Te "itsestänne huolehtivat" naiset, kertokaa rutiininne!
Okei, itsestä huolehtimisella tarkoitan tässä tapauksessa vain ulkonäöstä huolehtimista, koska siihenhän tuolla yleensä viitataan. Joten hei te, jotka saatte pidettyä itsenne freesin ja nätin näköisenä arjen pyörityksessä - miten huollatte hiuksianne, meikkaatte tai vaikka treenaatte? Millaiset ihonhoitorutiinit teillä on?
Tulkaa kertomaan, vinkkejäkin saa jakaa!
Kommentit (90)
Haluaisinpa tietää miltä tähän vastanneet näyttävät. Osa kuulosti karvaisilta hipeiltä, eikä miltään herkuilta seksipommeilta.
Paljonkohan näissä tarinoissa on oikeasti totta? :D
Korealainen ihonhoitorutiini, kerran viikossa kasvojen kuorinta+naamio, kunnon yöunet,harrastan liikuntaa, en tupakoi ja alkoa harvoin.. Lisäksi rakastajana nuori ja komea mies..
Normaalina päivänä:
- Käyn aamulla suihkussa, pesen hiukset, käytän hiusnaamiota (paljon tehokkaampaa kuin hoitoaineet), kuorin ihoa jos tarvii, poistan karvat
- Kuivaan hiukset, käytän jonkilaista kosteuttavaa suihketta, suoristan tai kiharran, lopuksi seerumi
- Käytän superkosteuttavaa kasvovettä korealaiseen tyyliin (runsaasti kerrostaen suoraan iholle, ei vanulappua)
- Seerumi
- Kosteuttava päivävoide
- Kevyt meikki: meikkivoide, puuteri, kulmat, ripset, huulipunaa
- Valitsen vaatteet joista tulee hyvä mieli; varmistan aina että on puhdasta vaatetta; pyrin minimalismiin vaatteissa - värit sopivat aina yhteen ja lopputulos on klassinen
- Korut selkeitä, näyttäviä, ei liikaa
- Kynnet on aina huolitellut, aina! Jos lakka lohkeaa, laitan samana päivänä uudet. Käytän jatkuvasti käsirasvaa
- Jalat rasvaan illalla ja sukat jalassa nukkumaan, samoin varpaankynnet kesät talvet lakattu
- 15 000 askelta päivässä
- Kasvisvoittoinen gluteeniton ruokavalio
- Runsaasti vapaa-aikaa, kiireetöntä olemista jolloin vain nautin elämästä
- Illalla meikkien poisto ja kauniissa yöpaidassa nukkumaan :)
Yleensä arkiaamuisin käyn tunnin hikilenkillä tai poljen crosstraineria jos säät on huonot, sit suihkuun ja meikkaus. Ennen töitä tai sen jälkeen kevyt lihastreeni tai hulailen painollisilla hulavanteilla, se pitää vyötärön sirona metalliluisen korsetin käytön kanssa.
Hiukset pesen kerran pariin viikkoon, opettelin pois siitä kun olin kalju, ei rasvaannu enää. Parin viikon välein ajelen sivukaljut höylällä.
Kasvojen rasvaus aina iltaisin suihkun tai meikinpoiston jälkeen, talvisin tosin täytyy rasvata koko keho kun kutisee niin.
Syön pääasiassa terveellisesti ja kevyesti, viikonloppuisin herkuttelen tai käyn pidemmällä lenkillä, fiiliksen mukaan.
Jos on bilefiilis niin tupeeraan irokeesin pystyyn.
Kahvakuulailen 2-3krt viikossa,kävelen tai pyöräilen.Hampaista käyn poistatuttamassa hammaskivet ja otan soodapuhdistuksen kerran vuodessa.värjään kulmat ja ripset kestovärillä.syön terveeLlisesti.Hoidan kynnet joka viikko.Käytän siistejä vaatteita.Nukun hyvin.pidän ihon Kunnossa kuorimalla sokerilla.ja käytän Laadukkaita rasvoja.Hiukset mulla on hyvä kyntoiset ja luonnonkiharat.
Botoxit, fillerit ja laserit. N41v.
Harrastan liikuntaa 6 päivää viikossa, syön jokseenkin terveellisesti mutten sairasta ortoreksiaa. En värjää tai muotoile hiuksiani, minulla pitkät ja tuuheat hiukset joita pesen 2-3 kertaa vikkossa hiuksilleni sopivilla aineilla. Ihonpuhdistukseen ja hoiton käytän apteekista ostettavia tuotteita, seerumeja en käytä ja silti minulla on hyvin sileä ja pehmeä iho. Meikkaan hyvin kevyesti.
