Antaisitko anteeksi pettämisen?
Puolisoni jäi kiinni pettämisestä. Miehen mukaan kyse oli vain parista seksikerrasta ja nainen oli ollut aloitteellinen asiassa.
Olemme keskustelleet mieheni kanssa asiasta ja hän on pahoillaan tuskasta, jonka on minulle tuottanut. Suhteen jatko on kiinni siitä, että pystynkö unohtamaan asian ja antamaan anteeksi. Mietin, että voiko ja pitääkö tällaista antaa anteeksi ja unohtaa? Palautuuko luottamus ikinä? Parisuhdeterapiaan mies ei suostu.
Olemme keski-ikäisiä ja avoliittoa takana alle 10 vuotta.
Kommentit (23)
En tietenkään. Kyseessä on ollut suunnitelmallinen toiminta, koska sitä on tapahtunut useamman kerran ja vielä saman naisen kanssa.
En antaisi. Etenkään, jos mies ei suostuisi edes pariterapiaan. Kyllä selkeä merkki siitä, ettei selvästikään ole niin pahoillaan mitä väittää. Tuollaisessa tilanteessa tosissaan rakastava puoliso tekisi mitä vaan, että saisi kumppaninsa luottamuksen takaisin.
Jätä se mies ja etsi sellainen, joka arvostaa. Näytät sille, että ketään ja varsinkaan sua ei kohdella noin vastaamatta seurauksista.
En. Vieraissa käymisestä voitaisiin kyllä mahdollisesti neuvotella etukäteen.
Miten teillä menee? Onko pettäminen miehen omaa kriisiä vai meneekö teillä parina huonosti?
En antaisi anteeksi. Mulla on 4 vuotta suhdetta takana pettäjämiehen kanssa, mutta nyt olen ottanut eron.
Luottamus menee vain kerran ja voin omasta kokemuksesta kertoa, että suhde ei ole pettämisen jälkeen ikinä entisensä.
Eroa.
Kylla antaisin. En pidä sitä niin maailmaa kaatavana asiana.
Miehesi ei ole aidosti pahoillaan, jos olisi tulisi juosten pariterapiaan.
Useamman kerran kuitenkin ollut seksiä eli EU ole kyse ihan hetken hairahduksesta. Lisäksi sysii vastuuta naisen niskaan kertomalla tämän olleen aloitteellinen, ei näin vaan miehesi yksin on vastuussa siitä että petti sinua.
En varmaan pystyisi antamaan anteeksi vaan asia jäisi kalvamaan.
Tietenkin antaisin anteeksi, jotta ero olisi sitten helpompi käsitellä.
Ap tuntee itse sisimmässään parhaiten?
Riippuu täysin pettämisen syystä. Jos pettäjä toteaisi "ei ollut kyse kuin parista seksikerrasta" en luultavasti antaisi anteeksi.
Onko toi lieventävä asian haara, että nainen oli kuitenkin aloitteellinen niillä parilla(kymmennillä) kertaa? Herää nyt hyvä ihminen todellisuuteen.
Kerran pettäjä, aina pettäjä. Ja luulisi että tuossa tilanteessa mies suostuisi pariterapiaan / tekisi kaikkensa jotta pääsette asian yli. Ei hyvältä kuulosta.
Nainen oli aloitteellinen asiassa? Eli miehelläsi ei ole mitään tekemistä koko jutun kanssa kun paha nainen tuli ja vei?
Meillä mies jäi vaan kiinni naiselle ehdottelusta ja muutaman kerran viestittelystä. Sen vielä pystyin antaa anteeksi ja mieheni silloin jo suostui menemään pariterapiaan. Luottamus meni silloin jo, mutta ei korvaamattomasti. Työstimme ongelmiamme pariterapiassa ja saimme asiat kuntoon. Pettämistä en antaisi anteeksi.
Kyse ei siis ollut kerrasta, vaan useammasta?
En antaisi anteeksi yhdestä kerrasta, ja todellakin pakkaisin tavarani jos saisin kuulla useammasta kerrasta.
En. Luottamuksen voi rikkoa vain kerran.