Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset muuttuvat rennommiksi Fuengirolassa?

Kysyn vaan
21.10.2019 |

Fuengirolassa talvehtiva Jari Väisänen:
"Suomalaiset ottavat Fuengirolassa hyväntuulisina kontaktia toisiinsa.
– Suomessa istutaan ja kyräillään, mutta Fuengirolassa ollaan rennompia ja jutellaan vieraiden kanssa. Stressiä ei ole."
https://www.is.fi/asuminen/art-2000006280688.html
Niin. Mikä estää rentouden täällä Suomessa? Miksi rennoinkin Reiska muistuttaa täällä rautakankea?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä. Ehkä täällä on joku suomalaisuuden paine. Että pitää jotenkin olla tietynlainen tms. Itse olen ajatellut joskus että olisi kiva muuttaa jonnekin muualle ettei kukaan tuntisi eikä tietäisi. Jotenkin täällä tarvii olla jotenkin "odotusten mukainen" ja jossakin missä kukaan ei tunne ei tarvitse esittää yhtään mitään. En kyllä esitä täälläkään mutta se ei tunnu kaikille sopivan.

Vierailija
2/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: Suomalaiset on aika ankaria itselleen ja toisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain suomalaiselle tapahtuu, kun pääsee etelän lämpöön. Jokin naksahtaa nupissa toiseen asentoon. Kyräily vähenee.

Vierailija
4/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullinen viina ja eurooppalaiset juomatavat.

Vierailija
5/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä olla yleensä lomalla.

Ja lomalla kaikki ovat rennompia ja hyväntuulisempia, kuin keskellä hektistä ja vaativaa työelämää.

Hyvin yksinkertaista, miten tuota voi edes joku ihmetellä.

Lisäksi siellä on ja asuu eläkkeellä olevia suomalaisia runsaasti. Ihana ympäristö, edullinen asuminen ja ruoka, tekevät ihmisen iloiseksi ja rauhalliseksi ja rennoksi.

Vierailija
6/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suomalaiset on kesäisin ihan erilaisia kuin talvisin. Ehkä tuo ilmanala on se suurin syy.

Eikä tarvitse kulkea kasvot maahan luotuna, kun ei sade, tuuli ja räntä, rakeet , lumi yms. vihmo naamalle- näkeekin niitä ihmisiä ympärillään.

Vierailija
7/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö ja ollaan lomalla. Ei mikään ihme, että käytös on erilaista. Onhan Suomessakin kesäisin vähän erilaine meininki kuin talvella. Kylmissä olosuhteissa olevat kulttuurit ovat aina sisäänpäinkääntyneitä

Vierailija
8/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole naapurit ja muut tuttavat näkemässä niin uskaltavat olla vapaasti.

Vierailija
9/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko ja lämpö. Siinä se. Saman huomaa Suomessakin, jos vertaa vaikka pimeää, räntäsateista syksyä ja talvea aurinkoiseen, lämpimään kesäpäivään. Jo keväällä huomaa muutoksen, vaikka niin selkeä se ei olekaan kuin kesällä.

Vierailija
10/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne muuttaa vain eläkeläisiä ja juoppoja?

Vierailija
11/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rennot tyypit muuttavat sinne. Takakireät ja kärttyiset jäävät Suomeen.

Vierailija
12/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen kyllä ajanut Fuengirolan ohi, mutta en havainnut mitään erityistä suomalaisten rentoutta.

Vierailija
13/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpö ja ollaan lomalla. Ei mikään ihme, että käytös on erilaista. Onhan Suomessakin kesäisin vähän erilaine meininki kuin talvella. Kylmissä olosuhteissa olevat kulttuurit ovat aina sisäänpäinkääntyneitä

Ei kai ne lomalla ole, jotka siellä asuvat vakituisesti.

Vierailija
14/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Espanjassa, en tosin Fugessa ja olen ihan yhtä kärtsy kuin Suomessakin. Tosin saan maistaa espanjalaista työelämää ja se ei ole herkkua se. Jos siltä pystyy välttymään, niin saattapa sitä muuttua astetta rennommaksi.

Vierailija
15/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, täällä ei syksyllä, talvella ja keväällä istuskella pikku katukahviloissa tai terasseilla johtuen säästä. Vaikka sää olisi hyvä, ei olisi kuitenkaan varaa eikä aikaa. Ne jotka Espanjassa hääräävät, ovat pääasiassa eläkeläisiä pikku tumuissa päivät pitkät. Ei siinä työstressit ja perhe-elämän kiireet paina.

Vierailija
16/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne muuttaa vain eläkeläisiä ja juoppoja?

Ainakin Britanniasta sinne muutti paljon rikollisia. Tai Costa del Solille ylipäätään.

Vierailija
17/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain rennot tyypit muuttavat sinne. Takakireät ja kärttyiset jäävät Suomeen.

Työttömiä, rikollisia ja eläkeläisiä kai tarkoitit?

Vierailija
18/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut etelä euroopassa asuvia suomalaisia ja heitä ei enää tunnista suomalaisiksi. Ovat iloisia, hymyileviä ja ystävällisiä. Monen ulkonäkö myös muuttuu, monesta tulee jopa paikallisen näköinen kun saa aurinkoa ja uskalletaan alkaa pukeutua tyylikkäästi. Se on se ilmapiiri millä on suurin ero.

Muistuu etenkin mieleen Espanjassa asuva suomalainen mies jonka hiukset olivat auringossa tummuneet lähes mustiksi ja iho ruskettunut. Päällä oli palmu kauluspaita ja kaulassa keikkui paksu kultaketju. Aina hymyili ja oli iloinen.

Vierailija
19/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin takakireitä ja osaamattomia lääkäreitä siellä ainakin on, vaikka kävimme yksityisklinikalla lapsen vaivan kanssa. Jotain epämääräistä pulveria veteen sekoitettavaksi määrättiin virtsatietulehdukseen ja kotiin päästyämme tulehdusarvot ja kuume oli tapissa. Ei muuta kuin täällä lääkäriin, kunnon ab-kuuri lapselle ja vaiva meni ohi. Sellaista lääkäröintiä. Itse en uskaltaisi eläkeläisenä Espanjaan lähteä.

Vierailija
20/25 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisen alkoholin vuoksi voi olla kaiken aikaa kännissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä