Te "itsestänne huolehtivat" naiset, kertokaa rutiininne!
Okei, itsestä huolehtimisella tarkoitan tässä tapauksessa vain ulkonäöstä huolehtimista, koska siihenhän tuolla yleensä viitataan. Joten hei te, jotka saatte pidettyä itsenne freesin ja nätin näköisenä arjen pyörityksessä - miten huollatte hiuksianne, meikkaatte tai vaikka treenaatte? Millaiset ihonhoitorutiinit teillä on?
Tulkaa kertomaan, vinkkejäkin saa jakaa!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Yks kysymys.
Miksi nämä kaikki huolitellut supernaiset notkuvat vauvapalstalla?
Mä en usko hetkeäkään, että sellainen nainen, joka roikkuu täällä edes tuon vastauksen laatimisen verran on kovinkaan huoliteltu. Arkirealismi ja oma kokemus ei puolla sellaista. :D
Olen flunssainen, niin notkun sohvalla viltin alla ja kulutan aikaa täällä :D
Mutta niihin rutiineihin. En mene koskaan meikit naamalla nukkumaan. Juon paljon vettä, puolisen litraa heti aamulla. Pyrin syömään oikeaa ruokaa kasvispainotteisesti. Töissä en ota koskaan palaveripullia tai kahvipöydän herkkuja, vaan syön oman hedelmän, rahkan tms. En polta, alkoholia käytän ehkä noin kerran kuukaudessa, kahdessa. Käytän ihonhoidossa ja meikeissä ainoastaan luonnonkosmetiikkaa.
Käyn joka arki-aamu kävelylenkillä tai joogaan noin puoli tuntia. Pesen kasvot, kasvovesi, silmänympärysvoide ja kasvovoide. Mineraalimeikki, kulmat, ripset, poskipuna. Hiukset joko ponnarille tai suoristusraudalla siistiksi.
Illalla pesen meikit, kasvovesi, seerumi, silmänympärysvoide, yövoide, talvella tippa arganöljyä. Ennen nukkumaanmenoa rasvaan sekä kädet että jalat, kuivuvat varsinkin talvella.
Kerran viikossa laitan kasvonaamion ja hiusnaamion, joskus teen samalla jalkahoidon. Kerran viikossa huollan myös kynnet eli poistan lakat, viilaan kynnet, huollan kymsinauhat, uudet lakat. Lakka on yleensä nude tai väritön, enkä koskaan kulje lohkeilleissa kynsissä. Jos lakka lohkeilee, teen huollon aiemmin. Varpaissa on aina värillinen lakka ja ne ovat siistit.
Käyn kahden kuukauden välein kampaajalla, hiukset siistitään ja yleensä laitetaan sävyte ja raidat. Pesen hiukset noin joka toinen päivä, riippuen liikunnasta ym. Käytän aina hoitoainetta. Kerran viikossa väriä ylläpitävä shampoo ja naamio.
Arkiaamuisin tosiaan kevyttä liikuntaa, lisäksi kesällä pyöräilen töihin noin pari kertaa viikossa, talvella taas käyn uimahallissa. Lisäksi käyn salilla tai kahvakuulailen kotona pari kertaa viikossa. Pari pidempää kävelylenkkiä viikossa, yleensä viikonloppuisin, tai hyltyliikuntaa esim. nyt kuluu aika pihaa haravoiden. Päivittäin on ”pakko” päästä ulos raittiiseen ilmaan.
Pukeudun aina tilanteen mukaan, mutta ns. rönttävaatteisiin vain remppaa tehdessä tms. Aina istuvat, puhtaat, nypyttömät vaatteet ja lankatut kengät.
Sairastelin muutama vuosi sitten pitkään, melkein vuoden. En siis liikkunut juuri yhtään, syöminen lipsui pikkuhiljaa salakavalasti huonommaksi ja viinikin alkoi maistua viikonloppuisin ”kun ei tässä pääse treenaamaankaan, niin ihan sama”. Liikunnan ja ulkoilman puutteen, huonon syömisen ja juomisen vaikutus ulkonäköön, niin kroppaan kuin kasvoihin oli kyllä melkoinen! Järkytyin, kun tajusin että peilistä katsoo keski-ikäinen, punakka ja pönäkkä täti. Vaikka pidin melkein kaikista ihonhoitorutiineista kiinni. Oli kyllä vaikea ponnistaa siitä takaisin itsensä näköiseksi, mutta sitkeästi kun palasi liikunnnan, ulkoilun ja terveellisen syömisen pariin, ja jätti viinipullot alkoon, alkoi muutos pikkuhiljaa näkyä. Silti jatkan edelleen myös ihonhoito- ja kauneusrutiineitani, koska mulle tulee niistä hyvä olo. Ja minusta se näkyy ulospäin, että ihmisellä on hyvä olla kropassaan ja haluaa pitää itsestään huolta.
t. virkanainen 44v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks kysymys.
Mä en usko hetkeäkään, että sellainen nainen, joka roikkuu täällä edes tuon vastauksen laatimisen verran on kovinkaan huoliteltu. Arkirealismi ja oma kokemus ei puolla sellaista. :D
Mutta niihin rutiineihin. En mene koskaan meikit naamalla nukkumaan. Juon paljon vettä, puolisen litraa heti aamulla. Pyrin syömään oikeaa ruokaa kasvispainotteisesti. Töissä en ota koskaan palaveripullia tai kahvipöydän herkkuja, vaan syön oman hedelmän, rahkan tms. En polta, alkoholia käytän ehkä noin kerran kuukaudessa, kahdessa. Käytän ihonhoidossa ja meikeissä ainoastaan luonnonkosmetiikkaa.
Käyn joka arki-aamu kävelylenkillä tai joogaan noin puoli tuntia. Pesen kasvot, kasvovesi, silmänympärysvoide ja kasvovoide. Mineraalimeikki, kulmat, ripset, poskipuna. Hiukset joko ponnarille tai suoristusraudalla siistiksi.
Illalla pesen meikit, kasvovesi, seerumi, silmänympärysvoide, yövoide, talvella tippa arganöljyä. Ennen nukkumaanmenoa rasvaan sekä kädet että jalat, kuivuvat varsinkin talvella.
Kerran viikossa laitan kasvonaamion ja hiusnaamion, joskus teen samalla jalkahoidon. Kerran viikossa huollan myös kynnet eli poistan lakat, viilaan kynnet, huollan kymsinauhat, uudet lakat. Lakka on yleensä nude tai väritön, enkä koskaan kulje lohkeilleissa kynsissä. Jos lakka lohkeilee, teen huollon aiemmin. Varpaissa on aina värillinen lakka ja ne ovat siistit.
Käyn kahden kuukauden välein kampaajalla, hiukset siistitään ja yleensä laitetaan sävyte ja raidat. Pesen hiukset noin joka toinen päivä, riippuen liikunnasta ym. Käytän aina hoitoainetta. Kerran viikossa väriä ylläpitävä shampoo ja naamio.
Arkiaamuisin tosiaan kevyttä liikuntaa, lisäksi kesällä pyöräilen töihin noin pari kertaa viikossa, talvella taas käyn uimahallissa. Lisäksi käyn salilla tai kahvakuulailen kotona pari kertaa viikossa. Pari pidempää kävelylenkkiä viikossa, yleensä viikonloppuisin, tai hyltyliikuntaa esim. nyt kuluu aika pihaa haravoiden. Päivittäin on ”pakko” päästä ulos raittiiseen ilmaan.
Pukeudun aina tilanteen mukaan, mutta ns. rönttävaatteisiin vain remppaa tehdessä tms. Aina istuvat, puhtaat, nypyttömät vaatteet ja lankatut kengät.
Sairastelin muutama vuosi sitten pitkään, melkein vuoden. En siis liikkunut juuri yhtään, syöminen lipsui pikkuhiljaa salakavalasti huonommaksi ja viinikin alkoi maistua viikonloppuisin ”kun ei tässä pääse treenaamaankaan, niin ihan sama”. Liikunnan ja ulkoilman puutteen, huonon syömisen ja juomisen vaikutus ulkonäköön, niin kroppaan kuin kasvoihin oli kyllä melkoinen! Järkytyin, kun tajusin että peilistä katsoo keski-ikäinen, punakka ja pönäkkä täti. Vaikka pidin melkein kaikista ihonhoitorutiineista kiinni. Oli kyllä vaikea ponnistaa siitä takaisin itsensä näköiseksi, mutta sitkeästi kun palasi liikunnnan, ulkoilun ja terveellisen syömisen pariin, ja jätti viinipullot alkoon, alkoi muutos pikkuhiljaa näkyä. Silti jatkan edelleen myös ihonhoito- ja kauneusrutiineitani, koska mulle tulee niistä hyvä olo. Ja minusta se näkyy ulospäin, että ihmisellä on hyvä olla kropassaan ja haluaa pitää itsestään huolta.
t. virkanainen 44v
Ikävintä tässä iässä on, että AIVAN KAIKKI mitä laitat suuhusi näkyy naamassa seuraavana päivänä. Jos jaksaa vältellä sokeria, leipää, pullaa yms. niin peilikuvakin kiittää.
Freesi lady 50v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks kysymys.
t. virkanainen 44v
Ikävintä tässä iässä on, että AIVAN KAIKKI mitä laitat suuhusi näkyy naamassa seuraavana päivänä. Jos jaksaa vältellä sokeria, leipää, pullaa yms. niin peilikuvakin kiittää.
Nimenomaan! Ei tässä auta kuin yrittää olla tarkkana siitä mitä suuhunsa laittaa, sillä ja ulkoilulla on suurin vaikutus ulkonäköön, uskon minä.
t. se, jolle vastasit
Olen 35v mutta usein minua luullaan noin 10v nuoremmaksi. Tässä mun rutiinit:
- hiusten pesu 2xviikossa. Kiharrus aina pesun jälkeen niin hiukset pysyy puhtaana ja huoliteltuna seuraavaan pesuun asti.
- maltilliset ripsipidennykset niin ei tule hinkkailtua silmiä.
- huolelliset ihonhoitorutiinit joka aamu ja ilta (kosteusvoidetta kuluu paljon!)
- kevyt meikki aina arkipäivisin, viikonloppuisin annan kasvojen ihon levätä jos ei ole kummempia menoja.
- koiran kanssa ulkoilu 2-3 kertaa päivässä
- kuntosalitreeni noin 4 kertaa viikossa
- terveellinen ruokavalio, tosin viikonloppuna saatan syödä vähän suklaata tai ottaa lasillisen viiniä
- riittävä uni ja lepo
Mulla ei ole lapsia ja veikkaankin, että näyttäisin vanhemmalta ja väsyneemmältä jos olisin äiti.
Aamulla: puhdistusmaito, alkoholiton kasvovesi, kosteusvoide, silmänympärysvoide
Illalla: Sama uudestaan mutta hieman täyteläisempi voide
Lisäksi kahdesti viikossa kuorinta ja kosteuttava naamio
Aurinkovoide AINA auringossa oltaessa
Suihkussa kerran päivässä, aina kosteusvoide vartaloon
Hiukset pesen kolmen päivän välein ja aina kosteuttavaa naamiota ja marokonöljyä
Täytän kohta 40 ja pyrin käyttämään lähinnä luonnonkosmetiikkaa. Tämän lisäksi harrastan liikuntaa, juon paljon vettä, syön terveellisesti, kuivaharjaan ihoa, nukun hyvin ja meditoin. Kasvohoito pari kertaa vuodessa. Alkoholia ja herkkuja kohtuudella. En polta.
Somegirlie21 kirjoitti:
Joka arkiaamu herätys viideltä, salille, raskailla vapailla painoilla treeniä eikä mitään kuminauhajumppaa.
Terveellinen ruokavalio, ei tupakkaa, alkoa tai huumeita.
Ei raskasta meikkiä, ellei ole kuvaukset tai joku tapahtuma. Säästää ihoa.Mm. Näillä avuilla olen saanut instatililleni muutaman sata tuhatta seuraajaa ja miehekseni NHL-kiekkoilijan.
