Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia hameita käytät arjessa?

Vierailija
22.10.2019 |

Ajattelin että voisi töihin alkaa pukeutua naisellisemmin, näin talvella vaikka paksut sukkahousut ja hame mutta millaisen hameen sitten ostaisin? Ihan joku kevyt ettei tunnu repäisevältä näin farkkuihmiselle :D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttäisin hametta talvella, se olisi nilkkapituinen, jotta alle mahtuisi toppahousut.

Vierailija
2/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakosamettihame, vähän polven yläpuolelle, nilkkurit ja paksut sukkikset. Neule tai paitapusero käy kaveriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hame, joka ulottuu nilkkoihin asti (alle saa pitkikset piiloon kylminä ilmoina) ja jossa on leveä helma. Käytän siis töissä hametta, vapaa-ajalla en juurikaan.

Vierailija
4/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä lyhyttä nahkahametta. N22

Vierailija
5/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi myös mekot. Kätevämpiä, kun yläosa mukana. Villatakki siihen päälle, niin toimistotyyli on valmis.

Vierailija
6/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millaisiakaan.

M30

Vierailija
7/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumartuessa kottarainen vilahtaa.

On kavereita töissä lounaan tarjoamassa.

Vierailija
8/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän arkena/töissä paljon erilaisia mekkoja. Helppo aamuisin pujahtaa kokomekkoon, kun ei tarvitse erikseen miettiä ylä- ja alaosaa. Tähän aikaan vuodesta alle paksut sukkiset ja hyvin tarkenee 😊

Vierailija
9/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt hametta/mekkoa viimeksi pikkulikkana.👧

47v

Vierailija
10/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En millaisiakaan.

M30

Mielestäni sinulle sopisi kiltti 😁

Vierailija
11/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolihameita, polven alle ulottuvia (en halua stressata istumisesta) sekä leninkejä joissa 3/4 hihat. Töissä pidän erilaisia pikkukenkiä, jotka laitan päälle koordinoiden asun väriin.

Hameessa töissä kolme päivää viidestä.

Vierailija
12/25 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostatte kivoja mekkoja?

Vierailija
13/25 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostatte kivoja mekkoja?

Itse tehden saman peruskaavan mukaan. Kuoseilla saa sitten vaihtelua. Värit valitsen sen mukaan, millaisia paitoja ja villatakkeja minulla on. Krumeluureja ei sovi olla liikaa, mutta joku koristenappi tai nauha taskunsuussa on ihan kiva. Olen enemmän hillitty kuin räväkkä.

Minulla on kymmenen erilaista mekkoa, toiset kylmemmille ja toiset lämpimämmille säille, sitten on pari juhlavampaa, jos on sellaiselle tarvetta. Mustakin löytyy, sen tein, kun työkaveri kuoli.

Tavallisesti teen uuden mekon kesälomalla kaikessa rauhassa, jos tuntuu, että alkaa olla jokin mekko jo nahistunut. Päädyin tekemään itse, koska minulla on leveä lanne, möhkömaha ja kuitenkin kapea uuma, joten en löytänyt kaupoista mieleistäni. Kauppojen mekot ovat joko juhlahameita tai kynähameita tai polvipituisia, eikä tälle meikäläisen vartalolle sopivaa mallia löytynyt. Haluan leveän ja ilmavan asun, joka ei krinnaa ahdistavasti ihossa kiinni.

Vierailija
14/25 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä. Kotelomekkoja, kellomekkoja, kynähameita, minihameita, nilkkapituisia, cocktailmekkoja... Ei mulla olekaan kuin yhdet farkut ja nekin on rikki 😂 Sukkahousuja on kasoittain, välillä 20-100 denieriä. Hyvin tarkenee.

Vierailija
15/25 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän enemmän mekkoja, lähinnä polven alle ylettyviä, joskus nilkkapituisia. Piristän mekkoja laittamalla päälle esim. villapaidan. Sukkikset pitävät yllättävän lämpimänä. :)

Suosittelen "aloittelijalle" väriä ja mallia jossa tunnet olosi mukavaksi, myös materiaalin puolesta. 

Vierailija
16/25 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana käytin paljon sellaisia vähän ali/yli polven ulottuvia samettihameita, pellavahameita ja kesäisin mekkojakin. Nyt satavuotiaana, kun mekot on olleet jo kymmenen vuotta aika isosti tarjonnassa niin käytän oikeastaan arjessa eniten mekkoja. Hameita silloin, kun haluan lähes nilkkapituista päälle, villahameita kylmempinä vuodenaikoina ja kesällä sitten keveämpiä. Mekkojen ja hameiden kanssa yksi aika olennainen osa vaatetusta on tajuta alushameet ja hankkia niitä sopivasti, suojaavat likaantumiselta, lämmittävät ja estävät myös turhia hameen ”leiskautuksia”, kun kukapa niillä tahtoisi itseään paljastella. Talvella villasukkikset/leggarit ja kunnon alushameet villahameen ja saappaiden kanssa lämmittää kyllä varsin hyvin. Mekkojahan löytää kaikkialta ja niissä on paljon valinnanvaraa, pitkiä villahameita taas on ehkä vaikeinta löytää. Kansallispukujen hameet + vastaavan malliset toimivat hyvin ja ovat laadukkaita ja niitä saa tosiaan käyttää arjessa ihan pukeutumisen osana. Lisäksi pieni yritys nimeltä Cozmei Suomessa myy ihan mittojenkin mukaan tehtyjä villahameita. Olen löytänyt niitä joskus muutaman käytettynäkin, joten kannattaa pitää silmät auki.

Vierailija
17/25 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet rento farkkutyyppi, kokeile esim. noin polveen ulottuvaa vakosamettihametta tai ryhdikästä yksiväristä tai skottiruudullista villakangashametta. Tai kokeile rentoja paksuja neulemekkoja, niitä on monella merkillä juuri nyt. Neulemekon alle kannattaa hankkia kokoalushame.

Kengät sitten tekevät varsinaisen tyylin. Voit pukea mekon tai hameen vaikka DocMartensien, nauhallisten ”herrainkenkien” tai korkokenkien kanssa fiiliksen mukaan.

Vierailija
18/25 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemman myos mekkoja. On vahan joka tyyppista; neulemekkoja, kotelomekkoja, a-linjaisia "kukkamekkoja", pitkan paitapuseron nakoisia mekkoja, kietaisumekkoja... Naitten kanssa sitten 20-60 den sukkahousut ja tyylista riippuen joko maiharit, lenkkarit tai korkkarit. 

Mekkojen paalla pidan pitkia villatakkeja yleensa, tai vaihtoehtoisesti jakkuja. Kaulassa lahes poikkeuksetta iso huivi. 

Vierailija
19/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat liivi.hame

Vierailija
20/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hameita enkä mekkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi