Triplan uudet pikamuotiketjut Reserved, Mojito, Sinsay
Luin etukäteen pari artikkelia näistä ja kuulostaa hurjalta parin viikon välein vaihtuvat mallistot sekä superhalpa hintataso.
Te jotka kävitte Triplassa näissä liikkeissä, miltä siellä vaikutti? Entä vaatteiden laatu, materiaalit, leikkaukset jne.? Onko käymisen arvoista ja löytääkö sieltä jotain muutakin kuin heikkolaatuista muovikuituvaatetta? Käsitin että liikkeitä on 5 ja ne on kaikki saman puolalaisen konsernin. Onko eri brändien välillä merkittäviä eroja?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cropissa oli ainakin hinnat paljon korkeammat kuin Virossa.
Yhdessä puserossa oli hintalapussa 14,99e mutta sen päälle lätkäisty uusi 17,99e tarra.
Varmaan avajaisia varten nostettu hintoja. Siitä huolimatta taisi mennä kaupaksi
Vierailija kirjoitti:
Kävin ja järkytyin.
Pelkkää keinokuituista rytkyä täynnä ja tyyli on halpaa itäeurooppalaista.
Ihmettelen, mihin näitä ketjuja täällä tarvitaan.
Totta. Mutta sopii suomalaiseen köyhäilyyn. Ei ole vielä ketään tubettajaa löytynyt niiden malliksi..
Mä olen ihan kyllästynyt pikamuotiin. Mieluummin kunnollista luonnonmateriaalia oleva vaate, jonka pystyy kierrättämään tai sitten en osta mitään. Asiasta kukkaruukkuun, kuka on käynyt katsastamassa Kampissa olevan Mujin? Kannattaako käydä, hintataso, laatu? Vai onko se lähinnä Japanilainen Ikea?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan kyllästynyt pikamuotiin. Mieluummin kunnollista luonnonmateriaalia oleva vaate, jonka pystyy kierrättämään tai sitten en osta mitään. Asiasta kukkaruukkuun, kuka on käynyt katsastamassa Kampissa olevan Mujin? Kannattaako käydä, hintataso, laatu? Vai onko se lähinnä Japanilainen Ikea?
Muji ei taida olla vielä auki?
Olen ulkomailta ostanut Mujin vaatteita, todella hyvän laatuisia. Ihanaa kun tulee Suomeen, voi ostaa jatkossa myös lakanoita ja pyyheitä sieltä kun niitä ei ole ulkomailta viitsinyt raahata.
Ostin varmaan kuutisen vuotta sitten Gdanskin Reservedistä toppatakin ja tänä keväänä heitin pois. Käytin sitä siis noin kuusi talvea ihan koko ajan. Vuoret alkoi ratkeilemaan lopulta ja koska oli valkea, oli jo hihansuista niin pinttynyt ettei lähtenyt enää puhtaaksi. Mutta esim vetoketju kesti. Se oli ainakin laadukas takki.
Onko Triplaan tullut jo uudet hengailijat, jotka notkuu kahvimuki kädessä siellä aamusta iltaan. Itis tyyliin.
Reserved on ihan jees. Normaalin tasokas liike. Testasin jo Puolassa. Puolalaiset ymmärtää vaatetuksen päälle.
En ole vielä törmännyt ko.puolalaisiin merkkeihin Keski-Euroopassa vaikka matkailen paljon, sen sijaan Saksassa aina näkyi nämä liikkeet: c&a, orsay, stradivarius, Deichmann kenkäkauppa. Suomessakin jo oleva mango näytti suositulta Ranskassa
Yhdet huonot kengät ostin Deichmannilta. Mutta sitä ei siis ole Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin varmaan kuutisen vuotta sitten Gdanskin Reservedistä toppatakin ja tänä keväänä heitin pois. Käytin sitä siis noin kuusi talvea ihan koko ajan. Vuoret alkoi ratkeilemaan lopulta ja koska oli valkea, oli jo hihansuista niin pinttynyt ettei lähtenyt enää puhtaaksi. Mutta esim vetoketju kesti. Se oli ainakin laadukas takki.
Sehän se onkin kun nykyään vaatteen laatua ja kestävyyttä on todella vaikea hintalapun perusteella arvioida. Esim ostin stoccalta kalliin toppatakin, jota suunnittelin käyttäväni monta talvea. 1 talven kesti ja ratkesi käsivarsien alta kainaloista ja täytteet tuli pihalle. H&M alesta heräteostoksena hankittu kevyttoppatakki kesti käytössä 4 vuotta.
Ihmiset on hulluja. Kertakäyttökulttuuri. 😥
koskakohan muotibloggaajat alkavat mainostaa näitä ketjuja tyyliin mahtavaa, kotiutin, luxusta jne. Yhteen aikaan mainostivat nellyä noin mutta ilmeisesti joku yhteistyökampanja päättyi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se onkin kun nykyään vaatteen laatua ja kestävyyttä on todella vaikea hintalapun perusteella arvioida. Esim ostin stoccalta kalliin toppatakin, jota suunnittelin käyttäväni monta talvea. 1 talven kesti ja ratkesi käsivarsien alta kainaloista ja täytteet tuli pihalle. H&M alesta heräteostoksena hankittu kevyttoppatakki kesti käytössä 4 vuotta.
kuulostaa tutulta ei kai se ollut erään suomalaisen merkin sininen/toisen värinen untuvatakki joka oli ennen hulluilla päivillä ja lopulta maksoi sadan euron sijasta 30-70e vuosi sitten. Minullakin on yhden halpamerkin takki joka on kestänyt paremmin ja täytteet kohdillaan eivätkä ole valuneet pois pesussa kuten tuolle toiselle kävi.