Täyteaineet ja hermomyrkyt jätän itsetunnottomille naisille, en halua myrkkyjä kehooni.
N43
Nro 28 jatkaa. Isompia toimenpiteitä on ollut abdominoplastia ja yläluomileikkaus.
Syön terveellisesti ja ravitsevasti. Kuituja ja kasviksia ja pehmeitä öljyjä, proteiinia. Syön vitamiineja ja esim nikotiinia sekä esim pellavansiemenöljyä hiusten ja ihon kunnon takia.
Pysyn hoikkana syömällä pieniä annoskokoa ja välttämällä epäterveellisiä ruokia/syötävää. Syön puhtaasti. Ei prosessoituja ruokia. Syön paljon kasviksia ja juon riittävästi vettä.
Nukun riittävästi. Menen nukkumaan jo klo 21
Nukun joka yö 9 tuntia.
Liikun riittävästi, 4 krt viikossa, joista kaksi on salitreeniä. Hikijumppaa 2 krt viikossa myös.
Käyn suihkussa päivittäin. Pesen ja hoidan hiukset laadukkailla aineilla.
Käyn hammaslääkärissä Ja suuhygienistillä kerran vuodessa ja pidän hampaani kunnossa. Hampaiden pesu kaksi kertaa päivässä ja lankaan ne myös. Kielen pesen samalla. Hengitykseni on aina raikas ja valkoiset hampaat.
Valkuaisen hampaani parin vuoden välein.
Värjään tukkani ja käyn kampaajalla säännöllisesti.
Hiukseni on aina kauniisti laitettu ja hoidettu.
Nypin kulmakarvani siistiksi ja muut rehottavat hajakarvat kerran, kaksi viikossa. Sheivaan paikat samalla.
Rasvaan ihoni joka päivä suihkun jälkeen.
Meikkaan joka päivä siististi,
Kynnet hoidatan 3 viikon välein. Niissä on aina kaunis, luonnollinen lakka ja päällyslakka.
Käytän klassisia, siistejä ja naisellisia, vartalooni sopivia vaatteita. Modistan usein vaatteita ompelijalla, jotta istuvuus on täydellinen juuri minulle.
Käytän päivittäin ripsiseerumia. Minulla on pitkät ja vahvat omat ripset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuorin ja kosteutan ihoani. Erilaiset seerumit kasvoille on käytössä joka aamu ja ilta. Kuorinta iholle kerran viikossa. Joka kerta suihkun jälkeen vartalovoidetta iholle. En kestä hilseilevää ihoa.
Kuiville kantapäille käytän argan-öljyä.
On kyllä tosi paljon eroa mitä kukin tarvii. En ole ikinä kuorinut ihoa tai käyttänyt vartalovoiteita, enkä kantapäihin mitään. Silti pehmeä iho. Olen 50v
Varmaan verenkierrolla ja ihotyypilläkin, mutta etenkin kengillä on vaikutusta jalkojen ihon kuntoon. Itselläni oli hirveät, harmaat, kovat ja halkeilevät kantapäät jo teininä, mutta kun vaihdoin saappaat väljiin lenkkareihin arjessa niin kas kummaa - kovettumat katosivat eivätkä ikinä tulleet takaisin.
Itse syön järkevästi ja liikun paljon, lähinnä lasten kanssa tällä hetkellä. Kosteutan perusrasvoilla ja silmänympätysvoide on käytössä. Jos meikkaan niin meikit ovat "vesiliukoisia" eli ihoa ei tarvitse meikkiä poistaessa hangata. Tukka on luonnostaan paksu ja hyväkuntoinen toistaiseksi, siihen otan raitoja, mutten uskalla blondata allergisoitumisen pelossa. Vaaleat hiukset nuorentavat kuulemma, joten säästän vetyperoksidin sietoani seuraavaan ikäkriisiin. N39
Nro 31 jatkaa
Suurin vaikutus on hyvällä ravinnolla, liikunnalla ja riittävällä unella. Myös kampaajalla käynti ja ihonhoito vaikuttaa paljon. Pääasia on myös että pysyy urheilullisena ja hoikkana.
Itse olen myös käynyt yläluomileikkauksessa, minulla on lapsesta asti ollut raskaat yläluomet, jotka poistatin.
Aion mennä vatsan rasvaimuun (Vatsassa saa ottaa senttejä pois) ja ottaa maltilliset C-kupin silikonitissit (minulla on kiinteät, mutta pienet A-kupin rinnat)
Yks kysymys.
