vainoharhainen ja sairaalloisen narsisti naapuri. (nainen)
Kuinka saada vainoharhainen ja sairaalloinen narsisti hoitoon?kyseessä äiti-ihminen vielä. Mitä tälläiselle ihmiselle pitäisi tehdä? Tyrannisoi koko asuinauluetta. Keneen pitäisi yhteyttä ottaa kun itse ei ymmärrä hoitoon tietty hakea.Muilla kokemuksia?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2008 klo 16:03"]
Kuinka saada vainoharhainen ja sairaalloinen narsisti hoitoon?kyseessä äiti-ihminen vielä. Mitä tälläiselle ihmiselle pitäisi tehdä? Tyrannisoi koko asuinauluetta. Keneen pitäisi yhteyttä ottaa kun itse ei ymmärrä hoitoon tietty hakea.Muilla kokemuksia?
[/quote]
Samanlainen tilanne meidän asuintalossa. Järjetön naisihminen ja mies ihan samanlainen. Tämä on nykyhetkeä 2013 tammikuu.
[/quote]
Et taida elää ihan reaaliajassa ;)
Hohhoijaa. Teillä on riitaa jonkun naapurin kanssa ja koette, että hän on puhunut teistä perättömiä toisille, tämä ei tee ihmisestä narsistia.
Jotta voi lähteä syyttämään jotakin täytyy olla faktoja pöydässä.
Toisaalta jos kyseessä on skitsofreenikko voi tosiaan olla todella raskasta elää lähellä. Itselleni kuitenkin tulee siitä kun joku syyttää toista narsistiksi aina epäilevä olo, että liekö syyttelijä itse ihan kunnossa.
Se tietää ken on törmännyt ko. sairaaseen tapaukseen. Kuka tahansa ymmärtää missä menevät normaliuuden rajat ja mikä on tervettä ja mikä ei. Aluksi säikähdin, olin jopa huolissani, sitten aloin pelkäämään mieletöntä huutoa ja raivoamista. En ole tiennyt, että noin hulluja ihmisiä on olemassa. Ei ihme, että vuosiluvut menee sekaisin :) Fakta nyt vain on se, että hulluja ihmisiä on olemassa. Monenlaisia. Ilkeitä ja vainoharhaisia. Narsisteja. Ihminenhän ne nimitykset antaa. Järjen käyttö lienee sallittua. Varsinkin, kun kyseisillä hulluilla on lapsia, jotka itkevät pahaa oloaan, ei ainakaan kuulostaa iloiselta itkulta. Mutta hulluhan olen minä, joka huomaan asioita.
Erikoinen kommentti: "Hohhoijaa. Teillä on riitaa jonkun naapurin kanssa ja koette, että hän on puhunut teistä perättömiä toisille, tämä ei tee ihmisestä narsistia.
Jotta voi lähteä syyttämään jotakin täytyy olla faktoja pöydässä."
Ap:n tapausta tuntematta, mikä saa kommentoijan ajattelemaan, että tällaisessa tilanteessa ei ole faktoja pöydässä? Itselläni kokemusta vastaavantyyppisestä henkilöstä, ja olihan siinä jo helposti useita todistajia kun tämä puhui täyttä p**kaa mustamaalaamistarkoituksessa jostain joka ei ollut läsnä. Kunnianloukkausnimikkeen alle saattaa hyvinkin mennä monesti noiden jutut.
Lisäksi tällaisten moraalintaju on sitä luokkaa, että voivat syyllistyä muihinkin pikku rikkomuksiin, esim. lasten kanssa ja muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:34"]
Erikoinen kommentti: "Hohhoijaa. Teillä on riitaa jonkun naapurin kanssa ja koette, että hän on puhunut teistä perättömiä toisille, tämä ei tee ihmisestä narsistia.
Jotta voi lähteä syyttämään jotakin täytyy olla faktoja pöydässä."
Ap:n tapausta tuntematta, mikä saa kommentoijan ajattelemaan, että tällaisessa tilanteessa ei ole faktoja pöydässä? Itselläni kokemusta vastaavantyyppisestä henkilöstä, ja olihan siinä jo helposti useita todistajia kun tämä puhui täyttä p**kaa mustamaalaamistarkoituksessa jostain joka ei ollut läsnä. Kunnianloukkausnimikkeen alle saattaa hyvinkin mennä monesti noiden jutut.
Lisäksi tällaisten moraalintaju on sitä luokkaa, että voivat syyllistyä muihinkin pikku rikkomuksiin, esim. lasten kanssa ja muutenkin.
