuota aiemmin...
https://www.heidielise.fi/tuotteet.html?id=5/248523
Tuollainen voisi tehdä ns. yökerhomekosta ihan tyylikkään... jopa häihin sopivan.
Ostamasi punaiset avokkaat ja laukkukin sopii bueno!
Tähän ketjuun tulleista vastauksista näet, mitä suurin osa häävieraista tulisi ajattelemaan. Lopeta siis asiasta vänkääminen ja hanki toinen mekko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kysymys! En tietenkään myy, koska olen itsekin naimisissa. Kirkkohäät ovat ja ensin mies sanoi, että joutuu peittelemään minulta hartiat ja polvet jos pukeudun ostamaani mekkoon. Sanoin miehelle, että ajattelin pukea jotain uutta ja erilaista.
No näyttää siltä, että myyt.
Vierailija kirjoitti:
Etkä nyt ihan kertonut edes minkä kokoinen itse olet?😂
Miksi naurat? Sekä minä että mies olemme hoikkia ja pitkiä, joten en pursua mekosta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ketjuun tulleista vastauksista näet, mitä suurin osa häävieraista tulisi ajattelemaan. Lopeta siis asiasta vänkääminen ja hanki toinen mekko.
Otin kuvia mekko päällä ja kysyin mielipidettä naispuoliselta ystävältä. Mekko on kauhea enkä näytä itseltäni eli naimisissa olevalta vaan epätoivoiselta sinkulta.
Ehkä miehelläsi on samanlainen juhlamekko eikä hän halua, että sinäkin pukeudut noin?
Pituus on ok, menee hyvin jos laitat päälle jonkun värillisen jakun tai boleron.
Mekko näyttää sellaiselta, johon nuori huomionhakuinen naikkonen pukeutuu lähtiessään baariin kavereidensa kanssa, ei sopivalta häihin. Ensimmäinen ajatus on juurikin se, että haluat herättää asuvalinnallasi huomiota. Itsestäni tuntuisi kiusalliselta pukeutua tuohon jonkun toisen häihin. No, jos päädyt itsepäisesti pukeutumaan tuohon, varaudu paheksuviin katseisiin ja jopa kommentteihin.
Nyt on kyllä rouvan tyylitaju pettänyt pahan kerran. Ei kokomustaa häihin Ei liian lyhyttä ja paljastavaa häihin. Minä häpeäisin silmät päästäni, jos joku ystävättäreni menisi tuollaisessa hääjuhliin. Miehesi on 100% oikeassa, ei ihme että mököttää. Tutustupa pukeutumisetikettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä nyt ihan kertonut edes minkä kokoinen itse olet?😂
Miksi naurat? Sekä minä että mies olemme hoikkia ja pitkiä, joten en pursua mekosta ulos.
Kroppasi voi olla vaikka kuinka kaunis, mutta häihin ei ole soveliasta mennä tuollaisessa mekossa.