Miksi nämä kaikki huolitellut supernaiset notkuvat vauvapalstalla?
Mä en usko hetkeäkään, että sellainen nainen, joka roikkuu täällä edes tuon vastauksen laatimisen verran on kovinkaan huoliteltu. Arkirealismi ja oma kokemus ei puolla sellaista. :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ruoka ja liikunta on just sitä itsestä huolehtimista
Täysin samaa mieltä ja täysin totta. Näen tätä päivittäin työpaikalla, kun on ruokatauko. He, jotka on hoikkia ja kauniita ja iho on hyvä, niin syö terveellistä ruokaa. Nämä, jotka on reilusti ylipainoisia ja huono iho jne jne, niin syövät pullaa ja pitsaa ja keksejä safkiksella. Osa syö ensin pitsan ja jälkkäriksi pullaa ja kuppi kahvia reilulla sokerilla.
Hoikat tulee pyörällä töihin yleensä ja ylipainoiset ei tule ja ovat sanoneetkin, että mitä järkeä tulla pyörällä. Nämä työntekijät eivät siis asu työpaikalta kuin noin 15-20km.
Auringolta suojautuminen, tupakoimattomuus ja ihon kosteutus ovat ainoat, joista olen viime vuosina tinkimättömästi pitänyt kiinni. Seuraavaksi aion panostaa terveellisempään syömiseen ja liikuntaan. Itseni koristelussa olen laiska, voisin tsempata siinäkin, mutta tärkeimmät ensin.
Vierailija kirjoitti:
58-v: Aamulla herättyäni otan verenpaine yms. lääkkeet ja juon ison lasillisen vettä. Sitten menen alakerrassa olevalle kuntosalille ja panen jonkun leffan/tv-sarjan pyörimään. Puolisen tuntia soutua, kahvakuulatreeni, multimasiinalla jalat ja vähän tasapainoilua Bosulla. Joogahetki sen päätteeksi.
Sitten on vuorossa suihku ja aamu-uinti sekä ihonhoito: kasvovesi, seerumi, silmänympärys-ja kasvovoide, BB-voide ja kevyt meikkaus, vartalovoide, joka on vielä tähän vuodenaikaan aurinkovoide, hiusten harjaus. Sen jälkeen puuroaamiainen, marjoja, pähkinöitä ja kananmuna seurana ja kahvia tietysti sekä vastapuristettua appelsiinimehua.Päivällä kevyt lounas, vettä ja valkoviiniä lasillinen.
Illallinen usein ravintolassa tai sitten jotain, mitä kaapista löytyy.
Illalla taas suihkuun ja uimaan, samat ihonhoitorutiinit kuin aamulla, paitsi seerumin tilalla on kasvoöljy ja aurinkovoiteen sijaan bodylotion.
Kerran kuukaudessa käyn kosmetologilla ja manikyyrissa ja kuuden viikon välein jalkahoidossa. Kynnet lakkaan viikottain hoitavalla ja vahvistavalla lakalla
Hiuksissa on oma, kauniisti raidoittain harmaantunut väri enkä käytä myöskään mitään kestokulma- tai ripsivärejä. Näillä mennään.
Olet varmasti upean näköinen. T. 54- vuotias nainen, jolla on hyvin samanlaisia rutiineja.
Vierailija kirjoitti:
Yks kysymys.
Miksi nämä kaikki huolitellut supernaiset notkuvat vauvapalstalla?
Mä en usko hetkeäkään, että sellainen nainen, joka roikkuu täällä edes tuon vastauksen laatimisen verran on kovinkaan huoliteltu. Arkirealismi ja oma kokemus ei puolla sellaista. :D
No minä olin ylitöissä ja juuri kotiuduin kotiin. Töissä pankissa. Vielä työvaatteet päällä ja meikit naamassa. Tänään en ehtinyt Pilates tunnille, koska jouduin jäämään ylitöihin. Ei kaikki AV:laiset ole lihavia ja homssuisia. Itselleni on tärkeää itsestä ja omasta hyvinvoinnista huolehtiminen. Kun liikkuu voi hyvin, ja nukkuu paremmin. Koko keho kiittää liikunnasta, ravinteikkaasta ruoasta ja riittävästä unesta.
Niin ja vastasin töissä kun söin eväitä. Tein 10 tunnin työpäivän niin ei riittänyt klo 11 nautittu lounas klo 18.30 asti.
en meikkaa, pesen tukan herkkäihoisten astianpesuaineella, kuorin kasvojen ihon oliiviöljyllä ja merisuolalla, juon pääsääntöisesti vettä, koska se kosteuttaa ihoa.