Tiedätkö, että psyykelle ei tee hyvää elää mielikuvitusmaailmassa?
Pitkälti yli viiskymppiseksi saakka onnistuin näyttämään aina vähintään 10 vuotta nuoremmalta. Usein minua luultiin lastenlasteni äidiksi.
Jaa miten? Voiteena vain apteekin perusvoiteet, meikin puhdistus huolellisesti, suihkun jälkeinen vartolon rasvaus sillä samalla apteekin perusvoiteella kuin kasvotkin:)
Nukun huonosti, olen aina nukkunut. Liikuntaa olen harrastanut liian vähän.
Ne geenit....
Olen kuulemma edelleen ikäistäni paljon nuoremman näköinen, mutta itse olen alakanut nähdä paremmin vanhenemisen merkit. Tässä iässä ne ovat jo välttämättömyys.
Syön terveellisesti ja vähän hiilihydraatteja. Treenaan isoilla painoilla kaksi kertaa viikossa, juoksen pari kertaa viikossa ja kävelen vähintään tunnin päivässä. Värjään hiukset säännöllisesti, koska niissä on harmaita. Otan botoxia kulmien väliin Ja silmäkulmiin kaksi kertaa vuodessa. Käytän BB-voidetta, ripsiväriä, kulmaväriä, huulikiiltoa ja poskipunaa.
Rasvaan kasvoja joskus kalliimmalla, yleensä halvemmalla. En huomaa hinnassa mitään eroa kasvoilla. Vain botox tekee näkyvän muutoksen.
Botoxia lisäksi freesiyttä lisää eniten matala BMI ja painoharjoittelu. Olen vajaat 40.
Vierailija kirjoitti:
Pitkälti yli viiskymppiseksi saakka onnistuin näyttämään aina vähintään 10 vuotta nuoremmalta. Usein minua luultiin lastenlasteni äidiksi.
Jaa miten? Voiteena vain apteekin perusvoiteet, meikin puhdistus huolellisesti, suihkun jälkeinen vartolon rasvaus sillä samalla apteekin perusvoiteella kuin kasvotkin:)
Nukun huonosti, olen aina nukkunut. Liikuntaa olen harrastanut liian vähän.
Ne geenit....
Olen kuulemma edelleen ikäistäni paljon nuoremman näköinen, mutta itse olen alakanut nähdä paremmin vanhenemisen merkit. Tässä iässä ne ovat jo välttämättömyys.
Se on muuten jännä, kun katsoo vanhoja ihmisiä, niin monesti miehillä on paremmat ihot kuin naisilla. Johtuuko ihon paksuudesta? Naisilla on usein enemmän ryppyjä, vaikka paklaavat ja puunaavat ihoaan. Kaikenlaisia hoitoja ja voiteita käytetään koko elämä.
Onkohan kosmetiikkabisnes vain yhtä suurta huijausta?
Eli mun pitää alkaa syömään rehuja ja urheilemaan. Muuta eroa ei suurimpaan osaan noista ole, enkä ole mitenkään erityisen hehkeä.
Siisti täytyy aina olla
sanoi kissa tunkiolla
kun päälle tarpeen teon
pyöritti pienen santakeon.
Joka aamu aamujumppa, 45 min ja päälle töih8n fillarointi 6 km.
Säännöllinen käynti kampaajalla , vaatteet ojennuksessa.
Paljon vihanneksia ja vettä ruokavaliossa, hiilareita vähän.
Kunnon yöunet.
Muutama vuosi sitten murehdin raha-asioista.
Nyt tajusin asuntolaina loppuu kohta. Yhtiövastike edukas .
Ihme kateellisia kommentteja. Mitä vikaa on itsessään huolehtivalla naisella? Miten voi olla vaikeaa uskoa, että on naisia jotka tykkäävät urheilusta ja pitää itsensä kuosissa?
Sehän on jo tutkimuksissa todettu, että korkeasti koulutettu, hyvä palkkaiset ovat yleensä hoikkia, he syövät terveellisesti, he harrastavat liikuntaa, eivät tupakoi. Tämä on tiedetty jo pitkään. Näillä koulutetuilla, terveellisesti elävillä on rahaa ja halua laittaa ja panostaa itseensä.