[/quote]
Itse olen nähnyt kaikkea: eräs pelkäsi että naapurit myrkyttää porkkanoita jotka kasvaa pihassa tai sähköjohdon kautta joku seuraa häntä.
Olen nähnyt miten naapurit alkaa tekemään tihutöitä toisilleen.
On hyvin erikoista miten TE näette oikeudeksenne nyt haukkua jotakuta ja sitten olette tätä ihmistä parempia?
Onko huutaminen jossain kielletty? Pipittääkö kuuluu? Tottakai ääntään saa korottaa. Joskus jopa huutaminen on hyväksyttyä, riippuu tapauksesta.
Jos pelkää huutavansa niin minusta se on kulissien pitämistä, mikä ihmeen oikeus jollain on sanoa sitä huonoksi? Ihmettelen syvästi sillä jos sinne on poliisi laitettu ja lastensuojelukin saanut ilmoituksia niin kyllähän ne ilmoitukset pitää kuitata sillä että paikalle mennään. Joten asia on hoidossa ja olette siellä naapurissa ylireagoineet?
Mitä jos joskus pysähdyttäisiin, hengitettäisiin ja mietittäisiin että joskus joku lapsi saattaa itkeä jos tätä komentaa. Eikö teillä lapsi itke? Jos teillä lapsi saa uhmakohtauksen niin pitääkö soittaa paikalle poliisi?
Kyllä on surullista. Puuttuminen on hyvä mutta toisen vainoaminen ei ole hyvä. Ei kaikkien kaveri pysty aina olemaan, aivan kuten et sinäkään hänen. Herää sieltä kuplastasi. Noloahan tuollainen käytös on. Soittaa nyt poliisi ja asia kunnossa? Mutta kun eeeei; pitää silti jatkaa tuota ihmettelyä lisää.
Miten tuo narsistisuus ilmenee? Miten tyrannisoi asuinaluetta?
Narsistisuutta ei valitettavasti pysty parantamaan. Se kun on aivoissa. Ei narsisti itse tajua olevansa sellainen. Ei esim. kykene tuntemaan empatiaa, ei sitä voi opetella tuntemaan.
saa silmittömiä raivokohtauksia asioista, joita ei ole tapahtunut. Haukkuu, huutaa ja kiljuu. On vainoharhainen. Hänen käsityksensä oikeasta ja väärästä ovat omanlaisensa. Valehtelee, kuvittelee ongelmaksi kaikki muut kuin itsensä jne. en jaksa kirjoittaa kaikkea, sitä loputonta listaa narsistista. Tilanne toivoton, joka jo vaikeuttaa naapurien elämää. Eniten säälittää naisen lapset, jotka kärsii selvästi äitinsä sairaudesta. Ilmoituksia lastensuojeluviranomaisiinkin kuulemma tehty monia, poliisit käyny jne. Mutta lapset sen kun pysyy äidillään ja terrorisointi jatkuu ja ympärillä olevat ihmiset kärsii.
Hoitoon ei oteta ellei ihminen ole alkoholisti tai itselleen/muille vaaraksi.
Ei voi muuta kun soittaa poliisile ja sossuun. Ne kuitenkin silloin tietää asiasta.
Jatka hyvää työtä! Vaikka turhalta tuntuukin.
Jos oot huomannu että sielä käy sukulaisia niin uskallatko mennä juttelemaan heille?
Ja lapsia voi huomioida, vaikka vaan hymyillä ja tervehtiä.
Eräs, jonka sukulainen tarttis hoitoa, muttei mene.
saa kokea kaikkea julmuutta ja toinen on aina tottakai oikeassa ym. Mitä näistä tälläisten ihmisten lapsista taas tulee....?pelottaa ihan
joku naapuri voi aiheuttaa?? En tajua.
Kertoo perättömiä juttuja muille ihmisille, jotka lakkaavat tervehtimästä. Kommentoi ulkonäköä, haukkuu silmittömästi, pelottelee lapsiani ja käyttäytyminen pelottavaa, että polvet tutisee hänen lähellä. En jaksa kirjoittaa tähän 50 riviä, jos kiinnostaa narsistisuus voi lukea siitä tarkemmin googlettamalla. Kaikki ne "oireet" täsmää tähän naapuriin.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2008 klo 16:03"]
[/quote]
Samanlainen tilanne meidän asuintalossa. Järjetön naisihminen ja mies ihan samanlainen. Tämä on nykyhetkeä 2013 tammikuu.