Nämä aloituksessa mainitut riepukaupat olivat ihan kaameata kuraa. Mainostuksesta päätellen olin odottanut jotain parempaa. Siellä oli myös kauppa joka myi italialaisia ihan tyylikkäitä vaatteita ja laukkuja. Valikoima oli pieni, neuleita ja bleisereitä ja paitiksia. Olivat sitten kalliita, laukut 300-500 ym. Oli myös joku pieni kauppa, en muista nimeä joka myi suomalaisia mekkoja. Huoh. Ylipitkiä säkkimekkoja. Sinänsä laadukkaita mutta kuka kaipaa näitä puuvillakaapuja. Lopputulos on että triplassa ei ollut mitään uutta verrattuna muihin vastaaviin. Toivon kuitenkin kauppakeskukselle menestystä, työllistäähän se kuitenkin.
Kannattaa ihan oikeasti suosia esim. miesten neuleita jos vaan sopivaa kokoa on, ne on harvoin kertakäyttöistä akryyliskeidaa.
Katsoin Reserved:n naisten osaston.
Kannattaa varoa materiaaleja. Suurin osa oli aika pula-ajan tasoa. Moni vaate oli harmillisesti malliltaan klassinen, ihan tyylikäs ja hauskan värinen, mutta materiaali sellaista luokatonta kuraa että en voinut harkitakaan ostavani mitään. Koskee varsinkin villakangastakkeja ja jakkuja, mutta melkein kaikkia muitakin tuotteita.
Uskon silti, että varmaan tuo menestyy Suomessa. Täällä kun on tosi paljon kuluttajia jotka haluavat ensisijaisesti sitä mahdollisimman halpaa hintaa, eivätkä niin välitä onko materiaali hyvä vai ei - saati sitten tuotannon eettisyydestä.
Tyyliltään tuo kauppa on ihan tervetullut lisä Suomeen. Astetta naisellisempi ja aikuisempi kuin H&M, enemmän väriä, kuoseja ja näyttävyyttä. Mieluummin minä noita katselen suomalaisten naisten päällä kuin verkkareita ja mustia univormuja. Mutta epäeettisyys ja epäekologisuus harmittavat.
Reserved ja Mohito tuttuja kauppoja mm. Puolassa käynyt. En tiedä minkä kokoiset myymälät Suomessa on, mutta yleensä nuo (varsinkin Reserved) on tosi iso kauppa.
Noista löytyy paljon ERITASOISIA vaatteita, mm. Mohitosta olen ostanut neuleita jotka ovat kokonaan/puoliksi olleet villaa (myös akryylivaatteita on, varmaan suurin osa, kannattaa katsoa pesulapusta materiaali) ja ne ovat kestäneet hyvin, olen myös pessyt (villaohjelmalla) pesuneessa useampaan kertaan, ja edelleen hyviä.
Minusta noiden molempien laatu on parempi mitä H&M:llä tm. KESKIMÄÄRIN on.
Pidän myös siitä, että noiden mallistoissa on naisellisia/klassisia perusvaatteita (paitapuseoita, villakangastakkeja ym.) edullisesti esim. töihin. Ja Mohitosta olen rohmunnut myös ihania ohuita lämpimiä VILLAsormikkaita, noita vastaavia jos Suomesta ostaa, hinta on tuplasti kalliimpi.
Ketju jota itse vielä kaipaan Suomeen on (saksalainen?) Orsay.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Reserved:n naisten osaston.
Kannattaa varoa materiaaleja. Suurin osa oli aika pula-ajan tasoa. Moni vaate oli harmillisesti malliltaan klassinen, ihan tyylikäs ja hauskan värinen, mutta materiaali sellaista luokatonta kuraa että en voinut harkitakaan ostavani mitään. Koskee varsinkin villakangastakkeja ja jakkuja, mutta melkein kaikkia muitakin tuotteita.
Uskon silti, että varmaan tuo menestyy Suomessa. Täällä kun on tosi paljon kuluttajia jotka haluavat ensisijaisesti sitä mahdollisimman halpaa hintaa, eivätkä niin välitä onko materiaali hyvä vai ei - saati sitten tuotannon eettisyydestä.
Tyyliltään tuo kauppa on ihan tervetullut lisä Suomeen. Astetta naisellisempi ja aikuisempi kuin H&M, enemmän väriä, kuoseja ja näyttävyyttä. Mieluummin minä noita katselen suomalaisten naisten päällä kuin verkkareita ja mustia univormuja. Mutta epäeettisyys ja epäekologisuus harmittavat.
Siellä ei siis ole myynnissä Reservedin Premium mallistoa, jossa materiaaleina silkkiä, villaa, alpakkaa, nahkaa ja luomupuuvillaa? Tätä nettisivuilla mainostetaan ja olisin mennyt katsomaan ja ostamaan. Mutta jos tosiaan kaikki on pelkkää polyesteriä ja akryyliä ei oikein innosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muji ei taida olla vielä auki?
Olen ulkomailta ostanut Mujin vaatteita, todella hyvän laatuisia. Ihanaa kun tulee Suomeen, voi ostaa jatkossa myös lakanoita ja pyyheitä sieltä kun niitä ei ole ulkomailta viitsinyt raahata.
Tulossa marraskuun lopussa.Kävin aiemmassa pop up-myymälässä.Oli trikoopaitoja,puuvillaisia kauluspaitoja ja ihania huiveja+ kaikenlaista pientä sisustusrojua.Kaikki oli laadukkaan oloista minimalistista tavaraa.
Ainakin virolainen Ivo Nikkolo. Se on vähän kuin Viron Ril's.