Itselläni on mm palkattu PT jonka ohjauksessa treenaan. Hän on myös tehnyt itselleni ruokavalion, ja treeniohjelmat.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kateellisia kommentteja. Mitä vikaa on itsessään huolehtivalla naisella? Miten voi olla vaikeaa uskoa, että on naisia jotka tykkäävät urheilusta ja pitää itsensä kuosissa?
Sehän on jo tutkimuksissa todettu, että korkeasti koulutettu, hyvä palkkaiset ovat yleensä hoikkia, he syövät terveellisesti, he harrastavat liikuntaa, eivät tupakoi. Tämä on tiedetty jo pitkään. Näillä koulutetuilla, terveellisesti elävillä on rahaa ja halua laittaa ja panostaa itseensä.
Itselläni on mm palkattu PT jonka ohjauksessa treenaan. Hän on myös tehnyt itselleni ruokavalion, ja treeniohjelmat.
Missä oli kateellisia kommentteja?
Vierailija kirjoitti:
Eli mun pitää alkaa syömään rehuja ja urheilemaan. Muuta eroa ei suurimpaan osaan noista ole, enkä ole mitenkään erityisen hehkeä.
Kannattaa katsoa mummoja, miten ovat elämänsä eläneet ja miltä näyttävät, niin siitä löytyy nuorekkuuden salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä oli kateellisia kommentteja?
Ei täällä kukaan ole kateellinen, jos toinen huolehtii ulkonäöstään.
Kunhan muistaa myös huolehtia sisäisestä kauneudestaan. Se on ehkä tärkeämpää ja loistaa myös ulosopäin.
Riittävä ja hyvä uni on parasta kauneudenhoitoa. T. Pari vuotta vähän ja huonosti nukkunut.
Tummeli-mummeli kirjoitti:
Nämä naaman harrastajat ovat ihan oma rotunsa.
Ihan paras kommentti nimimerkkiä myöten!
Käyn liikkumassa lähes päivittäin, paitsi nyt kun olen viidettä päivää kipeänä. Liikuntalajeja vaihtelen (jooga, rentoutus, uinti, ryhmäliikuntatunnit, sauvakävely, porrasjuoksu, kuntosali). Talvella en liiku paljon ulkona kovilla pakkasilla, koska pakkanen kuivattaa helposti naamani.
Yritän laskea, että yöllä olisi mahdollista nukkua 8 tuntia. Eihän se uni aina heti tule tai heräilen, mutta tavoitteena nukkua yhteen putkeen 8 tuntia.
Käyn kasvohoidoissa kosmetologilla kerran keväällä, kerran syksyllä ja tarpeen mukaan 1-2 kertaa keskitalvella. Ostan nykyisin naamarasvat joko apteekista tai kosmetologilta. Arkimeikkiin minulla ei kulu aikaa kuin pari minuuttia, eli meikkivoide, kayal-kynä ja ripsiväri pelkästään arkena käytössä. Jos lähden vaikka juhliin tai teatteriin, saatan meikata ja laittaa hiuksia jopa tunnin.
En omista mitään pieruverkkareita tai collegehousuja. Käytän oikeastaan aina siistejä vaatteita, myös kotona.
Olen freesi ja nätti, kohta 50v lady. Pitkät hiukset ja hoikahko vartalo.
Kotihoitona mikroneulaus jota olen tehnyt säännöllisesti jo 10 vuotta, sekä kerran tai kaksi viikossa happokuorinta ja naamio. Käytän myös kasvojumppalaitetta. Useamman kerran viikossa harrastan erilaista liikuntaa.
Kaikki mahdolliset hoidot olen kokeillut hifusta lähtien, ja koko ajan etsin uusia mistä voisi olla minulle hyötyä. Olen erittäin kiinnostunut kauneudenhoidosta, vaikken olekaan mikään alan ammattilainen.
Kasvoissani on myös maltillisesti täyteaineita ja botoxia. Skinboostereita aloin myös käyttää tänä vuonna.