Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri ahdistelee

Vierailija
21.10.2019 |

Olen nuori aikuinen (20v+) joka on nyt ollut työkkärin asiakkaana n. 3kk ja minua ahdistellaan oman te- toimiston taholta joka viikko, useimpien viikkojen aikana monta kertaa. Onko ihan normaalia että sieltä tulee soittoa ja postin kautta viestiä ja kysellään kaiken maailman älyttömyyksiä omasta työllistymisestä ja henkilökohtaisesta päivittäisestä aikatalusta ihan koko ajan. Melkein kyselevät aikataluni sekuntilleen. Saan melkein ahdistuskohtauksen kun sieltä soitetaan vaikka minulla ei muuten ole mitään ahdistukseen liittyviä ongelmia.

Ihan älyttömän stressaavaa tämä työttömyys muutenkin, en tarvitsisi mitään lisäahdistelijoita tähän päälle. Onko muilla sama kokemus te- toimiston asiakkuudesta vai onko minulle vain sattunut ihan kamala henkilökohtainen työntekijä? Voiko tässä tehdä mitään vai pitääkö vain kestää? Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että tämä työttömyystuki ei ole tämän ahdistelun arvoista.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi niukasti mullakin ollut yhteydenpitoa eikä työkkäriä millään tavalla ole tuntunut kiinnostavan selvittää, mikä työllistymistäni estää ja mitä asialle voisi tehdä. Itse on saanut kaikki palvelut kaivaa. Olen koulutettu ihminen ja aina jonkin ajan päästä löytänyt jotain pätkä- tai keikkatöitä, joten varmaan luottavat että löydän jatkossakin. Ylipäätään tuntuu, että työkkäri on ihmisiin yhteydessä aina joko liikaa tai liian vähän, ei koskaan sopivasti. Joko kytätään jatkuvasti tai sitten ei koskaan kuulu mitään.

Vierailija
22/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus seksuaalisesta ahdistelusta tai vainoamisesta jos sinua ahdistellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä ahdistelu on ikäkysymys - itsellä ikää 55 v ja laittavat tekstiviestin kerran vuodessa.

Vierailija
24/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa. Itse melkein kaipaisin, että sieltä oltaisiin yhteydessä. Käyn 9€ puuhastelussa ja suunnittelen uudelleen kouluttautumista ja suurin piirtein kaksi kertaa vuodessa ovat tarkistaneet, että olen vielä hengissä. 

Suuri virhe lähteä noihin 9€ touhuin mukaan, jos olet fyysisesti ja psyykkisesti terve sekä työhaluinen. Sinut on putsattu kortistosta pois ja tilastot parantuivat. Siihen loppui työkkärin kiinnostus sinua kohtaan. Ei pienintäkään pelkoa, että työkkäri tarjoasi sinulle palkkatuettua (n. 1700€/kk) työtä tms. josta saisi aitoa liksaa.

Vierailija
25/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://nuorisotakuu.fi/tietoa-nuorisotakuusta

Sieltä lukemaan. Olennaisin kuitenkin tässä.

"Nuorisotakuu tarkoittaa sitä, että jokaiselle alle 25-vuotiaalle nuorelle ja alle 30-vuotiaalle vastavalmistuneelle tarjotaan työ-, työkokeilu- opiskelu, työpaja- tai kuntoutuspaikka viimeistään kolmen kuukauden kuluessa työttömäksi ilmoittautumisesta. Työttömäksi työnhakijaksi ilmoittaudutaan TE-toimistoon."

Vierailija
26/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2v työttömänä. Sain pari soittoa ja kävin kahdessa infossa. Ikää 46v.

Vierailija
27/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut kuukauden työtön ja olen saanut kutsun yhteen yleisinfoon. Muuten ei ole tullut mitään viestiä. Onkohan tämä joku ikäjuttu? Olen yli 25 v ja taustalla korkeakoulututkinto sekä työkokemusta.

Olen ollut 2,5v työtön ja minulle tuli myös infokutsu. Sitten ei ollut yhteydenottoja kuin vuosi sitten tehtiin työllisyyssuunnitelma. Kuittaan sen netissä 3kk välein. Tällä hetkellä olen itse löytämälläni kurssilla joka kelpasi aktiivimalliin. Ensi vuodesta en tiedä. Tämä info ei kai ole mikään ikäjuttu. Itse olen vanhempi ja minulla on 20v työkokemusta ja keskiasteen koulutus.

Vierailija
28/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, että nuoria patistetaan töhin. Miksi olet ollut edes 3 kk työttömänä? Miksi et hae opiskelemaan tai mene työharjoitteluun?

Vierailija
30/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 56 vuotiaana työkkäriä ei voisi vähempää kiinnostaa olemiseni. Kerran vuodessa soitetaan 5 min. puhelu ja toivotetaan hyvää jatkoa.

Outoa. Asun pääkaupunkiseudulla, ikäni on 62. Minulle työkkärintäti soittaa joka 3. kuukausi ja taas höpötetään jotain. Nyt kun olen ollut 11 kk työttömänä, hän on ehtinyt lähettää minulle jo 5 pakkohakupaikkaa, siis näitä työnhakuosoituksia. Ihan alussa jo sanoin, siis 61-vuotiaana, että ikä estää työllistymiseni. Hän oli sitä mieltä että ei pidä lannistua ja luovuttaa. Sanoin, että olen vain realisti.

Viimeksi lähetin eikiitos-kirjeet hänelle, joista kiitti lyhyesti. Toisessa paikassa 29 hakijaa, toisessa 58. Minulla ei ole mitään erityisvalttia pöytään lyötäväksi työpaikan saamisen suhteen, mutta en jaksa enää jankata tätä ikärasismiasiaa hänelle, koska tuntuu suuttuvan siitä. Täytyy vain taas joutua nöyryytettäväksi, jospa hän kaivelisi mulle lisää näitä turhia työnhakuosoituksia. Nöyryyttäminen on hänestä kai mukavaa. Olen eläkeputkessa, mutta vielä eläkkeeseen on vähän yli vuosi aikaa. Parasta A-ryhmää varmaankin tässä näytelmässä. Ilman suhteita ei kukaan palkkaa 62-vuotiasta ihmistä edes muutamaksi kuukaudeksi mihinkään työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi