Vieläkö niitä KIITOS 1939-1944 paitoja käytetään?
Millaisen ajatusmaailman niitä käyttävät omaavat?
Kommentit (48)
Tuota printtiä näki joskus menneinä vuosina. Hatunnosto veteraaneille. Joku henkkamaukka voisi ostaa sen ja lanseerata vaikka uudestaan. Voisin ostaa lapsille. 🙂
Kiitos 1939-40 olisi ihan ok. Hävitty hyökkäyssota nazien aseveljenä ei niinkään.
Ei niitä kukaan käytä, nehän on jääneet pieniksi ajat sitten. Nazit lihovat vanhetessaan. Ja mystisesti ne Suomi ensin -pipot oli jo Kiinasta tullessaan kireitä.
Kiitos-paidoilla on kerätty veteraaneille jo puoli miljoonaa euroa – Motoristikampanjaa epäillään helposti äärioikeistolaiseksi
Motoristien kampanjaraha on korvamerkitty kuntoutukseen, virkistykseen ja kotihoitoon. Kiitos-paita kampanja on ollut käynnissä jo toistakymmentä vuotta.
https://www.aamulehti.fi/hyvaelama/kiitos-paidoilla-on-keratty-veteraan…
Halveksin ihmisiä jotka eivät osaa tuota paitaa arvostaa.
noiden Miesten takia, joille tuo paita osoittaa kiitosta vietetään maassa linnan juhlia joulukuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veteraaneilta olisi voinut tulla nenään vielä 40 vuotta sitten tuolla paidalla.
40 vuotta sitten veteraanit olisi kusseet hunajaa jos heidän panostaan olisi arvostettu edes tuollaisella paidalla.
Isoisäni kertoi tuohon aikaan olleen häpeä olla sodassa haavoittunut. Niille kuulemma sanottiin, että mitäs menitti.
Mä arvostan paidan kantajia. Meillä töissä yksi mies kantaa sellaista vuodesta toiseen.
Olen salaa ihastunut häneen. Mun mielestä hän on tosimies. En kuitenkaan uskalla lähestyä, kun en tiedä millainen vääräleuka on suustaan.
Se paita sopii esimerkiksi sotilasuran tehneille.
Kiitos-paitoja, motoristeja, persuja.. siis tsiisus mitä junttikliseitä. Oikeasti: onko tuolla jengillä joku käsikirjoitus, jonka mukaan he toimivat?
Vierailija kirjoitti:
noiden Miesten takia, joille tuo paita osoittaa kiitosta vietetään maassa linnan juhlia joulukuussa.
Mutta ei naisten?
Mistähän saisi kiitos 2015-2019 paidan jossa olisi Sipilän naama?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi ikimaailmassa tuollaista paitaa enkä leijonakorua, vaikka isoisäni jatkosodassa menetinkin!
Miksi et? Pidätkö isoisäsi kaatumista turhana?
Ei kaatunut turhaan, mutta miten se leijonakorun pitämiseen liittyy??
Kyllä käytetään. Olen aspa-hommissa, ja viikottain näkyy.
Noilla on ihan hyvin kerätty rahaa veteraaneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veteraaneilta olisi voinut tulla nenään vielä 40 vuotta sitten tuolla paidalla.
40 vuotta sitten veteraanit olisi kusseet hunajaa jos heidän panostaan olisi arvostettu edes tuollaisella paidalla.
Isoisäni kertoi tuohon aikaan olleen häpeä olla sodassa haavoittunut. Niille kuulemma sanottiin, että mitäs menitti.
Eikä sanottu. Tuo on myytti, joka tulee siitä kun joku yksittäinen, vähä-älyinen poliitikko oli jossakin budjettiriihessä tokaissut vihaisena nuo sanat. Siitä tarina on sitten turvonnut sellaiseksi, että veteraanit olisivat olleet jonkin kollektiivisen halveksunnan uhreina, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Mutta sopii hyvin siihen narratiiviin, jota nämä peräkammarissa elävät wannabe-soturit viljelevät. Vähän samanlaista sontaa kuin se, että kaikki Kalliossa asuvat ovat jotakin lattea lipittäviä kasvissyöjiä.
Oma isoisäni haavoittui kaksi kertaa. Ensin raapaisi luoti ja sitten tuli kranaatinsirpaleita kroppaan ja paljon. Kukaan ei koskaan halveksinut häntä siitä, eikä ketään muutakaan veteraania. Näillä eturintaman kokeneilla oli vaan se, että toisin kuin nykypäivän sohvalla selkävikojaan valittelevat, syrjäytyneet nettisoturit, he eivät pitäneet asioista meteliä. Eikä heidän tarvinnutkaan, koska uhrin arvo kyllä tunnettiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on aspa?
Vuosia ilmeisesti puuttuu kirjoitti:
Eikö oikea vuosi ole kuitenkin 1933-1945?
Näin olen ymmärtänyt ja luin lukiossa pitkän historian.
Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on aspa?
Oletko vain tyhmä vai myöskin kehitysvammainen? Mongolialainen
Milloin nähdään paita sivari halla-ahon tai vaippa-tynkkysen päällä?
Miksi et? Pidätkö isoisäsi kaatumista turhana?